Wie zijn toch die a-sociale mensen???

30-05-2008 15:30 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik gewinkeld en tijdens het winkelen heb ik in de paskamer van 1 van de winkels die ik bezocht heb (4 in totaal) een tasje van Douglas laten staan met daarin spullen t.w.v. ¤ 50,00. Ik heb vandaag alle winkels gebeld en het tasje is niet gevonden. Dit is de tweede keer dat mij dit gebeurt.

En ik vraag me dus serieus af wie die godvergeten a-sociale mensen zijn die denken dat wanneer zij iets vinden wat overduidelijk vergeten/ van iemand anders is, menen te mogen toeëigenen? Zijn dat keurige dames die kinderen moeten opvoeden? Is het mijn buurvrouw? Gezien de winkels waarin ik geweest ben, moet het iemand zijn zoals ik ben, gewoon modale doorsnee. Ik kan hier gewoon geen beeld bij krijgen. Als je zoiets vindt, dan geef je dat toch aan de kassa af???

Kennen jullie mensen die dit (stelen dus) doen?
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 20:23:

[...]

Da zijn dingen die ik niet zie. Ik dacht: ff een geintje uithalen. En ik kan dan erg serieus overkomen. Ik vergeet dan dat jullie mijn gezicht/gebaren niet zien. Waardoor dingen soms anders overkomen dan iemand ze bedoelt.

Mijn vriend heeft dezelfde humor. Soms denk ik echt dat hij iets meent. Maar dat meent ie dan niet. Waardoor ik soms onterecht boos word.

Ik weet dat ik slecht ben in grapjes maken/bedenken wat nou echt grappig is.

Maar ik ben echt geen pathologische leugenaar.

En dat niemand me nou nog geloofd, ik weet dat ik het er zelf onbewust naar gemaakt heb. Nou ja dan is dat maar zo. Meer als dit kan ik niet doen.

Voor je weer geintjes op het forum gaat uithalen. Lees je andere topics eens door. Je hebt overal problemen met anderen.

Irl en op het forum. Misschien kan je er niets aan doen. Ik geef je nog het voordeel van de twijfel, waar je geen ene moer aan hebt.

Maar bedenk voortaan, een geintje is een of 2 keer iets zeggen. Je hebt de hele middag verhalen verzonnen. Van jou en je vriend.

En op een ander topic wil je advies hoe om te gaan met je rare vriend. Een ander topic waarom je in je hele leven geen baan kan houden.

Ik denk dat er meer is dan wij kunnen zien. Waarom zoek je geen hulp?

NEEEEEE niet wegens dit topic. Maar het lijkt alsof je meer problemen hebt.

Doe ermee wat je wilt. Maar neem forummers niet in de maling hier want niemand vergeet dat. Als ik jou nu ergens zou zien dan denk ik ook "jaja". Snap je.

Stop ermee. Zie wat je hebt bereikt, dat is denk ik niet je bedoeling geweest. Trek hier lering uit en kijk of iemand je met je andere problemen kan helpen.

Succes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Brummetje, jij bent ziek.
die brummetje.... aplaus wel dat je toch zo crea bent hoor!

ik ben ook nog al slordig, heb tot nu toe alles terug gekregen.

wat vinden doe ik trouwens nooit, maar ik zou het zeker niet zelf houden (en t lef om het naar de winkel terug te brengen :O)

1x 25 gulden gevonden in de stad, er stond een meisje op (ik was nog een klein luilakje) en ik pulk dat onder haar schoen vandaan, zeg ik; mevrouw is dit van....

toen trok mijn moeder mij weg of ik wel lekker was, want natuurlijk zou dat vrouwtje ja zeggen.

moest ik t geld nog afstaan ook :( haha moge duidelijk zijn, mijn moeder is (waarschijnlijk) wel aso :D
ik krijg door dit topic (en andere) een beetje het idee dat Brummetje eigenlijk een puberjochie is dat zich verveelt en daarom maar domme berichten gaat plaatsen om de reacties te peilen. Ik vind het allemaal zeer ongeloofwaardig.
Zo blijkt maar weer, het is helemaal niet moeilijk om een Brummetje te doen, zie de posting van gigaluilak.
Ik geloof wel dat Brummetje echt is. En ik geloof, net als Fleur, dat Brummetje echt een heel ziek en zielig persoon is. In een ander topic is haar al aangeraden om hier weg te blijven en aan zichzelf te gaan werken. Jammer dat ze die adviezen in de wind slaat want dit gaat echt niet goed zo.
Ik ben een keer mijn tas kwijtgeraakt, werd gevonden,mevrouw heeft 'm teruggebracht. Hoorde van haar dat ze mijn tas niet af wilde geven aan het winkelpersoneel, want ze hadden haar boodschappen een keer onderling verdeeld bij de HEMA toen die werd teruggevonden. Dus spullen neem ik wel mee naar huis, ik geef wel mijn telefoonnummer door aan het winkelpersoneel, dat, mocht er iemand bellen dat ze haar spullen kwijt is, ze mij kan bellen. Maar afgeven doe ik het niet. Anders wordt het wel ipgemaakt door de winkelmeisjes.

Gevonden spullen geef ik altijd terug of breng ik naar de politie.
quote:choca schreef op 30 mei 2008 @ 15:39:

Ik geef het altijd netjes af! Zou niet lekker mascara op kunnen doen als ik zou weten dat ik die gejat zou hebben.

Heb wel een keer gehad dat een broek van mij is gejat (ws tijdens uitgebreide koffie/klets-pauze bij de V&D) en toen ben ik naar de winkel teruggegaan en heb verteld dat ik dacht dat die tas gejat was en heb toen ook vermeld dat ik het bonnetje in de tas had laten zitten (- dat is trouwens echt stomstom!) en dat ik dus dacht dat de tas gejat was en dat ze misschien de broek zouden komen cashen (broek van 150 euri) . Heb toen m'n telefoonnummer achtergelaten en een uur later belden ze: ze hadden ook al de politie ingelicht en twee meiden opgepakt.

Meiden waren 16 en 18 jaar, van marrokaanse afkomst en zouden never nooit niet in mijn broek passen (heb ze even kort gezien op het politiebureau).

Wel fijn dat ik toen alles terugkreeg, maar beetje jammer dat ik hierdoor 2,5uur op het politiebureau heb moeten blijven wachten om aangifte te doen. De dames hebben uiteindelijk trouwens allebei een taakstraf van 20u gekregen...vond het wel netjes dat ze me dat meldden achteraf!

Ben daarna wel wat voorzichtiger geworden met spullen neerzetten in winkels tijdens passen/koffie drinken! Misschien ook tip voor jou Je hebt het supergoed aangepakt, daar was ik zelf nooit opgekomen. Maar waarom zet je erbij dat ze van Marokkaanse komaf waren?
quote:misschicken schreef op 30 mei 2008 @ 20:29:

[...]

Ze is ook nog heel crea met lichamelijke en geestelijke klachten verzinnen Ze schudt ze zo uit dr steunzolen.Nee!!! Brummetje niet schudden! Dan gaat d'r spiraal weer scheefzitten en zenuwen afknellen!
quote:Vicky schreef op 30 mei 2008 @ 21:07:

[...]

Je hebt het supergoed aangepakt, daar was ik zelf nooit opgekomen. Maar waarom zet je erbij dat ze van Marokkaanse komaf waren?Dit viel mij ook op. Toch totaal niet relevant?
quote:Dhelia schreef op 30 mei 2008 @ 21:10:

[...]

Nee!!! Brummetje niet schudden! Dan gaat d'r spiraal weer scheefzitten en zenuwen afknellen! Wel op blijven letten, Dhelia.......dat was een cyste hoor! hahahaha
quote:misschicken schreef op 30 mei 2008 @ 21:23:

[...]

Wel op blijven letten, Dhelia.......dat was een cyste hoor! hahahahaOwja, de eerst niet en toen wel en toen toch nog niet officieel geconstateerde cyste. Sorry. Was de draad een beetje kwijt. O, dat was Brummetje's huisarts natuurlijk ook al kwijt, die draadjes.
Volgens mij hebben wij haar leugens beter op een rijtje dan zijzelf?
quote:rosanna08 schreef op 30 mei 2008 @ 20:25:

je moet weten wanneer je ergens mee moet stoppen, Brummetje. Als je na je eerste posting had gezegd dat het een geintje was en dat je het niet meende, had ik je nog wel geloofd. Nu absoluut niet meer, zeker niet nu een beetje zielig gaat lopen doenSpeltip 5: weet wanneer je moet stoppen.
quote:misschicken schreef op 30 mei 2008 @ 21:31:

Volgens mij hebben wij haar leugens beter op een rijtje dan zijzelf?Nee joh, dat zijn geen leugens. Dat is húmor. Op z´n Brummetjes
quote:fleurtje schreef op 30 mei 2008 @ 21:33:

[...]

Speltip 5: weet wanneer je moet stoppen.

[...]

Speltip 5: weet wanneer je moet stoppen.Hey niet liegen he, laatst was het nog speltip 7 .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

[...]

Speltip 5: weet wanneer je moet stoppen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:mylenevalerie schreef op 30 mei 2008 @ 21:37:

[...]

Hey niet liegen he, laatst was het nog speltip 7 .

Neeheeeee MV, speltip zeven was: laat je niet in de kaart kijken.

Dat ging over die apen op de reizenpijlert
Ik heb ooit een fietstas gevonden, 655 gulden destijds erin.

Superveel geld, ik was 14 ofzo.

Thuis politie gebeld, en de eigenaar heeft hem uiteindelijk opgehaald. Die man was zo blij!

Brummetje: besef je wel hoe blij me mensen zou maken met het teruggeven van contact geld? Als zij nu kunnen aantonen dat het van hen is, dan is het toch niet van jou?

Ik kreeg 25 gulden vindersloon.

En ik ben mijn portemonnee ook eens verloren. Het nummer van mijn ouders staat er in, in geval van nood. Vinders hadden dat nummer gebeld. Mijn ouders hebben mij weer gebeld, terwijl ik hem nog niet eens had gemist

Heb een doosje merci meegenomen en heb hem opgehaald! ZO happy!
quote:misschicken schreef op 30 mei 2008 @ 20:29:

[...]

Ze is ook nog heel crea met lichamelijke en geestelijke klachten verzinnen Ze schudt ze zo uit dr steunzolen.

TD, die weer weg is om op het Digi-topic te vragen hoe je cola light van je laptop-scherm verwijdert....
Ik ben ook geen heilige maar kan wel van mezelf zeggen dat ik eerlijk ben. En wat 'gevonden voorwerpen' gevalletjes betreft, ik ben zo'n type dat wanneer ik iets vind me er al helemaal op kan verheugen hoe blij de eigenaar zal zijn met zijn teruggevonden spulletjes/geld haha!

Twee jaar terug heb ik in Italië bij een druk wegrestaurant mijn portemonnee op het toilet laten liggen, incl. cash, rijbewijs, bankpasjes en creditcard (stupid, I know). Tweehonder km verder kwam ik er bij een tolstationnetje achter, verhaal verteld aan de tollenaar (??). En guess what? Ze waren gebeld door het betreffende wegrestaurant. Iemand had mijn portemonnee gevonden en afgegeven, en zij hadden op hun beurt het tolstation weer gebeld om een nederlandse auto in de gaten te houden. Je wil niet weten hoe blij ik was!! Moet je nagaan, tweehonderd km verder! Mijn bankrekening kon al 10x geplunderd zijn.

Dus nee, ik probeer alles terug te geven wat ik vind.
quote:Dhelia schreef op 30 mei 2008 @ 21:28:

[...]

Owja, de eerst niet en toen wel en toen toch nog niet officieel geconstateerde cyste. Sorry. Was de draad een beetje kwijt. O, dat was Brummetje's huisarts natuurlijk ook al kwijt, die draadjes.Ik lig hier onder mijn stoel van het lachen. Dit vind ik echt humor. Geweldige reactie!
quote:Dante30 schreef op 30 mei 2008 @ 21:50:

Ik ben ook geen heilige maar kan wel van mezelf zeggen dat ik eerlijk ben. En wat 'gevonden voorwerpen' gevalletjes betreft, ik ben zo'n type dat wanneer ik iets vind me er al helemaal op kan verheugen hoe blij de eigenaar zal zijn met zijn teruggevonden spulletjes/geld haha!

Twee jaar terug heb ik in Italië bij een druk wegrestaurant mijn portemonnee op het toilet laten liggen, incl. cash, rijbewijs, bankpasjes en creditcard (stupid, I know). Hier ook zo'n verhaal trouwens. Vorig jaar ook mijn tasje laten hangen aan het haakje aan de w.c.-deur in een restaurant in België. Eerste afslag terug, daarna weer omgekeerd en opnieuw naar het restaurant; tasje was daar keurig afgegeven bij de toiletjuffrouw, met portemonne en alles erin.
quote:Brummetje schreef op 30 mei 2008 @ 21:52:

[...]

Ik lig hier onder mijn stoel van het lachen. Dit vind ik echt humor. Geweldige reactie! Brummetje, ik ben serieus als ik zeg dat ik denk dat het niet goed gaat met jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven