Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
quote:grietje4 schreef op 22 juni 2013 @ 12:51:Dat willen ... Ik zeg ook steeds tegen mezelf en nu stop ik ... Ik antwoord niet meer .... Sterke vrouwen gaan zo een relatie aan ! Maar je wordt er zwak van ... Spijtig genoeg ....quote:grietje4 schreef op 22 juni 2013 @ 13:05:Das waar je moet je hoofd erbij houden ... Dat wil ik zeggen met mijn hete kont ... Dat maakt me zwak ... Dan spreekt m'n hoofd niet :( Maar je moet al sterk zijn om zo een relatie aan te gaan ! Weten waar je aan begintEn bovenal sterk zijn om zo'n relatie weer te stoppen voordat je er emotioneel aan onderdoor gaat. Kom Grietje, op zoek naar je ruggengraat en nee leren zeggen.
Ja, ik zie het als traineren. Want inderdaad, waarom gaat hij niet gewoon elders logeren? En waarom gaat hij stukje bij beetje hier zich in ons leven infiltreren? Zieken, of controleren? Wij snappen het niet.

Met haar was het contact al verbroken ruim voordat ik erachter kwam, van haar kant. Later bleek waarom, ze kon het niet meer aan om hem en mij samen te zien...tja.

Mijn vriend trekt het zich enorm aan, heeft net als ik dagelijks stress hiervan. Ex is hier elke dag, binnen en buiten. Dat is niet leefbaar.

Dymo, helaas niet...hopen dat we snel verkopen.

Sophie en Grietje...bezint eer ge begint. Kap het af nu er nog geen echte schade is gedaan. Het komt bijna altijd uit, vroeger of later. In beide gevallen heb je echt een probleem.
Julis, ik heb geen idee hoe het juridisch in elkaar steekt, maar zou je bijvoorbeeld de sloten van je huis kunnen vervangen? Hij is zelf vertrokken, toch? Misschien het onderzoeken waard?
Elle, dat mag ik niet doen. Politie is hier paar keer geweest en hebben goed alles doorgesproken. Kan het wel proberen, maar denk dat ex hoe dan ook hier zal willen binnen komen. En ik kan er niks tegen doen.. Hij is er door mij uitgezet nadat zijn affaire uitkwam. Ja, hij wilde dat natuurlijk ook, zo kon hij met haar verder. Maar hij ziet niet in dat hij eigenlijk geen rechten meer heeft, beroept zich op het eigenaarschap van ons huis. Heeft er zelf kennelijk geen last van, en vindt het prettig dat wij er wel last van hebben. Zoiets zal het zijn.
Wellicht een poging om inderdaad te infiltreren en te lopen zieken tussen jou en je vriend. Jullie hebben er al stress door, voor je het weet lopen de spanningen op en loop je met elkaar te bekvechten. Door je ex. Kijk uit!

Je ex kan zichzelf best zielig vinden, want een jaar terug had hij nog twee dames aan zijn lijf en nu geen meer. Kan me best voorstellen dat hij jou (ook) geen relatie gunt nu die van hem allebei uit elkaar geploft zijn. Dat hij die puinhoop zelf heeft veroorzaakt zal nog wel niet zijn doorgedrongen zijn aangezien hij meent nog rechten te hebben bij jou.
Zwaar klote, dus... Dan kun je idd alleen maar hopen dat je snel verkoopt.
Hij beweert dat het hem niks uitmaakt dat mijn vriend en ik samen zijn en wenst ons alle geluk. Hebben we nog gevraagd aan hem, in een poging om als volwassenen te praten over deze situatie. Komt alleen maar uit dat hij nog iets aan mij kwijt wil, onder vier ogen. En dat wil ik niet.

Hij kan niet tussen vriend en mij komen, dat spreken vriend en ik naar elkaar uit. Tot nu toe heeft het geen spanningen tussen ons opgeleverd maar zijn pas een week onderweg.. Wel heb ik al een week hoofdpijn, oorsuizen, ben gestresst. Als dit nog langer duurt zit ik straks overspannen thuis. Zal ex wel lachen, maar ik doe alles om dat te voorkomen. Het is ziekelijk dit, echt!

Ja, hij is nu alles en iedereen kwijt. Zijn ex, zijn vriendin, zijn huis, zijn vrienden (hij heeft zijn oude leven gewoon afgesloten). Dit zal voor normale mensen een leerschool zijn, voor hem niet.

Ik had hem voorspeld hoe dit zou aflopen, maar dat lachte hij weg.
Heeft je vriend een huis waar je samen op adem kan komen? Alhoewel, dan lacht ex zich natuurlijk helemaal blauw, want dan heeft hij 't huis voor zichzelf alleen en kan hij de verkoop ervan gaan traineren. Wat komt die ex als een sick fuck over.
Dat dus, we willen ons niet laten wegjagen door hem. Dus we zijn mooi hier, doen ons ding, maar van privacy is geen sprake. Kunnen niet samen praten, telefoongesprekken over dit onderwerp zijn lastig te voeren want hij komt regelmatig binnen. Hij heeft echt hulp nodig ja, maar als iemand vindt dat hem niks mankeert..tja.

Ik sta hem gewoon in de weg, al sinds dat hij met haar iets begon. Dat voelt erg onprettig, zeker als je niks fout hebt gedaan behalve dan dat ik altijd alles voor hem over had. Raar dit. Maar dat is dus wel wat een geheime liefde kennelijk met je kan doen. De huidige partner is ineens totaal niet meer boeiend en wordt een sta-in-de-weg. Lees ik vaker, en het is niet te bevatten. Weet zeker dat hij dit een keer keihard terug krijgt.
Je klinkt wel weer lekker slachtofferachtig Julus.

ik was er al bang voor. Want ik wist dat als zij het niet zouden redden, hij hier weer terug zou kunnen komen.

hij zette telkens niet die stap om echt te verkopen

dat jou dit nu weer moet overkomen..

En dat terwijl je het al zag aankomen. Waarom heb dan je geen plek voor jezelf gezocht, een nieuw leven opgebouwd?
Nikkie, ik heb een koopwoning, en heb niet de financien om iets anders te huren. Bovendien heeft mijn ex niet de financien om dit over te nemen. De afspraak is toen gemaakt dat ik hier bleef wonen, hij vertrok naar haar. Dan kan hij niet ineens hier weer intrekken, lijkt mij. Ik zit niet in een slachtofferrol, verre van. Hij daarentegen zit er wel in.
quote:Nikkie79 schreef op 22 juni 2013 @ 18:47:

Je klinkt wel weer lekker slachtofferachtig Julus.

Sodeknetter, ga je lekker? Wat is jouw probleem?
Vooral dat woordje "weer", dat doet het hem. Ik heb nooit in een slachtofferrol gezeten, weet behoorlijk goed waar abraham de mosterd haalt:)

Voel me ook geen slachtoffer, dat staat voorop! Dit is gewoon een akward situatie die voortkomt uit een eerdere situatie en waarvoor een oplossing moet komen.
Ik ken jou niet Julus en ik ken Nikkie 79 ook niet maar de toon staat me niet an. Ik vind dat je nog coulant en redelijk relaxed reageert, ik weet niet wat ik had gedaan al weet ik wel dat rustig blijven en de wet volgen the most sensible thing to do is. Ik denk dat heel veel mensen in een akward situatie zitten door de ingestorte huizenmarkt en alles eromheen. Daar hoeven we elkaar niet op aan te spreken toch?

Al is jouw situatie wel héél akward!
Ik wil tot een goede oplossing komen, dat weet ex ook. Nooit gekke dingen gedaan jegens hem. Geprobeerd om in gesprek te komen, maar lukt allemaal niet. Ja, velen met mij zitten in zo'n positie. Dat is erg genoeg, gedwongen samen moeten blijven wonen terwijl de relatie al over is, niet fijn.

Ik kan de boel uitlokken door inderdaad de wet te omzeilen, of de boel op scherp te zetten. Zit niet in mijn aard, gelukkig. Dat gedoe met dat vreemdgaan speelt voor mij niet meer, maar hij is wel degene die dit heeft veroorzaakt.
Voor de rest; back on topic! Ik wil niet dat dit verder over mij gaat, daar is dit topic niet voor bedoeld. Maar wilde laten weten hoe het bij mij is nu (en dat was dan wel weer on topic).
On topic: het lijkt er inderdaad op dat wij een goede balans weten te vinden tussen aandacht voor thuis en onze minnaars. De vriendschap tussen ons vieren ontwikkelt zich bijzonder voorspoedig.

De laatste weken waren soms wel zwaar, want het verlangen is er natuurlijk en het was nog niet echt duidelijk of we met elkaar in staat waren om het een kant op te sturen waarbij iedereen zich goed voelt. We willen allemaal graag de vriendschappelijke kant ontwikkelen en dat gaat erg goed. De kids kunnen het heel goed met elkaar vinden en we hebben veel lol met elkaar, daar ben ik zo blij mee!

En dat gaf weer ruimte. En was er gisteren gelegenheid voor een onbezonnen actie. En ohhh, wat voelde dat goed. Het was zo lekker om even de lange armen van minnaar om me heen te voelen, om hem overal te voelen, zooo fijn! En het geeft ook weer ruimte voor een lange date, over twee weken. Waar ik toch wel heel erg naar uitkijk, heerlijke 24-uurs seks, lekker eten en goede gesprekken! hmmmmh!
Jaloerssssss op jou oranjexx, die van mij heeft bijna geen tijd voor me, snik
Mercedes, het heeft niet alleen te maken met tijd hebben, maar vooral met priori-tijd. Ik leer dat nu te doseren. Man, kinderen, werk en familie gaan voor. Dan komt hij pas in beeld. En dat heb ik moeten leren. Ik dacht wel dat ik functioneerde in deze volgorde, maar hield mezelf daarmee voor de gek. Minnaar was veel te veel aanwezig in mijn systeem. Daardoor zag ik ook dingen thuis soms niet meer helder en miste ik zelfs belangrijke signalen. Nu gaat dat beter.
Mercedes, waarom ben jij met je aandacht zo gebrand op je minnaar? De ruimte die hij laat kan je toch gebruiken om kwali-tijd en priori-tijd aan je eigen man te geven?
quote:kipkluifje schreef op 23 juni 2013 @ 11:45:

Mercedes, waarom ben jij met je aandacht zo gebrand op je minnaar? De ruimte die hij laat kan je toch gebruiken om kwali-tijd en priori-tijd aan je eigen man te geven?

Hoi kipkluifje,natuurlijk doe ik dat ook,sterker nog,man is ziek thuis en ik heb vrij van mijn werk genomen om hem te kunnen verzorgen!! Ik Vind zelf dat ik het heel goed kan scheiden op het moment.Minnaar en man.

Natuurlijk gaat mijn eerste aandacht nu naar mijn man,maar stiekem droom ik ook van mijn heerlijke minnaar,mag toch???
quote:mercedes73 schreef op 23 juni 2013 @ 12:10:Natuurlijk gaat mijn eerste aandacht nu naar mijn man,maar stiekem droom ik ook van mijn heerlijke minnaar,mag toch???

Jouw leven, jouw keuze, dus van mij mag jij alles.

Zelf vind ik het erg onprettig om stiekem met een ander in de fantasiewereld van mijn hoofd te zitten terwijl ik in de werkelijke wereld naast mijn man op de bank zit.

Ik ben dan graag met mijn geest tegenwoordig op de plek waar mijn lijf geaard is ipv ergens in mijn breinbioscoop.

Hoewel, bij andere mensen vervliegt mijn interesse wel snel en terwijl zij dan hun zegje doen luister ik ook muziekjes en/of kijk ik filmpjes in mijn hoofd. Dus ik begrijp je wel hoor.
Mercedes, dat zijn toch excuses voor jezelf om goed te praten dat je een minnaar hebt? 'Ik verzorg mijn man nu hij ziek is, mag ik dan ook niet dromen van mijn minnaar'. Alsof het ene het andere goedpraat.

Wat scheid je dan precies? Zorgen voor je man, maar met je hoofd bij je minnaar zijn, is toch niet iets scheiden.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Heidie tuurlijk is een minnaar hebben niet goed te praten, dat weet iedereen. En jet gaat op een dag ook wel weer over, alleen het punt is, ik geniet er zo van, elkaar af en toe zien, de spanning alles gewoon. En ik blijf er mee doorgaan zolang ik me er goed bij voelt
Het gaat me niet om het goedpraten, hoor!

Je hebt een minnaar PUNT. Dat hoef je niet goed te praten, want het is niet goed te praten.

Maar als ik je postings terug lees, geloof ik niet dat je je er zo goed bij voelt.

Echt heel gelukkig klink je niet..

Sense, ik ben op vakantie, en lees sporadisch, maar wil je toch heel veel sterkte wensen. Misschien een momentje om eens heel goed voor jezelf te zorgen! Edit: juist nu je zoveel verdriet hebt, is het belangrijk om lief voor jezelf te zijn. Je hebt al zoveel aan je hoofd, vergeet jezelf niet nog meer.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven