0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Koekie precies hetzelfde. Sinds begin van dit jaar wil hij 's middags echt niet meer naar bed, maar als we 's middags in de auto zitten, valt hij binnen 10 minuten in slaap.

Ik hoorde vorige week van een even oud vriendje van Koekie die nog steeds elke dag van 12.30u tot 15u slaapt én daarbij 's nachts gewoon van 20u-08u doortukt. Ik was best jaloers toen ik dat hoorde. Koek slaapt hooguit van 20u tot 07u, maar is regelmatig 's ochtends nog veel vroeger wakker. Na veel discussie en gedoe (plassen, oh nee, ook nog poepen, slokje water, knuffels die onder het bed uit gehaald moeten worden,...) gaat hij dan nog wel even terug, maar dan zijn wij intussen natuurlijk toch al hartstikke wakker.
Schorrie slaapt bij oma en op het kinderdagverblijf 's middags. Thuis wil hij niet meer naar bed. Als we in de auto zitten slaapt hij wel (en plast dan geregeld in zijn broek, lekker handig).

Maaaaar, de laatste weken slaapt hij soms thuis toch, alleen dan op de bank bijvoorbeeld. Dat is begonnen toen ik een paar weken terug zelf even wilde liggen 's middags, dan ging hij erbij liggen en viel na een half uurtje ook in slaap. En het hoogtepunt was afgelopen zaterdag. Toen waren we op het dakterras. Ineens zei hij: Ik ga ff naar binnen. Dus ik dacht dat hij wat ging halen. Even later blijkt dat hij zelf op de bank is gaan liggen om te slapen! Zal ook wel met de warmte te maken hebben.

Als Schorrie 's ochtends wakker is, is hij wakker. Dan lukt het helaas niet meer om hem nog terug te krijgen.
Koeka, snel leren klokkijken, jouw kind! Dan kan je 'm instructies geven wanneer hij al die rotzooi mag uithalen/vragen.

Hier ook wakker wakker jongetje, gaat dan wel weer al om 19.00 naar bed, maar is altijd ergens tussen 6.30-6.45 van de partij. Ook als hij later naar bed gaat, dus daarom koesteren we nu toch de avonden maar, is ook wel heerlijk rustig doorgaans. Lief dat hij nog 's middags slaapt. Heerlijk ook en wonderlijk dat hij dan 's avonds ook nog gewoon naar bed gaat.
Schorrie heeft dus gordijnen (hij had eerst alleen luxaflex hangen) sinds zaterdag en hij slaapt echt langer. Het is nu pikkedonker op zijn kamer en dat helpt blijkbaar. Gisteren was het 8.20 uur, vanochtend heb ik om 7.15 uur de gordijnen open geschoven en werd hij langzaam wakker. Ook 's avonds sliep hij veel eerder en gemakkelijker in had ik het idee. Misschien kunnen jullie het ook nog iets meer verduisteren?

Vannacht kwam hij wel bij ons naar binnen want het was zo donker op zijn kamer en hij kon zijn knuffel niet meer vinden. Misschien moeten we nog zo'n klein lampje in het stopcontact doen als hij dit elke nacht krijgt.
Hoe is het hier?

Schorrie slaapt weer gewoon tot 7 uur, de gordijnentruc heeft maar kort geholpen. Al helpt het wel 's avonds bij het inslapen. Hij komt niet meer tig keer zijn bed uit.

Koeka, hoe is het met het 's nachts zindelijk worden van Koekie? Schorrie plast nog steeds zijn pampers vol 's nachts, ik denk dat hij nooit zindelijk gaat worden
WIj hebben verduisteringsrolgordijn. Kiloknaller valt meestal wel snel in slaap, behalve als hij op creche of ergens anders zoals in de auto heeft geslapen overdag. Maar ook als hij wakker is blijft hij meestal op zijn kamer de laatste tijd en dan vind ik 't eigenlijk ook niet zo erg als hij nog een beetje aan het scharrelen is.

Ik zal zo eens de maten opnemen boven en gordijnen bestellen voor zijn (nieuwe) zolderkamer. Ben benieuwd, dan is hij ineens helemaal inz ijn up op zolder.
Up.

Kiloknaller was vanochtend helemaal stil en wilde niets eten, bleek dat hij had gehoopt dat er slingers zouden hangen omdat ik jarig ben. Arm dier, was hij gewoon diep teleurgesteld over karige feestvreugde. Als hij thuiskomt uit de creche gaan we samen balonnen blazen .
en, heb je nog balonnen opgeblazen Lien? Ik vind dat echt zo'n rotwerk nu ik zwanger ben, heb helemaal geen lucht!

Ik heb de school van Schorrie gebeld net, hij mag al vanaf de eerste schooldag erheen, dus vanaf 11 augustus. Wauw, dat is al onwijs snel! Ik vind het spannend! Ik mag hem wel gaan voorbereiden want ik dacht dat hij na zijn verjaardag pas zou gaan en dat hij dus nog zou uitdelen voor de baby enzo op zijn kinderdagverblijf.
Heb je creche dan al opgezegd? Want daar geldt vast opzegtermijn van 2 maanden....

Op zich wel prima ook voor hem, dan kan je 'm nog net aan school laten wennen voordat baby er is, ook wel fijn lijkt mij.

Kan iemand ervoor zorgen dat Kiloknaller 5 minuten zijn kop houdt? Tering, wat kan die oeverloos, eindeloos ouwehoeren en vragen stellen, ik word knettergek van het gekwek.... Lief hoor, maar even pauze tijdens de uitzending zou ik niet erg vinden.
En ik heb zo'n suffe pomp om te blazen deze dagen. Doe het normaal zelf, maar inderdaad, warm weer in combinatie met zwangerschap zorgen voor onvoldoende blaaskracht .
Niet opgezegd, dat loopt gewoon af als hij 4 wordt neem ik aan?

Lien, ik zou KK voor de tv zetten!
Misschien komt de baby wel eerder, ik ben 14/8 uitgerekend dus het is allemaal wel heel spannend. Daarom belde ik ook naar school om het uit te zoeken. Alles wat ik duidelijk kan hebben, wil ik duidelijk hebben. Alleen die baby is een onduidelijke factor in het geheel
Ik moet wel die kdv toeslag opzeggen trouwens, niet vergeten!
Loopt af als hij 4 wordt, maar nu ga je van de laatste maand toch geen gebruik maken? Dus maand eerder opzeggen lijkt mij.
En die toeslag stopzetten inderdaad, anders krijg je allemaal onterechte gelden, dat is nooit fijn, dat moet je alsnog weer terugboeken, vind ik altijd zo zonde.
Kiloknaller woog vanochtend 21 kilo op onze weegschaal. O boy . En zus slechts 2.5 meer terwijl ze een kop groter is. Hij is ook ape sterk, maar dat is ook niet zo vreemd met die massa .
En hier ook kwartet, Morrie, ik zie ineens dat ik hier had geschreven over opzeggen KDV en daar refereer ik net weer aan op Vrolijk, maar topics dus beetje door elkaar gehusseld...
Ja Lien, nu weet ik wel dat ik moet opzeggen .

Maar het gaat niet om een hele maand. Hij wordt 4 op 28/8 en gaat naar school op 11/8. Dus het zou om een week of twee gaan. Als hij echt al op 11/8 gaat, ik slaap daar nog even een nachtje over.

Daarnaast hebben wij een erg eenvoudig en flexibel kinderdagverblijf waarvan ik zeker weet dat ze niet enorm aan regeltjes als twee maanden van te voren opzeggen e.d. doen, als je het niet te bont maakt.

Ik weet niet wat Schorrie weegt nu, ik zal hem eens wegen. Hij gaat wel de lucht in heb ik het idee, en zijn buik wordt iets dunner. Maar verder vind ik het ook een stevig mannetje hoor, ik vind hem ook heel sterk!
Misschien zijn wij zelf wel enorm slap geworden, kan ook nog .
Nee joh, ik ben niet slap, jij wel?

Ik heb enorme spierballen, en dat wordt alleen maar beter als we straks weer een maxi cosi aan onze arm hebben hangen!
Hadden we het hier nou laatst over billen afvegen? Schorrie veegt zijn eigen billen af, maar neemt daarbij zoveel toiletpapier dat ik denk dat we binnenkort verstopping hebben. Sjemig zeg, de hele pot ligt vol met papier.

En ineens trekt hij niet meer door, dus ligt die drol daar te liggen. Maar door die enorme berg papier er overheen, stinkt het niet eens .

Vandaag zijn afscheid op het kinderdagverblijf geplant, 5 augustus is zijn laatste dag. De juf vond het ook erg. Net als ik.

Gelijk tegen eigenaresse gezegd dat hij 5/8 voor het laatst is, en dat was genoeg, ik hoef niet officieel per brief op te zeggen ofzo. Scheelt weer .
Ik zie ineens dat er hier weer geschreven is. Ik wilde net gaan kijken wanneer Morrie nu op vakantie zou gaan, maar ik zie dat ik waarschijnlijk net te laat ben om haar een fijne vakantie te wensen (als je toch nog kijkt Morrie: heel veel plezier!)

Lien, alsnog gelefeliciteerd met je verjaardag! Ik twijfel even hoe oud je bent geworden. Was het een lustrum? En wanneer ben jij nu ook alweer uitgerekend?
Lien, Koekie kan redelijk klokkijken. (dwz: meestal. Als hij er niet uitkomt, kijkt hij vooral waar de kleine wijzer zich bevindt, en zo lukt het hem ook om bij benadering te zien hoe laat het is.)

Boven hebben we een digitale wekkerradio, dus dat is helemaal makkelijk. Hij weet dat hij pas van zich mag laten horen als het 07u geweest is, maar dat lukt meestal niet. Als hij vroeger wakker wordt, moet hij doorgaans toch eerst plassen en wat drinken, dus dan worden wij toch wakker.

Spannend dat jullie mannetjes dadelijk ook naar school gaan. Ik vond het een hele stap, hoor.
Koekie al klokkijken? Tering, dochter doet 't alleen maar op digitale wekker en bij Kiloknaller heb ik nog nooit verzonnen dat hij dat zou kunnen . Hij weet net de eerste letter van zijn naam (i.t.t. tot dochter die rond deze leeftijd al kon schrijven) en verder is hij druk met beestjes in de tuin zoeken en kuilen graven in de zandbak.
Gatver, had net een heel lang bericht getypt, en tijdens het niezen(!) heb ik het per ongeluk gedeletet. Vraag me niet hoe, maar het is weg.

In het kort:

Klokkijken is een heel groot woord hoor, Lien. Bij de digitale klok kijkt hij vooral naar het eerste cijfer; bijvoorbeeld om te zien of het al 7uur is en hij dus mag opstaan (hoewel hij zich daar vaak genoeg ook helemaal niks van aantrekt..). Alles na het eerste cijfer is nog erg abstract. 9:32 is voor hem: "9 uur en dan een 3 en een 2". Dat vertaalt hij dus absoluut niet naar half 10.

De analoge klok snapt hij volgens mij wel behoorlijk goed, hij heeft alleen vaak moeite om te zien waar de wijzers precies staan. Maar dan kijkt hij gewoon goed waar de kleine wijzer precies staat, en zo weet hij het juiste uur, en dan weet hij al ongeveer hoe laat het is, zo legde hij me uit. Toen ik vroeg hij dat toch allemaal wist, zei hij: "Gewoon, van Dribbel". (blijkt dat op een van de dvd's die we hebben ook een verhaal "dribbel leert klokkijken" staat.)

Koekie is vaak erg snel met zaken die hem interesseren of waarbij hij een belang denkt te hebben. Hij is verschrikkelijk nieuwsgierig, en wil dus ook echt álles weten en weet intussen dus ook behoorlijk veel voor zijn leeftijd.

Met dingen die hem minder interesseren of minder liggen is hij daarentegen echt langzaam, als hij het überhaupt al wil proberen.

Hij is motorisch niet echt getalenteerd (wel beweeglijk en actief, maar nogal onhandig, echt een kluns), en met een aantal vaardigheden blijft hij imo echt wel achter. Hij is er van nature niet goed in, vind het -dus?- niet leuk om te doen, en heeft vervolgens ook geen interesse om het te leren (fietsen, zelf aankleden, etcetera) Als hij het dan toch moet proberen, roept hij al meteen dat hij dat niet kan of dat het niet lukt en dat wij moeten helpen. Dat gaat allemaal allesbehalve vlot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven