Geld & Recht alle pijlers

hoe uit elkaar, help?

02-07-2013 12:30 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken.

Situatie is als volgt:

Ik en mijn partner hebben een koophuis welke op beide namen staat. We hebben een kindje van 9 maanden.

Sinds het begin van mijn zwangerschap is onze relatie drastisch verslechterd. Hij was zelden tot nooit thuis.. En hoe meer ik zwanger werd hoe minder hij interesse had in mij. Ik heb ernstige bekken instabiliteit en kon en mocht bepaalde huishoudelijke taken niet meer doen. Hij weigerde het te doen, en werd boos als ik ze niet deed. Onze zoon is geboren en ook met de verzorging van hem helpt hij me nauwelijks.

Ik werk niet vanwege de bekken instabiliteit, en heb veel pijn als ik de hele dag voor de kleine heb gezorgd. Als hij Savonds thuis komt gaat hij zitten en taalt er niet naar om me te helpen met bijv het badje of tafel afruimen oid.

Verder hebben we inmiddels weinig raak vlakken meer en kunnen dus slecht over dingen praten omdat hij het toch nooit met me eens is. Zowel mijn als zijn inkomen komen binnen op onze en/of rekening. Echter heb ik daar geen zeggenschap over. Als ik dus iets wil kopen moet ik toestemming aan hem vragen. Iets waar ik al heel lang tegen probeer te vechten maar dat maakt de situatie hier alleen nog maar

Moeilijker dus ik probeer dat verder alleen aan te kaarten als het even wat beter gaat.. Helaas nog Altijd zonder succes. Ik heb nog geen rijbewijs, 2,5 jaar geleden ben ik begonnen met aangeven dat ik die graag wil halen. Maar altijd zorgt hij wel voor redenen waarom ik m niet kan halen. Als er geld voor is, verzint hij iets anders waar het aan uitgegeven kan worden. Bijv de tuin of iets in het huis. De plaats waar ik vandaan kom is 100 km verderop. En lastig te bereiken met Ov. Zeker met een baby. Omdat hij mij niet de vrijheid geeft om af en toe uit te gaan of iets met vriendinnen bouw ik hier dus ook niks op qua contacten.. En zit daarom altijd alleen. Hij geeft mij desondanks wel de schuld van die eenzaamheid.. Want ik moet maar moeders aanspreken op straat.. Maar dat schiet toch niet op als ik niet eens een kopje thee mag gaan doen daar? Verder is hij de laatste maanden steeds bezig met mij uitleggen waarom een man vreemd zou mogen gaan als een vrouw bepaalde dingen doet.. Zoals te weinig sex geven, te lastig zijn etc. En neemt hij steeds contact op met oude liefdes. Zijn computer en telefoon zijn geblokkeerd met een code die ik niet mag weten. Ik ben dus bang dat er allang een ander is. Hij kan dit makkelijk doen omdat hij eigen onder nemer is en dus altijd kan zeggen dat hij een klus moet opnemen oid terwijl hij ondertussen ergens anders is.

Misschien zie ik spoken, en beren op

De weg die er niet zijn. Maar ik ben dood ongelukkig in deze relatie.

Ik voel me alleen zo schuldig naar mijn kindje toe als ik bij hem weg ga!

En ik kan ook niets want ik kan niet bij m'n eigen geld, heb geen rijbewijs.. En dus ook weinig vrienden hier in deze omgeving.

Ik wil denk ik het liefste bij hem weg..

Maar hoe dan? Zonder dat hij me kapot maakt? Iemand tips, ervaringen.. Help?
quote:fairy1 schreef op 02 juli 2013 @ 13:42:

[...]

Apart dat hij dan nu wel dreigt dat hij wel zal zorgen dat het kind aan hem wordt toegewezen.

Maar goed, aan TO om nu stappen te ondernemen.Het kind is een pion. Een machtsmiddel.
Elninjoo, nog even terug gelezen, ik zie to nergens zeggen dat haar zoon voor haar vriend ongewenst was/is. Jij bent degene die dat opschreef.
quote:thaorchid schreef op 02 juli 2013 @ 13:39:

Ikhierhuh, Ik raak je

Ik heb niks met kinderen, vind ze bloedirritant, de meesten dan want ik ken ook snoezelkes die om óp te vreten zijn (voor een uurtje ) maar daarom heb ik ze zelf ook niet. Wat niet wil zeggen dat die enorme hoeveelheid kinderen die in een ongezonde relatie geboren worden en doodongelukkig het slachtoffer zijn van ouders die hun eigen belang vóór het belang van het kind stellen me niet raken, sterker nog, ik vind dat dieptriest voor die onschuldige kinderen.

Daarom vind ik dat je altijd voor het welzijn van je kind moet kiezen en nooit ooit blijven hangen in een totaal kansloze relatie met de zaaddonor....

Ik heb wel een kind, en ben dol op hem, meer kinderen wil ik voor geen goud meer!! Ik weet heel goed wat To doormaakt nu. Ik had de middelen, zelf het huis was van mij... ik heb 3 jaar nodig gehad om mijn ex eruit te kunnen krijgen. Zo bang was ik voor hem (een nederlander)

Eens, zij moet voor haar zelf en haar kind van die situatie vluchten. Kan toch niet zo?!
quote:fairy1 schreef op 02 juli 2013 @ 13:42:

[...]

Apart dat hij dan nu wel dreigt dat hij wel zal zorgen dat het kind aan hem wordt toegewezen.

Maar goed, aan TO om nu stappen te ondernemen.

Bluf. Om TO onder druk te zetten. Ze moet eigenlijk gewoon zeggen okee hou 'm maar dan ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil. Wedden dat ie dan heel snel terugkrabbelt?

Als die man voor de ongewenste zwangerschap al zo manipulatief was, snap ik al helemaal niet dat ze het product van 50% van zijn genen op de wereld heeft willen zetten.
quote:Ikbenanoniem schreef op 02 juli 2013 @ 13:45:

[...]

Het kind is een pion. Een machtsmiddel.
Ikhierhuh, respect
quote:thaorchid schreef op 02 juli 2013 @ 13:47:

Ikhierhuh, respect Thanks! Tis wel lang geleden en ik ben nu zeer gelukkig met mijn huidige leven en natuurlijk met mijn kind!
quote:fairy1 schreef op 02 juli 2013 @ 13:47:

[...]

Inderdaad, hij wilde het mannetje niet en nu is het een "ding" om zijn machtspositie te versterken want een jonge vrouw onder de duim houden is één ding, die jonge moeder klein houden lijkt mem nog makkelijker.. Dat gaat hem niet lukken TO, als je liefst vandaag nog aktie onderneemt
quote:Ikhierhuh schreef op 02 juli 2013 @ 13:50:

[...]

Thanks! Tis wel lang geleden en ik ben nu zeer gelukkig met mijn huidige leven en natuurlijk met mijn kind!Laat dat een strohalm zijn waar TO zich aan vast kan grijpen.
Toch wel bijzonder dat to het begin juni het nog over een 2e kindje heeft. Niet nu maar over een jaar of 4, dan zie je toch wel een soort Han toekomst met hem in. Wat is er dan ineens verander voor je to?
Ik zou beginnen met een eigen bankrekening openen en je eigen inkomen daar op laten storten.
quote:thaorchid schreef op 02 juli 2013 @ 13:51:

[...]

Laat dat een strohalm zijn waar TO zich aan vast kan grijpen.Ik hoop het voor haar... en haar kind.
Goffer

ineens onverzadigbaar

Nog maar 1,5 week geleden

Niets veranderlijker dan de mens?????? Ik nok ermee.

Doei TO
quote:lelytjevandalen schreef op 02 juli 2013 @ 13:52:

Toch wel bijzonder dat to het begin juni het nog over een 2e kindje heeft. Niet nu maar over een jaar of 4, dan zie je toch wel een soort Han toekomst met hem in. Wat is er dan ineens verander voor je to?

Dit wilde ik net aan ElNinjo schrijven.

TO, heb je wel door hoe herkenbaar je bent hier op het forum? Dat je man je zo zou herkennen als hij je controleert.

Zelfs je woonplaats, leeftijd, alles over je familie, seks, enz enz enz is er onder je loepje te vinden.

(graag niet quoten want als TO het gelezen heeft haal ik het onderste deel weg)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb ook even gekeken en vraag me ook af wat er nu waar is en wat niet...
quote:thaorchid schreef op 02 juli 2013 @ 13:56:

Goffer

ineens onverzadigbaar

Niets veranderlijker dan de mens en geen genoeg krijgen van de lul die je zgn onderdrukt?????? Ik nok ermee.

Doei TO
TO, wat is nu concreet je stappenplan? Dan kunnen we daar wellich verder bij helpen.

Je benoemt ook dat er een aantal vriendinnen van je zijn, al dan niet in de buurt, weten die van de situatie af?
Uhm.. Vriend was anti anti abortus. Hij wilde absoluut NIET dat ik het liet weghalen. Voor hem om te beginnen dus absoluut niet ongewenst. En de reden dat ik er gelukkig mee ben is omdat het een geweldig mannetje is waar

Ik verschrikkelijk trots op ben. Dat onze relatie lastig is.. Betekend niet dat hij daarom ook ongelukkig is. Ik zal ten alle tijden kiezen voor hetgeen het beste is voor hem. Op dit moment is dat dus weg gaan.. Helaas maar waar. Ik

Ontneem hem daarmee niet zijn vader. Want die zal hij blijven zien!
Wat ga je nu doen, mamamarinda?
quote:elninjoo schreef op 02 juli 2013 @ 13:32:

[...]

Dat klopt. Maar zou dat niet komen omdat hij ongewenst met dat kind zit opgescheept? Als die man ook voor het ongelukje al onmogelijk was om mee samen te leven vind ik het helemaal gek dat TO er niet allang 'n punt achter had gezet.Zo ongewenst vind hij dat kind blijkbaar niet want hij wil zelfs volledige voogdij opeisen als to het lef heeft om bij die idioot weg te gaan.!
Op 22 mei vond je de taakverdeling nog prima, omdat jij toch een pietlut bent. En hij deed de administratie en deed nu af en toe wat met jullie zoon.

Ik vind je nu behoorlijk ongeloofwaardig worden.
quote:Ikbenanoniem schreef op 02 juli 2013 @ 14:07:

Op 22 mei vond je de taakverdeling nog prima, omdat jij toch een pietlut bent. En hij deed de administratie en deed nu af en toe wat met jullie zoon.

Ik vind je nu behoorlijk ongeloofwaardig worden.Ah moet ik loepen?
quote:thaorchid schreef op 02 juli 2013 @ 13:56:

Goffer

ineens onverzadigbaarineens onverzadigbaar

Niets veranderlijker dan de mens?????? Ik nok ermee.

Doei TO

Ik zou het iig wel veilig nu doen met de vele seks die je samen hebt. Weer zwanger worden in deze situatie lijkt me niet handig.

Verder zou ik via je huisarts hulp vragen. Een van je broers iig op de hoogte stellen en samen kijken wat je kan doen om daar weg te gaan. Of vragen of een van hun erbij wil zijn als je je man vertelt weg te willen. Meteen regelen dat je geld op een eigen rekening komt en als je dat aan je man vertelt is het handig als er iemand bij je is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:mamamarinda schreef op 02 juli 2013 @ 14:04:

Uhm.. Vriend was anti anti abortus. Hij wilde absoluut NIET dat ik het liet weghalen. Voor hem om te beginnen dus absoluut niet ongewenst. En de reden dat ik er gelukkig mee ben is omdat het een geweldig mannetje is waar

Ik verschrikkelijk trots op ben. Dat onze relatie lastig is.. Betekend niet dat hij daarom ook ongelukkig is. Ik zal ten alle tijden kiezen voor hetgeen het beste is voor hem. Op dit moment is dat dus weg gaan.. Helaas maar waar. Ik

Ontneem hem daarmee niet zijn vader. Want die zal hij blijven zien!Hij wilde het toen dus al als onderdrukkingsmiddel gebruiken...Nu ja, als hij jou van abortus weerhouden heeft, dan draait ie er ook maar voor op. Ben benieuwd of ie het kind echt zou houden als je hem zegt dat je hem de voogdij heeft in ruil voor jouw vrijheid. Lijkt me sterk dat ie dat zou willen, want dan zit ie er zelf mee opgescheept en hij doet er blijkbaar nu ook niets voor/mee.
Wat ik weet van vrouwen in zo een situatie is dat ze erg buigzaam zijn. Als hij (haar man/vriend) even lief doet, wilt je niets anders dat het zo voor altijd blijft. Wat niet waar is. De waarheid, van hoe zo een man werkelijk is, komt altijd weer terug.

Ik zou To nog niet hierover aanpakken, tis een wens, een beeld die je graag waar wilt zien worden. Maar helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven