JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
O Wen, niet onzeker worden hoor! He, nou heb ik spijt dat ik mijn verhaal heb opgeschreven.. Jouw posting stond er nog niet..

Weet je, ik dacht van te voren dat ik een tweede keer ook heel bang zou zijn dat het weer mis zou zijn, maar eigenlijk is dat niet zo. Zoals Lily ook zegt, ik geniet van elke dag dat ik zwanger ben en voor de rest zie ik het wel. Ik heb er een goed gevoel bij en dat ga ik ook lekker zo houden.
Oh geeft niet Lucia, jouw verhaal had ik al wel geraden naar aanleiding van een eerdere posting van je. En het is gewoon echt een hele kleine kans, dat weet ik. Helaas zijn er ook vrouwen die bij dat hele lage percentage horen.

Ik ken Ring ook buiten het forum, dus ik leef nog extra met haar mee. Gelijk begonnen ook, dus dat was dubbel leuk toen we allebei zwanger waren (en ook nog met Yamuna tegelijk, helemaal super)

Gek, ik weet niet of ik een goed gevoel heb of niet. Wat dat betreft pas ik wel een beetje struisvogeltechnieken toe denk ik, steeds een slag om de arm. Alleen de echo geeft uitsluitsel, daarna kan ik denk ik pas echt gaan genieten. Maar af en toe wrijf ik ook wel over mijn (niet-bestaande) buik en murmel ik iets als 'hee kleintje'
Dat herken ik ook wel hoor, die slag om de arm. Tis ook een behoorlijke slag bij mij eerlijk gezegd. Maar ik probeer er niet gestressd over te zijn ( al is dat ook niet altijd makkelijk to be honest)

Nog even een vraagje (hoe bedoel je onzeker), wordt de pijn in jullie borsten ook wat minder? T doet nog wel zeer als ik er tegen duw, maar niet meer zo als in het begin.

Zullen we anders gewoon een winter uhm, lenteslaap houden en over een week of 6 week wakker worden?

Nog een weekje voor je echo Wen! Ik nog 11 nachtjes slapen..
Ik doe mee. Aan moeheid geen gebrek hier.

Wie zet de wekker?

Mijn borsten doen nog wel redelijk zeer. Maar ja, dat zal ook wel niet eeuwig duren, Lucia. Hoever ben jij? En waarom sta je eigenlijk niet in de tabel?
Bij mij wordt het ook minder Lucia.

Mag ik dan wel over één week uit mijn winterslaap? Zo lullig om me voor mijn echo te verslapen

Lily, ik vind het een mooie instelling, ik ben nu zwanger dus nu geniet ik ervan. Vind het moeilijk, maar ik ga het wel proberen!
Dat is een hele mooie instelling van Lily.

Ik denk dat ik het na de echo ga vertellen.

Biedt geen garantie, maar wel iets meer zekerheid.

Heb al bedacht hoe ik het ga vertellen. Ga boekjes kopen van Oma vertel 's en Opa vertel 's. Is een leuk kado voor de kleine straks. Mijn opa was er helaas net in begonnen toen hij overleed. Heb dus niet zo veel info (wel in mijn hoofd natuurlijk) maar kon altijd genieten van zijn verhalen over vroeger.
Hey meiden, het lijkt mij erg gezellig om hier mee te schrijven! Ik schrijf ook mee op het topic 'clomid, wel en wee.. '. Ik ben in de 2de ronde 50 mg zwanger geworden! Ik begreep al dat ik hier de derde ben die zwanger is door dat wondermiddel! Wen heeft al even een datum voor me uitgerekend en dat zal om en nabij 28 januari worden.

Ik heb jullie laatste reacties even terug gelezen en het is heel herkenbaar allemaal! Ik ben toch wel een tijdje bezig geweest om zwanger te worden en nu ben ik het, maar ontbreekt de allesoverheersende blijdschap omdat ik me zorgen maak of alles wel goed zal gaan. Ook de verhalen op het forum doen daar niet echt goed aan. Soms lijkt een miskraam meer regel dan uitzondering. Ik ben ook druk aan het aftellen voor het bezoek aan de gyn, op 12 juni. Ik weet even niet meer wie, maar iemand poste van dat je gewoon van ieder moment moet genieten en dat ga ik vanaf nu samen met jullie heel hard proberen!

Heb ook al stiekem nagedacht over hoe ik het aan mn ouders en schoonouders zal gaan vertellen. Ik denk als volgt: Op vaderdag wil ik mn vader een lijstje geven met een fototje van de echo (als ik die krijg tenminste) en dan is ons kado een kleinkind! Het is dan wel pas 8 weken, maar als ze nog van niks zouden weten en het zou dan mis gaan, dan zou ik ze dat ook vertellen, dus waarom niet he!? Ik weet nu al dat ik mn vader geen mooier kado kan geven!

Maargoed, het lijkt me dus erg leuk om me bij jullie aan te sluiten!
Ohja, ik heb ook nog even een vraagje aan jullie: 'moet' ik ook al de verloskundige bellen en kan ik dan gewoon een willekeurige opbellen? Ik ga 12 juni naar de gyn, of moet ik dat even afwachten?

Toch fijn zo'n groep ervaringsdeskundigen!
Ik ben dan wel niet meer van Januari maar wel in de gelegenheid even te antwoorden dus, je kan wel alvast even een verloskundige bellen. Dat is wel fijn dat ze alvast weet wie je bent etc. Als je dan vragen hebt of ergens mee zit kan je tenminste iemand bellen. Waarschijnlijk zal de gyn je ook wel "overdragen" naar de verloskundige na 12 juni. En een verloskundige mag je zelf kiezen ja. Succes met kiezen!
Dank je Aruba! Ik ga na het weekend direct even bellen!

En ook ik ken jouw verhaal, dus bij deze nog even een dikke voor jouw!
Welkom Robien! Ongelofelijk dat je dan opeens een positieve test hebt na zoveel negatieve testen (in mijn geval dan!). Ik zou nog even wachten met de Verloskundige tot je de gyn hebt gesproken. Soms wil hij je nog tot een week of 12 onder controle houden. In mijn geval iig tot week 20 en daarnaast ga ik naar de gewone verloskundige. Bovendien krijg jij je eerste echo bij de gyn en niet bij de verlosk. En toen mijn gyn zei dat ik ook een vlos kon uitzoeken zat ik de volgende dag al voor een intake, het kan dus allemaal heel snel.

Typisch, bij alle maandtopics die ik heb gelezen (veel door de jaren heen!) is er op dit punt een tipje omdat iedereen te moe is om te schrijven. Check!

Ben ook weel aan het kotsen, bah.
Hoi meiden,

ik had een vraagje aan jullie, aangezien jullie ook allemaal in januari uitgerekend zijn.( ik 28 januari). hebben jullie ook rugpijn en bukpijn, echt zo'n ongesteldheidsgevoel? wordt er helemaal onzeker van, daarom vraag ik het jullie maar even. Hier op het forum zijn zoveel miskramen, wordt er echt een beetje bang van! Maar las al een stukje terug dat jullie dat ook allemaal hebben.

Echt gek, het is mijn tweede, maar toch ben ik weer net zo onzeker! hoop dat jullie mij kunnen helpen! Doei!
Hallo!

Hoe is het met iedereen!

Welkom alle nieuwe mensen! En gefeliciteerd! Gezellig dat er nu ook mensen na mij zijn uitgerekend! Tof, ik sta niet in de tabel omdat ik door de vorige keer graag de 12 weken wil afwachten. Misschien overdreven, maar ik wacht er liever nog even mee!

Syennaj, yep, ik heb en had ook zo'n gevoel, alleen dan veel constanter dan als je ongesteld moet worden. Ik vind het een beetje voelen alsof er een grote steen in je buik ligt, zo'n zwaar gevoel. 's Avonds heb ik er ook meer last van dan overdag.

Ik vind het toch wel bijzonder dat veel mensen op dit topic al een ' geschiedenis' hebben met zwanger worden, ofwel dat het niet zo makkelijk lukte, ofwel door eerdere miskramen. Hoewel het natuurlijk geen fijne dingen zijn, vind het stiekem wel prettig. Het praat toch wat makkelijker als mensen beter begrijpen hoe je je voelt.

Maar gelukkig zijn er ook mensen bij wie het wel allemaal snel lukte en bij wie het gewoon goed gaat, wat anders krijgen we misschien ook een verkeerd beeld!

Nou, ik stop weer met mijn gemijmer, ik ga maar eens de was doen, haha
Hip het staat erin!

Robien wil je ook in de tabel staan? Oja, welkom natuurlijk!!

Seyennaj, ik heb het ook hoor. Niet elke dag even erg, maar het is een constant zeurgevoel in mijn onderbuik, zoals bij menstruatie inderdaad! Rugpijn kan ik niet helemaal beoordelen omdat ik altijd wel in meer of mindere mate last heb van mijn rug.

Ik heb nog steeds geen internet, ik schrijf dit bij mijn ouders thuis. Morgen ben ik bij mijn broer dus dan kom ik ook nog even koekeloeren!
Hier is alles goed! Ik ben vandaag gaan winkelen met mijn zussen, en na een pittige sessie spijkerbroeken passen (ik heb de halve collectie gepast...maar wel geslaagd!) was ik compleet uitgeput. De rest van de dag heb ik van bankje naar stoel gewandeld in heel, heel rustig tempo dus vermoeidheid is hier toegeslagen!

Misselijkheid is trouwens sinds donderdag alweer over, dus ik mag absoluut niet klagen.

Ik heb eigenlijk sinds een week of zo niet meer dat zeurende gevoel, en de steekjes zijn ook minder geworden. Ik denk dat de boel tijdelijk op z'n plek zit. Volgens mij is het niets waar je je zorgen over hoeft te maken!

Hee Robien! Leuk dat je er ook bent.
Wen, een beetje na 12uur lopen posten! Heb je een positiebroek gekocht?

De misselijkheid is bij mij sinds vrijdagavond weer terug, gister had ik echt een rampzalige dag die ik op bed en in de wc heb doorgebracht. Vandaag gaat beter worden, ik voel het!

Mijn buik is ook iets rustiger hoewel ik nog steeds wel af en toe wat gerek voelis het een stuk minder dan eerst. Ik vinnut wel een gezellig gevoel.

Vandaag alweer 9 weken! ik zal eens beginnen met buikfoto's!

Fijne dag!
Hoi, dank je wel! jullie hebben me gerust gesteld, dan moet het goed zitten toch? Toch wel handig hoor zo'n forum, kom af en toe wel stiekem met jullie meelezen!
ik kom me ook vast stiekem hier even melden. ben inmiddels bijna 6 weken zwanger, denk ik, ik heb aanstaande woensdag een echo. heb op 13 april ook een miskraam gehad en heb vorige week donderdag positief getest. was echt superverbaasd dat het alweer zo snel raak was.

ik denk dat ik mijn eisprong heb gemerkt/gevoeld en denk dus dat ik bijna 6 weken zwanger ben en niet 8 en een half zoals mijn miskraamdatum zou zeggen. goed ik houd dus wel een slag om de arm, maar ik merk al wel bepaalde signalen. ik hoop dus dat het allemaal goed is woensdag en dat ze een hartje kunnen zien ook al is het nog erg vroeg.
Sam, dan feliciteer ik je toch vast stiekem! Die slagen om de arm zijn hier gemeengoed (helaas), ik hoop ook dat je woensdag een hartje kunt zien. Als je echt nog maar 6 weken bent is dat nog wel krap aan voor een hartje geloof ik.

Lily, wat een ellende zeg, dat je steeds zo ziek bent. Hou vol, het gaat voorbij! Om er maar eens een dooddoener in te gooien.

Nee, geen positiebroek, een gewone spijkerbroek. Sowieso is het er één die nog wel iets ruimte heeft bij de rits, en als ik mijn moeder en zus mag geloven duurde het bij hen lang voor ze hun eigen kleren niet meer aan konden. Dus ik hoop dat ik hem nog een tijdje kan dragen (en anders erna, goede reden om dan weer te gaan sporten )
Morning girls!

Sam gefeliciteerd alvast! Dat is dan ook snel gegaan zeg!

Effe snel nog over mij, alles goed hier. Zaterdagavond schrok ik me rot: een beetje bruine afscheiding bij het afvegen.. De volgende ochtend nog een heel klein beetje bij het afvegen en daarna niet meer.. Hopelijk was het nog wat oud innestelingsbloed ofzo.. Voor nu is het 'gevaar' in ieder geval geweken...

groetjes!!
Dat is schrikken Lucia! (ook goedemorgen!) Ik ben nog iedere keer blij als er niets zit. Ik hou het voor mezelf nu maar op een rotstreek van mijn lichaam, alsof het zo nog niet spannend genoeg is. Gelukkig is het bij jou ook weer voorbij! Dit soort dingen moeten niet te lang duren.

Een kleine bekentenis: ik durf al een aantal weken niet meer aan seks te doen ik ben als de dood dat ik daardoor ga bloeden (ook al weet ik dat dat geen kwaad kan), en die stress is het me niet waard. Na de echo is dat hopelijk anders!
hihihi, hier gebeurt ook niks tussen de lakens hoor! Ten eerste durf ik het niet en ten tweede heb ik er ook helemaaaaaal geen zin in. Gewoon 0,0 libido.

Heeft je vriend/man het boekje van Kluun al gelezen? Daarin staat een heel grappig stuk over sex tijdens de zwangerschap. Het hoofdstuk heet 'sex tijdens de zwangerschap' en daarna volgen twee lege pagina's.. Je bent dus zeker niet de enige!

Op de pagina's daarna wordt wel verteld dat het alleen de eerste drie maanden zo is, en dat vrouwen daarna een groter libido hebben dan ooit, hahaha. Dus wacht rustig af zou ik zeggen.
Alle nieuwe meiden gefeliciteerd en welkom!

Wen, hier ook geen seks. Toen ik na de bloedingen bij de vk was zei ze dat ze bij bloedingen afraden om gemeenschap te hebben. Hoewel dat volgens mij wel wat overdreven is hou ik me er netjes aan. Ook omdat ik merk dat het allemaal heel gevoelig blijft, nadat ik na de wc ben geweest namelijk ook een enkele keer bloed. Dus ik kan me goed voorstellen dat jij ook voorzichtig bent! Maar vrijdag heb je de echo!? Daar zie je zeker wel naar uit?

Schrikken hoor Lucia! Gelukkig is het weer gestopt, maar toch zit de schrik er dan flink in.

Sam, een voorzichtig gefeliciteerd dan maar! Woensdag krijg je dus hopelijk meer zekerheid, spannend!

Hier blijft het nog een beetje hetzelfde, voel me misselijk met overgeven en erg moe... Ik kan echt niet wachten tot het minder wordt. Bij de vorige zwangerschap stopte de misselijkheid rond de 16 weken, dus ik tel al af... Verder vertellen we het nu wel aan steeds meer mensen, maar dat moet ook wel omdat ze het anders zien door mijn groeiende buik. Laatst op het kdv van dochter zeiden ze ook al, we zagen je buik met de week groeien, maar durfden het eigenlijk niet te vragen... Ik ga verder.. Dochter is zat van alleen spelen...
Ik heb dat boekje nog niet gekocht, na de echo ga ik het denk ik wel halen. Ben eigenlijk niet zo'n fan van Kluun, maar over dit boekje hoor ik toch wel positieve verhalen (vooral van mannen )

Gelukkig, ik ben niet de enige! Ik wacht dan rustig even de drie maanden af, daarna wordt het dus leuk?

Melloo, ik hoop voor je dat de misselijkheid dit keer eerder ophoudt! Bij mij is het weer aardig voorbij, af en toe nog een weeïg gevoel maar niets wat een appeltje niet op kan lossen. O, en ik krijg nu duidelijk grotere borsten! jippie Ik kan inderdaad niet wachten tot de echo, nog 3,5 nachtje slapen.
T is echt wel een leuk boekje vind ik. Mijn man heeft zich echt rotgelachen. Ik ook trouwens.

Hoe zo nog 3,5 nacht trouwens? Ben je van plan om de laatste nacht niet te kunnen slapen, dus heb je daar een halve van gemaakt?

Balen van die misselijkheid Mello (en anderen). Bij mij het hetzelfde als bij Wen. Zolang ik maar regelmatig iets eet, blijft het onder controle. Wel is het nu erger dan vorige week. Zou die 6 weken grens dan echt zo zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven