Horrordag

07-07-2013 09:29 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man heeft het benauwd, en we gaan zo een film kijken om deze horrordag door te komen.

Wat doen jullie op een horrordag als deze?
quote:Daantje1970 schreef op 07 juli 2013 @ 10:07:

[...]

Nogmaals, ik woon in een appartement met een plat dak. De zon schijnt op het dak en verwarm het appartement, waardoor de warmte hier blijft hangen.

De dokter kan weinig doen. Het enige wat hij kan zeggen is de medicijnen die ik slik, die als bijwerking hebben niet zweten en mijn lichaam de warmte dus niet kwijt kan, tijdelijk stoppen. Nadeel is dat ik dan om de 5 minuten naar de wc moet, zit je ook niet op te wachten.

En zo weer voorbij? Voorlopig duurt het nog minimaal 2 weken.Hoe ben je er dan bij gekomen om juist dat appartement te kopen? Dat is toch het eerste waar je op let als het zo erg is?
quote:Daantje1970 schreef op 07 juli 2013 @ 10:02:

[...]

Lezen! Die heb ik en die staat in de slaapkamer. Dat ding maakt een herrie van hier tot Tokyo, dus niet prettig. Daarbij verkoelen die dingen maar meestal een paar meter, in een woonkamer hebben deze dingen al geen nut meer.Dan heb je geen goede. Wij hadden een prima mobiele airco die de temperatuur een heel eind naar beneden haalde. Als je weet dat je hier last van hebt, investeer dan in comfort of zo'n moment.
Elk mens heeft dat nodig. Dat is niet persoonsgebonden. Hoe kom je daar nou weer bij?
quote:Marels schreef op 07 juli 2013 @ 10:08:

[...]

Ja hoor.

Koelte opzoeken, lekker in de schaduw, van mijn part in een koud kinderbadje, waterijsje, kan water lekker koud in de koelkast,

En vooral je mentaliteit veranderen.

Ik heb het het hele jaar door benauwd. Dat weerhoudt mij er echt niet van om te genieten van dingen.

Het is een kwestie van mentaliteit; ben je vastbesloten om een rotdag te hebben omdat het warm is? Prima.

Je kunt ook de knop omzetten en denken; "tis warm, maar we gaan er toch een fijne dag van maken".

Als je dat laatste doet, kun je nog wel eens voor aangename verrassingen komen te staan.Ik zou graag mijn mentaliteit veranderen. Nadeel is dat ik dan ook moet stoppen met de medicijnen die ik slik. Ja...dan kan ik helemaal niks doen. Mijn lijf kan de hitte niet kwijt, waardoor ik hoofdpijn krijg, het benauwd krijg en koorts krijg. Dat heeft niks met mentaliteit te maken hoor!
quote:Marels schreef op 07 juli 2013 @ 10:08:

[...]

Ja hoor.

Koelte opzoeken, lekker in de schaduw, van mijn part in een koud kinderbadje, waterijsje, kan water lekker koud in de koelkast,

En vooral je mentaliteit veranderen.

Ik heb het het hele jaar door benauwd. Dat weerhoudt mij er echt niet van om te genieten van dingen.

Het is een kwestie van mentaliteit; ben je vastbesloten om een rotdag te hebben omdat het warm is? Prima.

Je kunt ook de knop omzetten en denken; "tis warm, maar we gaan er toch een fijne dag van maken".

Als je dat laatste doet, kun je nog wel eens voor aangename verrassingen komen te staan.

En aanvullen;

Tis zondag! Ga er op uit! Ga naar een museum ofzo, of naar een andere plek waar het heerlijk koel is.

Van mijn part ga je de hele dag in de kerk zitten. Ook lekker koel.

Problemen zijn zo erg als je ze zelf maakt hoor.
668, the neighbour of the Beast
Dan ga je toch in het vriesvak van de Appie liggen als je het zo erg vind?

Klagen over het weer, zo typisch Hollands.. Echt het is nooit goed (voor we dáár over gaan beginnen: ik ben autochtoon).

Je zegt dat je wilt dat mensen zich realiseren dat dit weer niet voor iedereen fijn is. Maar wat wil je dan? Dat we allemaal niet meer zeggen dat het mooi weer is? Dat we mee gaan klagen? Of dat we medelijden hebben?

Ik snap je punt niet.
quote:Sophiaaaaa schreef op 07 juli 2013 @ 10:09:

Elk mens heeft dat nodig. Dat is niet persoonsgebonden. Hoe kom je daar nou weer bij?Ik heb het niet nodig en als het topic over zomerdepressie zou lezen zou je kunnen lezen dat er nog veel meer mensen zijn die het niet nodig hebben. Overigens vind ik het in de winter als het vriest en het zonnetje schijnt heerlijk, zolang het maar niet te heet wordt.
Dan boek je een vakantie naar Siberië? Zoals wij zonaanbidders dat doen als het weer eens (voor ons dan hè) Kutweer is.

Ik kan niet zo tegen dat 'ik heb last van iets MAAR dus ik zeik' gedoe.
27 mensen vinden dit leuk.
Ik geniet van dit weer, eindelijk zomer! Jammer voor de mensen die er niet tegen kunnen maar jullie hebben lang genoeg 'mooi weer' gehad. Nu zijn wij aan de beurt... mag het even voor die paar weken in het jaar? Dank u.
quote:Marels schreef op 07 juli 2013 @ 10:10:

[...]

En aanvullen;

Tis zondag! Ga er op uit! Ga naar een museum ofzo, of naar een andere plek waar het heerlijk koel is.

Van mijn part ga je de hele dag in de kerk zitten. Ook lekker koel.

Problemen zijn zo erg als je ze zelf maakt hoor.Waarom moet een mens er altijd op uit? Ik blijf lekker thuis, dan heb ik nog het minste last van de hitte.
Wat geven sommige mensen een bekrompen reactie zeg. Is het nou echt zo moeilijk voor te stellen dat niet iedereen goed tegen warme temperaturen kan? Voor mij persoonlijk zijn temperaturen boven de 20 graden al te warm, dan kan ik van m'n stokje gaan. TO ik hoop voor jou en je man (en een beetje voor mezelf) dat het snel weer afkoelt buiten!
quote:Daantje1970 schreef op 07 juli 2013 @ 09:47:

[...]

Jij vind dat we 1 week mooi weer hebben, maar niet iedereen vind dit mooi weer. Ik zit vandaag thuis dan valt het wel mee. Maar morgen zit ik weer op mijn werk (in Eindhoven, daar is het altijd nog een paar graden heter) en zie er nu al tegenop.

Ook ik heb het benauwd met die hitte. En doordat ik niet zweet kan mijn lichaam de warmte niet kwijt en krijg ik vaak de klachten van een hitteslag/zonnesteek. Koorts, hoofdpijn, rillingen. Lekker hoor, dat 'mooie' weer <not>.Tja, dat vind ik heel vervelend voor je, maar daar wordt het weer niet minder mooi van naar mijn mening. Daarnaast is het dus maar voor even. De rest van het jaar kun jij weer lekker in je vel zitten en heb ik een winterdepressie. We kunnen gaan vechten over wie er zieliger is, maar dat lijkt mij zinloos.
quote:Daantje1970 schreef op 07 juli 2013 @ 10:10:

[...]

Ik zou graag mijn mentaliteit veranderen. Nadeel is dat ik dan ook moet stoppen met de medicijnen die ik slik. Ja...dan kan ik helemaal niks doen. Mijn lijf kan de hitte niet kwijt, waardoor ik hoofdpijn krijg, het benauwd krijg en koorts krijg. Dat heeft niks met mentaliteit te maken hoor!

Jawel hoor.

Zoals ik al schreef, ik heb het ook altijd benauwd, daar laat ik me echt niet door weerhouden.

Ik ben zo allergisch als de pest, zware hooikoorts en dergelijke.

Moet ik dan hele dagen binnen gaan zitten?

Neuh. Je maakt een keuze. En dan kun je best én benauwd zijn én toch lekker naar buiten gaan en die benauwdheid nu eenmaal accepteren. Puffer mee, neusspray mee en gewoon gáán.

Als ik de hele dag binnen blijf zitten gaat het best goed.

Maar dat doe ik niks ook en zit ik ook maar de hele dag binnen. Dus ik ga vanmiddag lekker fietsen met neusspray en puffer op zak dus. En ik ga een fijne middag hebben, punt.
quote:Tomatensoep schreef op zondag 07 juli 2013 10:08 Ik kan overigens ook absoluut niet tegen mensen die zeuren over regen of kou of wind of vallende herfstblaadjes.

Ik kan sowieso niet zo goed tegen mensen die zeuren. Deal with it gewoon, je kunt het toch niet veranderen. Scheelt een hoop irritatie. Ja, ja, mensen die in Februari al beginnen: ' ik wil lente'
Bekrompen. Vast. Niemand roept hier dat iedereen op het strand moet gaan liggen vandaag. Liever niet zelfs, heb ik nog een plekkie over zo
quote:Bijenrompje schreef op 07 juli 2013 @ 10:11:

Dan ga je toch in het vriesvak van de Appie liggen als je het zo erg vind?

Klagen over het weer, zo typisch Hollands.. Echt het is nooit goed (voor we dáár over gaan beginnen: ik ben autochtoon).

Je zegt dat je wilt dat mensen zich realiseren dat dit weer niet voor iedereen fijn is. Maar wat wil je dan? Dat we allemaal niet meer zeggen dat het mooi weer is? Dat we mee gaan klagen? Of dat we medelijden hebben?

Ik snap je punt niet.Iemand vraagt hier wat mensen gaan doen die dit weer niet leuk vinden. En meteen komt er van alles kanten commentaar. Dat je moet genieten van dit 'mooie' weer en nog meer van dat. Waarom dan hier reageren? Open lekker zelf een topic waar je blij kan zijn over het 'mooie' weer, daar blijf ik wel weg.
quote:Daantje1970 schreef op 07 juli 2013 @ 10:11:

[...]

Ik heb het niet nodig en als het topic over zomerdepressie zou lezen zou je kunnen lezen dat er nog veel meer mensen zijn die het niet nodig hebben. Overigens vind ik het in de winter als het vriest en het zonnetje schijnt heerlijk, zolang het maar niet te heet wordt.

Nou mooi toch, dan kom je ruimschoots van je trekken.

En ik haat de winter. Ik word er depressief van (klaag, klaag, klaag)
quote:Daantje1970 schreef op 07 juli 2013 @ 10:12:

[...]

Waarom moet een mens er altijd op uit? Ik blijf lekker thuis, dan heb ik nog het minste last van de hitte.

Jij bent degene die klaagt dat het in huis te warm is, dus ik geef alternatieven.

Maar goed, blijf vooral lekker thuis zitten kniezen en jezelf zielig vinden. Da's dus precies het verschil in mentaliteit dat ik bedoel
Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je benauwd wordt van dit warme weer. Heeft dat niet ook veel te maken met je algehele gezondheid? Ik kan me voorstellen dat wanneer je wat aan de stevige kant bent, of andere gezondheidsproblemen hebt, je lichaam zichzelf slecht koel kan houden.

Ik vund het weer heerlijk, ga zo hardlopen, ook een klote eind maar met heel veel water en zonnebrandcreme!
Wat een zeiktopic. Pak een ijsje en een ventilator en relax.

Ik ben onderweg in een loeihete bus om kots te ruimen en een plee te schrobben, ook niet helemaal wat ik gepland had voor een warme dag. Maar daar ga ik ook niet over lopen zeuren. Het leven is zoals het is.
quote:Marels schreef op 07 juli 2013 @ 10:13:

[...]

Jawel hoor.

Zoals ik al schreef, ik heb het ook altijd benauwd, daar laat ik me echt niet door weerhouden.

Ik ben zo allergisch als de pest, zware hooikoorts en dergelijke.

Moet ik dan hele dagen binnen gaan zitten?

Neuh. Je maakt een keuze. En dan kun je best én benauwd zijn én toch lekker naar buiten gaan en die benauwdheid nu eenmaal accepteren. Puffer mee, neusspray mee en gewoon gáán.

Als ik de hele dag binnen blijf zitten gaat het best goed.

Maar dat doe ik niks ook en zit ik ook maar de hele dag binnen. Dus ik ga vanmiddag lekker fietsen met neusspray en puffer op zak dus. En ik ga een fijne middag hebben, punt.En de koorts en de hoofdpijn? En het koude lijf en het hete hoofd? Laat mij maar lekker thuis zitten dan.
quote:Suichii schreef op 07 juli 2013 @ 10:12:

Wat geven sommige mensen een bekrompen reactie zeg. Is het nou echt zo moeilijk voor te stellen dat niet iedereen goed tegen warme temperaturen kan? Voor mij persoonlijk zijn temperaturen boven de 20 graden al te warm, dan kan ik van m'n stokje gaan. TO ik hoop voor jou en je man (en een beetje voor mezelf) dat het snel weer afkoelt buiten!
Daantje, misschien kan jij zomerweer missen als kiespijn maar voldoende vitamine D heeft IEDEREEN nodig. Dat is echt niet iets wat per individu verschilt. Zelfde geldt voor alle andere vitamines.
quote:Marels schreef op 07 juli 2013 @ 10:14:

[...]

Jij bent degene die klaagt dat het in huis te warm is, dus ik geef alternatieven.

Maar goed, blijf vooral lekker thuis zitten kniezen en jezelf zielig vinden. Da's dus precies het verschil in mentaliteit dat ik bedoel Ik vind mezelf niet zielig maar ik erger me dood aan de die mensen die zeggen dat je moet genieten.
Ik heb ook reuze hooikoorts dus ik ben op 'lekkere' dagen ook vaak binnen te vinden in plaats van in het park wat mijn vrienden doen. Omdat ik daar anders met tranende ogen en een loopneus en kriebelogen zit. Onderschat hooikoorts echt niet! Dat is werkelijk een hel, ook met medicijnen.

Daarom ga ik op een dag als deze naar zee waar het veel minder is. Doordeweeks blijf ik dus binnen. Ook als ik liever op het terras zou hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven