Welke auto?

24-06-2013 10:39 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen binnenkort een andere auto aanschaffen.

Wij twijfelen alleen over 2 soorten auto's. Mijn man wil het liefst een Nissan Qashqai en ik vind de VW Jetta wel interessant.

Wij hebben 3 kinderen in de leeftijd van 2 tot 11 jaar en rijden diesel.

Iemand ervaring met een van deze auto's?
Ik ten eerste geen diesel meer rijden.

De kosten die je betaalt met wegenbelasting wegen niet meer op tegen wat je betaald bij de pomp, diesel is gewoon bijna net zo duur als benzine, omslag punt ligt inmiddels boven de 50.000 per jaar geloof ik.

Dus ik zou kijken voor een LPG- G3 als je veel kilometers maakt, zeker bij een nieuwe aanschaf.

Beide auto's zijn trouwens erg leuk.

De Nissan heeft een hoge instap. Vind ik persoonlijk wel fijn en meer zicht tijdens het rijden.
Ik dacht juist dat Diesel wel voordeliger is als je veel kilometers maakt. Het is idd waar dat Diesel erg duur is geworden. Wij rijden nu ook een diesel. Is het niet zo dat je met LPG ruimte inlevert op je kofferbak?
Wij zijn van diesel over gestapt op een LPG auto en dat scheelt ons ruim 300,- p/m

We tanken iedere week een volle tank en we zijn wel kleiner gaan rijden.m( volle tank diesel was 75,- en nu volle tank LPG is 25.-)

Wegenbelasting is 50.- nu en bij diesel 170.- p/m

Dus het iets om over na te denken.

We hebben geen reservewiel, daar zit de LPG tank, dus geen ruimte verlies, alleen geen reservewiel.

Wel een bepaald goedje waarmee je naar de garage komt en anders de ANWB.

Nog niet nodig gehad al die jaren.
Oh dat is interessant om te lezen.

Dank je.
Moeilijk te zeggen zijn heel erg verschillend, let op bij lpg niet iedere motor rijd daar goed op.
Bij zowel de Qashqai als de Jetta is het verschil aan wegenbelasting op jaarbasis ongeveer EUR 350,00 in het voordeel van de G3 gasinstallatie.

Dat bij Zusenzoo het verschil groter is komt doordat ze een kleinere en een lichtere auto is gaan rijden.

Momenteel is G3 interessanter dan diesel. Hoewel ook de LPG prijzen flink zijn gestegen.
Oke dat verschil in wegenbelasting is te verwaarlozen.

Bij de Nissan zijn er vrijwel geen LPG motors, als ik op marktplaats kijk. Bij de Jetta is de keuze ook een stuk kleiner met een LPG motor.

Overigens wil ik er wel bij vermelden dat het een 2handsje gaat worden, dus ik weet niet in hoeverre de modellen 2008/2009 G3 hebben.
Die jetta ziet er uit als 'n gewone auto, die quashqa is 'n beetje 'n crossover.

Al 'ns aan 'n SUV gedacht? Zo'n lekker stoere Toyota Rav4, of 'n Hyundai Santa Fe?
Elninjoo, de Jetta is idd een "gewone" auto, maar ik vind hem zo stoer en ik heb een zwak voor VW.

De Santa Fe zit iets boven het budget helaas.

Overigens las ik op een auto forum behoorlijk veel negatieve verhalen over de Nissan.
Maar VW heeft toch ook stoere modellen? De Tiguan en de Touareg? Maar waarschijnlijk is dat wel duurder dan Hyundai...
Hmm die Santa Fe valt kwa prijs reuze mee, ik dacht dat die veel duurder zouden zijn.

Maar eerlijk gezegd word ik er niet warm van.
De Touran valt af, die vind ik net een blokkendoos. De Touareg is idd prachtig, maar zeer ver boven ons budget helaas.
quote:Virginia_11 schreef op 24 juni 2013 @ 12:23:

Hmm die Santa Fe valt kwa prijs reuze mee, ik dacht dat die veel duurder zouden zijn.

Maar eerlijk gezegd word ik er niet warm van.

Hij rijdt wel zalig! Heb er in de USA ruim 6000 km mee gereden. Voelt als 'n echte auto. Ik hou wel van stoere modellen en hoge wagens.

Nog fijner vond ik de Ford Escape (8500 km in Canada/USA), maar dat model hebben ze hier in Europa niet. Daar was ik echt verliefd op en mijn hart maakt letterlijk 'n sprongetje als ik dat model voorbij zie rijden (was onlangs ergens waar veel Escapes reden)

Dit jaar in de USA een GMC gereden (over geweldige auto's gesproken hihi).

Wij hebben in 2010 ook een Santa Fe gereden en hij rijdt idd erg prettig, maar kwa uiterlijk vind ik hem niet zo mooi.

Als de benzine nou net zo goedkoop als daar zou zijn
Ja, en dan te bedenken dat die Amerikanen ook klagen over de hoge benzineprijzen

GMC is ook gaaf zeg!!
Hihi echt he.

Het deed gewoon pijn om die auto weer af te leveren.
Een goede installatie kost 2000

En die 350 op jaarbasis is waarop gebaseerd?

Diesel p/j wegenbelasting is: 1368

lPG-G3 = pj 996

Aan de pomp is diesel 1.35 pl

LpG is 0,62 cent.

Alleen op basis van de wegenbelasting is ze al ruim 360 jp voordeliger uit, nog maar niet te spreken over aan de tank, logt aan het aantal km, maar dat kan al gauw 200 p/m schelen
( even op gezocht voor je, de wegenbelasting betreft de jetta en in zuidholland)
quote:Virginia_11 schreef op 24 juni 2013 @ 12:32:

Hihi echt he.

Het deed gewoon pijn om die auto weer af te leveren.haha, zoooooooo herkenbaar!!! dat had ik met m'n Escape toen ik 'm bij het vliegveld moest inleveren, ik had 'm zo graag meegenomen!
quote:Zusenzoo schreef op 24 juni 2013 @ 12:34:

En die 350 op jaarbasis is waarop gebaseerd?

Zoals gezegd is dat het ongeveer het verschil in wegenbelasting

tussen G3 en diesel op jaarbasis. Ik heb de tabellen voor de provincie Utrecht erbij gepakt.

Over overige prijzen heb ik het niet.
Zus bedankt voor het opzoeken. Ik zal het vanavond eens voorleggen aan partner. Het is wel een behoorlijk verschil idd.

Elninjoo, haha zo herkenbaar, die Ford Escape is wel een beauty hoor. Vorig jaar reden wij in een Ford Edge, ook niet verkeerd.
quote:Zusenzoo schreef op 24 juni 2013 @ 10:53:

Wij zijn van diesel over gestapt op een LPG auto en dat scheelt ons ruim 300,- p/m

We tanken iedere week een volle tank en we zijn wel kleiner gaan rijden.m( volle tank diesel was 75,- en nu volle tank LPG is 25.-)

Wegenbelasting is 50.- nu en bij diesel 170.- p/m

Met een volle tank diesel zul je normaal gesproken een flink stuk verder kunnen komen dan met een voor 75% gevulde (kleine) LPG tank..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven