Wie zijn toch die a-sociale mensen???

30-05-2008 15:30 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik gewinkeld en tijdens het winkelen heb ik in de paskamer van 1 van de winkels die ik bezocht heb (4 in totaal) een tasje van Douglas laten staan met daarin spullen t.w.v. ¤ 50,00. Ik heb vandaag alle winkels gebeld en het tasje is niet gevonden. Dit is de tweede keer dat mij dit gebeurt.

En ik vraag me dus serieus af wie die godvergeten a-sociale mensen zijn die denken dat wanneer zij iets vinden wat overduidelijk vergeten/ van iemand anders is, menen te mogen toeëigenen? Zijn dat keurige dames die kinderen moeten opvoeden? Is het mijn buurvrouw? Gezien de winkels waarin ik geweest ben, moet het iemand zijn zoals ik ben, gewoon modale doorsnee. Ik kan hier gewoon geen beeld bij krijgen. Als je zoiets vindt, dan geef je dat toch aan de kassa af???

Kennen jullie mensen die dit (stelen dus) doen?
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:17:

[...]

Niet bewust stelen.Onbewust???

[...]

Niet bewust stelen.Wel Bewust stelen, want je kwam er buiten al achter, kleine moeite dus om even terug te lopen. Sorry zeggen en het afrekenen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
en een portemonnee leeghalen voordat je hem bij de kassa afgeeft is ook niet bewust stelen?
Hmmm, ik vrees voor een herhaling van zetten hier..

*gaat er eens goed voor zitten :-)*
He getver....weer een topic wat verziekt dreigt te worden door een bepaalde persoon die aandacht wil (positief of negatief) en daarom lekker de boel een beetje lekker gaat lopen provoceren met oerdomme en achterlijke uitspraken waardoor het topic binnen no-time weer om haar draait.

M.a.w.: Brummetje ga lekker terug naar je hok ofzo.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Bewusteloos.
quote:Eowynn_ schreef op 30 mei 2008 @ 16:16:

Ik stem op Brummetje.Brummetje.
Mijn vriend ging laatst, met Koniginnedag pinnen (ik was erbij, maar stond op afstandje). We stonden in de rij en raakten wat aan de praat met 2 meisjes die achter ons stonden. Je kent wel; borreltje op, gezellig ouwehoeren met jan en alleman. Toen was mijn vriend aan de beurt en hij pinde ¤200,-. Vervolgens komen we weer in de kroeg, komt ie er achter dat hij gewoon het geld is vergeten te pakken uit de pinautomaat. Hartstikke stom natuurlijk! Maar wat ik nog stommer vond was dat die meiden waar we nog gezellig mee hebben gekletst dat geld dus (99% zeker) hebben 'gevonden' en niet even mijn vriend terug hebben geroepen. Bah, was er de hele avond chagrijnig van, kutwijven..
Oh, en mijn vriend was trouwens niet dronken hoor
Waren het niet een Vrouw met haar Vriend ?

Ik MOET even inloggen en ga ook nog iets doen wat niet mag, nl 2 andere topics erbij halen!!

'Beste' Brummetje.... het idee dat in elk geval ik al van je had qua houding/mentaliteit etc. in je relatiegedoe en werkgedoe topics wordt nu zooo ontzettend bevestigd.

Sorry, maar geen wonder dat dat je je voelt zoals je je voelt. En wat iemand al eerder zei, what goes around comes around.

Ga vooral zo door met je mentaliteit en je zult het nog ver schoppen (NOT). En oh ja, met zo'n vriend.... nou, niks relatieproblemen, jullie passen perfect bij elkaar.

En ja, een gevonden iets in pashokje/waar dan ook: terugbrengen/afgeven whatever. Lijkt mij zo klaar als een klontje!
Zit Brummetje niet te stoken ? Kan niet geloven in zulk aso gedrag: 10 points !
Een tijdje terug vond ik een volle portemonnee (vooral vol met zooi, niet zozeer met geld), er stond een adres in. Telefoonnummer opgevraagd en gebeld. Toen kregen we de moeder van de eigenaresse aan de lijn, zij had haar dochter die al helemaal in paniek was al gesproken. We hebben 'm zelfs helemaal naar de andere kant van de stad gebracht.

Dat doe je toch gewoon...

Afgelopen wintersport vonden we een Ierse pinpas bij het pinapparaat. Toen hebben we die bank gebeld om te vragen wat we er mee moesten. Maar we kregen geen contact. De pinbon lag er ook nog bij, er bleek om 3 uur 's nachts gepint te zijn. Naast de pinapparaat was een Ierse pub, en daar hebben we 'm achter de bar afgegeven.

Je bedenkt toch ook altijd even hoe je jezelf zou voelen wanneer je zoiets gebeurt...

What you give is what you get.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 16:08:

Oke een vraagje dan: Stel je vind een portemonnee op straat. Waar ga je dat in hemelsnaam dan afgeven? Op het politiebureau? Eh waar dan, als je in een vreemde stad bent?

Ik ga me niet rot zoeken, als ik iets heb gevonden in de stad en in een goede bui ben (lees afgeven), om een politiebureau te vinden.Goh, waarom denk ik nu dat als je zelf iets verliest of bestolen wordt (zakkenroller/tasjesdief) je datzelfde politiebureau in no time weet te vinden ...... (ga ajb sollicitatiesites lezen of zo!)

[...] Niet bewust stelen.

Dan heb je de definitie van "stelen" misschien niet helemaal begrepen Brummetje.....je vind jezelf en/of je vriend zeker ook geen dieven denk ik?

(hellooooo this is your wake up call)

Een ding is zeker, als het tasje van TO bij jou in de buurt terecht is gekomen kan ze er dus naar fluiten het terug te krijgen. Jeeezus, ga je schamen joh. Oh nee, dat hoeft niet want je hebt natuurlijk een vorm van autisme en begrijpt niet waarom mensen zo reageren als je zoiets meldt. Bah. Ik ga maar weer eens verderop kijken want ik word hier veel te kwaad over merk ik. Tabee
quote:borodini schreef op 30 mei 2008 @ 16:21:

Waren het niet een Vrouw met haar Vriend ?

Hahaha, hmm dan was het een heel vrouwelijk vriendje.. :-)
Als je iets kwijt bent, wil je het zelf toch ook graag terug? Dan hoop je toch ook dat er mensen zijn die zo eerlijk zijn om het terug te geven? Ik vind dat niet meer dan logisch eigenlijk.

Maar gelukkig zijn de meesten hier het daarmee eens

Ik heb in een supermarkt achter de kassa gewerkt. Toch zijn er echt nog heel veel mensen eerlijk hoor! Ik heb regelmatig klanten gehad die iets vergeten waren af te rekenen wat nog onderin de tas zat of wat hun kind nog in de hand had, zonder gemerkt te hebben. Dan komen ze toch terug om het alsnog af te rekenen. Ook regelmatig gevonden emballagebonnetjes teruggekregen. Die bewaren we in de supermarkt allemaal, dus als je er ooit een kwijt bent, gewoon teruggaan om te vragen.
ik heb een keer iemands kentekenbewijs gevonden, in Groningen. De auto waarvan het was stond er helaas niet meer bij. Het bewijs stond op naam van een mevrouw in Zoetermeer oid, ver weg dus. Gelukkig kon ik haar via het online telefoonboek vrij gemakkelijk achterhalen, er waren maar een paar mensen met die naam. Toen ik belde kreeg ik een oude dame aan de lijn, zij was de eigenaresse van de auto maar haar kleindochter reed er in rond, in Groningen. Na wat gedoe met adressen en telefoonnummers (die mevrouw vond het heel eng om een nummer van haar kleindochter door de telefoon te vertellen dus ik heb haar die van mij maar gegeven) kwam de kleindochter de papieren ophalen.

Ze had een kaart mee, met bedankt er op, en er in zat een boekenbon. Dat vond ik nou lief.
quote:Vl43inder schreef op 30 mei 2008 @ 16:22:

Je bedenkt toch ook altijd even hoe je jezelf zou voelen wanneer je zoiets gebeurt...

Mij boeit dat niet zo. Ik vind het even stom van mezelf, maar daarna zit ik er niet over in. Ze doen maar lekker iets leuks met dat geld bijv. Ik heb ook nooit zoveel in de portemonnee zitten.

Hoogstens 50 euro.
Sartan, ik word er zelfs boos op mezelf van.

Denk dat ik maar iets ga posten zodat ik een ban krijg. Hoef ik mn 'zelfbeheersing-om-niet-te-reageren-X' geen geweld aan te doen.

Begin trouwens wel steeds meer te hopen dat je idd Fake bent Brummetje. Zoveel, laat ik het, 'bijzondere dingen' noemen, heb ik geloof ik zelden in 1 persoon getroffen.

Sorry voor OT
Ik HOOP dat Brummetje fake is.

Meer kan ik er niet over zeggen.

Wat betreft mezelf; als ik iets vind doe ik er alles aan om te zorgen dat iemand het terug krijgt. Politiebureau, klantenservice, conducteur in de trein. Portemonnee doorspitten op gegevens en eigenaar achterhalen.

Je hoop maar dat mensen dat ook voor jou doen.

Ik heb ooit nog eens een mobiele telefoon gevonden op Pinkpop. Het nummer waar "thuis" bij stond gebeld. Kreeg ik de moeder van die gozer aan de telefoon. Die heeft toen de vriend met wie die jongen was gebeld, en die heeft mij weer gebeld, om zo ergens af te kunnen spreken om die telefoon terug te kunnen geven.

Ik vind dat het minste wat je kunt doen.
668, the neighbour of the Beast
Tuurlijk moet je op je spullen letten. En tuurlijk is het je eigen schuld als je iets verliest. Maar om dan maar jezelf hetgeen wat je vindt toe te eigenen.... Daar kan ik echt niet bij...

Da's gewoon diefstal.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb een keer mijn portemonnee op mijn auto laten liggen, ja stom, ik weet het. Toen ik erachter kwam ben ik teruggegaan naar mijn auto en vond een briefje achter de ruitenwisser dat mijn portemonnee was gevonden en afgegeven bij het politieburo.

De politie had n.a.v. een videotheekpasje dat in mijn portemonnee zat al geprobeerd me te bellen, maar het nr. klopte niet en ze hadden ook de bank al ingelicht dat ze mijn pasje hadden.

Ik vond dat zo super, echt mijn hele dag was goed. Helaas wist de politie niet wie de eerlijke vinder was en dat vond ik heel erg jammer, had nl. graag iets gegeven. Ze hadden zelfs mn geld er niet uitgehaald.
Cum non tum age
En ik breng het zelf ook naar de politie of kassa o.i.d. als ik iets vind.
Cum non tum age
Ach jongens, Brummetje heeft haar 5 minuten aandacht weer gehad, dus verder ignore

Ik vind eigenlijk bijna nooit iets, maar in die enkele gevallen breng ik naar het politiebureau, kassa, klantenservice of ga zelf op zoek naar gegevens. Kleine moeite en ik zou het zelf ook fijn vinden als ik iets kwijtraak
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven