De W van...
vrijdag 19 april 2013 om 11:38
Waardeloos,
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
Walgelijk,
Week-in-de-knieën,
Waanzinnig,
etc.
Het Koningsriedeltje
Nog erger dan ik had kunnen vermoeden. En ik moet zeggen dat ik die John Ewbank wel hoger had ingeschat. Hij heeft voor Marco toch best wat succesvolle riedeltjes geschreven.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
woensdag 24 april 2013 om 00:38
Het lied mist waardigheid en doet textueel vrij kinderlijk aan. Het je in plaatst van u woordgebruik stoort me niet direct, maar omdat het zo een flut tekst is nu dus wel.
Ik snap ook totaal niet de keuze voor het 'rap' gedeelte en keuze voor de zangers. Waarom geen zangers die hun voetsporen in de Nederlandse muziek hebben verdient? Nu is het zo een bij elkaar geraapte zooi van zangers en zangeressen waarvan de carriere over 5 jaar al dood gebloed is.
Ik snap ook totaal niet de keuze voor het 'rap' gedeelte en keuze voor de zangers. Waarom geen zangers die hun voetsporen in de Nederlandse muziek hebben verdient? Nu is het zo een bij elkaar geraapte zooi van zangers en zangeressen waarvan de carriere over 5 jaar al dood gebloed is.
woensdag 24 april 2013 om 00:48
quote:wdr schreef op 23 april 2013 @ 20:58:
Een fb vriend van me vond het een 'heerlijk nummer' en vond het vervelend dat Nederlanders altijd alles moeten afzeiken.
Afzeiken, moi?
Dat klopt. Nederlanders kunnen behoorlijk wat afzeiken. Maar dit nummer is echt bout.
Voor een tekstschrijver als John Ewbank die zoveel grammaticale fouten maakt, Willem-Alexander benadert met 'je' en 'Willem' en nota bene Ali B in het lied betrekt en laat rappen over stamppot. Het lied klopt in veel opzichten niet. Het is niet geschikt voor een officiële ceremonie, het mist waardigheid, het lied is niet tijdloos etc.etc.
Ik begrijp echt niet hoe John Ewbank dit lied niet naar zijn eigen standaard heeft gehouden. Ik heb niets met Marco Borsato, maar daar heeft hij moeie teksten en liederen bij afgeleverd. Nou componeert hij voor de koning. Krijgen we deze meuk.
Een fb vriend van me vond het een 'heerlijk nummer' en vond het vervelend dat Nederlanders altijd alles moeten afzeiken.
Afzeiken, moi?
Dat klopt. Nederlanders kunnen behoorlijk wat afzeiken. Maar dit nummer is echt bout.
Voor een tekstschrijver als John Ewbank die zoveel grammaticale fouten maakt, Willem-Alexander benadert met 'je' en 'Willem' en nota bene Ali B in het lied betrekt en laat rappen over stamppot. Het lied klopt in veel opzichten niet. Het is niet geschikt voor een officiële ceremonie, het mist waardigheid, het lied is niet tijdloos etc.etc.
Ik begrijp echt niet hoe John Ewbank dit lied niet naar zijn eigen standaard heeft gehouden. Ik heb niets met Marco Borsato, maar daar heeft hij moeie teksten en liederen bij afgeleverd. Nou componeert hij voor de koning. Krijgen we deze meuk.
donderdag 25 april 2013 om 22:40
vrijdag 26 april 2013 om 11:27
vrijdag 26 april 2013 om 11:40
Jawel hoor, kan nog gewoon zoeken op #koningslied.
En dan vind ik bijvoorbeeld een tweet over deze: http://www.youtube.com/watch?v=dDOlwyCQkvs
Ook leuk!
En dan vind ik bijvoorbeeld een tweet over deze: http://www.youtube.com/watch?v=dDOlwyCQkvs
Ook leuk!