Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 30 mei 2008 om 19:52
maandag 2 juni 2008 om 09:24
Na wat meelezen is de tijd gekomen om om jullie mening te vragen.
Ik heb een klein jongetje in mjin buik en lief en ik zijn hard op zoek naar een naam voor hem. Nu staan alle opties nog open, maar ik wil graag weten wat jullie vinden van de namen Milan en Julian.
Mijn lief vindt Julian een beetje kamper-achtig, terwijl ik het juist een beetje een hockeynaam vind. Wat vinden jullie?
En ik vind Milan een beetje een kamper-naam. Wat vinden jullie daarvan?
Ik heb een klein jongetje in mjin buik en lief en ik zijn hard op zoek naar een naam voor hem. Nu staan alle opties nog open, maar ik wil graag weten wat jullie vinden van de namen Milan en Julian.
Mijn lief vindt Julian een beetje kamper-achtig, terwijl ik het juist een beetje een hockeynaam vind. Wat vinden jullie?
En ik vind Milan een beetje een kamper-naam. Wat vinden jullie daarvan?
maandag 2 juni 2008 om 11:01
Milan vónd ik vooral ooit leuk, maar nu telkens minder. En Julian tja. Niets mis met die naam, maar ik hoor hem om ons heen net even ietsje té vaak, en er zijn 2 jongetjes met die naam die ik ken die ik heel vervelende jochies vind. En dat neem je dan toch mee en wat je van een naam vindt.
Dan vind ik Juul, of Julus, of Juuls of Jules ( spreek uit als Zjuul) en Julius vele malen leuker.
Marron, Marlon, Mulan en Milo zijn soort van varianten op Milan dan weer. Mss dat je daar iets mee kan?
Ook leuk zijn:
Lennart
Flynn
Aron
Mika
Michiel ( vind ik zelf erg mooi)
Jorrit
Fabian
Gabriel
Daniel
Merlijn
Enzo
Jurre
Dinand
Levi
Timon
Wander
Bodhi
Douwe
Justian
Dorian
Kai
Valentijn
Hylke
Siem
Bobby
Roman
Pieter
Tristen
Aiden
Mattiz
Neo
Jelte
Alec
Dean
Syl
Sverre
Liam
Thieu
Dion
Izar
Len
Ravi
Nino
Django
Vic
Zeb
Raf
Yuran
Storm
Tijl
Moos
Steff
Cas
Fjodor
Thor
Edin
Padouk
Remen
Jonah
Ramses
Sandor
Jessin
Jim
Seth
Mex
Pepijn
Senne
Mick
Bender
Caleb
Florentijn
Marius
Filemon
Gideon
Nathan
Arend
Cedric
Rinze
Rutger
Roderick
Boaz
Joaz
Teus
Friso
Ciske
Jarno
Midas
Maarten
Ties
Warre
Dante
Rubin
Semme
Boy
Jair
Joshua
Silas
Elijah
Ezra
Meiron
Aviv
Roald
Ilan
Yoram
Josja
Isaac
Pax
Orion
Vesper
Isiah
Deus
Zo...van alle markten thuis
Dan vind ik Juul, of Julus, of Juuls of Jules ( spreek uit als Zjuul) en Julius vele malen leuker.
Marron, Marlon, Mulan en Milo zijn soort van varianten op Milan dan weer. Mss dat je daar iets mee kan?
Ook leuk zijn:
Lennart
Flynn
Aron
Mika
Michiel ( vind ik zelf erg mooi)
Jorrit
Fabian
Gabriel
Daniel
Merlijn
Enzo
Jurre
Dinand
Levi
Timon
Wander
Bodhi
Douwe
Justian
Dorian
Kai
Valentijn
Hylke
Siem
Bobby
Roman
Pieter
Tristen
Aiden
Mattiz
Neo
Jelte
Alec
Dean
Syl
Sverre
Liam
Thieu
Dion
Izar
Len
Ravi
Nino
Django
Vic
Zeb
Raf
Yuran
Storm
Tijl
Moos
Steff
Cas
Fjodor
Thor
Edin
Padouk
Remen
Jonah
Ramses
Sandor
Jessin
Jim
Seth
Mex
Pepijn
Senne
Mick
Bender
Caleb
Florentijn
Marius
Filemon
Gideon
Nathan
Arend
Cedric
Rinze
Rutger
Roderick
Boaz
Joaz
Teus
Friso
Ciske
Jarno
Midas
Maarten
Ties
Warre
Dante
Rubin
Semme
Boy
Jair
Joshua
Silas
Elijah
Ezra
Meiron
Aviv
Roald
Ilan
Yoram
Josja
Isaac
Pax
Orion
Vesper
Isiah
Deus
Zo...van alle markten thuis
maandag 2 juni 2008 om 12:10
Odin
Silvan
Micah (spreekt uit mykah)
Jarrod
Keanan
Milan, vind ik een naam die je teveel hoort en Julian eerder een naam voor een kakkertje inderdaad. Ken een hele lieve leuke Julian, maar zal mijn naam niet zijn! Ik spreek hem ook meestal aan met Juul! (werk in de kinderopvang en zit bij mij op de groep)
Silvan
Micah (spreekt uit mykah)
Jarrod
Keanan
Milan, vind ik een naam die je teveel hoort en Julian eerder een naam voor een kakkertje inderdaad. Ken een hele lieve leuke Julian, maar zal mijn naam niet zijn! Ik spreek hem ook meestal aan met Juul! (werk in de kinderopvang en zit bij mij op de groep)
maandag 2 juni 2008 om 13:42
Bedankt voor jullie reacties.
We zijn er nog helemaal niet uit, maar ik vond het wel grappig dat we bij deze twee namen allebei een andere associatie hadden.
Zoyla, jij hebt idd wel hele verschillende namen opgesomt! Een paar ervan zitten ook in ons lijstje. Maar we zijn nog steeds niet heel ver daarmee.
Ukkie, ik zou Julian denk ik ook snel afkorten tot Juul. Maar om mijn kindje nou alleen de naam Juul te geven.....dat is het dan toch ook net niet.
We zijn er nog helemaal niet uit, maar ik vond het wel grappig dat we bij deze twee namen allebei een andere associatie hadden.
Zoyla, jij hebt idd wel hele verschillende namen opgesomt! Een paar ervan zitten ook in ons lijstje. Maar we zijn nog steeds niet heel ver daarmee.
Ukkie, ik zou Julian denk ik ook snel afkorten tot Juul. Maar om mijn kindje nou alleen de naam Juul te geven.....dat is het dan toch ook net niet.
maandag 2 juni 2008 om 22:32
quote:Ka32 schreef op 02 juni 2008 @ 09:24:
Ik vind Milan meer kamper dan Julian. Ik werk op een basisschool in een 'elite'wijk. Nou, daar zitten aardig wat jongens die Julian of Julius heten. Ik vind het trouwens wel een mooie naam. Persoonlijk vind ik 'm mooier dan Milan. Maar Milan vind ik ook leuk. Je hoort ze allebei wel veel tegenwoordig. Dat vind ik zelf dan weer jammer. Maar dat zal wel aan het feit liggen dat ik juf ben. Dan heb je bij iedere naam gelijk een bepaald kind voor ogen.
Ik vind Milan meer kamper dan Julian. Ik werk op een basisschool in een 'elite'wijk. Nou, daar zitten aardig wat jongens die Julian of Julius heten. Ik vind het trouwens wel een mooie naam. Persoonlijk vind ik 'm mooier dan Milan. Maar Milan vind ik ook leuk. Je hoort ze allebei wel veel tegenwoordig. Dat vind ik zelf dan weer jammer. Maar dat zal wel aan het feit liggen dat ik juf ben. Dan heb je bij iedere naam gelijk een bepaald kind voor ogen.
dinsdag 3 juni 2008 om 15:52
Ook ik draag een zoontje in mijn buik
Ik neig al een poos naar de naam Robin (niet Rooooobin).
Vind het leuk voor een jong knulletje, maar ook als volwassen vent kun je er goed mee weg.
Ook niet te apart of te populair en in mijn ogen ook niet ordinair of kak
Mijn vriend vindt het ook een mooie naam, maar hij is bij hem nog niet favoriet.
Ik neig al een poos naar de naam Robin (niet Rooooobin).
Vind het leuk voor een jong knulletje, maar ook als volwassen vent kun je er goed mee weg.
Ook niet te apart of te populair en in mijn ogen ook niet ordinair of kak
Mijn vriend vindt het ook een mooie naam, maar hij is bij hem nog niet favoriet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 3 juni 2008 om 16:05
dinsdag 3 juni 2008 om 16:22
ik vind het ook erg moeilijk om een jongensnaam te bedenken (ben pas 6 weekjes zwanger dus heb nog alle tijd)
er zijn in mijn ogen een aantal groepen namen
-jayden/justin/milan/quincy/enz.
-mees/tijl/pim/enz.
-julian/christiaan/valentijn/julius/enz.
en natuurlijk zijn er nog wel wat meer groepjes te bedenken
ik vind zelf de eerste groep hierboven leuk. lekker stoer. maar vader van mijn toek zoon/dochter vindt dat nergens op slaan, die heeft zoiets van: geef het kind een mooie naam. jullie raden nooit met welke naam hij aankwam: LEONARD
AARGH
er zijn in mijn ogen een aantal groepen namen
-jayden/justin/milan/quincy/enz.
-mees/tijl/pim/enz.
-julian/christiaan/valentijn/julius/enz.
en natuurlijk zijn er nog wel wat meer groepjes te bedenken
ik vind zelf de eerste groep hierboven leuk. lekker stoer. maar vader van mijn toek zoon/dochter vindt dat nergens op slaan, die heeft zoiets van: geef het kind een mooie naam. jullie raden nooit met welke naam hij aankwam: LEONARD
AARGH
dinsdag 3 juni 2008 om 16:54
dinsdag 3 juni 2008 om 17:41
ik vind lennart juist weer heel vreselijk. daar zie ik echt een jongetje bij voor me met een bloesje met ruitjes en korte mouwtjes die elke zondag twee keer naar de kerk gaat met zijn ouders (waar ik overigens niets negatiefs mee bedoel hoor, maar nou niet het beeld waar ik zelf heel warm voor loop)
dinsdag 3 juni 2008 om 19:25
quote:biol schreef op 26 mei 2008 @ 14:01:
even een vraagje van Technische aard...
Wat vinden jullie van een voornaam die eindigt op de zelfde letters als waarmee de achternaam begint??
ik bedoel dan niet Jan jansen, maar bijvoorbeeld jip pleisier of edo oosting ofzo..
Ik heb zelf zo'n naam: mijn naam eindigt op dezelfde lettergreep als waarmee mijn achternaam begint. Een paar jaar geleden wees iemand me daarop, daarvoor had ik het me nooit echt gerealiseerd (en niemand was er ooit over begonnen). Het is (eerst onbewust denk ik, nu wel bewust\) wel een reden dat ik me liever alleen met mijn voornaam voorstel en met alleen m'n voornaam de telefoon opneem, omdat het anders een beetje klinkt alsof de plaat blijft hangen
Dan nog even mijn favoriete jongensnamen (ben zelf niet zwanger, maar houd al een aantal jaar een lijstje bij):
David
Simon
Tobias
Matthijs
Jan
Olivier
Adriaan
Ruben
Mijn vriend, die geen kinderen wil, stelde 'Arie-Lex' voor.
even een vraagje van Technische aard...
Wat vinden jullie van een voornaam die eindigt op de zelfde letters als waarmee de achternaam begint??
ik bedoel dan niet Jan jansen, maar bijvoorbeeld jip pleisier of edo oosting ofzo..
Ik heb zelf zo'n naam: mijn naam eindigt op dezelfde lettergreep als waarmee mijn achternaam begint. Een paar jaar geleden wees iemand me daarop, daarvoor had ik het me nooit echt gerealiseerd (en niemand was er ooit over begonnen). Het is (eerst onbewust denk ik, nu wel bewust\) wel een reden dat ik me liever alleen met mijn voornaam voorstel en met alleen m'n voornaam de telefoon opneem, omdat het anders een beetje klinkt alsof de plaat blijft hangen
Dan nog even mijn favoriete jongensnamen (ben zelf niet zwanger, maar houd al een aantal jaar een lijstje bij):
David
Simon
Tobias
Matthijs
Jan
Olivier
Adriaan
Ruben
Mijn vriend, die geen kinderen wil, stelde 'Arie-Lex' voor.
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
woensdag 4 juni 2008 om 09:12
Calvijn, bij de vorige zw. hadden we ook Robin in ons lijstje. Nu we weer opnieuw aan het zoeken zijn, zei mijn man gisteren opeens dat hij Robin ook nog steeds wel leuk vindt. (En nee, geen Roobin!)
Lennard en Leonard zou ik zelf niet aan mijn kind geven.
Appleblossom, van jouw eerste 'groepje' namen ben ik ook niet weg. Is idd anders als je gekleurd bent, maar voor hollandse kindjes vind ik het niks.
Lennard en Leonard zou ik zelf niet aan mijn kind geven.
Appleblossom, van jouw eerste 'groepje' namen ben ik ook niet weg. Is idd anders als je gekleurd bent, maar voor hollandse kindjes vind ik het niks.