Geld & Recht alle pijlers

Steeds minder te besteden

08-06-2013 21:47 439 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vreemd eigenlijk. Toen ik nog studeerde en toen ik mijn eerste baantje had ging ik elk jaar skiën, maakte ik verre reizen, kocht ik gewoon elke maand kleren die ik leuk vond enzovoort.

Ik had me vroeger me iets anders voorgesteld dan nu ik minder dan toen vrij te besteden heb en het leven een stuk harder lijkt geworden.

Wat ik eigenlijk wil vragen of er meer vrouwen zijn die in de situatie zitten waarbij de leuke extra's langzaam maar zeker wat minder mogelijk worden.
Hut bouwen, eikels rapen, rolschaatsen...
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

fikkies stoken
tongen met de buurjongens
Ehh, die zette hij dan ook op zn hoofd?
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 02:03:

tongen met de buurjongensHelaas. Daar was ik veel te schijterig voor.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ja dat moest. Op zondag hè? Want zo'n mooi pak droeg je op zondag als je naar familie ging. Waar iedereen om 10 uur 's ochtends al aan de sherry zat.
(ik deed het niet, maar keek wel) portomonnee vullen met hondenpoep en op het fietspad leggen.
quote:Conundrum schreef op 09 juni 2013 @ 01:58:

Vakantie : logeren bij familie of omaIk bij tante en oom in Gelderland. Daar waar het zo donker was, dat je echt geen hand voor ogen zag, waar we 's middags warm aten, hele vieze melk dronken, bij onweer in de keuken moesten zitten, de herdershond buiten aan een ketting zat (vond ik zo zielig, was schat van een hond voor bekenden maar dat hoorde zo op het platteland vertelden ze me), waar ik wandelde zonder iemand tegen te komen. Heb daar zo genoten.
Oh, alleen met familie, ik zat in de klas te jodelen
dan om 12 uur naar huis, even eten en dan 's middags verder zuipen bij de koude kant van de familie
mijn jeugd was niet gelukkiger geweest met een tablet en smartphone of Wii of ieder weekend naar de mac donalds.
Mijn oma en opa waren notabelen, opa was huisarts in een dorp, net als zijn vader. Oma had ook gestudeerd, pharmacie in Leiden en zat in de jaarclub met Juliana.

Ze kregen 12 kinderen.

Die droegen elkaars kleren, sliepen met 6 op een kamer, om de laatste aardappel in de pan werd nog net niet gevochten.

Een uitje was een dagje naar het strand en dan kocht opa 40 witte kadetjes en die nam hij mee in een kussensloop.

Mijn oma was een bikkel. Maar ze heeft een keer gehuild. Toen opa voorstelde om op vakantie te gaan.

Dat is dan ook niet gebeurd.
quote:merano schreef op 09 juni 2013 @ 02:02:

Hut bouwen, eikels rapen, rolschaatsen...Jaah rolschaatsen! Met van die rubberen wieltjes. Hutten en vlotten bouwen, in bomen klimmen. Verstoppertje spelen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 02:05:

Ja dat moest. Op zondag hè? Want zo'n mooi pak droeg je op zondag als je naar familie ging. Waar iedereen om 10 uur 's ochtends al aan de sherry zat.Medium dry. Getver.

Hinkelen, touwtje springen ''in spin, de bocht gaat in'' of zo iets.
Ik concludeer dat het ook met weinig geld best leuk was vroeger.

Of hebben we allen de leuke dingen onthouden?

Heerlijk vond ik het ook, Mocy, dat logeren.

Mooie warme herinneringen aan.

Knikkeren.

Voor een kwartje snoep kopen.
uit spuit, de bocht gaat uit. Dat was hem Mocy.

Knikkeren! Ineens was het knikkertijd, niemand wist waarom maar iedereen ging knikkeren, dat duurde dan een paar weken en dan begon touwtje springtijd of bokspringtijd of buskruidtijd.
quote:merano schreef op 09 juni 2013 @ 02:12:

Ik concludeer dat het ook met weinig geld best leuk was vroeger.

Of hebben we allen de leuke dingen onthouden?ik was volmaakt gelukkig zonder dure dingen
quote:Conundrum schreef op 09 juni 2013 @ 02:12:

Heerlijk vond ik het ook, Mocy, dat logeren.

Mooie warme herinneringen aan.

Knikkeren.

Voor een kwartje snoep kopen.Ja knikkeren, ook zo leuk en ze bewaren in een washandje. Diabolo'en.
Knikkeren. Een stuiter was vijf, bakket was tien tegels en een derdelijner 12. De terminologie is waarschijnlijk lokaal en verschilt per streek?

De kleine kleiknikkers heetten poebetjes

quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2013 @ 02:13:

uit spuit, de bocht gaat uit. Dat was hem Mocy.

Knikkeren! Ineens was het knikkertijd, niemand wist waarom maar iedereen ging knikkeren, dat duurde dan een paar weken en dan begon touwtje springtijd of bokspringtijd of buskruidtijd.Ja, dat was het. Knikkeren hebben mijn kinderen (uit de jaren 80 en 90) ook nog wel gedaan.
En dan blijft de vraag nog staan, Merano, wat is weinig ?

Het is een vorm van entitlement, wat ik eerder zei.

Het denken dat je recht hebt op.....en dat kan minder of meer zijn dan je je wenst.

Het enkele recht wat er bestaat staat in de wetboeken.
ja merano soms had je een zogenaamde bijzondere die was dan 20 ofzo. En als je zelf het potje had gemaakt wist je precies over welke baantje de knikkers het best in het potje gleden
Tollen!!! Ken iemand dat nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven