Gezondheid alle pijlers

Dochtertje ziek

30-06-2013 03:15 34 berichten
Gisteren begon ze ziek te worden, net de eerste dag van de vakantie, het begon voor in de week met verkoudheid en keelpijn, nu heeft ze hoge koorts en alles doet haar pijn. Ze maakte me net wakker omdat ze "vertroeteld" wil worden. Ze gloeit als een kacheltje en praat heel druk. Ik heb haar ibuprofen siroop gegeven en limonade met ijs. Ze wil op de bank liggen want die is zo lekker koel. Maandag toch maar naar de huisarts om te checken of ze geen keelontsteking heeft gekregen...
Nou, dat zal leuk worden dan, hopelijk volgen wij niet. Ex komt over een paar dagen, die werkt in het buitenland. Hij is dan hier en we gaan met zijn allen op vakantie. Gisteren heeft ze haar vader steeds berichtjes gestuurd op whatsapp en tango, ze kan niet wachten tot hij er is. " Papa vin je het ook zielg dat ik ziek ben"?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon slikt al vanaf een jaar of vier gewone paracetamol. Slokje water pil erbij (een deel van de pil natuurlijk) en doorslikken. Hij proeft er niks van. Kan Ze dat niet proberen?
quote:roza34 schreef op 30 juni 2013 @ 10:20:

Ik heb zo mijn eigen theorie over de griep, maar ik heb geen universiteit gevolgd, dus waarschijnlijk klopt het niet.

Ik denk dat de griep (zoals wij 'm kennen) vooral uitbreekt als mensen veel met elkaar op een 'kluitje' leven. Normaal gesproken in de herfst en de winter dus. Door de slechte weersomstandigheden (veel binnen) krijg je het tegenwoordig dus ook in de lente en de zomer.Nee, het heeft te maken met de koude lucht en de luchtvochtigheid van de winter, dat griepbacillen langer kunnen overleven en verspreiden. In de zomer is dat moeilijker, maar kun je evengoed nog wel griep krijgen dus.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 juni 2013 @ 09:50:

De HAP bellen Juliaaana? Waarom? Er is toch niets mis?

Bij kinderen en hoge koorts

Als het een volwassene betrof zou ik het niet doen. Als het kind onder de 4 was zou ik er naar toe gaan.
Ik bel de huisarts pas als ze (kinderen boven de 8) langer dan drie dagen koorts hebben, of zodanig hoge koorts dat ik me daarover zorgen maak. Aan pijnstillers/koortsverlagers heb ik een hele riedel paracetamolvarianten liggen. Jongste krijgt meestal de kauwtabletjes (van buiten pepermunt, van binnen smerig), oudste (14) gewone panadol of van die zuigtabletten. De medicijnen zijn allemaal vies genoeg om ze niet te willen als het niet écht nodig is. Zo was oudste laatst ook teleurgesteld dat ik bisolvon had gehaald in plaats van een lekker drophoestdrankje.

Beterschap met je dochter, TO. (Ik dacht in eerste instantie dat je een klein kindje had. Mijn dochter van 8 vind ik al echt een grote dochter )
Ik geef vloeibare sinaaspril door wat limonade heen, werkt prima.
quote:factor15 schreef op 30 juni 2013 @ 12:47:

Ik geef vloeibare sinaaspril door wat limonade heen, werkt prima.Sinaaspril is gevaarlijk, daar zit een bloedverdunnende stof in.
Sinaspril is niets anders dan pcm. Ik lig ook met griep in bed. In mijn omgeving heersthet.
quote:roza34 schreef op 30 juni 2013 @ 12:51:

[...]

Sinaaspril is gevaarlijk, daar zit een bloedverdunnende stof in.Sinaspril is gewoon paracetamol. Weinig gevaarlijks aan dus als je het volgens de bijsluiter gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven