Gezondheid alle pijlers

verstandskies

09-07-2013 21:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen moet ik mijn verstandskies laten trekken. De tandarts zei laatst bij de controle dat er een gaatje/gat in zit. Ik heb er nog helemaal niet bij stil gestaan, maar kan dit wel gewoon verdoofd worden of voel je dan nog iets? Ze zeggen als je er een ontsteking aan hebt dat je dan moeilijk te verdoven bent. Normaal gesproken als je een gaatje hebt wordt je ook gewoon verdoofd en voel je niks meer. Ik denk dat het nu ook zo zal zijn. Maar ben nu ineens bang. Kan het nergens op internet vinden.
Je wordt goed verdoofd en zolang er geen ontsteking zit zul je niks voelen hoor... Is het boven of onder?
Ga je naar de kaakchirurg of doet de tandarts het zelf?

Bij de kaakchirurg gaat het vaak sneller, en heb je minder last er na. En je wordt goed verdoofd hoor, en dat controleren ze ook goed van te voren. Paracetamol kun je slikken tegen de napijn, en goed koelen met een icepack of desnoods een zak diepvriesgroente met een handdoekje erom. Sterkte!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik heb het 3 maanden geleden laten doen. Was zo doodsbang van tevoren heb me weken lang gek lopen maken.

Er zaten bij mij ook gaatjes in maar niks gevoeld van het trekken hoor ook niet van de verdoving.

Na het trekken duurde get best lang voordat het wee rpijnloos was.

Suces
Het hebben van gaatjes maakt niets uit, de verdoving werkt dan wel. Zorg dat je 600mg ibuprofen meekrijgt van de apotheek van het ziekenhuis, dat heeft mij er echt doorheen gesleept de 1e dag. Na een week was bij mij bij beide keren de pijn wel over.
Mijn verstandskiezen aan de bovenkant zijn in 1 x door de tandarts getrokken. Vier spuitjes (beide kanten in gehemelte en tandvlees), voelde vrijwel niets! En voor de duidelijkheid: ik ben doodsbang voor spuitjes... Die kiezen waren er binnen no time out, gaasje er op en een halfuur kiezen op elkaar, daarna mocht ik voorzichtig gaasje verwijderen.

Onderste 2 zijn apart (dus in 2x) bij de kaakchirurg verwijderd. 1 getrokken, 1 gesneden en nog eens terug gekomen voor te strakke hechtingen. Dit duurde ietsje langer, zaten nogal vast. Door het wrikken deed het nadien zeer, maar had sterke pijnstillers mee gekregen van de kaakchirurg. Paracetamol zou te licht zijn. Deze 3 dagen geslikt en klaar.

Ben nu angsthaas af!
Dat zal echt goed verdoofd worden hoor! Een gaatje erin betekent niet dat het ontstoken is, dus ik zie daar geen problemen.

Leg vanavond even wat icepacks oid in de vriezer, dat kan lekker zijn tegen zwelling.

Neem ook even wat zakdoekjes mee. Door de verdoving voel je niet dat je kwijlt. En als dat langs je kin loopt, kijken mensen je vreemd aan (sprak zij uit ervaring).

Succes morgen!
dank voor de reacties.

Ik ben heel erg bang ja.
Och, je hoeft echt niet zo bang te zijn.

Je wordt goed verdoofd, en van dat trekken voel je echt geen pijn. Je voelt hoogstens wat druk of wat gesjor, maar geen pijn.

De tandarts wil je ook geen pijn doen, hij wil je alleen helpen om problemen te voorkomen.

Vertel alsjeblieft aan de tandarts dat je bang bent. Daar zijn ze aan gewend en daar kunnen ze mee omgaan.

Komt echt wel goed hoor!!!!
Ik ben inmiddels geweest. Ik zag er heel erg tegenop en heb ook aangegeven dat ik heel bang was. De arts/assistenten waren heel aardig. Ik heb niets gevoeld. Nu ben ik een uurtje thuis en verdoving is nog niet uitgewerkt. Hopelijk valt de pijn mee. Ik heb nu ibuprofen meegekregen, een spoeling maar daar mag ik pas morgenavond mee beginnen. Ook heb ik antibiotica meegekregen. Is dat gebruikelijk?
oh ja ik heb ook ijs tegen mijn wang gehouden. Ijsklontjes zijn nu gesmolten . Ook had ik zakdoekjes meegenomen. Bedankt voor de tip pop1980
Goed koelen hoor! Scheelt veel zwelling en pijn.

Gewoon elk half uur een minuutje iets kouds tegen je wang.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Een tip: ga niet eten tot vanavond laat of zelfs morgenvroeg. Ik heb dat wel gedaan met verstandskiezen uitsnijden en daardoor ontstond een nabloeding. De tweede keer heb ik langer gewacht met eten en drinken en toen ging het een stuk beter dan die eerste keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven