Het onweert en de hond is bang, tips?
maandag 2 juni 2008 om 19:27
We hebben het nog niet eerder gehad maar onze kleine jack is helemaal aan het shaken van de onweer. Ze hijgt heel erg, probeert in hoekjes te kruipen. Bij elke donder zit ze op mijn schoot en overal waar ik ga komt ze me achterna. Ik probeer haar te knuffelen en te kalmeren met zachte woorden. Maar het werkt niet. Ze zit nu ook achter de bank. Arm ding. Heeft iemand tips? Ik dacht nog haar in de slaapkamer lekker onder de deken te leggen maar daar staat ook alles open ivm de benauwdheid.

maandag 2 juni 2008 om 19:44
Jullie hebben gelijk. Even mijn eigen angst aan de kant zetten. (misschien vind ik het wel fijner om met haar te knuffelen dan zij met mij ) Ik heb haar even toegesproken zo van: Niet zo tutten. Ik zie nog steeds een bibberkontje onder de bank zitten maar het lijkt ook alsof het minder aan het worden is.
Ik vind het wel leuk dat jullie me weer even bewust hebben gemaakt van mijn eigen aandeel in haar tut-gedrag.
Ik vind het wel leuk dat jullie me weer even bewust hebben gemaakt van mijn eigen aandeel in haar tut-gedrag.
maandag 2 juni 2008 om 19:52
quote:mamzelle schreef op 02 juni 2008 @ 19:46:
Grappig. Hoe zou het advies luiden als mijn -imaginaire- kind van 2 of 3 bang zou zijn?
niet negeren nee, maar verder wel t zelfde,
voorbeeld?
ik ben dol op onweer en maak er mijn kinderen zelfs wel eens voor wakker, gaan we samen bliksem kijken
tijdje geleden, overdag, een buurjongen te spelen, bang voor onweer en ja hoor, onweer, dus hij komt in paniek de trap af, ik blijf rustig leg hem uit wat het is, dat hij binnen is, onweer buiten etc etc, hij wordt rustig en durft zelfs te kijken en vind het mooi...
dan gaat de bel, zijn moeder, ik kom J halen want t onweert en t kind is altijd zo bang, J ziet zijn moeder, moeder doet armen wijd en zegt kom maar hoor, eng he.
J begint gelijk weer te janken en piept, ik ben zo bang mama.
Ach kom maar hoor lieverd, ik ben bij je...
zucht
did i make my point?
Grappig. Hoe zou het advies luiden als mijn -imaginaire- kind van 2 of 3 bang zou zijn?
niet negeren nee, maar verder wel t zelfde,
voorbeeld?
ik ben dol op onweer en maak er mijn kinderen zelfs wel eens voor wakker, gaan we samen bliksem kijken
tijdje geleden, overdag, een buurjongen te spelen, bang voor onweer en ja hoor, onweer, dus hij komt in paniek de trap af, ik blijf rustig leg hem uit wat het is, dat hij binnen is, onweer buiten etc etc, hij wordt rustig en durft zelfs te kijken en vind het mooi...
dan gaat de bel, zijn moeder, ik kom J halen want t onweert en t kind is altijd zo bang, J ziet zijn moeder, moeder doet armen wijd en zegt kom maar hoor, eng he.
J begint gelijk weer te janken en piept, ik ben zo bang mama.
Ach kom maar hoor lieverd, ik ben bij je...
zucht
did i make my point?
maandag 2 juni 2008 om 19:54
quote:lindy schreef op 02 juni 2008 @ 19:49:
Wedden dat jouw hond de hele tijd naar jou kijkt om te zien hoe jij reageert op de donder en bliksem? Let er maar eens vanuit je ooghoeken op, terwijl je net doet alsof je met hele andere dingen bezig bent natuurlijk.Nee helaas. Je mag niet door voor de wasmachine. Het is een klein ding en ze zit nu achter de bank precies op de hoek. (hoekbank) Ze kan me niet zien dus.
Wedden dat jouw hond de hele tijd naar jou kijkt om te zien hoe jij reageert op de donder en bliksem? Let er maar eens vanuit je ooghoeken op, terwijl je net doet alsof je met hele andere dingen bezig bent natuurlijk.Nee helaas. Je mag niet door voor de wasmachine. Het is een klein ding en ze zit nu achter de bank precies op de hoek. (hoekbank) Ze kan me niet zien dus.
maandag 2 juni 2008 om 19:57