Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
quote:Missundastood schreef op 25 april 2013 @ 23:46:

[...]

Als ik geen sportschoenen aan heb vind ik het juist wel fijn om op mijn matje te springen. Dan dreunt het niet zo ongelofelijk door in mijn hele lijf.

(al ben ik er wel achter dat het een stuk fijner sport in een sport broek, op sportschoenen en met een sportbh aan.)Altijd schoenen aan idd!
Ben heel moe dus reageer even snel

Jowo, superknap van je!!!

En Elise een dikke knuffel Tuurlijk mag je dat ook hier zeggen, en soms heb je gewoon een off day (of days) maar ik weet zeker dat je het vol gaat houden, je unt het!!

Waar is mijn zus Miepje heen? Gaat het goed? Hope so!

Welterusten shreddjes
Hi allemaal,

Ik heb vanochtend op you tube eens wat filmpjes gekeken en het spreekt me erg aan. Ik heb een paar praktische vragen voor jullie;

-zet je gewoon je laptop aan en daar kijk je naar als je aan het shredden bent? Of koop je dvd's ofzo?

-wat is de beste frequentie per week? Bv om de dag ofzo?

Bedankt!

Suus
Hoi Suus,

Ik bekijk de shred instructies vanaf mijn laptop. Ik doe het bijna iedere dag, denk de meesten hier. Het kost immers maar weinig tijd.
Cum non tum age
Bedankt Steph en Yellow. Het is uiteindelijk weer goed gekomen hoor. Heb uiteindelijk toch nog geript en ook nog hardgelopen 's avonds. Het was alleen veel te warm om te lopen, dus na een kwartier heb ik wandelend m'n rondje afgemaakt.

Jowo, wat goed dat je klaar bent met shredden! En nu?

Suus, ik zet inderdaad gewoon Youtube aan op m'n laptop en kijk daarnaar tijdens de workout. Na een paar keer weet je de oefeningen wel en kijk ik alleen af en toe even of het al tijd is voor de volgende oefening. Ik probeer ongeveer 5 dagen per week een workout te doen. Succes!
19/30. Had geen zin, maar dacht als ik het nu doe dan heb ik het al gehad.
Cum non tum age
Jowo heeft het shirt verdiend.
Cum non tum age
Goedemorgen, ik ga zo ook weer.

Ik heb gister 2 keer level 1 gedaan. Ik had er spontaan zin in. Ik had vandaag eigenlijk 10/1 maar die van gister tel ik mee dus vandaag eerste keer level 2. Ik ben toe aan nieuwe oefeningen!

Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Er is 2.5 kilo af.

Tenminste dat schat ik. Waarschijnlijk is dat vocht? Kan bijna niet toch in 10 dagen? Jammer dat ik mn omvang niet gemeten heb. Ik zie zelf nog niet echt verschil maargoed, we gaan gewoon door.

Succes iedereen
Ik doe het juist op mijn matje om het gedreund een beetje binnen de perken te houden en met schoenen aan, glij nooit weg. Op de houten vloer vind ik het altijd zo hard klinken en dat wil ik mijn buren zo vroeg in de ochtend ook niet aandoen!

@ jowo, goed gedaan. Ga je nu rippen?

@ zibraffe, wauw kan je er echt 30 normal style? Ik kan er denk ik maar vijf achter elkaar ofzo....

Vanochtend wel geshred maar dan geprobeerd een beetje low impact te doen om te kijken of het zou schelen voor mijn knie. Er zit een bepaalde oefening tussen die mijn knie niet leuk vind maar ben er nog niet achter welke. Ben wel toe aan een rustdagje; merk dat ik het wel steeds zwaarder vind om het achter elkaar te blijven doen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Hmm alvast even gespiekt... level 2 ziet er zwaar uit ... nu wil ik niet meer.... :(
Kooooommmm vivagirl; jekanhetjekanhetjekanhet! Ik ben na de shred een weekje weg, dus dan lig je weer voor. Wel jammer als we niet meer gelijk gaan, dat motiveert namelijk ook.

Die waar je op je gewichten steunt en arm en dan het been optrekken lukt me nu wel, maar het helpt wel dat ik nu het matje onder mijn gewichten heb. Misschien helpt dat. Ik vind vooral de tweede serie walking push ups niet vol te houden. Verschrikkelijk zwaar. En die “spring-lunges”doe ik Anita stijl hoor. Dat vinden mijn knieen echt niet fijn anders.

Mijn broeken wil ik oooook losser boehoe!

Jowo knap gedaan!

Elise ik heb ook wel eens zo een baaldag, maar gelukkig ben ik er nu net weer uit. Gewoon volhouden meid.

Lily: yep mountainclimbers, walking pushups, en dan in het begin ook meteen een plank. Maar het gaat me steeds beter af, dus het werkt wel!

Steph, het valt mee met het wegschuiven gelukkig, want ik doe het ook op de harde vloer. Maar soms heb ik er meer last van dan andere keren. Ik heb mijn hardloopschoenen aan en daar zit wel wat profiel onder.

Sja Noa, maar ook deze planken leer je en dan krijg je hele mooie armen! Ik zie het steeds beter!

Ik heb gisteren ook weer braaf geshred: 25/30
Holy shit, dat was zwaar! heb niet alle herhaling af kunnen maken. Dat planken valt me zwaar! doet zeer aan mijn polsen!

ik zweet als een otter! dat was 11/30!
Mijn linker pols protesteert bij de walking push ups. En dat terwijl ik dat juist wel een leuke oefening vind. Merk dat ik er al beter in wordt.

Ik ga ongelofelijk smokkelen. Ik ga namelijk tot en met woensdag door met level 2 terwijl ik eigenlijk zondag of maandag (ligt er aan of ik zaterdag rustdag in acht neem) naar level 3 zou moeten.

Maar ik heb het zo druk dat ik wacht op rustigere tijden om over te stappen naar een nieuw level. Erg he
Eigenlijk hoef ik dus niet te planken, want er is echt niks mis met mijn armen.
Cum non tum age
quote:papayaatje schreef op 26 april 2013 @ 10:22:

Holy shit, dat was zwaar! heb niet alle herhaling af kunnen maken. Dat planken valt me zwaar! doet zeer aan mijn polsen!

ik zweet als een otter! dat was 11/30!

Vrees niet! Na een paar dagen wordt 't echt makkelijker.

Welkom, Suus. Net als de meeste Shredders hier bekijk ik de video's gewoon vanaf m'n PC die in de woonkamer staat. DVD-speler heb ik niet, maar dit gaat ook prima. Als je een level enkele malen hebt gedaan ken je de oefeningen al en hoef je niet meer de hele tijd te kijken. Ik shred vijf ochtenden in de week met soms 's avonds nog een andere workout of ik vervang de shred door iets anders. Twee rustdagen per week waarop ik niet sport maar wel op een andere manier (bijv. 15 km wandelen) actief bezig ben.

Bedankt voor jullie reactie's aangaande m'n gewichten-probleempje. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.

Even iets eten en dan 18/30!
noa, met die van mij ook niet, maar eerlijk gezegd wil ik best een stukje richting Jillian's armen :-)
quote:karen28 schreef op 26 april 2013 @ 09:39:

Ik doe het juist op mijn matje om het gedreund een beetje binnen de perken te houden en met schoenen aan, glij nooit weg. Op de houten vloer vind ik het altijd zo hard klinken en dat wil ik mijn buren zo vroeg in de ochtend ook niet aandoen!

Hmmm.. ik kom niet hard neer, het dreunt niet (fitnessschoenen aan) en ik heb geen last van mn knieën.. zou dat met elkaar te maken kunnen hebben of denk ik nu iets heel raars?
Ik kan geen plaatjes plakken, maar voor mij hoeft het niet hoor die armen van haar.
Cum non tum age
Heb geen zin. Ik kan niet tegen die extreme weersschommelingen, ik word er depri van.
Ik heb een schop nodig. Een hele grote schop.
@Karen, welk level zit je? Bij mij zijn de knieen ook mijn zwakke plek, maar ik merk dat ze wel opknappen van Shred. Ik moet alleen zorgen dat ik ze alleen recht belast. Dat betekent dat ik geen side lunges doe, en heel voorzichtig ben met gewone lunges (daarbij wil ik mijn balans nog wel eens een beetje verliezen, en gewiebel op een belaste knie is niet goed, blijkbaar). Verder gewoon een dagje overslaan als ze niet goed voelen. Zo ben ik tot het eind van shred gekomen en nu zijn mijn knieen alweer een stuk belastbaarder, erg blij mee!

Zit nog even te twijfelen of ik nog even een 6w6p ertegen aan ga gooien voor ik weg moet..
quote:jetfreggel30 schreef op 26 april 2013 @ 11:21:

Ik heb een schop nodig. Een hele grote schop.Speciaal voor jouw:

Papayaatje, lekker laten gaan die kilo's of het nu vocht is of niet. Heerlijk toch?

Bee-tje, ik doe het op zumbaschoenen daar zit ook veel profiel onder. Andere schoenen daar gaan mijn knieen bij protesteren.

Die walking-push ups zijn juist zalig om te doen, wel Anita-styl dan.

Karen, nogmaals knap dat jij zo vroeg kunt gaan shredden. Nog maar eventjes level 2 en dan naar 3 bbrrrr.

Was zojuist bij de kapper geweest, dacht ik leuk gewichten kopen en een matje. Regent het enorm, dus weer naar huis fietsen...
Hatsa. Done. Echt, circuit 2 is niet vol te houden soms, die mountainclimbers na spider planks en een side plank is echt teveel. Maar het wordt vast nog beter *pufpuf*
Oke! Dank voor al jullie feedback! Ik wil heel graag wat strakker worden en een kilootje of 7 kwijt.

Ik loop 1 x per week 5 km hard, en heb een crosstrainer waar ik 1 x per week een half uurtje op train. Ik ben ook een Bourgondiër, dus ik hou van een toastje brie, een nootje en een chocolaatje...(arrhgghhhh %%*}}%% irritant ) vooral de avonden lukken bij m niet goed. Na het avondeten ga ik vaak snaaien. Op een of andere manier kan ik dat niet laten.

Dus ik probeer ook echt afspraken met mezelf te maken om bepaalde dingen te eten en andere dingen niet te eten. Iemand van jullie die nog tips heeft? Mijn idee is nu om op het snaaimoment te gaan shredden. Goed idee of niet? Haha.

Nou meiden, fijne dag, en leuk om mee te lezen.

Groetjes suus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven