Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Wat is er weer veel bijgeschreven zeg

@Amphere Gefeliciteeerd!!

@Madiwodo, succes! een spannende stap!

@zwangeren, hoe is het nu met jullie? Trekken jullie het een beetje met deze warmte?

@wachtbankje, trekken jullie het wachten nog een beetje dames? ik duim voor alleen maar positief nieuws!

@ De rest, hoe is het nu met jullie?

Over MvM twijfel ik ook nog wel heel erg, het lijkt me super om ook zo anderen te kunnen helpen, alleen heb ik bij mijn vorige zwangerschap Hyperemesis gravidarum (extreme zwangerschapsmisselijkheid) gehad en ik weet niet of ik dan wel over die lucht kan.

Afgelopen maandag heeft mijn vriendin haar punctie gehad, er zijn 17 eitjes weggehaald. Ze hebben er 2 laten zitten omdat deze toch nog niet rijp waren en omdat de behandeling behoorlijk pijnlijk was. Ze had vooral aan de rechterkant de eitjes wat taaier? Ik hoop in ieder geval dat er veel eitjes bevrucht mogen raken en dat er 2 heel gelukkig zwangeren uit mogen komen!

22 juli krijg ik een echo om te kijken hoe groot mijn eitje is, en om het traject verder in te gaan. Spannend!!!

Kan iemand me trouwens iets vertellen over IUI? is het erg pijnlijk, en hoe gaat het een beetje in zn werk?

Morgen gaan we eerst lekker 9 dagen op vakantie, hier net de grens over duitsland in. ongeveer 20 min van huis af.

Ik heb daar geen wifi denk ik dus ik zal er vanaf morgen dan ook 9 dagen niet zijn ;)
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
Amphere gefeliciteerd met je dochter!

Madiwodo welkom! Gewoon vertellen aan de mensen om je heen! En de rest komt er vanzelf achter als het zover is. Ik heb bijna alleen maar leuke reacties gehad. Juist ook van mensen van wie je het niet verwacht. Alleen mijn moeder heeft er moeite mee. Maar ik volg mijn hart....

Angelsound: lijkt me niks, als je het hartje niet kunt vinden heb je er alleen maar stress van. En ik dacht ook eigenlijk dat dit pas werkt vanaf een week of 17?

Lizz en fearless, alles goed? Zijn de kleintjes (of iets minder kleintjes ) al ingedaald?

CF jij hoeft je niet te vervelen tijdens je verlof, dat is duidelijk! Wil jij eigenlijk thuis bevallen of in het zkh?

Gavia ik denk dat spanning of het wel goed gaat normaal is als je al eens mee hebt gemaakt dat het mis is gegaan. Maar erg fijn dat jij wel kunt genieten! Eerste echo bij 8,5 week is normaal hoor! Bij eerdere echo's is er nog niet altijd duidelijk een hartje te zien, bij 8,5 week moet dit wel. De 2e keer had ik een echo bij 7 weken ivm mijn mk. Hierop was alles klein en geen hartje maar dat kon, moest ik 1,5 week later terug komen, dus wist ik eigenlijk nog niks! Een volgende keer wil ik geen vroegere echo meer, doe maar met 8 weken dan weet ik in ieder geval meteen waar ik aan toe ben!

Ik weet dat er kdv zijn die werken met contracten speciaal voor mensen in het onderwijs dus exclusief vakanties. Hopelijk ook bij jou in de buurt!

Tessado gezellig dat je erbij bent komen zitten! We houden vol!

Jammer die onrust over je baan, misschien valt het mee? En gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje!

Wat ik de eerste weken voelde: zwaar gevoel in onderbuik, prikjes en krampjes. De 1e keer dacht ik dat ik tegen een blaasontsteking aan zat (pijnlijke borsten en misselijk pas vanaf week 6)

En tammy, hoe is t met jou? Kom jij er ook niet gezellig bij op het bankje?

Nu: nog steeds op het bankje. Voel soms prikjes en steekjes maar ik weet dat je lijf je enorm kan foppen dus ik durf nog niks te hopen. Wat ik natuurlijk stiekem wel doe... Dus raak een beetje gek van mezelf! Heb gelukkig veel afleiding maar bij alles wat ik doe speelt het door mijn achterhoofd: misschien ben ik wel zwanger...oooo....eng....hoop het zo....en als het dan dit keer maar goed gaat.... Al met al, erg ontspannen hier! Ga proberen het testen tot zondag uit te stellen. Dat is 2 dagen voor en dan moet het zichtbaar zijn. En zo kan ik zelf een dag aan het idee wennen voor ik weer ga werken.

Pompompom.... tessado, houston, iemand nog een stukje chocoladetaart?
Wow amphere: je bent moeder! Van harte gefeliciteerd. Wat een mooi meisje. Ik wens jullie samen heel veel geluk!
quote:mila_ schreef op 10 juli 2013 @ 19:14:

Gavia ik denk dat spanning of het wel goed gaat normaal is als je al eens mee hebt gemaakt dat het mis is gegaan. Maar erg fijn dat jij wel kunt genieten! Eerste echo bij 8,5 week is normaal hoor! Bij eerdere echo's is er nog niet altijd duidelijk een hartje te zien, bij 8,5 week moet dit wel. De 2e keer had ik een echo bij 7 weken ivm mijn mk. Hierop was alles klein en geen hartje maar dat kon, moest ik 1,5 week later terug komen, dus wist ik eigenlijk nog niks! Een volgende keer wil ik geen vroegere echo meer, doe maar met 8 weken dan weet ik in ieder geval meteen waar ik aan toe ben!

Ik weet dat er kdv zijn die werken met contracten speciaal voor mensen in het onderwijs dus exclusief vakanties. Hopelijk ook bij jou in de buurt.

Hmm, Mila, ik weet nu niet precies op welk stukje van mij jij reageert, maar ik heb nu het idee dat we eigenlijk hetzelfde zeggen en komt het op mij over alsof we niet hetzelfde zeggen

Ik snap zeker de spanning van een zwangerschap, zéker nadat je een miskraam gehad hebt. Ik kan me voorstellen dat je dan heel onzeker kan zijn en met heel je hart hoopt dat het allemaal goed gaat!

Ik herken dat niet bij mezelf, omdat ik, voor mijn gevoel er toch geen invloed op kan uitoefenen. Maar dat kan zomaar anders zijn als het onverhoopt toch mis gaat en ik een volgende keer zwanger ben. Dat is hetzelfde met het zwanger worden traject. Ik ben heel bewust niet gaan letten op "voel ik al iets", omdat dat niets veranderd aan het feit of je wel of niet zwanger bent. Dat maakte het testen niet minder of meer spannend voor mij. Maar, ik besef heel goed dat ik heeeeeeeeeeeeeeel veel geluk heb gehad. Was ik niet zwanger geweest, dan had ik het een volgende keer misschien veel moeilijker gevonden om "niets te voelen". Dat was voor mij ook het grootste vraagteken vooraf: hoe ik om zou gaan met zo bewust zwanger worden en die 2 weken op, 2 weken af. Ik heb er eigenlijk geen antwoord op gekregen. (gelukkig voor mij)

De discussies over wel of niet genieten hebben we denk ik wel gevoerd en gaat hier voor mijn gevoel niet op.

Vwb. de echo's: ik heb met er niet in verdiept en noemde alleen maar wat ik gedacht had gelezen te hebben. Ik heb overigens ook een echo met 8,5 week, omdat ik via het ziekenhuis zwanger ben geraakt. Ik lees overal dat je eerste afspraak bij de VK voor de termijnecho is, maar misschien heb ik dat dan verkeerd begrepen. Omdat de termijn heel duidelijk is, is een termijnecho met 12 weken wellicht niet nodig. (wel heel leuk natuurlijk )Dat laat ik aan de VK over, tegen die tijd.

Anyhow, ik hoop dat ik nu iets helderder heb kunnen maken wat ik bedoelde, ofzo. Weet zelf ook niet helemaal meer wat ik nou wilde schrijven Vraag het me anders nog even!

Bedankt voor de tip over de KDV. Ik ga daar eens naar kijken. Dat zou namelijk zoveel geld schelen. En het is voor mij ook wel een beetje een compensatie voor het 4 dagen per week "moeten" blijven werken. Dat ik in de vakantie mijn kindje gewoon lekker bij me heb.
Amphere: gefeliciteerd!!!

Lonely_butterfly: wow, 17 eitjes, wat een mooie score! Fijne vakantie alvast.

welkom madiwodo. Spannend hoor, nu gaat het echt beginnen. Ik heb het aan een handvol mensen verteld, daar ben ik nu blij om. Het duurt wat langer dan gehoopt en hoef dat niet aan veel mensen uit te leggen. En het is ook heel fijn om mensen te hebben die mee leven, zo voel ik me toch minder in mijn uppie.

Het prikken wordt steeds gemakkelijker, is inderdaad een kwestie van wennen en goed opwarmen.

Ik heb ook niet veel last van bijwerkingen, behalve moeheid en puisten (nee, geen puistjes, maar het echte werk ), ook de blauwe plekken zijn weggebleven.

Morgen naar gg voor een echo. Hoop dat het in mijn lichaam net zo goed gewerkt heeft.

Oh, nog even een korte update over mijn vriend; het blijkt dat hij zeer heftig reageert op zijn medicijnen. Nou ja, eigenlijk meer op het uitwerken van de medicijnen. Daar krijgt hij nu iets voor en het scheelt enorm. Ik hoop dat dit het was/is...
lonelybutterfly, ik doe IUI met stimulatie, hoe het bij mij werkt:

als mijn menstruatie begint (helder rood) moet ik het AMC bellen of mailen dan krijg ik een afspraak voor op dag 3 en dan gaan ze kijken of alles schoon is, dus geen cystes of restanten van eitjes. Als dat het geval is mag ik beginnen met spuiten en mag ik elke avond mezelf een shotje geven. Dan moet ong 6 dagen later weer terugkomen om te kijken hoeveel eitjes ik heb en hoe groot ze zijn. In principe moet je dan 2 dagen later weer terug komen en als alles goed groeit mag je een dag later de pregnyl (in mijn geval) spuiten om je eisprong op te wekken en wordt er de volgende dag later een IUI behandeling gedaan. Het aantal dagen kan wel eens verschillen hoor, zo heb ik wel eens gehad dat ze al bijna rijp waren op de tweede afspraak en dus werd ik twee dagen later geinsemineerd, maar ook wel eens gehad dat het niet lekker ging en dat ik een aantal dagen langer moest spuiten.

De behandeling zelf is echt een eitje (zegt deze kneus) ze brengen het speculum (oid) in en gaan met een spuitje met lange tuut naar binnen en spuiten het zaad in je baarmoeder. Je voelt er echt niks van en geloof me ik ben daar heel gevoelig en kan niks hebben, een uitstrijkje voel ik al maar dit dus echt niet.

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat. Veel succes!!
Oh Sterre, die optie bestaat natuurlijk ook, door medicijnen je zo gaan gedragen. Daar heb ik eigenlijk niet over nagedacht. Hoop dat dat het verklaard!
Veronique: het zou in ieder geval verklaren waarom hij "ineens" zo anders geworden is. Ik hoop dat dit het is.

Lonely_butterfly: een iui valt mee. Ligt er wel een beetje aan welke arts je hebt, de meesten bij gg zijn voorzichtig. Bij het inbrengen van het speculum raden ze aan om wat tegendruk te geven, dan is het minder vervelend. Dan gaan ze even zoeken om de baarmoedermond goed in beeld te krijgen en schuiven ze het speculum er als het ware overheen.

Het inbrengen van het slangetje kan je voelen. Het inspuiten van de vloeistof prikt bij mij soms wat, is een normale reactie op de vloeistof waarin de zaadcellen nu zitten. En dan zit het er alweer op, het kan binnen 2 minuten gedaan zijn.

Mijn bezoek aan gg was teleurstellend, maar 2 follikels die echt mee doen, en dan nog 2 misschientjes. Daarvoor doen we (gg en ik) het niet.

Ik had nu een nieuwe arts die het idee heeft dat mijn hormoonwaarden niet zo afwijkend zijn en dat ik een volgende cyclus wel meer dan 9 potentiële follikels zou kunnen hebben bij de eerste echo. Altijd fijn, een frisse blik. En wel zo hoopgevend.

En waarom de rest niet mee doet is niet duidelijk. Ik zit volgens de arts al op de hoogste dosis fostimon (dacht eigenlijk dat het hoger kon dan 300)

Ik blijf nu doorgaan met spuiten, volgende week een echo. Misschien zitten er nog wat achter (tuurlijk ) En anders in loop van volgende week een iui. Wist niet dat dat kon met 2 follikels. Dan is deze maand niet verspild, ik heb namelijk nog nooit zulk goed baarmoederslijmvlies gehad!

Alle dames op welk wachtbankje ook:
@Madiwodo, volgens mij nog niet gedaan, dus bij deze: welkom!

Ik had het ook een aantal mensen verteld. Oa 2 collega's en mn teamleidster, zodat ik niet moeilijk hoefde te doen als ik weer een afspraak had. En twee vriendinnen. Later werden het wel een paar meer mensen, maar nog steeds beperkt.

Iedereen reageerde super positief, niemand stond ervan te kijken.

Ook niet toen ik bekend maakte zwanger te zijn en al die mensen die het toen nog niet wisten waarmee ik bezig was. Alleen maar dolenthousiaste reacties en niemand die het heel raar vond. Eerste reactie was merendeels wel: huh, zij heeft toch geen vriend? En dan viel het kwartje meteen

@Emma, oh ja, qua echo's is het heel beperkt idd. Hartje luisteren deed ze bij mij elke controle dus elke 4 weken.

Ik heb gekozen voor de combitest en de 20 weken echo (ben toch goed verzekerd) en dan krijg je ook echt echo's. Op die 20 weken was dus ook te zien dat de placenta er toen nog helemaal voor lag.

@CF, alles is klaar. Ik geloof ik ook wel. Van mij mag ze vanaf volgende week komen, zondag ben ik 38 weken, en tot die tijd gebeurt er vast niks, want het is nog heel rustig.

Geloof wel dat ik er ook klaar voor ben. Voor zover dan

Hoop dat jij snel uit de naam bent, en dat alle spullen er idd op tijd zijn. Stel nou dat baby besluit jou eerder te willen zien!!

@Tessado, goed je weer te lezen!

Spannend weer op het bankje!

Wat een gedoe met je werkgever. Pest is, als ze je kwijt willen vinden ze er altijd wel wat op. En gezellig zo'n viervoeter in huis! En complimenten voor de manier waarop je het hebt gedaan (dierenbeschermer/vriend/etc hier).

Qua klachtjes.. de verse terugplaatsing had ik elke mogelijke klacht. Gevoelige borsten, misselijk, moe, veel eten, rugpijn etc.

Bij de tweede (rake) terugplaatsing had ik 2 weken he-le-maal nergens last van. Tot 2 dagen voor ik ging testen (en de eigenlijke dag dát ik mocht testen). Was ineens hondsberoerd, heel moe. En dat hondsberoerde, tot tig keer overgeven per dag aan toe, is die volgende 3 maanden niet meer weggegaan.

Dus tja..

@Amphere, goed van je te horen! Heb je blog ook even vluchtig gelezen en vooral de bevalling. Wat een positiviteit straal je uit in je teksten en wat geniet je!

@Mila, zover ik weet niet. Laatste controle nog niet ingedaald. Maar ze zit wel lager merk ik nu, maar tenzij het pijnloos is gegaan is ze nog niet verder dan dat. Maandag weer controle.

Vooralsnog moet ik nog steeds de ambu laten komen als mn vliezen breken. En gaan liggen, waar ik ook ben

@Sterre, jij krijgt het ook voor je kiezen... Wel fijn dat je bij GG idd een andere invalshoek hebt nu door die nieuwe arts. Kan goed zijn!

Hier nog zn gangetje. Geen gerommel. Alleen een druk meisje, valt wel op de laatste paar dagen, dat ze veel drukker is dan de ongeveer 2 weken ervoor. Heb sinds gisteren wel erg pijn rechts onderin mn rug, vlak boven mn bil. Ik merk dat ik goed tot rust kom, lig er weer een beetje normale tijd in s avonds (rond half 12) en wordt wel nog vroeg wakker, maar ben iets fitter.

En dat is fijn!
.
Veronique, volgens mij is dat vrij standaard en hoef je je om die verwijsbrief niet zoveel zorgen te maken. Hij of zij zal niet snel zeggen: "Mevrouw, lijkt me niet verstandig, hier werk ik niet aan mee." Tenzij je wellicht bij de huisarts bekend staat als een zeer labiel, impulsief of agressief persoon die nauwelijks in staat is voor zichzelf te zorgen o.i.d.

Maar ik denk dat dat zelden gebeurt.

Fijn dat je al zo snel verder kunt. Heeft die vriend nog wat van zich laten horen of is het radiostilte?
Hier dag 6/7 dpo. Ik voel nog niks uiteraard. Zelfs geen gespannen borsten. Normaal wel. Denk dat het niet gelukt is

Vanaf volgende keer nieuwe donor.

Sorry voor de egopost.
Waar zit de any-key?
Hoi Gavia,

Misschien moet ik wat sneller reageren, maar ik bedoelde deze reactie op emma

quote:Gavia schreef op 09 juli 2013 @ 09:29:

Overigens herken in de spanning die jij en CF beschrijven niet. Ik probeer er vanuit te gaan dat goed is, tot het tegendeel bewezen wordt. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie steeds aftellen is/was naar een onderzoek of echo. Lastig als je dan zo afhankelijk bent van anderen :-)

En daarmee wilde ik echt geen discussie oprakelen, sorry als dat zo over kwam. Maar ik bedoel oprecht dat ik blij voor je ben dat jij die bevestiging niet nodig hebt maar gewoon kunt genieten!

Al gekeken naar de kdv in de buurt?

Sterre zou heel fijn zijn als zijn gedrag door de meds blijkt te komen!

En jammer van te weinig follikels, misschien komt het nog goed.nmaar gelukkig dat je anders wel een iui krijgt.

Houston: er bestaat niet voor niets zoiets als een zwangerschapstest! Als alle vrouwen duidelijk konden voelen wanneer ze zwanger waren dan waren die dingen overbodig.... En het is ook nog vroeg.... Geduld!

Haha dat zegt de muts die zelf ook weinig geduld heeft. Ik voel nog maar weinig prikjes en krampjes, de pukkels zijn nog steeds aanwezig, heb een grote chocoladebehoefte, borsten voelen volledig normaal, klinkt al met al asof ik er haast naast lig. Maar ik blijf nog even wiebelig zitten op het bankje, je weet maar nooit. Ga proberen het testen tot zondag uit te stellen.
Knuffel voor Housten!

Tessado wat vervelend op je werk. Gelukkig heb jij wel een positieve instelling. Ik hoop dat ze daarvoor zwichten en je blijven waarderen!

Wauw Amphere, mama! Gefeliciteerd! Wat naar dat je zoveel hulp nodig had en zo weinig zelf kon. Gelukkig had je wel zoveel lieve mensen om jullie heen dat jullie het goed doorgebracht hebben en kunnen je het nu tenminste zelf! Eindelijk op en top genieten!

Gavia, ik werk ook in het onderwijs en laat bewust in de vakanties de opvang doorlopen. De uurprijs van mijn kdv is iets hoger wanneer ik deze vakanties geen opvang afneem. Alles omgerekend krijg je ook aardig wat terug van de belastingdienst met ons salaris. Wanneer ik deze vakanties dan niet afnam zou het me geloof ik 150 euro op jaarbasis schelen. Het kdv is ook nog eens zo flexibel dat ik een aantal dagen vanuit de vakanties op een ander moment op mag nemen. Zo had ik die een keer nodig met een dagje cursus en een ziekenhuis bezoek voor mezelf. De rest van de dagen gebruik ik voor als ik een keer iets in huis moet doen, een middagje wil sporten of zelf een dagje weg wil. Daar heb ik dan in mijn vakantie een keertje tijd voor. en zo hoef ik daar mijn moeder niet voor lastig te vallen. En ach, dan breng ik haar toch geen hele dagen in de vakanties, dat geeft niets... Ook voor haar is het wel goed om de continuïteit er in te houden merk ik. Als ik 's avonds als ze slaapt een keertje weg wil of naar school moet dan heb ik een oppasmeisje uit de buurt. Die wil graag een zakcentje verdienen en ondanks dat ze heel jong is, is de creche dan omgerekend eigenlijk niet eens zo duur voor professionele zorg en oppas overdag. Ik zou er dus goed over nadenken, want ondanks dat ik mijn dochtertje het liefst 24 uur per dag bij mij houdt, merk ik dat het wel handig is dat de creche doorloopt......
quote:mila_ schreef op 12 juli 2013 @ 20:18:

Hoi Gavia,

Misschien moet ik wat sneller reageren, maar ik bedoelde deze reactie op emma

[...]

En daarmee wilde ik echt geen discussie oprakelen, sorry als dat zo over kwam. Maar ik bedoel oprecht dat ik blij voor je ben dat jij die bevestiging niet nodig hebt maar gewoon kunt genieten!

Al gekeken naar de kdv in de buurt?

Ok, duidelijk :-)

Sterre zou heel fijn zijn als zijn gedrag door de meds blijkt te komen!

En jammer van te weinig follikels, misschien komt het nog goed.nmaar gelukkig dat je anders wel een iui krijgt.

Houston: er bestaat niet voor niets zoiets als een zwangerschapstest! Als alle vrouwen duidelijk konden voelen wanneer ze zwanger waren dan waren die dingen overbodig.... En het is ook nog vroeg.... Geduld!

Haha dat zegt de muts die zelf ook weinig geduld heeft. Ik voel nog maar weinig prikjes en krampjes CHECK, de pukkels zijn nog steeds aanwezigbCHECK, heb een grote chocoladebehoefte CHECK, borsten voelen volledig normaal CHECK, klinkt al met al asof ik er haast naast lig. Maar ik blijf nog even wiebelig zitten op het bankje, je weet maar nooit. Ga proberen het testen tot zondag uit te stellen.Hate to say it, maar toen was ik dus zwanger! Houston en Mila, hang in there!! Ik duim voor jullie en voor alle andere vrouwen op het wachtbankje!

Houston, egoposten ken ik niet. Je schrijft hier toch juist om van je af te schrijven!!

Sterre, ik hoop dat je vriend weer snel ok is. Maar vooral dat jij snel weer ok bent!

Stomme vraag misschien, maar met twee follikels kun je toch ook zwanger worden? Of heb je meer follikels nodig om een punctie te krijgen en is dat het "probleem".

Veronique, mijn huisarts was niet eens bekend met de procedure en schreef een verwijzing met daarop: "Mevrouw Gavia wil graag zwanger worden." Of iets in die richting. De verpleegster van het UMCU heeft er niets mee gedaan. Het is wel handig omdat ze meteen de gegevens van mijn huisarts hadden.

Fearless, CF, Liz, het aftellen is echt begonnen voor jullie!! Zo spannend! Ik wens jullie alvast veel succes!

Hier overigens ben ik ontzettend moe en misselijk. Niet leuk Mijn vakantie is net begonnen. Ik vraag me af hoe anderen dat doen die wel moeten werken. Of bijt je je daar dan doorheen?
anoniem_79219 wijzigde dit bericht op 12-07-2013 21:10
Reden: kleine verandering en toevoeging.
% gewijzigd
Ah Zoeter, bedankt voor je bericht!

Misschien kun je me wat meer informatie nog geven?

In mijn gemeente is er sowieso geen KDV met flexibele contracten. Ik wil/moet 4 dagen per week werken. Als je rekent met 10 maanden onderwijs en de 2 maanden vakantie, dan zou ik dus 2 maanden lang, 4 dagen per week "onnodige" opvang hebben.

Ik kom er op uit dat een KDV mij ongeveer 200 euro per maand kost. Dus 2400 euro per jaar.

De gastouder kost ongeveer 100 euro per maand en zou ik dan minder nodig hebben, dus 10 maanden x 100 euro is 1000 euro per jaar. Stel dat ik in de vakantie wel (een aantal) dagen door laat lopen komen je op max 1200 euro per jaar. Dat is de helft! Vind ik toch aanzienlijk!

Naast de kosten vind ik het gevoelsmatig echt heel moeilijk om mijn kind 4 dagen per week naar een opvang te brengen terwijl ik thuis ben, maar ook om voor iets te betalen terwijl ik het niet wil gebruiken.

Maar gevoelsmatig wil ik liever voor een KDV kiezen. De KDV's zien er erg goed uit op internet en ik heb er goede verhalen over gehoord. De gastouders vind je niet echt goed terug op het net en daarbij zijn er maar weinig hier in de omgeving. Maar als ik het aan wat meer mensen verteld heb kan ik ook wat meer navragen bij anderen hoe zij dit doen.

Heb ik nog een vraagje aan jullie, waar kan ik aanspraak op maken tegen die tijd? Kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag (veranderd dit als je kinderen krijgt?), kinderbijslag. Ik weet dat CF het eens gehad heeft over de combi-korting, een ouder korting. Moet ik dat aanvragen?
Gavia, er zijn KDV's die een aantal weken dicht zijn in de zomer. Dat is de reden dat ik niet naar het KDV bij mij in de straat ga (oh, en dat ze meer dan 8 euro per uur vragen )

En ik snap ook niet hoe je aan een goede gastouder komt. Er zitten allerlei bureaus tussen die veel geld vragen en je ook geen informatie geven zonder inschrijving. Dat vond ik allemaal zo schemerig, dat ik gewoon voor een overzichtelijk KDV heb gekozen.

Houston, hou vol. En wat Gavia zegt, hier bestaat egoposten niet, dus je kunt gewoon 1 zin posten als dat is wat je wilt/kunt op dat moment.

Tessado, wat enorm vervelend om nu zulke werkstress te hebben. Wel een troost dat je nu een hondje hebt. Dieren kunnen echt een steun zijn als je het moeilijk hebt. Ik heb mijn kat enorm gemist de afgelopen bijna twee jaar dat ik hiermee bezig ben en dat hij er niet meer is (heb hem elf jaar gehad).

Tessado, Mila en Houston, ik blijf duimen.

Veronique, ik zou me niet druk maken om de verwijzing. Normaal gesproken zou je een kinderwens niet meteen vanaf het begin met de HA bespreken, maar als het die instelling helpt om een goed beeld van je te krijgen, lijkt het mij geen probleem. Toch?

Wat betreft de belastingen, volgens mij gaat alles wat er aan kortingen bestaat vanzelf, omdat je op je aangifte invult dat je een kind hebt. Kinderbijslag gaat ook vanzelf. Het enige waar je je (volgens mij) voor moet aanmelden is de kinderopvangtoeslag en het kindgebonden budget.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Voor Gavia (en wie dit nog meer handig vindt..)Kinderbijslag moet je wel aanvragen, maar je krijgt een brief thuisgestuurd om je te waarschuwen. Aanvragen via je digid en internet...Kinderopvangtoeslag moet geloof ik aangevraagd worden binnen een maand van de startdatum.Kindgebonden budget en zorgtoeslag kan net als de kinderopvangtoeslag via mijntoeslagen.nlVoor een proefberekening van de bovenstaande toeslagen kun je terecht op Rekenhulp toeslagenWist je dat je in het onderwijs recht hebt om een tijdje deels betaalde ouderschapverlof op te nemen? Zo heb ik haar eerste jaar geheel maar 3 dagen hoeven werken. Van die ene dag dat ik niet werkte kreeg ik 60% doorbetaald. Die 40% salaris die ik miste, daar hoefde ik dus ook een dag minder creche voor af te nemen. Die ga ik nu pas na de zomervakantie af nemen, want dat vind ik inderdaad ook zonde.Omdat er bij veel kdv nu 'wanhopige' pogingen gedaan worden om kinderen naar binnen te lokken, valt er misschien best voor je te onderhandelen Gavia. Welke regio woon je trouwens? Ik in regio Rotterdam, dus zou je hier wel advies kunnen geven. Wie weet kun je iets inzetten op in de schoolvakanties minder uren of dagen afnemen. Ze hebben immers ook meer mensen nodig bij de BSO. Dan moet je wel een KDV kiezen die ook een BSO heeft. Helemaal niet afnemen zijn ze vaak niet zo blij mee, omdat het ook aan de kindjes te merken is na een maand niet op het kdv te zijn geweest.
Oh, bedankt voor de uitgebreide uitleg (en correctie), Zoeter!

Toch wel heel fijn dat de overheid meebetaalt aan de kosten van de kinderen. Maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Goedemorgen allemaal!!

Het is nog te vroeg om iemand te bellen dus jullie zijn de eersten die het horen (na de kat )...

Ik had gisterenavond toch ineens weer steekjes in mijn linkeronderbuik en toen ik vanmorgen moest plassen had ik geen geduld meer;

Een hele duidelijke streep!!! Ik ben gewoon zwanger!!!!!
Woeoeoehoehoehoe, gefeliciteerd! Wat een goed nieuws om wakker mee te worden!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Gefeliciteerd meid!

Ik ben net zo enthousiast uit bed gesprongen dat ik vergat dat ik vandaag eerst wat zou eten, zodat de misselijkheid misschien wat minder zo zijn. En bedankt he

(ik las het op mijn mobiel, maar schrijf liever via laptop)
Wow Mila, gefeliciteerd!

Waar zit de any-key?
Wauw, Mila gefeliciteerd!!! Spannend weer! Ik ga heel hard duimen voor je.

Houston, schuif jij aan?

Gavia, ik heb van mijn huisarts Emesafene zetpillen gekregen. Ze zijn er ook in gewone tabletjes. Tegen de misselijkheid is dat dus. Helpt heel goed!! 's Avonds komt de misselijkheid pas weer terug als ik hem 's ochtends neem.

Mijn misselijkheid neemt nu pas af (11 weken ben ik vandaag). Ik gebruik ze niet meer sinds 3 dagen en het gaat prima.
Ps. Mila bij mij begon het ook met af en toe steekjes achter mijn schaambeen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven