December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Ja, het leek ook echt of het hier recht boven was. Woon in ZH maar aan een plassengebied. En het gaat er omheen of het blijft juist heel erg hangen boven het water. Maar kan me niet meer herinneren dat het er zo lang boven heeft gezeten. In mijn beleving gaat het er meestal omheen. Vind het maar niks, zelfs niet als ik in mijn lekkere warme bedje lig haha. Tenzij het verder weg is natuurlijk.....
Ohhh en Timo is helemaal kapot, is alleen maar zijn kleine zusje aan het commanderen enz. Gelukkig bijt ze al aardig van zich af. Hij gaat zo weer lekker terug zijn bedje in. Kan ik verder met de vakantie voorbereidingen.
Hoi meiden,

Hoop geschreven gezellig! Heb niet zo heel erg veel tijd, dus even gauw op wat dingen reageren;

Goed dat Yora weeeer in haar bedje heeft geslapen!

Knor; leuk hoor meis Ik hoop dat het snel raak is in huize Knor!

Yora/Tinus; haha, ik was geloof ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn snack verhaal. Ik vind het namelijk niet erg als ze iets van chippie (nibbit) of een hapje taart krijgt (op een feestje) maar ik wil niet dat ze leert dat ze met haar handjes in de bakjes 'voor de volwassenen' gaat graaien.

Waarom ik een borrelnoot erger vind als een toastje, dat is vanwege het stikgevaar van borrelnootjes/pinda's.

Noof drinkt ook weleens Fristie als we op een terrasje zitten, dat soort dingen vind ik niet zo erg.

Lange vinger krijgt ze af en toe, waarom vindt jij dat niet geschikt voor kinderen Yora?

x
Kut. Net een heel bericht geschreven maar verkeerde knop en nu foetsie. Heb nu geen zin meer hoor 't is veels te mooi weer hier, byeeee!
*breekt heel eventjes in voor Knorretje*

Wat leuk dat jullie voor een 2e gaan! Ik weet nog dat je onverwacht snel zwanger was van Joeri en wat een spannende tijd het toen was! Hopelijk gaat alles nu weer snel, succes!

*sluipt weer weg*
hai lieverds!

bedankt voor jullie beterschapswensen via het forum, hyves, mail en de ouwerwetse post. Heel lief van jullie.

Het gaat best goed met mij. Alleen vandaag ff een rotdag. Vanmiddag is Peet met Brian naar n verjaardag en ik lig deze middag maar s op bed tv te kijken en te internetten. tot nu toe heb ik nog niet echt 'ziek' op bed gelegen maar ik heb nu toch even wat rust nodig.

Gelukkig heb ik volgende week nog 2 dagen Peet thuis want tillen gaat nog niet echt.

Anyway ik wilde mezelf alleen even melden! Ik ga zo eens bijlezen want nu loop ik toch wel erg achter haha.

Binnenkort komt ik weer gezellig kletsen maar ik heb er nu even geen energie voor.

x
Heey Oef. Wat vervelend dat je een baal dag hebt. Maar wel goed van je dat je de rust neemt hoor !! Gaat het herstel alleen maar sneller.

Floortje loopt heel de tijd om me heen te dralen en te vragen om kaas hahaha. Mwnbrehgfi ik kaaaaaas ???? Zo schattig. En als ik niet snel genoeg ben trekt ze de koelkast al open.

Zo, net uitnodiging gemaakt voor vrijgezellendag van vriendinnetje die 3 juli gaat trouwen. Dag na thuiskomst is het. 29 juni. Wel druk maar ja. We houden een rustige dag want dat vriendinnetje is zwanger en is uberhaupt niet zo'n feestbeest dus we gaan een sieradenworkshop doen en haar buik painten. Eindigen met een gezamelijke bbq in hun tuin (met de mannen). Ben de rest van de week nog vrij dus dat scheelt.

Dan 3 juli de dag zelf. Maar zonder feest. 'S avonds naar Jan Smit haha in de tent. En Timo mag de ringen brengen. Is wel leuk.

Nou, zit weer op mijn praatstoel.........
Even een zwaai van mijn kant, heb een retedruk wknd achter de rug en we zitten net pas op de bank.

Ik kom morgen wel weer bij beppen.

Teruglezen heb ik wel al gedaan:

Yora:

Supperrrrrrrrrrrrrrrrr!!

Knor: YAHOE! lekker -en haha!

Tot morguh!

xx
Heel even voordat ik naar bed ga;

Nova en ik kroelen altijd voordat ze naar bed gaat, en dan zeg ik altijd I love you, en dan ff lekker snollebollen, wat ze altijd lachen gieren brullen vindt. Nu waren we klaar met tandenpoetsen, en ik wilde beginnen met het I love you ritueeltje, zegt ze me zo na; Aai-laf-oeeeee

*smelt* Ik weet echt wel dat ze geen idee heeft wat ze zegt,maar het klonk zoo schattig, was er helemaal een beetje ontroerd van.

Wat een heerlijkheid is het toch om een kindje te mogen grootbrengen

Slaap lekker allemaal!
Yora, wat goed zeg dat er vooruitgang zit in het slapen! hoe is het vannacht gegaan?

Sannie, leuk he van die broer-zus momenten, vanmorgen stonden ze hier ineens onwijs te kroelen samen

Wat ik me af vroeg over de babygebaren, rem je ze dan niet in de spraakontwikkeling? Als ze door hebben dat het ook in gebaren kan, waarom zou je dan praten denk ik dan?

Knorretje, spannend hoor, ik hoop dat het snel raak is!!

leuk dat je kan posten met je gsm, is dat niet duur??

Flodder, wat een gedoe zeg met het onweer, hier niks voorbij gekomen geloof ik, of we hebben er allemaal doorheen geslapen!

Hier is het juist andersom met de koelkast, als ik even diksap in wil schenken en even de deur open laat om gelijk de fles weer terug te zetten, gooit mw hem al weer voor mijn neus dicht! (energie bewust!)

Tinus, tot nu toe geen koppijn, dus het lijkt goed te gaan!

Ainne, balen van de verkeerde knop!

Oef, doe het rustig aan meid, knap van je dat je zo goed naar je lichaam luisterd!

Mette, wat lief

marloes
Hallo!

Zo maandagmorgen en alweer veel gedaan. Moet ook nog veel, maar ben ff lui van dat kleffe zweetweer buiten, bah.

Komend weekend ga ik met moeder en zus naar Parijs. Jippejajeee! Heb er onwijs veel zin in, maar stiekem vind ik het ook wel spannend om Manuel 3 dagen te missen. Hij is weleens een nachtje bij opa en oma wezen logeren maar dit is toch anders. Nou ja, JP is wel lekker thuis bij hem dus het komt wel goed. Zal wel een PPP-weekend worden (pyjama, pizza, patat...) haha!

Als ik dan op zondagavond terugkom ga ik een week later alweer op vakantie maar dan MET mannen. Twee weken Frankrijk! Hoi hoi!

Marloes: Gelukkig heb je geen koppijn dan!

Mette: Haha wat LIEF!! Nova kletst best al veel als ik zo lees wat je allemaal schrijft. Leuk hoor!

Oef: Doe maar lekker rustig aan hoor. Jammer dat je even een terugval-dagje had, maar ach... neem het er maar even van zolang je nog een goede reden hebt om te luieren.

Ik heb net nog even de drukker gemaild wat de stand van zaken is, want ik hoorde maar niks... ik moet hem echt achter zijn broek zitten. Ik laat het je weten via de mail zodra ik antwoord heb.

Ik word momenteel een beetje moe van Manu. Bij alles en alles en alles is het die die die die... Pfff! En dat dan met zo'n vragend hysterisch toontje alsof hij heeeeel zielig is als hij hetgene wat hij aanwijst niet krijgt. Ik negeer het een beetje want als ik hem steed zijn zin geef wordt het alleen maar erger geloof ik.

Goed, ik ga weer even verder met het huishouden. Moet ook nog wat lijstjes gaan maken van wat ik nog moet doen/kopen voor de vakantie enzo.
hi meiden,

Hier een ongelooflijke saaie werkdag. Dus tijd voor viva!

Hoe was jullie weekend? Nog leuke dingen gedaan?

Hier eigenlijk niet zoveel bijzonders. Boodschappen, naar oma, en eindeloos rondjes gelopen in de wijk. Tja Merijn roept al zodra hij zijn schoenen aan heeft: 'buiten, buiten'.

Morgen ga ik even met hem naar de huisarts. Hij reageert heel heftig op pindakaas, waarschijnlijk een pinda allergie. Heb even het eea gegoogled, maar kwam er op neer dat Hooikoorts nogal een grote factor hierin is. En aangezien ik zelf nogal allergisch ben aangelegd en met name hele erge hooikoorts heb (niks overheen groeien oid hoor, gewoon stevast ieder jaar, niezen, bloedneuzen, vermoeidheid etc.) ben ik bang dat ik dat stukje toch aan die kleine spruit heb doorgegeven.

@Nurse, Merijn is ook een bietser hoor. Zeker 's ochtends, dan maak ik eerst een papfles voor hem en als hij die aan het opdrinken is, maak ik een boterham voor mezelf... om nou niet gelijk mijn boterham kwijt te zijn aan hem, krijgt hij een plakje ontbijtkoek. Overigens eet hij alles, maar krijgt thuis nog altijd, boterhamworst, smeerkaas of smeerworst op zijn brood (pindakaas reactie etc. kwam ook vanuit het kdv).

@Aimee, zo heb jij jezelf eens even goed verwend met nieuwe gordijnen. Kan zo een verschil maken in huis!

@Tinus, Merijn drinkt zijn pap 's ochtends gewoon uit de fles hoor. Z'n sap dan wel weer uit een tuitbeker. Heb zo een 1-2-3 speen en volgens mij is het derde gaatje groter dan alle gaatjes van de tuitbeker... kan natuurlijk ook pap met een lepeltje voeren, maar helaas heb ik daar 's ochtends (zeker niet als ik moet werken) geen tijd voor.

Maar waarom zou je zo graag die fles de deur uit willen hebben dan?

@Yora, jee!!! Super joh eindelijk nachtje in dr eigen bedje.

@Knor, wat leuk dat jullie ook bezig zijn met de tweede. Hier helaas nog steeds niks... *zucht* Hoop dat het bij jullie sneller mag lukken.

Ja ik ga eens even een broodje halen in de kantine!

Doei!
Mijn god, kom net terug van de bedrijfskantine. Er stonden serieus denk wel 50 mensen in de rij voor de kassa.

Nou heb netjes mijn bordje weer terug gezet en ga over een uur nog maar eens kijken...
Hoi meiden,

vanmorgen hebben we afscheid genomen van de opvang. Was erg leuk, met alle kindjes.

Ze ligt nu lekker te slapen, dat mag ook wel na vannacht Ik weet niet wat er was, maar ze moest zomaar huilen terwijl ze gewoon d'r speen en chicken+beer had.

Ze huilt nooit zomaar.. Maar goed, roerig nachtje dus, en nu bekaf natuurlijk.

Loewyz; wat balen dat je het nog niet gelukt is, jullie tweede wonder. En zo'n pinda allergie lijkt me ook lastig, dat zit in veel produkten volgens mij. Hoe testen ze zoiets?

Tinus; Nova drinkt nu nog voor het slapen thee met een scheutje melk uit een fles, verder uit een tuitbeker, en sinds vorige week uit een tupperwarebeker. Handig ding trouwens. Ze wilt graag uit een gewone beker drinken en dat lukt ook opzich wel goed, maar ze morst dan nog behoorlijk omdat met 1 hand drinken nog best lastig is.

Marloes/Sannie;

O ja over die babygebaren, wilde er de vorige keer al op reageren maar toen is het mij ontschoten.

Het is juist wel handig voor kindjes die wat driftig in aanleg zijn (zoals die van mij haha), ze kunnen iets sneller duidelijk maken wat ze willen als ze nog niet kunnen praten. Nu gebruik ik de gebaren wat minder eigenlijk omdat ze mij goed begrijpt en zij kan nu ook wel goed duidelijk maken wat ze wilt. En ze gebruikt ook genoeg woordjes, dus ik merk dat ze alle gebaren is gaan vervangen door woordjes. Ik maakte trouwens wel hele simpele eenhandgebaren hoor, en ondersteunend aan de woordjes.

In mijn werk op de groep gebruikte we het ook veel, vooral bij de kindjes met beperking.

Ik ga nog even wat in huis doen,

x
Ainhoa, moeilijk voor je hoor. Neem de tijd.

Oef, fijn dat de operatie goed is gegaan en dat je weer lekker thuis bent. Balen van je baal-dag! Gaat het vandaag weer wat beter?

Flodder, weer eens druk-druk-druk, maar straks lekker vakantie! Heerlijk! Joris is ook gek op 'kaaaaa' (de s moet je er maar bij denken)

Nurse, ook druk druk druk.....

Mette en Knorretje gaan ook voor een tweede? Spannend weer hoor!

Wat lief dat 'aai laf oeoe'

Tinus, ja lekker hè, dat gepeuterpuber! Joris rukt af en toe gewoon dingen uit mijn hand of slaat ze weg met een soort 'grom'! Donderstenen zijn het!

Loewyz, en? Inmiddels wat gegeten?

Jullie zijn toch nog niet zo heel lang bezig? Maar ik kan me voorstellen dat het lang duurt voor je. Als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt kan het niet snel genoeg zijn!

Yora, wat lekker dat je meisje lekker in haar eigen bedje slaapt! Ik heb op mijn werk ook wel eens met huilbaby's te maken en dan ben ik zoooooo blij als ik na 8 uur de deur achter me dicht kan trekken. Ik had het vroeger nooit gedacht, maar ik kan me nu ook voorstellen dat sommige mensen hun kind wel door elkaar kunnen rammelen. Zo frustrerend als er niets helpt!

Hier kabbelt het maar zo lekker voort. Ik had vast al geschreven dat Thijmen nu helemaal zindelijk is. Heerlijk, nog maar één in de luiers!

Joris is volop aan zijn woordenschat aan het werken, vraagt constant hoe alles heet. Nou ja, wijst continu naar dingen en vraagt dan: 'die'? En een paar dagen later kan hij de die dingen benoemen. Schoenen heetten eerst 'aan' en sinds gisteren 'oen'. Maar het blijft wel lastig die sch klank, want vanmorgen zei ik 'schoen' en toen zei Joris: 'bèèèè' (nee Joris, geen schaap, maar schoen ) En een eend wordt of 'één' of 'kikke' genoemd, ze zeggen namelijk alletwee 'kwáááák'. Lachen hoor, die taalverwerving.....
Voor alle mensen die nog naar de sportschool willen gaan maar het nog niet gedaan hebben: doen! doen! doen!

Maar ik heb er ook echt mijn nieuwe hobby in gevonden (na fanatiek in de borstvoeding nu maar fanatiek in het sporten ) en ga elke dag (en dat is al 4 dagen ). Morgenochtend kan ik niet dus nu komt mijn moeder morgenavond even oppassen zodat ik naar de sportschool kan...

Mette: Over die lange vingers... daar zit toch een heleboel suiker op? Ik zie niet zo het verschil dan met suiker in de thee of zo'n lange vinger. LIEF trouwens van Nova.

Yora heeft vannacht en gisternacht een deel van de nacht in haar eigen bed geslapen. Vannacht ging ze huilen en toen heb ik haar weer bij mij in bed genomen. Ze was ook hardstikke koud omdat ze zelf haar slaapzak helemaal had uitgetrokken.

Knorretje: Leuk, leuk, leuk dat jullie ook al voor een tweede gaan. Vind het wel opvallend dat iedereen na Artis en Yasmine ineens over een tweede gaan beginnen.
zo gegeten en wel...

@Basu, ben eind jan met de pil gestopt. Dus we hebben er alweer een paar rondes opzitten. Natuurlijk zijn we nog geen eeuwigheid bezig, maar zo voelt het stiekem wel een beetje.

Hey wat fijn dat Thijmen uit de luiers is. Is volgens mij ook wel een grote mijlpaal weer.

@Yora, wat goed dat je zo lekker aan het sporten bent. Ik zou ook wel weer graag willen, maar vind fitness zooooo saai. Misschien eens een keertje groepslesje mee doen ofzo, maar ja die stap he...

Yora d'r slaapzak uitgetrokken?? Hoe heeft ze dat nou voor elkaar gekregen?

@Mette, ik denk dat we worden doorgestuurd naar de kinderallergoloog. Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat. Ik heb vroeger geregeld 10 prikken op mijn rug gehad om te testen waar ik al dan wel of niet allergisch voor was.

@Tinus, ohh heerlijk een weekendje Parijs in het vooruitzicht. Geniet ervan!
Stikkoppijn, en rode ogen van het janken..

Mijn moeder moest voor de rest longontsteking op de scan vandaag, en jullie voelen m vast wel aankomen; ze werd ipv na 5 dagen al om 12.00 gebeld, gesprek met de huisarts gehad en er is iets niet goed. Onrustige lymfeklieren en vergrote mild.

Maandag een afspraak bij de internist.

Van het idee alleen al dat m'n moeder kanker heeft moet ik al kotsen.

Ze kwamen voor het eten aan, en ik dacht nog; oo gezellig! Mijn moeder kwam ook met een 'gezellig' hoofd binnen maar toen zag ik m'n vader en toen zag ik al dat er iets niet goed was.

Nog niet aan die scan gedacht, omdat de huisarts vorige week nog gezegd had dat op de longfoto niet van kanker te vinden maar nog een restje longonsteking en dat ze daarom nog even op de scan moest, dat is dan procedure.

En toen zei m'n moeder, "lief, het is niet goed"

Heb m'n best gedaan om zo min mogelijk over de zeik te gaan waar m'n vader/moeder & Nova bij waren, maar de tranen biggelde al over m'n wangen.

Pfff, nu eindelijk zorgenvrij wat Nova betreft, en nu zorgen om m'n mama.
Shit Mette, wat een K*T bericht weer, meid ik heb er even geen woorden voor, heel veel sterkte de komende tijd ik denk aan jullie
Lieve Mette, wat een onwijs k*t bericht!!! Kan me zo goed voorstellen dat de tranen over je wangen biggelen! Ik duim en hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen! Hele dikke voor jullie allemaal
Tinus, lekker zeg al die uitjes!! Geniet er van! Zal inderdaad wel even wennen zijn zonder je mannen op stap.

Loewyz, gezellig dat je er weer eens zo uitgebreid was!

Ben benieuwd wat de huisarts er van zegt morgen!

Ik kan me voorstellen dat het al weer veel te lang duurt na je idee, ik hoop dat er snel weer een ukkie in je buik zit!

jeetje was het eten gratis vandaag op je werk!?

Basu, lekker dat Thijmen helemaal zindelijk is nu!

Amber roept nu ook bij alles die? en wil dan weten wat het is, alleen gaat ze het nog niet echt nazeggen....

Wat ze wel doet is onderweg naar school dingen benoemen, is natuurlijk steeds hetzelfde ritje, dus dat is wel lachen!

Ze heeft er sinds vandaag een nieuwe bij: bij de pizzaria is het jamjam papa hihi H is een onwijze snackjunk! (ik vraag me alleen af hoe zij weet dat dat de pizzaria is, ze is er nog nooit geweest voor zo ver ik weet!), dan bij de speelgoedwinkel nijntje (die verkopen ze daar natuurlijk), dan bij een stukje gras verder op jam jam (eten van beestjes) en dat op de terugweg weer.

Bij het zien van een kratje bier is het ook papa! (ik drink dat niet!, H is geen alcoholist hoor hihi).

Yora, je hebt me bijna over de streep!

Ik was Amber net d'r pyama aan het aandoen had ik haar luier aan,ging ze er vandoor dus even lekker in haar blote buik laten dollen. Toen ging ze ineens aan haar luier staan plukken, dus ik zeg moet je plassen. luier uit (zat inderdaad een plas in) en ze ging zelf de po al halen. Paar keer op gaan zitten, maar er kwam niks.

Na een poosje zei ik dat we de luier weer aan gingen doen, dus ze ging de po terug zetten. 2 tellen later ging ze weer van onder staan plukken en ja hoor, daar kwam een plas, dus ik snel de po weer gepakt en haar er opgezet (maar dat wou ze niet), po maar weer terug gezet. Ondertussen was ze zelf op de bank geklommen waar haar luier al klaar lag. Toen ik die om wou doen, sprong ze weer omhoog, greep in haar kruis en er kwam weer een plasje (op de lere bank gelukkig) Ze voelt het nu dus echt!! Allen op de po is het blijkbaar toch nog eng!! Ach het komt wel, maar hier ben ik al trots op!
Mette: Ik zet even de computer aan voor wat geklessebes en lees jouw berichtje... oh meid, wat moeten jullie geschrokken zijn!! Ik krijg er een brok van in mijn keel. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte en hopelijk valt het allemaal hartstikke mee!! Als er iemand een lekkere onbezorgde tijd verdient zijn jullie het!!! Wanneer hoor je meer?
Marloes: Wat goed van Amber, snelle tante zeg!! Manuel boeit het totaal niet, die piept nooit als hij gepoept heeft. Ik moet daar altijd zelf achter komen door de putlucht die hij dan verspreid...

Hier laat ik het even bij, heb door Mettes berichtje niet zoveel zin om hele ouwehoer-verhalen op te hangen over niks...

Oef: Je hebt mail!
Lieve Mette, wat een verschrikkelijk onzekere tijd gaan jullie tegemoet. Ik hoop dat er voor jou(w moeder) een betere uitkomst is als voor mij(n moeder).

Ik vrees dat ik weet waar je nu door heen gaat. Heel veel sterkte meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven