Asociale glazenwasser

14-06-2013 12:02 26 berichten
Wij wonen in een portiekflat waar vanochtend glazenwassers bezig waren met een hoogwerker. Niet echt op gelet verder. Loop ik zonet de woonkamer in, zijn de glazenwassers verdwenen, maar is ons raam toch vies! Hij heeft dus de ramen van huizen boven ons wel gedaan, daarbij ontzettend lopen knoeien op ons raam en is toen vertrokken. Dat kan toch niet?!

Moet even mijn verbazing/frustratie kwijt, maar ben ook wel benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan. Ik ben van plan om erachter te komen welk bedrijf dit was en ze te bellen en te eisen dat ze mijn raam komen doen, haha. Ben alleen bang dat ze zich niet zo geroepen voelen om op mijn eis in te gaan, iemand nog een tip hoe daar wat extra druk achter te zetten?

Wij kunnen er zelf niet bij. Hebben wel een eigen/andere glazenwasser, maar die is niet zo heel lang geleden nog geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze echt weg, of zijn ze lunchen?
Is het niet praktischer/goedkoper om met alle bewoners één glazenwasser te nemen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tja, water druipt. Kunnen zij ook niks aan doen. En jij betaalt hem niet om jouw raam schoon te maken.
quote:Snoesje666 schreef op 14 juni 2013 @ 12:05:

Is het niet praktischer/goedkoper om met alle bewoners één glazenwasser te nemen ?Dit. Praktischer vooral.
Doe maar voorzichtig: glazenwassers hebben hun eigenste maffia praktijken.
Vreselijk asociaal! Gewoon even naar het bedrijf bellen en dat aangeven, en anders even tegen de buren zeggen.

Hier in A'dam staat de gemiddelde glazenwasser gelijk aan de taxichauffeur, qua asociaalheid onze vorige kwam soms ineens langs om geld te halen "want hij was drie weken ervoor geweest om te lappen". Nou, niks van gezien! En ik werd ook nog half bedreigd toen ik zei dat ik ze niet langer wenste te gebruiken.

Nu hebben we een hele leuke
Voor je het weet heb je een ladder tegen het raam.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 14 juni 2013 @ 12:12:

Tja, water druipt. Kunnen zij ook niks aan doen. En jij betaalt hem niet om jouw raam schoon te maken.

Lolbroek
Tsja dat krijg je als je verschillende glasbewassing hebt.

Is er iets centraal geregeld?

Misschien kunnen jullie dit in elk geval op elkaar afstemmen zodat dit niet meer gebeurd.
quote:Snoesje666 schreef op 14 juni 2013 @ 12:05:

Is het niet praktischer/goedkoper om met alle bewoners één glazenwasser te nemen ?

Zou heten principe wel zijn, maar het is hier niet zo georganiseerd allemaal. We huren ons huis van de gemeente die een deel van deze flats op heeft gekocht. De rest is dus koopflat met VVE, maar dit gedeelte niet.

Ze zijn echt weg, hoogwerker is ook verdwenen.

En ja, water druipt, maar als pro kan je toch wel zo fatsoenlijk zijn om te zorgen dat anderen iig geen overlast hebben van jouw werkzaamheden? Maar ik weet wel dat het in de glazenwasserswereld wat anders werkt allemaal...
quote:Suze02 schreef op 14 juni 2013 @ 12:13:

Doe maar voorzichtig: glazenwassers hebben hun eigenste maffia praktijken.Ja echt wel. Kom niet in de verkeerde buurt of je slaapt bij de vissen binnenkort
Dan proberen te zorgen dat jouw glazenwasser na hun komt :-)
Das wel balen ja. Denk niet dat ie terugkomt.

Trouwens, mijn vriend is glazenwasser. Zéér beschaafde en aantrekkelijke jongeman. Vriendelijk ook. Ramen zijn hier altijd keurig in orde.
quote:Suze02 schreef op 14 juni 2013 @ 12:13:

Doe maar voorzichtig: glazenwassers hebben hun eigenste maffia praktijken.Klopt wel. Mijnes wil niet in Den Haag staan vanwege de concurrentie.
Ik weet inderdaad dat er in mijn oude woonplaats glazenwassers in een andere wijk bezig waren en daarvan is er toen een neergestoken. Te erg voor woorden.

@Nastik, wat fijn dat je vriend glazenwasser is zeg!

En tuurlijk zijn de meeste gewoon beschaafd (niet allemaal aantrekkelijk helaas, maar goed)
Vraag je bovenburen welke glazenwasser ze hebben. Leg je probleem eventueel voor aan het bestuur van de vereniging van eigenaren, zodat deze uit de naam van de VvE de klacht kan doen. In het verleden hebben we (alle vve-leden) ook regelmatig problemen met glazenwassers gehad. Nu hebben wij als VvE-leden gelukkig 1 glazenwasser waar het bestuur afspraken mee heeft gemaakt, indien er problemen mee zijn dan wordt het bestuur ook ingelicht. Sindsdien gaat het goed.
Het is al weer opgelost, ik raak wat snel oververhit de laatste tijd

Net even bij de buren aangebeld, die hadden een brief gehad dat het schoonmaakbedrijf dat hier ook de portiek doet deze week de ramen kwam wassen. Die brief hebben wij niet ontvangen, vandaar de verwarring. (Was dus inderdaad een initiatief van de VVE, waar de gemeente voor deze woningen ook in zit.)

Heb ze net even gebeld om te verifiëren of ze voor het weekend nog wel onze ramen komen doen, en daar zou die man die ik sprak (de coordinator) voor zorgen. Bij dat bedrijf werken hele aardige mensen, dus dat komt wel goed.

Onze eigen glazenwasser is ook een schatje! Had al helemaal geen zin om over te stappen oid. Maar dit is maar een jaarlijkse gebeurtenis, heb toch wel liever dat m'n ramen wat vaker dan dat gelapt worden, dus wij blijven bij onze lieve glazenwasser!
quote:carolala schreef op 14 juni 2013 @ 12:34:

Ik weet inderdaad dat er in mijn oude woonplaats glazenwassers in een andere wijk bezig waren en daarvan is er toen een neergestoken. Te erg voor woorden.Wow, wat heftig! Hier in de straat (grote straat met veel woningen, flats etc) zijn 4 verschillende glazenwassers actief. Dat ene bedrijf dat nu ook bij ons bezig is en dan 3 kleine particulieren. Denk dat het hier dus wel meevalt met de "maffia" als ze zo'n straat als deze wel kunnen delen...
Dubbel
quote:buaya schreef op 14 juni 2013 @ 12:17:

[...]

Zou heten principe wel zijn, maar het is hier niet zo georganiseerd allemaal. We huren ons huis van de gemeente die een deel van deze flats op heeft gekocht. De rest is dus koopflat met VVE, maar dit gedeelte niet.

Ze zijn echt weg, hoogwerker is ook verdwenen.

En ja, water druipt, maar als pro kan je toch wel zo fatsoenlijk zijn om te zorgen dat anderen iig geen overlast hebben van jouw werkzaamheden? Maar ik weet wel dat het in de glazenwasserswereld wat anders werkt allemaal...Bel je verhuurder, zij moeten in dit geval jouw belangen behartigen, zij hebben meer macht dan jij. Spreek ook met buren die in hetzelfde schuitje zitten en laat hen eveneens naar de verhuurder bellen, samen sta je sterker.
Wat aso om meteen een topic te openen over asociale glazenwasser die niet eens asociaal is.
Ik zou niks doen maar als ik de volgende keer een glazenwasser zie zou ik hem op het hart drukken geen vuil water te morsen.
quote:redband schreef op 14 juni 2013 @ 12:44:

Wat aso om meteen een topic te openen over asociale glazenwasser die niet eens asociaal is. Excusez-moi
Ik heb ook een hekel aan vieze ramen.

Goed dat het opgelost is.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven