Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Ben weer in het Ritme hoor Fabienne

Net terug van les 20 8-1-8-2-8-1-8-1 5,5 km yeahhh

De lessen van Rennen met evy doe ik zelf een beetje in delen eigenlijk rust dag vandaag maar kan morgen niet.

In het weekend 10-2-10-2-12-1 pittig lesje

Miezer regen blèh moet er niet aan denken hahaha

Groetjes

dita
@Dita1979, goed bezig!

@Fabienne13, ja na afloop voelde ik mij echt super!

Ja ik ben ook niet zo'n fan om in de regen te lopen. Sneeuw, kou en warmte vind ik niet erg gek he?

April: 20.7 km. Totaal: 224.7 km.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@ dita: gaat goed he?

@ mother: had je een run of liep je zelf die ruim 12 km?

@ bibianne: hoe ging de kippenren vandaag? wéér mooi weer, net zoals 2 jaar geleden.

Ik ben terug van mijn 39,7 km rondje van vanmorgen. Gelukkig vrij vroeg gestart toen het nog niet erg warm was. Wat een rot eind :-)
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Mijn zoontje heeft vandaag de kidsrun gelopen ( 1km)

Ow wat ben ik trots tijdens het oefenen moest hij nog lopen.

Tijdens het lopen vandaag helemaal niet :-)

6,3 minuten heeft hij er over gedaan en 9 km per uur
Max, waar je zin in hebt, 37 km, ik zou daar een week voor uit trekken Hoe voel het nu, heb je spierpijn ?? Loop je alleen of gaat er iemand op de fiets mee, ik denk niet dat de hond mee wil zo`n eind.

Vandaag hier de kippenren gelopen. Ging goed, sneller dan vorig jaar met minder moeite. Zat op 10.6 km p/u. En dat ruim 10 km lang. Er zit toch wel iets verbetering in. Het was super weer maar ik was wel te warm gekleed. Had prima een t-shirt aangekund maar vond het s`morgens nog best iets fris voor korte mouwen. Maar toen het zonnetje door kwam was het heerlijk.

De stiletto run was ook leuk, 2 mannen verkleed als vrouwen met hoge hakken, die hadden er nog best moeite mee al hoefde ze maar 150 meter. Ben benieuwt naar de foto`s.

De laatste week niet zo veel gelopen maar nu ga ik weer volle bak.

April 20 totaal 252 km
@ bibianne: hahah geen 37 maar 39,7 he :-) bijna 40 kilometer. Over 3 weken nog één lange(re) run en dan over 6 weken (vanaf nu) de marathon in Edinburgh. Deze keer lekker alleen, audioboekje op en lopen maar. In de ochtend inderdaad hartstikke koud, ik had korte mouwtjes aan maar later was ik er blij mee. Super gelopen dus! Fijn dat het lekker ging. Da's altijd weer een opsteker. Totaal geen pijntjes na gisteren, ik merk er niks van gelukkig. Echt vervelend dat het vorige week zo liep in Berlijn maar ja, daar kan ik niet tegenop trainen helaas. Maar dit was ook weer fijn gisteren.

@ dita: wow wat leuk!!

@ hamerhaai: wij slepen je er wel weer doorheen zodat je weer lekker gaat lopen dus pak die schoenen maar uit de kast :-)
les 21 gehad,

Vond het erg pittig moet ik zeggen de laatste minuten pffff

Maar we hebben hem weer gehad :-)

Even lekker rustdagen hahaha.

Heerlijk genieten op de bank van de marathon
Daar ben ik ook weer eens.

@ Max, jeetje, dat is bijna de Marathon.

Ik heb eerste paasdag de 6 km gelopen. Niet snel (46 minuten), maar ik heb hem uitgelopen. We zijn nu aan het trainen voor de 10 km. Die wedstrijd staat voor 23 juni in de agenda.

En ik ga, zonder mijn groep van de atletiekvereniging, op 30 april in Hilvarenbeek de 5 km lopen. Toevallig nog iemand hier die dan ook loopt? Het is mijn eerste officiële wedstrijd en ik heb geen idee wat ik moet verwachten.
@ tickae: hé daar ben je weer. Spannend dus op 30 april. Hartstikke leuk. Niet keihard gaan rennen aan het begin, beetje rustig opbouwen en je aan jouw plan houden. Op die manier kan je finishen met een glimlach op je gezicht en ga je wéér een nieuwe loop doen en blijft het leuk. Juni gaat dan ook alweer snel voor de 10 km! Spannend allemaal. Hahaha ja de training gaat op zich prima, ik had echt nergens last van na de training van zaterdag dus dat is fijn. Nog 6 weekjes, de tijd gaat onwijs snel ineens. Er zit nog één lange duurloop in het schema en ik denk dat vooral rust en slaap nu belangrijk zijn, omdat snelheid helemaal (nog) niet aan de orde is deze run. Ben erg benieuwd.
Ik heb een week niet kunnen lopen ivm drukte en lange studiedagen en werkdagen. Maar gisteren toch de 10 km in Rotterdam gelopen. Ik moest weer wennen aan de warmte, maar het is gelukt. Ik was binnen in 59,45. Ik ben blij. Volgens Runkeeper was het 10,27 km. Vandaag heb ik behoorlijke spierpijn.

april 21,93 km, 2013 178,01
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@ Max: wilde jij niet meedoen met de Rotterdam Marathon gisteren? Zes weken is inderdaad snel. Spannend hoor! Je hoeveelste is dit?

Rustig opbouwen e.d. gaat wel lukken. Ik maak me meer druk omdat ik niet weet hoe het gaat met aanmelden en starten e.d. De 6 km die ik bij de vereniging heb gelopen was geen officiële wedstrijd namelijk.

Mijn nieuwe doel is iig de 10 km op 23-06. Zou je dat in het schema willen zetten?
Ik voel mijn spieren nog best wel. Daarom vandaag een heel rustig rondje van 5 km gelopen om de spieren een beetje los te lopen. Dat ging lekker.

april 26,97 km, 2013 183,05
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Max nee ik had geen wedstrijd ik heb die 12 km. tijdens mijn training gelopen.

Bijna 40 km. zo wat goed, dat is bijna een marathon!

Ohhh ik lees net dat je over 6 weken mee gaat doen tijdens de marathon in Edinburgh.

Ik hoop maart 2014 mijn eerste HM te gaan lopen. Wil je dat in het schema zetten?

@Hamerhaai, en heb je 13.4 nog gelopen?

@Dita, ach, wat leuk dat je zoontje de kidsrun heeft gelopen.

Goed het goed? 9 km. per uur wat goed!

@Bibianne, leuk dat je zaterdag jl. mee heb gedaan aan de kippenren. Wat was je tijd?

Gisteren weer getraind: 8.011 m, 00:49:39, 9,68 km/u. De zon scheen en ik was te warm gekleed maar het ging goed.

En ik heb helemaal geen spierpijn. Ben er blij met mijn nieuwe schoenen.

@Tickae, goed bezig. 30 april en 23 juni spannend. Ik wil in mei mijn 3e 10 km. gaan lopen onder 1 uur!

@Sun.lover, goede tijd hoor!

April: 28.7 km. Totaal: 232.7 km.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Vandaag nieuwe schoenen gehaald

Weer asics Gel foundation 10 morgen avond uittesten.

Met groen accenten . De felle kleuren zijn niet aan mij besteed die waren te 'slap' We gaan voor functionaliteit hè en niet voor de mode

Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Groetjes

Marieke
@dita. Leuk, nieuwe schoenen. Mijn nieuwe schoenen zijn erg fel gekleurd, lichtgevend geel met donker paars. Ik vind ze wel leuk. Maar met mijn maat en correctie heb ik niet veel keuze.

Ik heb vandaag weer een rondje gelopen. Ik had even moeite om te gaan omdat ik in de nachtdienst zit, maar toch gegaan.

Het ging ondanks de harde wind best lekker. We hadden vooral het stuk over de dijk flinke tegenwind. Ik heb lekker rustig, maar toch in een rempo van 6,19min/km gelopen.

april 33,17 km, 2013 189,25 km
Pfff inderdaad wat een harde wind.

Mijn nieuwe MP3 cras-te de tweede deze week ik heb hem kunnen resetten.

Denk dat er een fout in les 23 zit want hij loopt totaal vast.

Alles eraf gegooid en maar muziek er op gezet.

Hou ik wel de tijd zelf in de gaten zit tenslotte toch op bijna een half uur :-)
Ik heb vandaag een rondje van 8,2 km gelopen. Het is heerlijk loopweer.

april 41,37 km 2013 197,45 km
Ha harde loopsters,

Enige tijd terug kwam ik me enthousiast aanmelden en was met Evy gestart. Daarna heb ik helaas nooit meer op dit topic meegeschreven; en ook niet meer met Evy gelopen. De reden is acute ernstige gezondheidsproblemen. Heel vervelend en ik ben nog steeds aan het herstellen. Uiteindelijk komt het wel goed maar het gaat nog even duren.

Mijn excuus voor mijn 'grote verdwijntruc'. Ik hoop dat als mijn lijf weer meewerkt, ik weer eens met Evy op pad kan. En dat hier weer mag komen vertellen :-)
Beterschap, Suzette. Ik hoop dat je lijf snel weer doet wat je wil dat hij doet.

Ik ben ook een tijdje afwezig geweest: Ik zat even niet zo lekker in mijn vel, hardlopen ging voor geen meter. Het gaat weer wat beter met me.

april 44 km, totaal 247 km
Fabienne, blij te horen dat het weer wat beter met je gaat. Als het zonnetje weer gaat schijnen is het ook weer wat makkelijker om positief te zijn. Bij mij wel in ieder geval.

Suzette, dat klink heftig, ik hoop dat je gauw weer de oude bent en hier komt vertellen over je hardloop belevenissen.

Dita, ik heb ook slechte ervaringen met Evy lessen die na 10 ophouden, heel vervelend. Op een gegeven moment ben je drukker met de muziek dan met hardlopen.

Sun,lover tegen de wind in op een dijk pff, kan je je niet met de auto laten afzetten en dan lekker met de wind in de rug terug hollen

Mother, het was een kwart marathon van 10.548 km en daar heb ik 59.19 min over gedaan.

Gisteren naar Hilversum geweest, in Barneveld op de trein gestapt, geen stress van parkeren maar de trein uit en naar de start toe lopen. Ideaal.

Was nog wel even zoeken waar je kon omkleden maar alles was super geregeld.

Vorige week was ik te warm gekleed dus nu in shirt en korte broek !!

Gelukkig scheen het zonnetje zodat ik niet te koud werd voor het begon. Je kan wel een jasje aantrekken maar dan loop je daar weer mee te schouwen zodra je van start gaat.

Nog even bij de kinderen staan te kijken, leuk hoor die kleintje die samen met pappa en mamma heel stoer een rondje lopen.

Rode wangentjes van de spanning en inspanning.

Na de 5 km waren wij aan de beurt, de 10 km lady`s run. Zoals altijd stond ik weer achteraan waardoor ik in het begin niet echt mijn tempo kon lopen, daar door kwam ik achter op schema wat je niet meer goed kan maken.

Niet dat ik echt een schema heb hoor maar ik had mijn garmin ingesteld op het tempo van vorige week. Dat heb ik niet gehaald. Als ik de 10 maar binnen het uur haal vind ik het best en dat is gelukt.

De laatste bocht werd ik nog afgesneden door zo`n stomme . . . . , ik aan de buiten kant er om heen en haar mijn hielen laten zien, ha ! ik had nog wel wat over voor een sprint.

Heb de 10 km in 58 min gelopen.

Toen vond ik dat ik wel een portie poffertjes had verdient en een snickers. Ik doe niet aan moeilijke eet patronen haha

Woensdag ga ik op vakantie naar Spanje, neem mijn loopschoenen mee en heb al op afstand meten zitten kijken voor een route. Alleen ben ik bang dat daar wat hobbels in de weg zitten. Maak ik een route van 15 km moet ik 30 % omhoog, dan is 15 km wel wat te hoog gegrepen hahaha

Ik zal wel zien als ik daar ben.

april 45, 2013 277 km
@ suzette: wat rot voor je! Ik hoop dat je een beetje zin hebt om mee te blijven lezen en snel ook zelf weer kunt lopen!! Tot gauw hoop ik!

@ fabienne: jij toch ook weer aan het lopen. Gaat het al beter? beter in je vel nu? Ik hoop het!

@ tickae: nee rotterdam paste dit jaar nergens in het schema, dus jaartje overslaan voor de 10 km. marathon hier zou ik nooit doen in Rotterdam, lijkt me echt helemaal niks eerlijk gezegd

@ bibianne: ik wist niet dat je mee ging doen aan de sherpa ladies run! Ik heb mijn startbewijs overgedragen maar ik zie mijn gegevens nergens terug dus ik hoop maar dat het goed is gegaan en dat ze heeft kunnen lopen. Ik liep een 5 km run binnen mijn training, was hier dichtbij dus ik kon erheen warmlopen, de run doen en weer terughobbelen :-) Met RWR op 5.27 min/km dus niet ontevreden eigenlijk. Spanje is heel anders lopen.

Ik heb afgelopen week 3 dagen achter elkaar heuveltraining gedaan in duitsland. Toevallig, ik moest iemand helpen daar, maar ben ook elke dag even gaan lopen. Hoogteprofielen staan op de site, is dus écht wel even anders dan hier :-)

Fijne week allemaal!
Ik heb een rondje Kralingse plas gelopen met een paar vrienden. Wat een drukte zeg. Er zijn veel mensen aan het lopen :-)

april 46,50 km, 2013 202,58km
Ik begin al te wennen aan de nieuwe schoenen, maar de bal van mijn voet is nog wel pijnlijk.

Vandaag 5,4 km aan één stuk gelopen.

Ik heb evy niet opnieuw gedownload want ik was toch al bijna aan het eind.

Dus eigen muziek en gaan met de beentjes :-)

5,4 km in 37 minuten.

Groetjes

dita

Owja Suzette beterschap
@ Dita: In mijn Evy-serie (0-5km) zat er ook een fout in een van de laatste lessen, ik denk les 23. De andere waren wel gewoon goed.

@ Bibiane: Voor dat soort omstandigheden hebben we bij de Action regencapes gekocht. Daarmee blijf je voor de start toch even wat warmer dan in korte mouw en korte broef. Regencapes gooi je net voor de start weg.

Mooie tijd!

@ Max: Dat ziet er pittig uit, die hoogteprofielen op je site. Wel genoten?

Ik heb vandaag weer een stukje hardgelopen. Ging weer goed, heb ervan genoten

april 50 km, totaal: 253 km

Vanaf donderdag heb ik een weekje vakantie, die ik ergens ga vieren waar waarschijnlijk geen wifi is. Wel neem ik mijn hardloopspullen mee, dus er komen waarschijnlijk nog wel wat kilometers bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven