Werk & Studie alle pijlers

Ik wil terug

22-04-2013 11:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Zo'n 2 jaar terug werkte ik in een winkel. Ik had leuke collega's, leuke werk, leuke sfeer, enz. Daarna begon ik aan een thuisopleiding, en nam ik onstag omdat mijn baas daar geen rekening mee hield en mij volop bleef inplannen. Paar weken later hadden ze daar een andere baas, die ik ken. Ze kwam van een andere filiaal. Soms kwam ze bij ons invallen. Maar goed, paar weken later nadat ik daar weg was kreeg ik dus een telefoontje van hun. Op dat moment was ik al in de stad, en ik was net te laat met opnemen. Terug bellen was geen optie ivm laag btg, dus ging ik gewoon even langs. de nieuwe baas zei dat zij mij had gebeld om te zeggen dat ze een nieuwe part timer nodig had (32uur) en of ik dat wou worden aangezien ik daar ervaring heb. Ik bedanktte haar en zei dat ik bezig was met mijn opleiding en weigerde haar aanbod. Ze vond het jammer. Inmiddels werkt daar nu een andere oude collega die dus mijn aanbod wel heeft geaccepteert.

Dat thuisopleiding was zo een beetje slechtste keuze die ik had gemaakt. Maand later was ik ermee gestopt. Ik zocht weer naar werk, heb me doodgesolliciteert maar nergens goed resultaat. Op en dag ging mijn vader langs die winkel. Bij de kassa stone een oud collega van mij waar ik het meest mee heb gewerkt. Ze vroeg mijn vader hoe het met me ging en mijn vader had dus vertelt dat ik naar werk zocht. Stephanie moet gewoon terugkomen hoor ze wordt weer zo aangenomen zei ze.

Maar ik durfde niet terug te gaan omdat ik dat aanbod hd geweierd. Nu en ik ongeveer 1 jaartje verder, en heb nog steeds geen werk. Ik wil daar eigenlijk heel graag terug. Maar ben daar al die tijd niet eens 1x langs geweest om te vragen hoe het met ze gaat. Had haar aanbod geweigerd, maar heb nu echt spijt! Ik wil in de middag even de stad in, en ik denk eraan om langs te gaan om te vragen of ik weer kan werken daar. Wat zouden jullie eigenlijk doen als je de baa was daar? Wat zouden jullie over iemand denken die eerst je aanbod had geweigerd, nooit langs is gekomen, maar nu weer opeens vraagt of ze weer mag komen werken?
Op het moment van het aanbod, kon je niet want je had er geen tijd voor vanwege je opleiding. Simpel.

Nu liggen de zaken anders. Maar ook in de winkel liggen de zaken nu anders. Je kan altijd informeren, maar ga er niet klakkeloos vanuit dat je zo weer binnen kan stappen. Ze hebben je plek al opgevuld. Toch is het zo; wie niet waagt, wie niet wint enne nee heb je, ja kun je krijgen! Succes!
Als jij toen je werk goed deed, zou ik je weer aannemen (als ik een vacature heb). Bekijk het zakelijk.
Dat je het aanbod eerst geweigerd heb, zou mij op zich nog niet zoveel uitmaken, maar het feit dat je nooit meer bent langs gegaan,mja... en nu ineens weer een baan wilt, zou ik niet echt op prijs stellen diegene moet wel een hele goede reden/motivatie hebben.

Maar ga gewoon langs, al een jaar geen baan, wat heb je te verliezen?
Je weet het zelf al. Je moet gewoon bij de winkel langs en vragen of je er weer mag werken. Kwestie van durven. Nee heb je, ja kan je krijgen. Succes!
Tuurlijk gewoon vragen! Je kan het toch gewoon uitleggen dat de studie niet is bevallen en je heel graag weer daar zou willen werken? Niet moeilijker maken dan het is hoor!
Heb ook in jou situatie gezeten, alleen dan in een andere branche. Ben toen gestopt, omdat ik ander werk wilde (Afwisseling) dus zelf ontslag genomen, zij vonden het toen al héel erg, en hoopte dat ik ooit eens terug wilde komen. Nu, ben ik een maand geleden binnen gestapt daar, en ze wilde me dolgraag terug! Dus ik werk daar weer..

Als ze toen tevreden waren over jou, willen ze je echt wel terug. Ze zijn juist blij met goed personeel.

Succes, en nee heb je, ja kun je krijgen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Om wat voor winkel gaat het?

Bij veel winkels willen ze alleen jongeren omdat je anders te duur bent. Je wordt dit jaar ook al weer 21 als 92 tenminste je geboortejaar is. Grote kans dat ze je inmiddels niet meer willen omdat je al weer te oud en te duur wordt.

Een thuisstudie is juist bij uitstek geschikt om naast je werk in de avond uren te doen. Als dat de reden is om het vorige aanbod af te wijzen zou ik je niet zo gemotiveerd over vinden komen. Bovendien ben je nu al weer bijna een jaar werkloos is ook niet echt een aanrader om iemand aan te nemen.

Grote kans ook dat ze op dit moment niemand nodig hebben omdat ze geen vacature hebben.

Maar ja vragen kan altijd natuurlijk. Nee heb je. Ja kan je krijgen.
quote:Louba schreef op 22 april 2013 @ 12:03:

Op het moment van het aanbod, kon je niet want je had er geen tijd voor vanwege je opleiding. Simpel.

Nu liggen de zaken anders. Maar ook in de winkel liggen de zaken nu anders. Je kan altijd informeren, maar ga er niet klakkeloos vanuit dat je zo weer binnen kan stappen. Ze hebben je plek al opgevuld. Toch is het zo; wie niet waagt, wie niet wint enne nee heb je, ja kun je krijgen! Succes!Eens. Dit dus. Je hebt niks te verliezen. Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze je daar niet meer willen of kunnen hebben.
quote:menelya schreef op 22 april 2013 @ 12:05:

Dat je het aanbod eerst geweigerd heb, zou mij op zich nog niet zoveel uitmaken, maar het feit dat je nooit meer bent langs gegaan,mja... en nu ineens weer een baan wilt, zou ik niet echt op prijs stellen diegene moet wel een hele goede reden/motivatie hebben.

Maar ga gewoon langs, al een jaar geen baan, wat heb je te verliezen?Dat vind ik juist niet zo zakelijk. Als je er niet werkt en ook niet van plan bent te gaan werken, waarom zou je er dan langs moeten gaan? Dat zou toch puur een privé-aangelegenheid zijn die van geen invloed hoort te zijn op de keuze om iemand wel of niet opnieuw aan te nemen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hoe is het afgelopen stephanie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven