Gezondheid alle pijlers

roken op het terras

05-07-2013 15:05 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit lekker met m'n dreumes (zichtbaar beperking in de vorm van slang in z'n neus/grote pleister op z'n wang) een drankje te doen op het terras. Komen er net 2 dames van middelbare leeftijd aan het tafeltje naast ons zitten terwijl het een groot terras is en er overal nog tafeltjes vrij zijn. En ze steken beiden de ene na de andere sigaret aan. De wind staat zo dat de rook vol onze kant uit komt.

Mijn eerste vraag is rook je dan ook mee zo buiten? Dat vraag ik natuurlijk voor mijn zoontje. En mijn tweede vraag is of dat niet onbeschoft is. Of stel ik me aan?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
En zelfs op mij dus, mede patiënt die weet hoe het is om geen lucht te krijgen. Ik deel je aversie tegen rook helemaal. Maar achter de sigaret zit een mens.

Het is wel de toon die de muziek maakt en ik vind jouw opmerking richting Bellatrix gewoon gemeen.
Sorry sorry Boannan, ik heb door een niet begrepen grap je topic om zeep geholpen. Dat was niet mijn bedoeling.
Huts!
quote:lichtbron schreef op 05 juli 2013 @ 17:05:

Nina, je had ook vriendelijk kunnen vragen aan die persoon naast je of hij de andere kant op wilde blazen.. Toon maakt de muziek hoor. Als iemand zo naar mij toe zou reageren als jij hier doet stak ik er expres nog een op. Ook al zou ik weten dat je astma hebt.. Ik ben graag bereid om mijn peukie te doven als men er last van heeft maar niet als ze reageren zoals jij..

Ik denk dat je, als je door een ongelukkige inhalering, een acute aanval krijgt, je niet meer even kunt vragen of iemand een andere kant op blaast.

Ik vind de reactie van Nina op Bella echt erg, maar er wordt wel makkelijk gedaan over haar aanval icm haar zoontje, dat overstuur raakte.

Ik sla al dicht als ik voor het huis van de buren langsloop en zij toevallig net onder de afzuigkap staan te roken. En ik heb niet eens erge astma.
Later is nu
Wat is er trouwens voor kinderen zo leuk aan om op een terras te zitten? Is een speeltuin niet veel leuker?
quote:Enn schreef op 05 juli 2013 @ 17:07:

[...]

Het gaat over roken.

Het is op Viva

En het is vrijdagmiddag.

Dus.

Tel

uit

je

winst.Ik heb toch niks te doen, dus ik vind dit topic een goed idee.
Ik tolereer ze, kinderen op het terras, maar wel met 3 tafeltjes ertussen, uit de wind, en als ze lastig zijn dan trek ik moeilijke hoofden en doe ik tut tut tut.

of/ en geheel naar eigen keuze wánt digtaal:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Turquasi.. ik heb inderdaad ook steeds minder rokende vrienden. Bij mij waren ze wél van de gezellige soort, maar zijn ze gestopt .. Veel leuker, eigenlijk
Later is nu
quote:Murdoch schreef op 05 juli 2013 @ 17:04:

[...]

Ja. Peukie erbij?Als het maar menthol is, anders blijf ik aan het tandenpoetsen.
quote:roza34 schreef op 05 juli 2013 @ 17:08:

Wat is er trouwens voor kinderen zo leuk aan om op een terras te zitten? Is een speeltuin niet veel leuker?Voor mij niet. Ik zit liever wél op dat terras. Naar de speeltuin gaan is voor mij geen oplossing.
quote:Murdoch schreef op 05 juli 2013 @ 17:10:

Ik tolereer ze, kinderen op het terras, maar wel met 3 tafeltjes ertussen, uit de wind, en als ze lastig zijn dan trek ik moeilijke hoofden en doe ik tut tut tut.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De klapstoel is er Enn, heb je ook popcorn?
Huts!

Wat is er trouwens voor kinderen zo leuk aan om op een terras te zitten? Is een speeltuin niet veel leuker?Echt.. kinderen zijn soms nét mensen. En ze gaan soms ook mee de stad in. Dan vinden ze het reuze leuk om even wat te drinken op een terrasje.
Later is nu
Dreamer,. ik snap echt heel goed dat het echt heel kut is als je zo sterk reageert op rook en zeker in combinatie met een autistisch kind dat in paniek raakt doordat zijn moeder in ademnood verkeert. Denk dat er niemand hier is die haar zoiets gunt. Alleen haar eigen reacties hier, die behoorlijk over de schreef gaan, ontnemen mij iig de lust om daar op te reageren.

bottomline in mijn ogen, is dat Boannan ook even aan de dames had kunnen vragen of ze een beetje de rook uit de buurt van haar zoontje zouden kunnen houden. De rokers die ik ken, zouden allen daar geen enkel probleem mee hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Thnx Enn!

Ik ga zo ook verklappen dat ik geen borstvoeding heb gegeven en dan maar hopen dat de boel echt uit de hand loopt.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 juli 2013 @ 17:07:

Sorry sorry Boannan, ik heb door een niet begrepen grap je topic om zeep geholpen. Dat was niet mijn bedoeling.No worries!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Enn schreef op 05 juli 2013 @ 16:46:

Er zijn trouwens meer en meer terrassen met rookvrije zones en steeds minder mensen die roken. Ook op de terrassen wordt er dus al heel vaak rekening gehouden met mensen die er last van kunnen hebben. De fanatiek niet-roker die momenteel in Nederland nog durft te roepen 'hoe erg het allemaal wel niet is' met het rookgedrag van anderen , zie ik dan inmddels ook als niet-rook- extremisten.

Iets met rekening houden met alle mensen en niet alleen jezelf dus.Beetje onzinnige post. Wat voegt het woord fanatiek toe? Er zijn gewoon rokers en niet-rokers. Aangezien de niet-rokers geen gedrag vertonen wat de rokers schaadt en de rokers dit andersom wel doen is het m.i. niet meer dan logisch als de rokers per definitie rekening houden met de niet-rokers en dus niet roken daar waar zij overlast veroorzaken
Ben ik met je eens, Rosanna. Het is jammer dat Nina, juist door haar opmerking, de ernst van een acute astma-aanval niet heeft kunnen benadrukken. Het werkte averechts.

Boannan. ik denk op zich dat een vleugje rook buiten niet zo'n probleem op moet leveren. Maar vraag het anders eens aan zijn dokter, want je zult deze situaties nog vaker tegenkomen. Als het vakantie is, is het terras nog voller en zijn er meer rokers + minder mogelijkheden om rekening te houden met anderen. (als de ene tafel net is uitgegeten, beginnen ze aan de andere kant)
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 05 juli 2013 @ 17:07:

[...]

maar er wordt wel makkelijk gedaan over haar aanval icm haar zoontje, dat overstuur raakte.

Sorry maar dat komt bij mij niet meer binnen als iemand op basis van een eigen verhaal (dat geen van alleen hier op dit topic kent) éérst Bella zo benadert, daarna zegt dat het bedoeld is om te choqueren om vervolgens pas te vertellen waarom ze dus zich als een internetaso denkt te kunnen gedragen.

Dan is mijn beurt van aandacht geven echt voorbij en wil ik klapstoelen plakken.

Afijn ik ga maar weer eens verder.
quote:Dreamer schreef op 05 juli 2013 @ 17:12:

[...]

Echt.. kinderen zijn soms nét mensen. En ze gaan soms ook mee de stad in. Dan vinden ze het reuze leuk om even wat te drinken op een terrasje.Mijn oudste van 14 begint het een beetje te snappen inmiddels, mijn jongste van 4 ziet nog steeds de lol er niet van in.
*

* No worries!

*

Thx je bent lief.
Huts!

Wat is er trouwens voor kinderen zo leuk aan om op een terras te zitten? Is een speeltuin niet veel leuker?Wat is dat nou voor een gekke opmerking. Mijn dreumes is nog te jong voor een speeltuin. Kinderstoel, muziekboekje erbij en niemand die last van ons heeft hoor.
Oh het was duidelijk hoor. Ze lag kotsend in de goot en een man boog zich over haar heen om een shagje te roken in haar gezicht. Gezien de labiliteit die uitgaat van haar andere reacties gok ik erop dat dit een wat overdreven representatie is.
En waarom autisme daarbij relevant is ontgaat me totaal.
Nou.. met een muziekboekje ..

Mijn kinderen hebben dat altijd wel leuk gevonden.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven