Gezondheid alle pijlers

roken op het terras

05-07-2013 15:05 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit lekker met m'n dreumes (zichtbaar beperking in de vorm van slang in z'n neus/grote pleister op z'n wang) een drankje te doen op het terras. Komen er net 2 dames van middelbare leeftijd aan het tafeltje naast ons zitten terwijl het een groot terras is en er overal nog tafeltjes vrij zijn. En ze steken beiden de ene na de andere sigaret aan. De wind staat zo dat de rook vol onze kant uit komt.

Mijn eerste vraag is rook je dan ook mee zo buiten? Dat vraag ik natuurlijk voor mijn zoontje. En mijn tweede vraag is of dat niet onbeschoft is. Of stel ik me aan?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Bella
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 juli 2013 @ 16:42:

Boannan, een serieuze vraag van mij:

Ik reed straks in mijn auto achter een vrachtwagen. Die stonk zo erg met zo'n grote walm eruit dat heel mijn auto ook stonk van binnen.

Heeft jouw zoontje dan ook last en hoe kun je hem daar dan voor behoeden? Rook op een terras is zo'n klein gedeelte van wat hij allemaal binnen kan krijgen. Hoe ga jij daarmee om? Beetje OT wel maar dat vroeg ik me af.

Je stelt de vraag niet aan mij, maar wij rijden meestal met de ventilatieroosters dicht. Zeker als er een diesel of oude benzineauto voor ons rijdt.

Verder een voor jou, voor die onterechte rotopmerking.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 juli 2013 @ 16:31:

Nina, wat een vreselijke KUTreactie op mij.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 juli 2013 @ 16:31:

Nina, wat een vreselijke KUTreactie op mij.Dat vond ik van jouw reactie dus ook. "Heeft er nog iemand een peuk" en dan zeker omdat het topic over een ziek kind gaat. Echt een zware kut opmerking. En ja omdat ik weet hoe het is om geen lucht te hebben word ik daar heel opstandig van.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:33:

Dat

[...]

Dat zal best. Was ook de bedoeling om te shockeren. Stond laast dus met mijn kind bij de halte en mijn autistisch zoon helemaal in paniek omdat ik dus zo'n erge aanval kreeg dat ik er van moest spugen en echt geen lucht meer kreeg. Iemand stak ff een sjekkie op en blies precies mijn richting uit, ademde net in dus kreeg een enorme hap rook binnen. Echt leuk dan om die reacties van verstokte rokers te lezen. "wij worden in een hoek gedreven" en roken moet mogen. Prima wat je in je eigen huis doet maar doe het niet onder een ander z'n neus. Nee en dan ook nog zo'n opmerking van stel je niet aan ik sta toch buiten.Mensen die jou niet kennen(misschien maar goed ook!!) Kunnen niet zien dat jij astma hebt,hé?? beetje "autistische" reactie..
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juli 2013 @ 16:52:

[...]

Je stelt de vraag niet aan mij, maar wij rijden meestal met de ventilatieroosters dicht. Zeker als er een diesel of oude benzineauto voor ons rijdt.

Verder een voor jou, voor die onterechte rotopmerking.Besef je wel dat ze "geef nog een peuk' roept?? Vind je dat dan niet onterecht als het over roken en jouw kind gaat.
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juli 2013 @ 16:52:

[...]

Verder een voor jou, voor die onterechte rotopmerking.Besef je wel dat ze "geef nog een peuk' roept?? Vind je dat dan niet onterecht als het over roken en jouw kind gaat.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:53:

[...]

Dat vond ik van jouw reactie dus ook. "Heeft er nog iemand een peuk" en dan zeker omdat het topic over een ziek kind gaat. Echt een zware kut opmerking. En ja omdat ik weet hoe het is om geen lucht te hebben word ik daar heel opstandig van. en daardoor maak je zo'n onder de gordelopmerking terug? Dat had je ook op een andere manier kunnen laten blijken
quote:lichtbron schreef op 05 juli 2013 @ 16:55:

[...]

Mensen die jou niet kennen(misschien maar goed ook!!) Kunnen niet zien dat jij astma hebt,hé?? beetje "autistische" reactie..Idd aan mij is het niet te zien. Aan het kind van TO blijkbaar wel. En toch zegt de persoon waar jullie nu allemaal zo'n medelijden mee hebben "geef mij nog es een peuk"
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:53:

[...]

Dat vond ik van jouw reactie dus ook. "Heeft er nog iemand een peuk" en dan zeker omdat het topic over een ziek kind gaat. Echt een zware kut opmerking. En ja omdat ik weet hoe het is om geen lucht te hebben word ik daar heel opstandig van.

Man en ik kennen het ook, maar dat maakt nog niet dat je zoiets kwetsends kunt zeggen tegen andere mensen.

Wij zijn geen lichte astma patiënten. Mijn man is er vorig jaar zelfs voor in Davos opgenomen geweest.
Nina, ik denk dat je de opmerking niet begrepen hebt. Bella gaf aan dat ze van jouw overtrokken, giftige reacties trek kreeg in een peuk. Niet dat dat kind een peuk moest krijgen.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:57:

[...]

Idd aan mij is het niet te zien. Aan het kind van TO blijkbaar wel. En toch zegt de persoon waar jullie nu allemaal zo'n medelijden mee hebben "geef mij nog es een peuk"

Dussss jij vind de opmerking 'ik krijg wel trek in een peuk, heeft iemand er een voor me?'

hetzelfde als

maar goed ook dat je geen kinderen kan krijgen!???

SUREEEE! laat je nakijken.
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:57:

[...]

Idd aan mij is het niet te zien. Aan het kind van TO blijkbaar wel. En toch zegt de persoon waar jullie nu allemaal zo'n medelijden mee hebben "geef mij nog es een peuk" daar maak jij dan gelijk van dat ze die dan onder de neus van een kindje duwt
quote:nina1966 schreef op 05 juli 2013 @ 16:55:

[...]

Besef je wel dat ze "geef nog een peuk' roept?? Vind je dat dan niet onterecht als het over roken en jouw kind gaat.Dit is virtueel, ze zegt zelf dat ze niet meer rookt. Dan voel ik niet de behoefte een onder de gordel opmerking te maken. Ik vind het gewoon not done.
Overigens had je op Flower en op mij hetzelfde effect, dus het ligt niet eens aan Bella.
quote:Murdoch schreef op 05 juli 2013 @ 17:02:

Overigens had je op Flower en op mij hetzelfde effectEn op Enn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Is het gezellig hier?
Besef jij wel dat mensen ook wel eens een grap kunnen maken? En dat iedereen hier behalve jij dat snapte?

En als ik wel serieus was, dat nog geen enkel excuus is voor wat jij zei? Dat staat totaal niet in verhouding tot elkaar.

Maar ik laat jou lekker gelukkig zijn met jouw opmerkingen, ik ben wel klaar met je.
Huts!
quote:roza34 schreef op 05 juli 2013 @ 17:03:

Is het gezellig hier?Ja. Peukie erbij?
Ik vind het overigens wel heel typisch dat ik helemaal geen rokers meer heb in mijn vriendenkring. Los van het roken vond ik hen de minst leuke mensen om mee om te gaan.... Al was het maar omdat ze tijdens een etentje steeds voor de deur van het restaurant/huis gaan staan en dan geen toetje/drankje meer nemen omdat ze erachter komen dat hun sigaretten op zijn en ze misschien net om 5 voor negen nog bij het buurtwinkeltje naar binnen kunnen rennen voor nieuwe.... Of omdat ze elke keer na zo'n rookpauze extra parfum of deodorant opsprayen en een kauwgompje nemen zodat ik behalve in de walm ook nog eens in een wolk bloemen/musk/munt zit. Of dat ik op bezoek ben en dan gaat diegene hartje november het raam wijd openzetten om even te roken en zo denkt diegene er dan goed mee om te gaan. De rook waait naar binnen en de kou ook....

Ook op het werk merk ik dat ik met de niet-rokers makkelijker omga en meer voor werk elkaar krijg. Niet zo duidelijk zwart-wit..... maar toch wel enigzins. Bijvoorbeeld de mensen van de helpdesk, ik weet precies wie ik niet meer hoef te bellen met mijn vraag omdat ze meestal of net buiten staan te paffen, of maar alvast niet meer opnemen omdat ze net wilden gaan paffen....

Gewoon zo jammer die gewoonte, het beheerst je leven al snel zo dat je niet in de gaten hebt hoe vervelend je verslaving eigenlijk is.
Lorem Ipsum
Nina, je had ook vriendelijk kunnen vragen aan die persoon naast je of hij de andere kant op wilde blazen.. Toon maakt de muziek hoor. Als iemand zo naar mij toe zou reageren als jij hier doet stak ik er expres nog een op. Ook al zou ik weten dat je astma hebt.. Ik ben graag bereid om mijn peukie te doven als men er last van heeft maar niet als ze reageren zoals jij..
quote:capricorn schreef op 05 juli 2013 @ 15:09:

Ik sta in zo'n geval (nou ja, in mijn geval zonder kind en meestal bij de bushalte) opzichtig op en ga ergens anders uit de wind/rook zitten.

Al denken ze maar een fractie van een seconde "oh, zou dat door de rook komen" vind ik het goed.En het komt niet in je op om aan de roker te vragen of zij/hij misschien aan de andere kant van jou wil gaan staan ivm windrichting en rook?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb overigens nog wel een nuancering: er wordt hier geroepen dat 'rokers' overal geweerd worden, maar dat is natuurlijk niet waar. Rokers mogen overal komen, in bussen, vliegtuigen, treinen en openbare gebouwen. Maar.. ze mogen er niet róken.

't Zou wat zijn zeg, konden rokers helemaal niet meer met vakantie, anders dan met hun eigen auto..
Later is nu
quote:Murdoch schreef op 05 juli 2013 @ 17:04:

[...]

Ja. Peukie erbij?
quote:roza34 schreef op 05 juli 2013 @ 17:03:

Is het gezellig hier?

Het gaat over roken.

Het is op Viva

En het is vrijdagmiddag.

Dus.

Tel

uit

je

winst.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven