Gezondheid alle pijlers

Blaaskrampen???

18-06-2013 16:53 13 berichten
Twee jaar geleden begon het met een heftige blaasontsteking met veel bloed en koorts. Heb toen drie kuren achter elkaar gehad. Sindsdien nog regelmatig lastig van blaasontsteking, maar nog veel vaker wél de klachten maar geen ontsteking! Blaas en nieren zijn dan gewoon schoon.

Ik lig zeker twee keer per week plat op bed, omdat ik dan zóveel pijn heb. Het is echt een gevoel alsof er messen in je buik zitten (sorry kan het niet anders omschrijven haha!), veel pijn ná het plassen (plassen zelf geeft opluchting, maar daarna enorm veel pijn), meestal ook een beetje koortsig/rillerig en misselijk. Ik kan dan echt helemaal niks meer. M'n school en sociaal leven lijdt hier ook onder, ben nog maar 19 jaar.

Vandaag wéér terug naar de HA geweest en die zegt dat het blaaskrampen zijn. Doorverwijzen naar de uroloog wil ze niet, aangezien blaas en nieren helemaal schoon zijn kan de uroloog ook niets doen volgens haar. Ik moet er maar gewoon mee leven. Ze heeft me wat tips gegeven zoals niet te vaak naar de wc en paracetamol slikken, maar uiteraard doe ik dat allemaal al! Drink ook veel water, slik van dat cranberry spul, eet goed, slaap goed, weinig stress, afvegen van voren naar achteren enzovoort!

Nu weet ik niet meer zo goed wat ik moet doen, ik word zo ongelukkig van steeds die pijn
Alle reacties Link kopieren
Als je zoveel pijn hebt en je huisarts wil je niet helpen of doorverwijzen, dan zou ik tijdens zo'n pijnaanval gewoon naar de eerste hulp gaan.
Nou als ik dit zo lees zou ik het wel weten! Wisselen van huisarts en staan op het zoeken naar de oorzaak! Het is toch niet normaal wat je omschrijft? Niet te vaak naar de WC??? WTF? Paracetamol slikken tot je 90e? Bij welk merk boter heeft deze arts het diploma opgehaald?
Toevallig heb ik dat twee keer gedaan (aangezien de ha nou eenmaal niet 24/7 beschikbaar is), en beide keren wél een fikse ontsteking gevonden en antibiotica gekregen... vond ik wel erg opvallend! Maar om nou elke week bij de eerste hulp te zitten...quote:Magz schreef op 18 juni 2013 @ 16:55:

Als je zoveel pijn hebt en je huisarts wil je niet helpen of doorverwijzen, dan zou ik tijdens zo'n pijnaanval gewoon naar de eerste hulp gaan.
Heb een tijdje bij een andere ha gezeten, omdat ik in een andere stad woonde, maar die deed er eigenlijk hetzelfde over! Ik moet inderdaad maar eens op zoek naar een échte goede huisarts denk ik...quote:Louba schreef op 18 juni 2013 @ 16:55:

Nou als ik dit zo lees zou ik het wel weten! Wisselen van huisarts en staan op het zoeken naar de oorzaak! Het is toch niet normaal wat je omschrijft? Niet te vaak naar de WC??? WTF? Paracetamol slikken tot je 90e? Bij welk merk boter heeft deze arts het diploma opgehaald?
Wat vervelend dat je je niet serieus genomen voelt door de huisarts(en).

Vragen waar ik aan denk die je jezelf kan stellen:

Heb je naast blaaskramp/pijn ook nog andere klachten?

Is er misschien een verband met je menstruatie?

Heb je een normaal wc patroon of is dat verandert sinds de pijn/blaasontsteking?

Vragen aan de huisarts:

Andere opties ter preventie/behandeling?

Ligt de oorzaak wel bij de blaas?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Dit is inderdaad erg pijnlijk en vervelend, tot twee jaar terug had ik ook erg last van blaasontstekingen. Wat mij heel erg geholpen heeft is het volgen van de volgende tips:

- Bij pijn in de blaas (blaasontsteking of vermoeden van) échte cranberrysap gaan drinken, erg bitter en zuur, maar je kan het aanlengen met water. (te koop bij reformzaken enzo)

- Elke ochtend en avond kamille thee drinken

- Weinig suiker en eiwitten nemen als je last hebt

- Direct gaan plassen na sexueel contact, dan maak je de blaas en urineleider weer schoon (altijd!)

Mij heeft het geholpen en ik heb geen last meer! Sterkte meid!
Bedankt! Nee, verder geen andere klachten. Ook geen verband met menstruatie (heb er dus ong. 2 keer per week last van en niet meer of minder als ik menstrueer). Ik ga nog steeds ongeveer 6 tot 8 keer per dag naar de wc, maar ben me wel veel bewuster van m'n houding e.d. en ben áltijd bang voor de pijn die erna kan komen. Als ik pijn heb voel ik ook niet goed of ik nou wel of niet moet plassen. Wat je bij een blaasontsteking ook hebt eigenlijk, dat je soms kleine beetjes plast of helemaal niets, dus in die zin is er wel iets verandert. Ontlasting is ook goed. Ook geen verband met seks.

Overigens moet ik er bij zeggen dat het is begonnen toen ik ben begonnen met de pil! Wil niet zeggen dat het daardoor is gekomen, maar zou kunnen. Ben half jaartje geleden met de pil gestopt.

Heb al een nieuwe huisarts gevonden en ga me morgenochtend inschrijven... Op hoop van zegen...

Lees trouwens op internet heel weinig over blaaskrampen... alleen over blaaskrampen bij katheters Iemand die hier iets meer over weet?

quote:neweve schreef op 18 juni 2013 @ 18:29:

Wat vervelend dat je je niet serieus genomen voelt door de huisarts(en).

Vragen waar ik aan denk die je jezelf kan stellen:

Heb je naast blaaskramp/pijn ook nog andere klachten?

Is er misschien een verband met je menstruatie?

Heb je een normaal wc patroon of is dat verandert sinds de pijn/blaasontsteking?

Vragen aan de huisarts:

Andere opties ter preventie/behandeling?

Ligt de oorzaak wel bij de blaas?
Doorverwijzing naar uroloog eisen, laat je niet afschepen.

Houdt je ook niet groot bij de huisarts, overdrijf eerder dan maar wat ( alhoewel dit verhaal mij genoeg lijkt hoor )
Overigens, ook tegen blaaskrampen bestaat medicatie
Wat vervelend, blaaspijn is echt heel naar. Ik herken de krampen niet, behalve wanneer ik een blaasontsteking heb en helaas gebeurt dat heel veel. Ik kan ook niet goed tegen antibiotica en ben voor een aantal soorten resistent. Sinds twee weken ben ik bezig met D-mannose (ik mag geen reclame maken hier, maar op een website die iets met een schone blaas te maken heeft, heb ik de beste concentratie/prijs verhouding gevonden..), hierdoor is een blaasontsteking zónder antibiotica kuur over gegaan! In combinatie met hele sterke cranberry pillen en een liter of 5 per dag drinken...

Zou D-mannose bij jou kunnen helpen? Weet je van welke bacterie je last hebt? (D-mannose helpt alleen bij e-coli en nog een die op de website staat, die weet ik zo niet). Ik ben er echt heel blij mee in ieder geval, heb het afgelopen half jaar nog niet eerder twee weken geen ontsteking gehad...

Ik zou echt staan op een verwijzing naar de uroloog! Misschien is je urinebuis te kort oid waardoor je steeds last hebt van ontstekingen, of is er iets heel anders aan de hand wat uitgezocht moet worden..

Sterkte!
Ik heb inderdaad ook een tijdje bezig geweest met D-mannose, maar dit hielp voor mij helemaal niet! Volgens mij huisarts dus omdat er geen bacterie te vinden is... Maar wel echt super dat het jou geholpen heeft zeg!quote:tiswah schreef op 18 juni 2013 @ 19:08:

Wat vervelend, blaaspijn is echt heel naar. Ik herken de krampen niet, behalve wanneer ik een blaasontsteking heb en helaas gebeurt dat heel veel. Ik kan ook niet goed tegen antibiotica en ben voor een aantal soorten resistent. Sinds twee weken ben ik bezig met D-mannose (ik mag geen reclame maken hier, maar op een website die iets met een schone blaas te maken heeft, heb ik de beste concentratie/prijs verhouding gevonden..), hierdoor is een blaasontsteking zónder antibiotica kuur over gegaan! In combinatie met hele sterke cranberry pillen en een liter of 5 per dag drinken...

Zou D-mannose bij jou kunnen helpen? Weet je van welke bacterie je last hebt? (D-mannose helpt alleen bij e-coli en nog een die op de website staat, die weet ik zo niet). Ik ben er echt heel blij mee in ieder geval, heb het afgelopen half jaar nog niet eerder twee weken geen ontsteking gehad...

Ik zou echt staan op een verwijzing naar de uroloog! Misschien is je urinebuis te kort oid waardoor je steeds last hebt van ontstekingen, of is er iets heel anders aan de hand wat uitgezocht moet worden..

Sterkte!
Blaaskrampen hoor je idd met name als er een catheter of sp catheter in de blaas zit, door dat er een 'niet lichaams eigen' voorwerp in de blaas zit, probeerd de blaas deze er dmv blaaskrampen eruit te krijgen...

Echter zijn er tegen blaaskrampen medicijnen beschikbaar, dus dat zou al een fijne actie van je ha geweest zijn als ze je dat had voorgeschreven.

Verder klopt het ook niet dat een uroloog verder niks voor je zou kunnen betekenen, waarom zouden er anders uberhaupt urologen zijn...

Met andere woorden, vraag/ eis een doorverwijzing naar een uroloog!

Je klachten kunnen namelijk bij verschillende aandoeningen passen, maar hoeven dat uiteraard niet!

Sterkte ermee en laat je niet weer zo weg sturen! (er zijn overigens ook een aantal ziekenhuizen meen ik waar je zonder doorverwijzing terecht kan...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven