Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:Virginia_11 schreef op 29 mei 2008 @ 16:38:

Bedankt dames, ik neig ook naar Benjamin met een J.

Vinden jullie deze naam passen bij een half Marokkaans/Portugees jongetje?Ja hoor! Benjamin kan je Hollands en Engels uitspreken. Het is een naam die bij meerdere nationaliteiten past.
Dat jullie bij Ennio niet aan Ennio Morricone denken. Daar denk ik gelijk aan namelijk!

Maar ik was niet van plan om mijn zoon Ennio te gaan noemen hoor, het was meer een suggestie voor deze of gene die nog een naam zoekt.
Na wat meelezen is de tijd gekomen om om jullie mening te vragen.

Ik heb een klein jongetje in mjin buik en lief en ik zijn hard op zoek naar een naam voor hem. Nu staan alle opties nog open, maar ik wil graag weten wat jullie vinden van de namen Milan en Julian.

Mijn lief vindt Julian een beetje kamper-achtig, terwijl ik het juist een beetje een hockeynaam vind. Wat vinden jullie?

En ik vind Milan een beetje een kamper-naam. Wat vinden jullie daarvan?
Ik vind Milan een beetje ordi, en Julian juist kak.
Milan vind ik leuk, Julian vind ik nog leuker:-).

Morrie, heb je mijn namen hierboven gelezen, zit ik een beetje in de richting?
Ik had ze nog niet gelezen plurk, maar nu wel.

En nee, je zit niet in de richting , ik geloof dat ik geen een van je suggesties leuk vind. Ze zijn over het algemeen te hollandsig zeg maar.
Milan vónd ik vooral ooit leuk, maar nu telkens minder. En Julian tja. Niets mis met die naam, maar ik hoor hem om ons heen net even ietsje té vaak, en er zijn 2 jongetjes met die naam die ik ken die ik heel vervelende jochies vind. En dat neem je dan toch mee en wat je van een naam vindt.

Dan vind ik Juul, of Julus, of Juuls of Jules ( spreek uit als Zjuul) en Julius vele malen leuker.

Marron, Marlon, Mulan en Milo zijn soort van varianten op Milan dan weer. Mss dat je daar iets mee kan?

Ook leuk zijn:

Lennart

Flynn

Aron

Mika

Michiel ( vind ik zelf erg mooi)

Jorrit

Fabian

Gabriel

Daniel

Merlijn

Enzo

Jurre

Dinand

Levi

Timon

Wander

Bodhi

Douwe

Justian

Dorian

Kai

Valentijn

Hylke

Siem

Bobby

Roman

Pieter

Tristen

Aiden

Mattiz

Neo

Jelte

Alec

Dean

Syl

Sverre

Liam

Thieu

Dion

Izar

Len

Ravi

Nino

Django

Vic

Zeb

Raf

Yuran

Storm

Tijl

Moos

Steff

Cas

Fjodor

Thor

Edin

Padouk

Remen

Jonah

Ramses

Sandor

Jessin

Jim

Seth

Mex

Pepijn

Senne

Mick

Bender

Caleb

Florentijn

Marius

Filemon

Gideon

Nathan

Arend

Cedric

Rinze

Rutger

Roderick

Boaz

Joaz

Teus

Friso

Ciske

Jarno

Midas

Maarten

Ties

Warre

Dante

Rubin

Semme

Boy

Jair

Joshua

Silas

Elijah

Ezra

Meiron

Aviv

Roald

Ilan

Yoram

Josja

Isaac

Pax

Orion

Vesper

Isiah

Deus

Zo...van alle markten thuis
Odin

Silvan

Micah (spreekt uit mykah)

Jarrod

Keanan

Milan, vind ik een naam die je teveel hoort en Julian eerder een naam voor een kakkertje inderdaad. Ken een hele lieve leuke Julian, maar zal mijn naam niet zijn! Ik spreek hem ook meestal aan met Juul! (werk in de kinderopvang en zit bij mij op de groep)
Bedankt voor jullie reacties.

We zijn er nog helemaal niet uit, maar ik vond het wel grappig dat we bij deze twee namen allebei een andere associatie hadden.

Zoyla, jij hebt idd wel hele verschillende namen opgesomt! Een paar ervan zitten ook in ons lijstje. Maar we zijn nog steeds niet heel ver daarmee.

Ukkie, ik zou Julian denk ik ook snel afkorten tot Juul. Maar om mijn kindje nou alleen de naam Juul te geven.....dat is het dan toch ook net niet.
Julian: leuk!

Milan: minder..

Maar goed is helemaal persoonlijk hoor.

Morrie hoe staat het met jouw zoektocht? wat heb je nu zoal?

zijn we verder nog voor iemand op zoek? :D

(ben net terug van vakantie en ben er een beetje uit)
quote:Ka32 schreef op 02 juni 2008 @ 09:24:

Mijn lief vindt Julian een beetje kamper-achtig, terwijl ik het juist een beetje een hockeynaam vind. Wat vinden jullie?

Ik vind Milan meer kamper dan Julian. Ik werk op een basisschool in een 'elite'wijk. Nou, daar zitten aardig wat jongens die Julian of Julius heten. Ik vind het trouwens wel een mooie naam. Persoonlijk vind ik 'm mooier dan Milan. Maar Milan vind ik ook leuk. Je hoort ze allebei wel veel tegenwoordig. Dat vind ik zelf dan weer jammer. Maar dat zal wel aan het feit liggen dat ik juf ben. Dan heb je bij iedere naam gelijk een bepaald kind voor ogen.
Ik vind Julian heel leuk, niks hockey, juist een beetje romantisch.

Milan is leuk maar hoor je tegenwoordig wel errug vaak.

Heb overigens geen verstand van kampernamen
Pepijn vind ik leuk!

En Viggo

En Fender

En Julius

En en en en nog zo veel meer!!
Ook ik draag een zoontje in mijn buik

Ik neig al een poos naar de naam Robin (niet Rooooobin).

Vind het leuk voor een jong knulletje, maar ook als volwassen vent kun je er goed mee weg.

Ook niet te apart of te populair en in mijn ogen ook niet ordinair of kak

Mijn vriend vindt het ook een mooie naam, maar hij is bij hem nog niet favoriet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat vindje van Rubin dan? Is net ff wat anders.

Of 'gewoon' Ruben, is ook een mooie tijdsloze klassieker.

Of Rodin?
Rodin vind ik wel grappig, maar dat is weer express speciaal doen

Ruben vind ik ook leuk, maar zo heten er al zoveel

Rubin? Mwah
Rodin is niet express speciaal doen hoor. Rodin is een Franse Beeldhouwer...
quote:Zoyla schreef op 03 juni 2008 @ 15:59:

Rodin is niet express speciaal doen hoor. Rodin is een Franse Beeldhouwer...

Joh? Duh

Ik zou de naam dan niet op zijn Frans uitspreken, maar gewoon als rooodin, net even anders en specialer dan Robin
ik vind het ook erg moeilijk om een jongensnaam te bedenken (ben pas 6 weekjes zwanger dus heb nog alle tijd)

er zijn in mijn ogen een aantal groepen namen

-jayden/justin/milan/quincy/enz.

-mees/tijl/pim/enz.

-julian/christiaan/valentijn/julius/enz.

en natuurlijk zijn er nog wel wat meer groepjes te bedenken

ik vind zelf de eerste groep hierboven leuk. lekker stoer. maar vader van mijn toek zoon/dochter vindt dat nergens op slaan, die heeft zoiets van: geef het kind een mooie naam. jullie raden nooit met welke naam hij aankwam: LEONARD

AARGH
Lennard vind ik een geweldig naam. Of om in jouw rijtje te blijven: Lennon.

Ik hou overigens absoluut niet van namen als Justin en Quincy ( ik vind Milan trouwens helemaal niet in dat hokje thuis horen, maar goed) Ik vind ze een beetje trailor tracherig Tenzij je een mokka baby krijgt dan :-)
ik vind lennart juist weer heel vreselijk. daar zie ik echt een jongetje bij voor me met een bloesje met ruitjes en korte mouwtjes die elke zondag twee keer naar de kerk gaat met zijn ouders (waar ik overigens niets negatiefs mee bedoel hoor, maar nou niet het beeld waar ik zelf heel warm voor loop)
quote:biol schreef op 26 mei 2008 @ 14:01:

even een vraagje van Technische aard...

Wat vinden jullie van een voornaam die eindigt op de zelfde letters als waarmee de achternaam begint??

ik bedoel dan niet Jan jansen, maar bijvoorbeeld jip pleisier of edo oosting ofzo..

Ik heb zelf zo'n naam: mijn naam eindigt op dezelfde lettergreep als waarmee mijn achternaam begint. Een paar jaar geleden wees iemand me daarop, daarvoor had ik het me nooit echt gerealiseerd (en niemand was er ooit over begonnen). Het is (eerst onbewust denk ik, nu wel bewust\) wel een reden dat ik me liever alleen met mijn voornaam voorstel en met alleen m'n voornaam de telefoon opneem, omdat het anders een beetje klinkt alsof de plaat blijft hangen

Dan nog even mijn favoriete jongensnamen (ben zelf niet zwanger, maar houd al een aantal jaar een lijstje bij):

David

Simon

Tobias

Matthijs

Jan

Olivier

Adriaan

Ruben

Mijn vriend, die geen kinderen wil, stelde 'Arie-Lex' voor.
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Calvijn, bij de vorige zw. hadden we ook Robin in ons lijstje. Nu we weer opnieuw aan het zoeken zijn, zei mijn man gisteren opeens dat hij Robin ook nog steeds wel leuk vindt. (En nee, geen Roobin!)

Lennard en Leonard zou ik zelf niet aan mijn kind geven.

Appleblossom, van jouw eerste 'groepje' namen ben ik ook niet weg. Is idd anders als je gekleurd bent, maar voor hollandse kindjes vind ik het niks.
Zou grappig zijn Ka, 2 robins in ons topic.

Quincy voor een jongen vind ik erg vreselijk.

Tenzij het een getint kindje is, daar past het beter bij
Alhoewel ik Quint, of Quintin wel weer okee vind, óók wel voor een blank ventje eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven