Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@Krokus: Lekker zeg, zwemmen, veel plezier! Helaas is dat hier altijd op dinsdag en dan moet ik werken...

@Annie: Ik hoop ook voor je dat je eerder bevalt. Laatste loodjes zijn toch wel pittig en zeker als het dan ook nog warm weer wordt, waar jij best kans op hebt in juli. Misschien wordt het toch nog wel een junibaby dan! Ga je ons nog geboortekaartjes sturen of vind je dat teveel worden?

@Mette: Zorg alsjeblieft dat ze Nova's armbandje niet té lang maken, dat was dus bij die van Jasmijn gebeurd en daardoor is hij nu kwijt. Doordat hij iets te ruim was, kon bij bepaalde bewegingen de T-sluiting open gaan. Nu heeft ze een nieuwe maar die zit echt net precies strak om haar polsje. Ook hebben we zonet haar bedelarmbandje opgehaald, daar heb ik het sluitinkje van laten dicht solderen. Verloor ze ook steeds...

Vanochtend samen met Jasmijn naar haar fotoalbum gekeken. Ik ben sinds haar geboorte best goed bij met plakken, ben al in het 2e album. Ze vindt het heel interessant om zichzelf te zien, en allemaal bekenden, zoals opa en oma en vriendjes enzo. Echt grappig, ze kijkt heel intensief en dan zegt ze 'omdraaien', waarmee ze omslaan bedoelt. Nu staat ze er ook weer in te kijken. Daarna hebben we koffie gedronken bij manlief op zijn werk en daar heeft Jasmijn een kleurplaat zitten kleuren met stift. Ze zit he-le-maal onder, vooral handjes maar ook haar (witte!) shirtje. Hoop dat dat er nog wel uit gaat... Tenslotte hebben we boodschapjes gedaan bij de Appie en haar armbandje gehaald. Nu gaan we lekker een broodje eten (ws. alleen ik, Jas doet al weken moeilijk met brood) en dan gaat ze weer haar bedje in. Tot later!
mmmoi; leuk dat Jas al foto's kijkt. Weet je trouwens dat ze difrax en bij de action kleine foto albums hebben voor kleine kinderen. die van de difrax is van dat spul waar je ook badboekjes van hebt. Wij hebben er toen voor Bram ook een gehaald. hij kijkt er nog regelmatig in. mss wel leuk voor Jasmijn met foto's erin van jullie en enzo.

annie; Nee Mees heeft dat nog niet gedaan gebeten. wel gaat ie altijd als ik op blote voeten loop tegen mijn voeten aan staan en dan aan mijn tenen ruiken/likken???? vies kind
Wat een kleertjesgepraat! Haha!

Ik heb toevallig (echt waar) vanmorgen bij Prenatal een witte legging voor Ella gekocht. Ze heeft best veel rokjes en jurkjes waarvoor ik het nu (duh) te koud vind en dan is dat ook weer opgelost.

Krokus; ik heb ooit pompoen in de oven gehad met honing en pijnboompitten (of iets van noten) met aardappelpuree erbij en stoofvlees; heerlijk! was een recept van een supermarkt (weet natuurlijk niet meer welke), maar als je googlet zul je vast ook wel wat vinden!

Annie; ja, Ella heeft mij één keer gebeten. Ook in mijn schouder en tot overmaat van ramp zaten we op "opa-opa's" 92e verjaardag met de hele familie om ons heen. Ze hing ook bij mij (ze was niet helemaal lekker) en ineens hap! Ik heb haar een tik op haar wang gegeven en gezegd dat dat echt niet mocht. Ze was er heel verdrietig van en zette het op een brullen (en toen kwam de rest van de familie in actie; "och, gerrum meisje....." toen zei ik: "niks och gerrum... ze béét!"). Enniewee; daarna nooit meer gedaan.

Armbandjes; wij hebben afgelopen zaterdag een armbandje gekocht van Tedora. Is ook een bedelarmbandje waar je de bedeltjes aan kunt schuiven; heel grappig! Zaterdag kunnen we 'm ophalen, ik ben benieuwd of ze 'm om wil.

Verder dénken we dat we DE naam hebben voor ons manneke. Als er nog iets mooiers langskomt, kunnen we nog overstag gaan, maar voor nu is dit 'm! Yeah!

Pebb; volgens mij vroeg jij het (maar mss ben je al op weg?). Ella krijgt nog twee keer bv. 's morgens en voor het avondeten. Ik weet niet wat ze binnenkrijgt, maar ze vindt het nog steeds oké en ik ook. Ik hoop dat ik het nog kan volhouden tot deze bevalling. Mijn plan is namelijk om tegen de tijd van de bevalling wat te gaan kolven. Onze uk zal net als Ella wel aan een infuus moeten en (bij)voeding krijgen en dan heb ik liever dat hij mijn gekolfde melk krijgt dan kv (wat Ella helaas de eerste 5 dagen van haar leven wel heeft gekregen).

zo, en nu moet ik er al weer vandoor; ik heb het vandaag te druk met allerlei belangrijke afspraken (niks leuks voor mezelf; behalve de tussenstop bij de Prenatal hihi).

Doei!
Ris, mag je dan niet kolven na de bevalling? Ik heb bij Mats de eerste 5 dagen ook moeten kolven, hij heeft geen fv gehad. Of mag dat niet inv met suiker ofzo? Ik had zelf al heen snel een voorraad opgebouwd, kolfde veel meer dan nodig was.
Hé, wat is het rustig geweest hier!

@Pepiet: Bedankt voor de tip, ik zat ook al aan zoiets te denken. Vindt ze wel hartstikke leuk denk ik.

@Ris: Nog steeds BV...hoe gaat dat, daar heb je wel een halve bank voor nodig zeker? En wat doe je dan als je weg moet ofzo, kolf je dan nog?

@Annie: Wat goed dat je door kolven een voorraad opbouwde, mij lukte dat nooit. Ik kolfde minder dan Jasmijn dronk, dus als ik echt voorraad wilde, moest ik tussen de voedingen door kolven.

Vanmiddag is Jas even bij opa en oma geweest, want ik wilde op school bij de vergadering zijn. Ging over de indeling voor volgend jaar, maar omdat mijn duo nu ook weer weg gaat, zijn de plannen weer helemaal op de schop gegaan. Volgende week brainstormen we verder...

Net lekker spinazie gegeten, toen Jas in bad en naar bed en nu relaxen...manlief gaat vanavond nog even tennissen, ik heb geen wilde plannen ofzo. Morgen ook weer een rustig dagje. Iemand nog iets leuks te vertellen??? Verveel me een beetje...
Zo, laatste rustige avondje thuis.

Morgen de laatste dingen inpakken en vroeg naar bed. Rond 1 uur 's nachts gaan we dan richting Schiphol en dan zitten we als het goed is Zaterdagmiddag lekker op het griekse strand.
Hier ook weinig te melden hoor, heb net vriendlief de deur uit gejaagd Hij was voetballen aan het kijken... blehhh

Nee hoor hij zij zelf; ik ga wel bij vrienden kijken. owww ok

ws is er toch niets op de tv.

Ris; hoeveel letters
@ris: da's een goeie ja. Hoeveel letters? Bij Tessa zijn we er ook achter gekomen.

Krokus Ik las net je pompoen-gedoe. Daar kan je dus echt lekkere dingen mee maken. Wij eten het best vaak als het het seizoen ervoor is. Ik dacht dat dat in de nazomer was maar kan het ook mis hebben. Odin doet toch juist een beetje fruit en groenten van het seizoen? Ik had vroeger een goentetas van die club. Maar even googelen op pompoen en je vind zat recepten. Ik vind vooral pompoensoep erg lekker. Maar een goed hartige taart bv met indiaase curry is ook erg lekker
Verder hebben jullie heel veel vrouwenpraat gehad over kleding. Daar heb ik dus niets mee. Ik vind winkelen helemaal niet leuk ben dus blij met twee jongens.

@pebbles Fijne vakantie!

@Ris, ja ik wil ook mee raden!!! Dus hoeveel letters?
Hoi meiden,

ik ben er ook nog hoor. De jurk van Jottum is vandaag afgeleverd, en hij is super. Alleen heb ik helaas wel een productiefout(je) geconstateerd en heb ik Olliewood daarover gecontacteerd, ben benieuwd wat ze voorstellen.

Hierbij een foto van de jurk; wie ziet wat er mis is?

N-man is ook voetbal aan het kijken ik ben ondertussen nog wat achterstallige sociale computer contacten aan het bijwerken. Mail, hyves, forum, je bent er maar druk mee.

Gister weer even gewerkt. Zat weer voor het eerst in half jaar op de ct-scanner. Is er daar ook weer van alles veranderd scanners verplaatst een nieuwe (supermodern ding, zijn er maar twee van in europa, 1 dus bij ons). Was dus even wennen. Viel ook direct midden in een trauma waar de nachtdienst nog mee bezig was. Een bb-tje, denk maand of vijf, naam en geboorte datum stonden nog niet in de computer. Hij was met zijn hoofdje/nekje tussen zo'n elektrisch beweegbaar auping-bed gekomen. Het verhaal ging dat ouder broertje of zusje er mee zat te spelen en het kleintje er tussen gevallen was. Echt zo zielig. De hele kamer stond vol mensen, allen van het ziekenhuis, bezig met van alles en nog wat. Maar dat kleintje lag er op een of andere manier toch heel eenzaam bij. De ouders zijn eigenlijk nooit bij dit soort onderzoeken aanwezig. Ben maar even een rondje gaan lopen want werd er nogal verdrietig van. Ben echt een ui geworden nu ik moeder ben. Er hoeft maar iets te zijn met kinderen en ik ben helemaal overstuur.

Weer thuisgekomen heb ik mijn kindjes maar eens even een extra dikke knuffel gegeven.

Vandaag eigenlijk niets gedaan. Heel veel boekjes gelezen met Kyran, dat vind ik zo gezellig als hij zo'n lees-bui heeft. Dan komt hij zo knus op schoot zitten en wil hij alle boekjes die hij heeft (dat zijn er inmiddels nogal wat) achter elkaar lezen.
Nee mirjam ik zie het eigenlijk niet. Maar ja jongensmoeder, he?
Sorry Niniane, heb ik het weer over kleding, haha.

Krokus, wat leuk, zo'n tas groente (ik heb je andere topic niet gelezen trouwens). Klinkt gezond! (Al heeft Roan natuurlijk liever een traytje Kruidvat-spaghetti haha)
Brrr, wat een vreselijk verhaal van dat mannetje. Afschuwelijk, dit soort dingen. Weet je hoe het is afgelopen met hem? Moest jij hem door de CT-scan doen?
En trouwens; ik ben ook zo emotioneel incontinent geworden als maar zijn kan. Vanavond op het journaal ook weer over die aardbeving in China; staan die ouders daar bij een enorme berg puin en hebben ze alleen de rugzakjes nog maar van hun kinderen. En dat ene jongetje (van 10, dus net als zoon) hadden ze wel gered, maar al zijn vriendjes waren dood. Vroeg de verslaggever wie zijn beste vriendje was, wijst hij naar 1 van de vele foto's die daar stonden. Dan zit ik dus echt te grienen, als hij vertelt dat ze altijd alles samen deelden.
Annie; ik heb een keizersnee gehad met de nadelen voor de bv daarvan; die kwam pas na 3 dagen enigszins op gang. Dus ik moest wel kolven om het op gang te krijgen, maar daar kreeg ik geen voorraad van. Ella heeft wel alle melk gekregen die ik kolfde, ook in het ziekenhuis, maar dat was bij lange na niet genoeg voor wat ze nodig had ivm haar lage suikers. Beetje technisch verhaal dus.

Dus nu wil ik op voorhand al wat kolven en voorraad hebben. Hoogstwaarschijnlijk (maar dat weet je natuurlijk nooit) zal het nu makkelijker gaan omdat ik nog voed.

Mmmoi, nee ik kolf niet meer. De kolf heb ik in de kast gemikt toen Ella een maand of 9 was. Soms slaat Ella ook een voeding over (zoals vorig weekend toen ze was logeren; toen heeft ze 's morgens geen voeding gehad en ik heb niet gekolfd; maar na zoveel maanden is het wel stabiel genoeg).

Oh en Ella is maar een klein meiske en wij hebben een grote bank dus zoveel ruimte hebben we niet nodig haha!

En NO WAY dat jullie mogen namen raden hoor! Er lezen hier bekenden mee... stel je voor dat ze het al weten, mooi niet dus!

Vandaag laatste gesprek bij de psych gehad. Ze gaat volgende week met verlof. Mocht ik behoefte hebben om feedback te krijgen, hulp of wat dan ook, dan kan ik haar vervanger bellen.

Algehele conclusie is dat ik best goed vooruit gegaan ben en dat ik daar TROTS (glim, glim) op mag zijn, want ik ben goed zoals ik ben (wat een overwinning!)

Zo, ben weer weg!

Groetjees!
Nee, ik hoefde hem gelukkig niet te scannen. Het was daar weer eerste dag na verlof en dan sta je altijd als extra om weer even in te komen. Ik moet zeggen dat ik dus even mijn snor gedrukt had en het de eerste beste collega heb laten doen die ik zag (die was er gelukkig al voordat ik aankwam).

En dat is dan ook weer een nadeel van mijn baan: ik scan, de patient gaat weg en verder hoor je er bijna nooit meer iets van. Tenzij iemand heel lang op de IC ligt en je hem regelamtig ziet. Maar nu ik nog maar twee dagen werk is het moeilijk om patienten in de gaten te houden. Ik weet dus ook niet hoe het nu afgelopen is met het mannetje. Maar toen hij onze kamer verliet was de tube er al uit en kon hij dus weer zelf ademen. Dat is in ieder geval iets positiefs.
Ris fijn is dat he als je zo'n compliment krijgt. Geniet er maar lekker van.
@Niniane: Get, wat een verhaal zeg, het zal je maar gebeuren! Verschrikkelijk...

@Ris: Ik zie het al voor me dat ik Jas nog BV zou geven, dan zou de hele bank vol liggen met 'kind', haha. Heb je wel eens dat filmpje gezien op You Tube van 'Extreme Breastfeeding'? Dat gaat over een Britse vrouw die haar dochter van 8 nog BV geeft, nou, dat vind ik wel heeeeeel ver gaan hoor!!!

@Mirjam: Volgens mij bedoel je bij dat jurkje dat de 2 bretels ongelijk zijn, of niet? Jij hebt je bestelling trouwens wel snel binnen, die van mij is er helaas nog niet...

@Pebbles: Zo, je laatste dagje en dan vertrek je naar Griekenland...ik zal je wel vreselijk missen! Is alles al ingepakt?

@Pepiet: Goed idee om te vragen hoeveel letters, maar Ris trapt er helaas niet in...

Is het bij jullie ook zulk snertweer? Hier regent het al de hele ochtend. Bovendien werd ik om kwart voor zeven alweer mijn bed uit getetterd door de radio van de kluslui hiernaast Ben er dus al een tijdje uit. Aan het eind van de middag heeft man op zijn werk een open dag georganiseerd voor familie en vrienden; kunnen die ook eens zien waar hij werkt. Helaas kan de helft niet komen, dus dat is een beetje jammer, maar ík ga natuurlijk wel! Verder geen plannen vandaag; ga maar eens poetsen een x-tje...

Morgen meeting met de pufclub en 's avonds een BBQ! Hoop dat het weer een beetje meevalt Jasmijn gaat bij opa en oma logeren. Zondag een lekker rustig dagje. Jullie nog leuke weekendplannen?
He Mmmoi, je zat goed met de bretels. En dat ze ongelijk zitten komt doordat het clipje (met de tandjes die in de stof "grijpen") ondersteboven zit gemonteerd, waaronder de tandjes tegen het borstkasje van Hanna aan zitten, in plaats van in de stof (en daardoor "werkt" het clipje ook niet). Kijk, ik kan natuurlijk wel zelf dat clipje gaan omdraaien (waarvoor ik alleen maar een stukje stof hoef los te maken en naderhand weer vast), maar Jottum is een peperduur merk dus ik wil graag dat ze een leuk voorstel (korting?) doen. Ik ben ook blij dat ik de jurk zo supersnel in huis heb. Misschien komt het omdat ik nog net voor twaalven had besteld (dus voor de grote drukte?).

Klinkt leuk, die open dag bij je vent zijn werk. Van wat voor soort bedrijf is hij ook alweer bedrijfsleider? Of welke branche?

Hanna ligt alweer te pitten. Ze heeft daarnet een bomvol schaatje vers fruit op (aardbeitjes, nectarine, banaan). Ze eet echt zo ontzettend graag fruit, wij vinden het geweldig (zeker met zoon die geen fruit eet, terwijl wij er juist gek van zijn). We hebben omgerekend dat ze in verhouding tot haar lichaamsgewicht ongeveer een kilo fruit binnen zou krijgen als ze als volwassene 65 kilo zou wegen. Wauw....

Zometeen moet ik haar helaas wel wakkermaken want ik ben op de koffie uitgenodigd bij een kennis die 40 is geworden. Ze heeft een heleboel vrouwen van de kerk uitgenodigd (onder andere mij dus). Ik hoef geen cadeautje meer te kopen want we doen een gezamenlijk cadeau (dat ik dus niet hoef te kopen). Handig (en ook veel leuker om een groot ding te krijgen wat je echt graag wilt dan 10 keer een fles Dove).

En om 13.00 uur heb ik de intake bij het uitzendbureau dat bemiddelt voor die superleuke functie van office manager bij een klein adviesbureau. Het is voor 20-24 uur (helemaal goed dus) en die uren mogen ook flexibel ingedeeld worden. Het takenpakket is ook nog eens heel aantrekkelijk (heel divers). Wel grappig; ik liet het profiel van die functie aan Mirjamman zien en die zei meteen; "dat ben jij gewoon". We zullen zien.

Pebbles, heerlijk hoor, met vakantie gaan. Hoe lang blijf je nou ook alweer weg? Een week? Enne, ze hebben daar vast wel internetcafé's, dan hoeven wij je niet zo lang te missen haha. Nee hoor, als ik je niet meer "spreek": enorm veel plezier alvast!!
@Mirjam: Ik hoop voor je dat het wat wordt met die baan. Wat raar dat die jurk verkeerd genaaid was, dat hoor je eigenlijk nooit bij zulke dure merken. Je hebt gelijk dat je Olliewood even belt. Mijn man is bedrijfsleider van een groothandel in verf, van een heeeeel bekend merk. Schilders komen daar hun materialen inkopen (ze verkopen ook kwasten, kleding, emmers en wat niet al). Deze vestiging is pas nieuw en vorige week officieel geopend. Nu kan de familie dus even kijken waar hij nou precies werkt!
O spannend Mirjam, ik duim voor je om 13.00!
Dank meiden!

(zit gauw een broodje te eten en spring zo op de fiets)
hoioi, onze computer was even defragmenteren en daar deed ie ongeveer 2 1/2 dag over! grmbl, maar nu doet ie het weer.

verder geen bijzondeheden.

gaat ff verder neuzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven