Wat een kabaal

08-07-2013 21:34 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wordt wat doof, en daarom staat de tv een groot deel van de dag behoorlijk hard. Als ik achter in de tuin zit hoor ik alles letterlijk.Ik neb zo wie zo al een hekel aan harde geluiden, maar de laatste tijd zit ik met kromme tenen. Wie herkent dit? En wat doen jullie? Oordoppen?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Nee, je man een gehoorapparaat...;-)
Je man een koptelefoon.
Ja, dat wil hij dus niet, want valt wel mee volgens hem. Heb ook al een draadloze hoofdtelefoon aangeschaft, maar die gebruikt hij ook niet.
overdag geen tv kijken
In dat geval lijkt me een goed gesprek met je man de oplossing. Polderen voor dummies
heb je buren?

da's ook niet bepaald leuk voor hen...
De stekker van de tv doormidden knippen als hij eigenwijs blijft.
De buurvrouw is zelf ook doof, dus dat zal wel meevallen.

Stekker doormidden knippen wordt heibel.

Ik heb al een app gedownload van een samsung remote control.

Ik hoopte dat ik dan via mijn ipad het geluid zachter kon zetten, maar werkt niet want we hebben zo'n upc mediabox met bijbehorende ab.

Hij heeft de afstandsbediening altijd binnen handbereik.
Dit naast de televisie hangen:

En dan zelf zoiets opdoen:

Wat een belachelijke situatie. Gewoon echt een goed gesprek en anders maar ruzie. Gelukkig heb je maar één buurvrouw... of toch niet? Geluid gaat niet alleen maar naar links en rechts hé, er is een hele cirkel die gezellig mee kan genieten. Hij moet gewoon óf een koptelefoon óf even naar hans anders......of je worst lust.

http://www.youtube.com/watch?v=Y7j7Da7sTe8
quote:marcellav schreef op 08 juli 2013 @ 22:09:

De buurvrouw is zelf ook doof, dus dat zal wel meevallen.

Stekker doormidden knippen wordt heibel.

Ik heb al een app gedownload van een samsung remote control.

Ik hoopte dat ik dan via mijn ipad het geluid zachter kon zetten, maar werkt niet want we hebben zo'n upc mediabox met bijbehorende ab.

Hij heeft de afstandsbediening altijd binnen handbereik.

Maar de tv heeft zelf toch ook een afstandsbediening waardoor je hem zachter kunt zetten vanuit je luie tuinstoel

Anders een universele afstandsbediening kopen. Kost geen drol.

Dat zal hem leren!
quote:marcellav schreef op 08 juli 2013 @ 21:40:

Ja, dat wil hij dus niet, want valt wel mee volgens hem. Heb ook al een draadloze hoofdtelefoon aangeschaft, maar die gebruikt hij ook niet.

Als hij er vol van overtuigd is dat het wel meevalt, dan mag hij dat mooi in een gehoortest ook even laten zien. En dan zal de audicien hem vervolgens vertellen, dat het niet wel meevalt... Dat betekent nog niet dat hij dan een gehoorapparaat moet, maar het betekent wel dat jij in een volgende discussie met hem hierover, kunt aangeven dat zijn standaard argument tot nu toe niet klopt.

Bij mijn schoonouders staat de tv ook altijd enorm hard. Ik vind het, als wij er op bezoek zijn, altijd enorm vermoeiend, zo'n continue geluidsbelasting. Een normale communicatie wordt erdoor ook echt bemoeilijkt, vind ik. Schoonvader heeft overigens ook een draadloze koptelefoon, en als hij alleen tv kijkt zet hij die op.
Die afstandsbediening die bij de tv hoort zal ik idd eens opzoeken.

Goed idee!

Op dit moment zit ik op mijn ipad dus te forummen met koptelefoon op met mijn favoriete muziek, want er is weer iets op tv wat keihard aan moet.
Tof

Als mijn dochter thuiskomt, zegt ze ook altijd "wat staat dat ding weer hard".

Mijn man praat ook erg hard, en als ik wat zeg moet ik het tig keer herhalen.
Praat jij extra luid tegen hem? Doe dat dan eens niet, maar praat op normale toon. Dan moet ie elke keer vragen wat je zegt, en dat is dan voor hem (ook voor jou) behoorlijk vermoeiend. Zo zal hij toch wel eens in de gaten krijgen dat ie beter een gehoorapparaat kan kopen.

Waarom wil je man geen gehoorapparaat? Schaamt hij zich ervoor? Of vind hij dat het best meevalt?
Volgens mij gaat het -meer of minder stiekum- zachter zetten van de tv niets oplossen. Het enige gevolg zal irritatie van zijn kant zijn, danwel ruzie tussen jullie, omdat hij de tv vervolgens niet meer hoort en hij hem alsnog weer harder zal moeten zetten.

Levert zijn gehoorprobleem geen problemen op in andere situaties? Zoals bij een gesprek als jullie elk in een andere kamer zijn, of op zijn werk, of in de auto als er een ambulance/politieauto met sirene aankomt? In de bioscoop/theater?
Tof

Ja daar ben ik ook bang voor dat het niks oplost.

En of het op zijn werk invloed heeft, dat zal wel, maar ook dat ontkent hij.
Reizende

Hij vind dus dat het wel meevalt.

En ik praat eerst op normale sterkte tegen hem, en dan weet ik al dat ik het nog een keer moet zeggen en dan harder.

Aan de telefoon is het helemaal erg.
Jeetje, wat een eigenwijzerd. De tip van reizende vind ik wel een goede. Confronteer hem er maar mee. En als jij zelf als eerste voor de tv zit: volume op normaal niveau en niet harder zetten voor hem.
Ga eens met hem naar huisarts, wie weet oorsmeer? Anders laten gehoortest doen bij kno arts.
Op een ander topic las ik een hele goeie tip: TLC programmeren op alle kanalen en de afstandsbediening weggooien. Dan leert ie het wel af.

En anders toch maar gewoon gaan praten (heel hard). Het kan toch niet zo zijn dat de hele buurt maar in de herrie zit omdat je man te beroerd is om even naar de HA te gaan.
quote:redband schreef op 10 juli 2013 @ 08:13:

Ga eens met hem naar huisartsHet is een man, geen kleuter. Al gedraagt ie zich misschien wel zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven