Ontstoken ooglid.
woensdag 24 april 2013 om 14:18
Hallo,
Ik heb sinds gisterenavond erg last van mijn ooglid. Toen ik vanochtend wakker werd, was hij dik en een beetje rood. Elke keer als ik knipper doet het pijn en ook als ik buk klopt mijn ooglid helemaal. Nu wil ik niet direct naar de dokter gaan, want m.i. gaat het over een paar dagen wel weer weg. Heeft iemand tips om de pijn te verlichten cq de zwelling te verminderen?
Alvast bedankt.
Ik heb sinds gisterenavond erg last van mijn ooglid. Toen ik vanochtend wakker werd, was hij dik en een beetje rood. Elke keer als ik knipper doet het pijn en ook als ik buk klopt mijn ooglid helemaal. Nu wil ik niet direct naar de dokter gaan, want m.i. gaat het over een paar dagen wel weer weg. Heeft iemand tips om de pijn te verlichten cq de zwelling te verminderen?
Alvast bedankt.

woensdag 24 april 2013 om 15:17
quote:Yvonne77 schreef op 24 april 2013 @ 15:13:
Warme oogcompressen en evt. een beetje babyshampoo toevoegen aan wat (gekookt en afgekoeld) water en daarmee met een wattenstaafje je ooglidrandjes poetsen.Dat zou ik alleen doen als het echt vies is en alleen als je het met warm water niet schoon krijgt.
Warme oogcompressen en evt. een beetje babyshampoo toevoegen aan wat (gekookt en afgekoeld) water en daarmee met een wattenstaafje je ooglidrandjes poetsen.Dat zou ik alleen doen als het echt vies is en alleen als je het met warm water niet schoon krijgt.

woensdag 24 april 2013 om 15:21
Als mijn ooglid ontstoken of dik is (ik draag lenzen dus zo af en toe last van) dan koop ik altijd euphrasia complex van dr vogel (apotheek of drogist) Combi van innemen en wat druppels op watje en dan wat lauw water over watje spoelen en ogen afnemen of spoelen volgens omschrijving bijsluiter helpt me prima.Doe erg lang met zo'n flesje
woensdag 24 april 2013 om 15:25
woensdag 24 april 2013 om 18:10
woensdag 24 april 2013 om 22:23
Bedankt voor alle reacties!! Ik heb net gedept met een washandje met warm water. Het is verder niet vies ofzo, gewoon gezwollen, een beetje rood en pijnlijk. Mijn ooglid voelt ook een soort van zwaar aan. De warmte van het washandje gaf wel iets verlichting. Ik heb mijn oog onder de douche ook goed schoongespoeld.
Ik ga dit nog maar een paar keer herhalen en dan hoop ik dat het snel minder wordt.
Het kamille theezakje zal ik ook in mijn achterhoofd houden, evenals de euphrasia complex.
Mijn ooglid is gedurende de dag niet dikker geworden gelukkig, daar was ik een beetje bang voor.
In elk geval bedankt allemaal!!
Ik ga dit nog maar een paar keer herhalen en dan hoop ik dat het snel minder wordt.
Het kamille theezakje zal ik ook in mijn achterhoofd houden, evenals de euphrasia complex.
Mijn ooglid is gedurende de dag niet dikker geworden gelukkig, daar was ik een beetje bang voor.
In elk geval bedankt allemaal!!
donderdag 25 april 2013 om 09:12