Het onweert en de hond is bang, tips?

02-06-2008 19:27 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben het nog niet eerder gehad maar onze kleine jack is helemaal aan het shaken van de onweer. Ze hijgt heel erg, probeert in hoekjes te kruipen. Bij elke donder zit ze op mijn schoot en overal waar ik ga komt ze me achterna. Ik probeer haar te knuffelen en te kalmeren met zachte woorden. Maar het werkt niet. Ze zit nu ook achter de bank. Arm ding. Heeft iemand tips? Ik dacht nog haar in de slaapkamer lekker onder de deken te leggen maar daar staat ook alles open ivm de benauwdheid.
.
Mijn kat is ook altijd heel bang. Ze verstopt zich altijd ergens, en heeft zelfs wel eens van de zenuwen in de gang gepoept.

Niks aan te doen.
quote:lindy schreef op 02 juni 2008 @ 19:28:

Niet de angst belonen door haar te knuffelen. Doe gewoon je ding en negeer d'r gewoon even.Ben ik dan echt zo'n softy dat ik het zielig vind?
quote:lindy schreef op 02 juni 2008 @ 19:28:

Niet de angst belonen door haar te knuffelen. Doe gewoon je ding en negeer d'r gewoon even.Ja precies. Door haar aandacht te geven bevestig je voor haar dat onweer eng is.
Nee Aruba het is ook zielig als jouw lieverd bang is. Maar het beste is echt haar gewoon negeren want zo word ze alleen maar angstiger.
tis wel sneu , maar even hard voor jezelf zijn en hard voor je jacky zijn.

niks aan de hand niet zo raar doen en nou in je mand ! Basta!

lullig maar wel het meest effectief
.
quote:lapin schreef op 02 juni 2008 @ 19:33:

[...]

Ja precies. Door haar aandacht te geven bevestig je voor haar dat onweer eng is.Nooit gedacht dat ze dat zo zou voelen maar het kan heel goed.
quote:Aruba schreef op 02 juni 2008 @ 19:33:

[...]

Ben ik dan echt zo'n softy dat ik het zielig vind?

nee hoor, maar zieliger is een hond die 15 jaar lang bang voor onweer is....

ff doorzetten en negeren...
.
idd wat mijn voorgangers zeggen, angst negeren en niet voeden met extra aandacht!! (heel moeilijk maar echt beter voor je jacky..)
Jullie hebben gelijk. Even mijn eigen angst aan de kant zetten. (misschien vind ik het wel fijner om met haar te knuffelen dan zij met mij ) Ik heb haar even toegesproken zo van: Niet zo tutten. Ik zie nog steeds een bibberkontje onder de bank zitten maar het lijkt ook alsof het minder aan het worden is.

Ik vind het wel leuk dat jullie me weer even bewust hebben gemaakt van mijn eigen aandeel in haar tut-gedrag.
Grappig. Hoe zou het advies luiden als mijn -imaginaire- kind van 2 of 3 bang zou zijn?
nooit te oud om te leren...
.
.
quote:mamzelle schreef op 02 juni 2008 @ 19:46:

Grappig. Hoe zou het advies luiden als mijn -imaginaire- kind van 2 of 3 bang zou zijn?

kom lachen voor het raam , god maakt foto's van blije kindertjes !

dat zei mijn moeder altijd
Dat heb je dus letterlijk geleerd met vallen en opstaan.
quote:mamzelle schreef op 02 juni 2008 @ 19:46:

niet negeren nee, maar verder wel t zelfde,

voorbeeld?

ik ben dol op onweer en maak er mijn kinderen zelfs wel eens voor wakker, gaan we samen bliksem kijken

tijdje geleden, overdag, een buurjongen te spelen, bang voor onweer en ja hoor, onweer, dus hij komt in paniek de trap af, ik blijf rustig leg hem uit wat het is, dat hij binnen is, onweer buiten etc etc, hij wordt rustig en durft zelfs te kijken en vind het mooi...

dan gaat de bel, zijn moeder, ik kom J halen want t onweert en t kind is altijd zo bang, J ziet zijn moeder, moeder doet armen wijd en zegt kom maar hoor, eng he.

J begint gelijk weer te janken en piept, ik ben zo bang mama.

Ach kom maar hoor lieverd, ik ben bij je...

zucht

did i make my point?
quote:lindy schreef op 02 juni 2008 @ 19:49:

Wedden dat jouw hond de hele tijd naar jou kijkt om te zien hoe jij reageert op de donder en bliksem? Let er maar eens vanuit je ooghoeken op, terwijl je net doet alsof je met hele andere dingen bezig bent natuurlijk.Nee helaas. Je mag niet door voor de wasmachine. Het is een klein ding en ze zit nu achter de bank precies op de hoek. (hoekbank) Ze kan me niet zien dus.
Get your point. Maar toch stel je hem gerust, sus je hem. Vind dat nogal een contrast met een dier naar zijn mand wijzen terwijl die een reëele angst heeft.

Maar ik heb nooit op een paard gezeten dus mss vandaar dat ik een softie ben.
okee.

maar ik zei niet naar mand sturen haha!

ik zei negeren

quote:lekkerrrdanzeg schreef op 02 juni 2008 @ 19:52:

[...]

J ziet zijn moeder, moeder doet armen wijd en zegt kom maar hoor, eng he.

J begint gelijk weer te janken en piept, ik ben zo bang mama.

Ach kom maar hoor lieverd, ik ben bij je...

Aaaahh... dat doe ik eigenlijk nu ook wel een beetje he.

quote:Aruba schreef op 02 juni 2008 @ 19:57:

[...]

Aaaahh... dat doe ik eigenlijk nu ook wel een beetje he.

nu niet meer he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven