Gezondheid alle pijlers

Ruik je wodka? Zorgen om vriendin

24-06-2013 16:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Laatst was ik met een vriendin naar een feestje. Na een paar drankjes vertelde ze dat zij overdag en doordeweeks wel eens wodka drinkt naar werk omdat zij wat losser wilt overkomen in haar nieuwe werkomgeving. Ik schrok hier van en vroeg gelijk verder, maar ze nuanceerde het gelijk en noemde het een overdreven; ze had het een keer gedaan. Dit hield me bezig en ik stuurde haar een mailtje erover en kreeg weer dezelfde en nuancerende reactie. Nu zag ik haar van de week toevallig op een maandagmiddag en ik had inderdaad het idee dat zij wat losser was dan normaal. Ik kan het mij natuurlijk ook inbeelden, omdat ik er zo op let. Ik rook echt niets aan haar adem, maar ik herinner me ergens dat je wodka niet zou ruiken aan de adem.

Dus mijn vraag is: Ruik je wodka als iemand dit gedronken heeft?
Nee, volgens mij is dat de reden dat alcoholisten wel op wodka overgaan. Je ruikt het niet.
Later is nu
Volgens mij wel, als mijn vriend wodka drinkt ruik ik toch echt alcohol..
Het valt snel genoeg op bij de werkgever en collega's.
klik

Je kunt het ruiken, maar de geur is minder aanwezig dan bijandere alcoholische dranken. Gecamufleerd met kauwgom en parfum kan het dus gemakkelijk niet te ruiken zijn.
Ja misschien als je heel erg dronken bent en je het inderdaad ruikt, maar denk niet dat zij zo ver gaat. Ik zie haar dit weekend en ga er toch nog een keer op terug komen. Het zit mij niet lekker.
quote:winterteen schreef op 24 juni 2013 @ 16:16:

klik

Je kunt het ruiken, maar de geur is minder aanwezig dan bijandere alcoholische dranken. Gecamufleerd met kauwgom en parfum kan het dus gemakkelijk niet te ruiken zijn.Thanks Winterteen, maar er staan zulke tegenstrijdige dingen.
quote:roodachtigbloempje schreef op 24 juni 2013 @ 16:18:

Ja misschien als je heel erg dronken bent en je het inderdaad ruikt, maar denk niet dat zij zo ver gaat. Ik zie haar dit weekend en ga er toch nog een keer op terug komen. Het zit mij niet lekker.Zo jij bent kort door de bocht.. Als iemand een keer een glaasje wodka drinkt is ie niet meteen heel erg dronken hoor...
En waarom zit het jou niet lekker?

Is zij niet gewoon een volwassen vrouw die zelf mag weten wat ze doet, hoe ze leeft, wat ze tot zich neemt?
quote:yoshe schreef op 24 juni 2013 @ 16:38:

Is zij niet gewoon een volwassen vrouw die zelf mag weten wat ze doet, hoe ze leeft, wat ze tot zich neemt?Ja misschien heb je gelijk.. Lijkt mij gewoon niet de juiste oplossing voor een probleem.

Is zij niet gewoon een volwassen vrouw die zelf mag weten wat ze doet, hoe ze leeft, wat ze tot zich neemt?

Drinken op het werk?

Nee, dat mag je niet zelf weten.

Maar TO is natuurlijk niet de baas van haar vriendin, dus maar hopen dat het op het werk vanzelf een keer gaat opvallen.

Ik kan me wel voorstellen dat TO zich zorgen maakt, als je al op het werk moet drinken heb je je alcoholgebruik niet meer echt in de hand, lijkt mij.
quote:DieFetteElke schreef op 24 juni 2013 @ 16:23:

[...]

Zo jij bent kort door de bocht.. Als iemand een keer een glaasje wodka drinkt is ie niet meteen heel erg dronken hoor...Was in reactie op Redband, dat het snel genoeg opvalt bij werkgever en collega's. Ik denk juist niet dat zij lallend over de werkvloer danst, maar zoals zij het zei, dronk zij wat om over haar zenuwen heen te komen.
quote:roodachtigbloempje schreef op 24 juni 2013 @ 16:45:

[...]

Was in reactie op Redband, dat het snel genoeg opvalt bij werkgever en collega's. Ik denk juist niet dat zij lallend over de werkvloer danst, maar zoals zij het zei, dronk zij wat om over haar zenuwen heen te komen.Dan heb ik niets gezegd..
Als ze alleen maar stukken hoeft te typen is een stiekem drankje tussendoor niet zo erg. Als ze auto moet rijden, machines moet bedienen of chirurg is, is het wel een probleem.

Ik zou het nu laten rusten, maar het wel in de gaten houden.
Ik ruik alle alcohol, maar ben helaas dan ook deskundige op het gebied van alcoholmisbruik. Veel alcoholisten om mij heen gehad......
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

quote:Starshine schreef op 24 juni 2013 @ 17:06:

Als ze alleen maar stukken hoeft te typen is een stiekem drankje tussendoor niet zo erg. Niet zo erg in het geval van bijvoorbeeld een chirurg, maar naar mijn mening zeker niet minder professioneel. Ik krijg de indruk dat je het op zich wel oke vind of vergis ik me daarin?
Als het haar oplossing is om met spanningen om te gaan, dan zit ze wel in de gevarenzone.

Want als ze bij een beetje werkstress naar een beetje drank grijpt, zal ze mogelijk bij een heleboel stress over iets heftigs, naar een heleboel drank grijpen.

Ik zou dr wel een beetje in de gaten houden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Mijn eerste vraag zou zijn waarom ze vind dat ze losser over moet komen. Is zij zelf niet goed genoeg? Of vindt zij zichzelf niet goed genoeg?

Als dat het geval is, zou ik eerder aanstippen dat ze aan haar zelfbeeld moet werken dan gaan hakken op de alcohol. Door te benoemen wat ze niet goed doet, bevestig je namelijk haar idee 'ik ben niet goed genoeg zoals ik ben' en zal ze juist sneller naar middelen gaan grijpen (aangezien dat kennelijk haar copingsmechanisme is).
quote:Starshine schreef op 24 juni 2013 @ 17:06:

Als ze alleen maar stukken hoeft te typen is een stiekem drankje tussendoor niet zo erg.

Drinken onder werktijd kan nooit!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee hoor wordtel, ik vind het helemaal niet okay, maar er zijn wel gradaties van erg.

Hoe dan ook, vriendin bagataliseert het nu dus TO kan er verder niet zoveel mee, alleen in de gaten houden.
Ik ruik ook wel eens overdag dat iemand alcohol heeft gedronken; bijvoorbeeld als ik met ze in de lift sta. Het is een bepaalde geur die uit hun poriën lijkt te komen. Ik zeg er overigens niets van.

Jouw vriendin lijkt mij geen aanpak te volgen die bevorderlijk is voor haar carrière.
Zolang ze niet laveloos op kantoor zit zie ik er weinig verkeerds aan. Een ander slikt misschien af en toe 'n pammetje om relaxt te kunnen blijven en zij drinkt 'n slok wodka: big deal.
Als wij met kantoor gingen lunchen (met de baas) werd er overigens ook gewoon gedronken terwijl we daarna nog aan 't werk moesten. En voor wanneer we over moesten werken werden na 17 uur de biertjes, port en jenever uit de koelkast gehaald (bevoorraad door de baas)
Oei Nien, ik vind dat toch echt niet kunnen. Drinken doe je maar in je privétijd, maar professioneel gezien kan dat echt niet. Stel je voor dat het verkeerd valt en sta je daar met dubbele tong tegen een klant te lallen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven