Gezondheid alle pijlers

Dochtertje ziek

30-06-2013 03:15 34 berichten
Gisteren begon ze ziek te worden, net de eerste dag van de vakantie, het begon voor in de week met verkoudheid en keelpijn, nu heeft ze hoge koorts en alles doet haar pijn. Ze maakte me net wakker omdat ze "vertroeteld" wil worden. Ze gloeit als een kacheltje en praat heel druk. Ik heb haar ibuprofen siroop gegeven en limonade met ijs. Ze wil op de bank liggen want die is zo lekker koel. Maandag toch maar naar de huisarts om te checken of ze geen keelontsteking heeft gekregen...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor je dochtertje. Met keelpijn, is een waterijsje niet lekker? Ja heb er niet zoveel verstand van hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heel goeie tip Mylene, daar slinkt de boel van en geeft tijdelijke verlichting. Beterschap je meisje TO. Moet zeggen dat 't heel wijs klinkt, mama ik wil vertroeteld worden. Schattig
Vertroetel haar maar lekker. Keelpijn is niet fijn.

Even nog een tip. Toen mijn kinderen nog kleiner (en vaker ziek) waren adviseerde mijn huisarts om paracetamol te geven. Ibuprofen kan " schadelijker" zijn.
Ibuorofen is troep en niet geschikt voor kinderen. Tenzij voorgeschreven door een arts uiteraard.

Gewoon paracetamol geven.

Beterschap!
Inderdaad, ibuprofen zo mogelijk niet aan kinderen geven (en datzelfde geldt ook voor volwassenen!). Zorg dat ze kan blijven sabbellen ergens op, drop en waterijsjes zijn allebei fijn.

Zielig hoor!
inderdaad: gebruik paracetamol ipv ibuprofen. Het is geen veilig middel voor kinderen en het wordt mogelijk ook uit de vrije verkoop gehaald voor kinderen. Bovendien verlaagt paracetamol koorts en ibuprofen niet. Zorg dat voldoende vocht binnenkrijgt en dan is ze na een paar dagen weer beter waarschijnlijk.
Ik ben ook wel terughoudend met ibuprofen, maar dat is het enige wat ze niet zo smerig vindt en ik wel bij haar naar binnen krijg.

Ze is hartstikke ziek, hoge koorts vannacht, gelukkig ligt ze nu nog lekker te slapen na de gebroken nacht. IJsjes zijn op, ik rijd straks ff naar de shell om wat raketjes te halen.
Paracetamol zetpillen proef je niet

Ik gebruik voor mijn dochter altijd zetpillen, vindt ze niet zo leuk maar als ze echt ziek is vraagt ze er zelf om. Beetje vaseline erop, laten zuchten en dan zit íe er zo in.
Gelukkig slaapt ze nu. Arm kind

Kijk eens naar andere vormen van paracetamol. Je hebt tabletjes met een lekker smaakje, maar ook siroop. En als ze dat niet wil zou ik een zetpil geven.

Als het met ibuprofen niet goed gaat heeft ze haar leven lang grote problemen. En ik spreek helaas uit ervaring. Ibuprofen moet je alleen gebruiken als paracetamol echt geen optie is en kinderen moeten het gewoon niet krijgen, behalve van een arts.
Hoe oud is je dochter?
Ze is 8, en ik had die ibuprofen kindersiroop nog van de Pasen. Toen gingen we een lang weekendje roompotten en toen was ze ook al ziek. Hele jaar niet ziek geweest behalve met Pasen en dan nu direct bij het begin van de zomervakantie. Pechvogeltje, gelukkig gaan we pas over 3 weken op vakantie. Ze slaapt nog steeds, we gaan als muisjes door het huis.
Ik zou dan toch even bellen met de HAP en even overleggen over de Ibuprofen. Je hoeft er mogelijk niet eens naar toe, maar even bellen.

Beterschap voor je dochtertje!
De HAP bellen Juliaaana? Waarom? Er is toch niets mis?
Vanaf nu geef ik haar geen ibuprofen meer. Ik zie geen witte kopjes in haar keel, maar ze klaagt vooral over keelpijn. Als ze morgen nog steeds zo'n hoge koorts heeft bel ik de huisarts. Indien koorts lager wordt doen we niks. Zal je zien dat jongste er achter aan ziek wordt. Zo jammer in de vakantie met dagjes uit. Met Pasen waren ze ook al allebei ziek in Roompot.
Heeft ze niet gewoon de griep?
Wat balen zeg. Hopelijk ga jij er niet achteraan.
Onze kinderen krijgen de paracetamol fijngemaakt door een beetje ijs. Werkt goed! Misschien bij jouw dochter ook? Beterschap in ieder geval!
quote:roza34 schreef op 30 juni 2013 @ 09:52:

Heeft ze niet gewoon de griep?Zat ik ook al aan te denken. Ze klaagt ook over een zere rug en hoofdpijn. Ik vind dat wel heeel raar in deze tijd van het jaar, maar het kan natuurlijk wel. Maar het begon in het begin van de week met verkoudheid, veel kinderen in haar groep waren verkouden.
Beterschap voor je meisje.

Ik zou toch morgen even de huisarts bellen als ze zich nog zo ziek voelt.

En zoals iemand al zei paracetamol zetpillen die proeft ze niet is dat niet voor haar?
quote:netniet schreef op 30 juni 2013 @ 09:58:

[...]

Zat ik ook al aan te denken. Ze klaagt ook over een zere rug en hoofdpijn. Ik vind dat wel heeel raar in deze tijd van het jaar, maar het kan natuurlijk wel. Maar het begon in het begin van de week met verkoudheid, veel kinderen in haar groep waren verkouden.

Mijn jongste heeft vorige week ook de griep gehad, vervolgens kreeg de oudste het ook.

Ik kan er geen wetenschappelijk onderzoek op loslaten, maar mijn ervaring van 14 jaar moederschap is dat kinderen altijd ziek worden als er 'tijd' voor is. Dus als ze vakantie krijgen. Om die reden plan ik nooit vakanties op de eerste vakantiedag.
Ik geef bij ziekte altijd paracetamol zetpillen. Vinden ze vreselijk. Op het moment dat ze geen protest hebben of er zelf om vragen, dan voelen ze zich echt ziek en houd ik de boel een beetje extra in de gaten.
Griep is niet seizoensgebonden Netniet. In de winter komt het meer voor, maar je kunt het in alle jaargetijden krijgen.

Laat haar gewoon lekker uitzieken en vertroetel haar met veel ijsjes, kopjes thee en beschuitjes.
Ja roza, dat is het hier ook, ze wil absoluut geen zetpil. Ik heb kinderparacetamol tabletjes met een smaakje, die vindt ze ook vies. Ze is heel kritisch met drankjes en tabletjes en krijg het er niet in bij haar als ze het vies vindt. Straks als ze wakker is haar toch maar proberen te overreden om een zetpilletje te nemen. Zo lang heeft ze nog nooit geslapen maar vannacht was ze wel anderhalf uur wakker omdat ze het zo lekker vond liggen op de koude ( leren) bank. Ik probeer jongste zo stil mogelijk te houden.
Ik heb zo mijn eigen theorie over de griep, maar ik heb geen universiteit gevolgd, dus waarschijnlijk klopt het niet.

Ik denk dat de griep (zoals wij 'm kennen) vooral uitbreekt als mensen veel met elkaar op een 'kluitje' leven. Normaal gesproken in de herfst en de winter dus. Door de slechte weersomstandigheden (veel binnen) krijg je het tegenwoordig dus ook in de lente en de zomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven