Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Ja, wij wilden tenminste toch morgen nog even gaan kijken naar wat bouwkundige zaken, mogelijkheden tot het verbouwen van wat ruimtes boven etc. Uitzoeken wat we financieel kwijt gaan zijn etc. Dit wordt momenteel ook voor ons uitgezocht, dus wat dat betreft weten we bij een evt. volgende bezichtiging al een klein beetje meer, maar ik had dit echt niet verwacht.

En inderdaad, zeker niet omdat ik zelf 8 maanden een appartement in de verkoop heb gehad. Maar ja, dat is niet te vergelijken...

Merk alleen dat ik even moet omschakelen. Het huis dat weg is, is een mooi authentiek jaren vijftig huis. Verder in onze prijsklasse veel jaren '80/'90 woningen te koop. Zie ik ook absoluut wel potentie in, maar het is wel even omschakelen nu we net zo enthousiast zijn over een wat karakteristieker huis...
Hiltje, ik zou toch echt even nagaan hoe dat zit met de vve, of dat een beetje financieelngezond is. Daar zit je toch heel wat jaartjes aan vast.

Wie weet komt er groot onderhoudt waarbij je extra moet betalen... Je hebt nu alle ruimte om het goed uit te zoeken ook al heb je er helemaal geen zin meer in!!
Bij mij helaas geen nieuws...we staan nu bijna twee weken als tophuis en worden goed bekeken maar ja, geen kijkers.

3 kijkers met open huizendag gehad waarvan ik denk dat er 1 echt geintreseerd is maar die wilde nog wat meer huizen bekijken.

Helaas niks meer van gehoord...

Ik hou er maar rekening mee dat we hier nog wel een jaartje wonen want zakken met de prijs gaan we echt niet doen.

We staan nu al heel scherp op de markt.
Eliza, hier hebben de kopers (die dus vandaag koopcontract gaan tekenen) er erg lang over gedaan.. Afgelopen zomer aan het eind vd vakantie zijn ze voor het eerst komen kijken.

Doordat wij in prijs gedaald zijn, hebben zij het nu dus gekocht..
Ik hou nog hoop hoor marjolein....

Fijn dat het jullie gelukt is!!
He allemaal, hier gaat het de goede kant op. Mijn huis staat nu drie weken te koop. Helaas niet al te best bekeken op Funda, maar des ondanks al twee kijkers gehad. De laatste kijker is zelfs voor een tweede bezichtiging geweest (dezelfde dag nog!) en gaat nu beslissen of ze een bod gaat doen.

De koper lijkt al om, de kennis/adviseur twijfelt nog maar is niet negatief.

Waaaahhh ik vind het echt mega spannend. Ik hoop zo dat die adviseur haar niet overtuigt. En dat als ze gaat bieden, dat ze dan wel met een serieus bod komt en niet zo'n bod van 'kan het altijd proberen..' Dan zou ik voor niks zoveel hoop hebben nu.

Dat wordt dus duimen!

Zou wel echt te zot zijn als het zo snel zou lukken..
Livine, duim voor je!

Hier is gister het contract getekend. Dinsdag nog een keuring en dan wachten op het rondkrijgen vd financien..
Yes! Vandaag na het werk de koopakte tekenen, dinsdag de bouwtechnische keuring nog, alle papieren inleveren en dan kan de aanvraag voor de starterslening weg!!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Hoi allemaal,

fijn dat dit topic er is.

Mijn huis gaat ook te koop. Gescheiden en kosten zijn niet op te brengen. We houden er ook een (flinke) restschuld aan over.

Ik vind het allemaal spannend.
Hier ook alles getekend.

22 juli overdracht!! Jippie!!!
Wat fijn Marjolein ! Hier kijkers gehad, die superenthousiast waren over locatie en woning etc. De vrouw wilde heel graag, de man des huizes vond het uiteindelijk 5 minuten te ver fietsen naar de stad....arrrghhhhh...wat is nu 5 minuten..balen zeg!
Gratin, 5 minuten? Die man is gek!! Ach misschien komen ze er nog wel op terug? Weet niet of er veel vergelijkbaars te koop staat?
Die man is idd gek. Ze hadden al heel veel huizen bekeken, maar hier hadden ze direct een klik mee.Maar hij vind die 5 minuten echt onoverkomelijk. Ik heb nog gezegd tegen de makelaar dat hij maar moest aanbieden dat wij een elektrische fiets voor hem zouden kopen :-) Maar het is echt zwaar (#@#@#^!@% Er is weinig vergelijkbaars in de buurt en wij staan echt met een superscherpe prijs in de markt. Het was zo'n mooie kans.

Zijn vrouw wilde ook dolgraag.
Van mijn nieuwe huis krijg ik voor 100% zeker de sleutel eind juli. Zooo spannend en ook zooooo leuk! Het is de eerste keer en misschien ook wel de laatste keer dat ik een huis koop. Ik kan geld lenen van familie om op te knappen.

En ik ben zooooo aan het genieten van de voorpret. Heb al wat meubels gekocht omdat ik het niet kon laten. En het gaat zo ubergaaf worden: helemaal mijn smaak en over the top....maar helemaal mijn smaak!
Hiltje, Alvast gefeliciteerd met je nieuwe huis. Hoe heb je dat, met name het vinden van het huis, zo snel voor elkaar gekregen?

Had jij een aankoopmakelaar?
Hiltje, lekker genieten!

Hier hard aan het nadenken over meubels, de keuken en de badkamer..

Zelf erg aan het genieten van de voorpret van het hebben van een grotere tuin... Heb het zwembad voor de kinderen al gekocht en het volgende wordt de trampoline! (zomervakantie valt in het water door de koop van het nieuwe huis; was 2 weken italie geweest en een week voor de heen/terug reis)

Keuken en badkamer moeten worden vernieuwd, maar is minder leuk. Alles maken we meteen rolstoelvriendelijk. (heb Ms en het gaat slechter..tijd voor aanpassingen)
quote:rtie schreef op 10 juni 2013 @ 00:01:

Hiltje, Alvast gefeliciteerd met je nieuwe huis. Hoe heb je dat, met name het vinden van het huis, zo snel voor elkaar gekregen?

Had jij een aankoopmakelaar?Ja ik had een aankoopmakelaar, een vriend/goede kennis van me. En daar was ik heel blij mee, want ik vond het retespannend en slopend, die periode van een huis kopen. En twee huizen werden voor mijn neus verkocht. Ik was blij dat ik dan gewoon kon overleggen met mijn makelaar en dingen aan hem kon overlaten.
Hoi allemaal,

Het huis wat ik heb gekocht staat als verkocht op funda! Eergister eindelijk te horen gekregen dat alles financieel rond is!!!!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Bij mij heeft het huis dat ik verkocht heb nog wel een maand op funda gestaan als 'verkocht onder voorbehoud'. Zo raar, terwijl alles bij de notaris al getekend was en dergelijke.
Wij hebben iemand die komt kijken naar ons appartement volgende week, spannend!!
Elize, zal duimen voor je!

Vrouwtje89 hier hebben wij vandaag bericht gehad dat alles akkoord is. Wordt door gegeven aan de notaris e.a..

Ben blij! Verwacht maandag op funda dat het 'verkocht onder voorbehoud' veranderd in 'verkocht'. (Dan ons huis nog?)
quote:hiltje schreef op 10 juni 2013 @ 08:40:

[...]

Ja ik had een aankoopmakelaar, een vriend/goede kennis van me. En daar was ik heel blij mee, want ik vond het retespannend en slopend, die periode van een huis kopen. En twee huizen werden voor mijn neus verkocht. Ik was blij dat ik dan gewoon kon overleggen met mijn makelaar en dingen aan hem kon overlaten.Dank je wel. Is hij een NVM of VBO Makelaar?
@ Marjolein, 30 mei:

Zag dat ik op dat berichtje niet eens meer gereageerd, druk gehad! Ja, na een korte en snelle onderhandeling zijn we tot een prijs gekomen en nu is het afwachten tot we begin juli de sleutel krijgen. Jeeej, zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tijd voor een nieuw topic? Sleutel krijgen, verhuizen/verbouwen, leuke spullen voor het nieuwe huis kopen enzo? hahahaha..

Hier krijgen we de 22e juli de sleutel. Tijd om dit huis grondig te gaan opruimen. Denk dat er veel spullen niet mee verhuizen..
thanx Marjolein!!

Ik blijf voorlopig in dit topic hoor, appartement staat nog steeds te koop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven