Knutselen met vilt
maandag 8 juli 2013 om 20:00
Hoi iedereen, ik heb onlangs een setje met vilt gekocht en vraag me af of er meer mensen hier zijn die 'knutselen met vilt'. Wat hebben jullie gemaakt en hebben jullie toevallig ook foto's? altijd leuk om inspiratie op te doen. Hoe komen jullie aan je ideeën? Gewoon via internet of ben je zo creatief dat je echt zelf iets verzint?
maandag 8 juli 2013 om 22:29
quote:Aminah schreef op 08 juli 2013 @ 21:55:
[...]
Dit is wat ik gepind heb op Pinterest. Daar heet ik Ayda
http://pinterest.com/Ayda2/felt/
Leuk!! Ik heb hem bij m'n favorieten gezet.
Ik heb wel een wat duurdere schaar (16 euro) gekocht in een knutselwinkel, want vilt is niet heel fijn te knippen met een gewone schaar vind ik. Deze schaar glijdt er doorheen.
Bij Xenos hebben ze ook een knutselafdeling, ook bv. met leuke knopen.
Bij de Hema heb de al kant-en-klare bloemetjes en hartjes van vilt in een zakje, ook handig.
[...]
Dit is wat ik gepind heb op Pinterest. Daar heet ik Ayda
http://pinterest.com/Ayda2/felt/
Ik heb wel een wat duurdere schaar (16 euro) gekocht in een knutselwinkel, want vilt is niet heel fijn te knippen met een gewone schaar vind ik. Deze schaar glijdt er doorheen.
Bij de Hema heb de al kant-en-klare bloemetjes en hartjes van vilt in een zakje, ook handig.
maandag 8 juli 2013 om 22:34
quote:emma77emma schreef op 08 juli 2013 @ 22:29:
[...]
Een goeie schaar is inderdaad heel fijn.
Die winkels probeer ik zoveel mogelijk te vermijden
Ik heb er al verschillende dingen gekocht
[...]
Een goeie schaar is inderdaad heel fijn.
Die winkels probeer ik zoveel mogelijk te vermijden
Ik heb er al verschillende dingen gekocht
maandag 8 juli 2013 om 22:38
dinsdag 9 juli 2013 om 00:15
Ik maak ook wel eens wat met vilt. Ik heb een houten letterbak op de rommelmarkt gekocht en daar heb ik alle beestjes in gezet. Hij is nog niet vol maar tot nu toe staan er 5 kleine uiltjes in. De lijfjes maak ik van stof en dan de vleugels, buikje, ogen van vilt. Een grote uil, was een kant en klaar pakketje van Het Kruidvat, daar hebben ze nog meer leuke en het is al voorgeknipt vind ik ook wel handig. 4 kleine zelfgemaakte hartjes, die zijn van stof. Bovenop staat een grote vlinder van vilt en ik heb nog 2 vogeltjes van vilt. Ik zag laatst op de braderie een hele leuk mobile van hartjes van vilt en stof, die wil ik gaan namaken.