Kiezen voor IUI of IVF???
maandag 1 oktober 2007 om 17:15
Hoi!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
maandag 2 juni 2008 om 20:04
Ja dat klopt Laika, ik vond het allemaal reuze spannend en wilde even afwachten wat er zou gebeuren, voordat ik iedereen alweer blij ging maken (inclusief mezelf) en dat het het dan weer mis zou gaan, zoals de vorige keer. Dit keer weten onze ouders en de vriendengroep ook niets, op 2 vriendinnen en mijn zus na. Vooral voor mezelf even iets minder stressvol maken. En het was erg spannend, want blijkbaar gaat het echt heel vaak mis met ontdooien en was het erg bijzonder dat we er 1 hadden en die ene ook teruggeplaatst kon worden. Maar dat was nog een kans van 1 op 2, nu gaan we naar de kans 1 op 7........
Maar wat ontzettend balen dat het nu al niet goed is bij jou zeg! Had je het toch zelf goed ingeschat....dikke knuffel voor jou!!!!!!!!!!!!!!
Maar wat ontzettend balen dat het nu al niet goed is bij jou zeg! Had je het toch zelf goed ingeschat....dikke knuffel voor jou!!!!!!!!!!!!!!
maandag 2 juni 2008 om 20:17
Oke, dan begrijp ik het nu weer! Ik kan me overigens wel goed voorstellen dat je dit wel even voor jezelf wilde houden hoor. k ga natuurlijk weer voor je duimen dat deze embryo lekker 9 maanden blijft zitten en uitgroeit tot een mooie baby. En een kans 1 van 7 is wel een kand van 1 op 7, das meer dan niets!!! Positief blijven!
Inderdaad wel shit dat ik het nu al weet. Maar ik zie ook weer voordelen, we gaan namelijk zaterdag 2,5 week op vakantie en dan zijn mijn zwaarste ongesteldheidsdagen alweer voorbij, das dan wel weer handig. Tja, ik moet er toch iets van maken he? En uiteraard gaan we op vakantie het ook weer lekker op de natuurlijke manier te proberen! Daarna zien we dan wel weer verder...
Inderdaad wel shit dat ik het nu al weet. Maar ik zie ook weer voordelen, we gaan namelijk zaterdag 2,5 week op vakantie en dan zijn mijn zwaarste ongesteldheidsdagen alweer voorbij, das dan wel weer handig. Tja, ik moet er toch iets van maken he? En uiteraard gaan we op vakantie het ook weer lekker op de natuurlijke manier te proberen! Daarna zien we dan wel weer verder...
donderdag 12 juni 2008 om 14:18
Luister naar je gevoel daar voel je je alleen maar beter door en kun je later geen spijt krijgen..... Vaak laat je je soms beinvloeden door gepraat en reacties van anderen en druk je je gevoel weg en dan kun je later spijt krijgen ....
Vertrouw op jezelf, je bent goed bezig en hoe het ook gaat je kunt trots zijn op jezelf. Onthoud wel er is nog hoop en zolang dat er nog is zou ik lekker(?!)door gaan.....
Vertrouw op jezelf, je bent goed bezig en hoe het ook gaat je kunt trots zijn op jezelf. Onthoud wel er is nog hoop en zolang dat er nog is zou ik lekker(?!)door gaan.....
dinsdag 17 juni 2008 om 14:08
Met mij gaat het goed ,hoor. Ik geniet van alles, van mijn dochter en man, van het oppassen op de kindjes enz. Donderdag heb ik een gesprek bij een kdv hier in de buurt. Ik voel me zo goed om met kinderen om te gaan , ik geniet van het gastouder zijn alleen mis ik het contact met collega's vandaar dat ik solliciteer bij het kdv....
donderdag 19 juni 2008 om 09:04
donderdag 19 juni 2008 om 11:30
Het gesprek ging goed en was erg leuk!! Ik was zeer interessant... Het ziet ernaar uit dat ik weer ga leren! Ze zou voor me uitzoeken wat ze voor me kan betekenen want ik beschik niet over een diploma (nog) . Ik heb wel een HBO opleiding gedaan maar deze door omstandigheden in het derde jaar afgebroken.Ben dus nu aan het uitzoeken en info aan het opvragen voor geschikte en eventueel verkorte opleidingen. Heb ik in het gesprek ook aangegeven en is me meegedeeld welke opleidingen ik zou kunnen doen en welke absoluut niet!!! (LOI).
Het was helemaal top als ik hbo diploma zou halen want daar hadden ze nog geen leidsters van. Dus waarschijnlijk eerst verkort mbo en dan werken en dan hbo.... LEUK!!!!!
Het was helemaal top als ik hbo diploma zou halen want daar hadden ze nog geen leidsters van. Dus waarschijnlijk eerst verkort mbo en dan werken en dan hbo.... LEUK!!!!!
maandag 23 juni 2008 om 14:13
Geen goed bericht gekregen. Het locatiehoofd belde me op, ze kon me helaas niet laten werken. Dan heb je echt al een diploma kinderopvang nodig. Het kon ook niet, ook al ging ik alsnog een opleiding volgenwant daar gaat teveel tijd inzitten . Ik heb dit nagezocht en er gaat toch dan minimaal 2 jaar inzitten. Er is er wel één die korter kan maar deze kost heel veel veel geld. Aangezien ik dan helemaal geen inkomsten heb en het wel heel veel kost en ook een gezin heb met alle kosten wat daarbij hoort , is het niet op te brengen. Het loc.hoofd vond het ook heel jammer, vooral omdat ze wel wat in me zag ook gezien mijn ervaringen en gestaakte hbo-j opleiding.Ik was net in onderhandeling met twee opleidingen over verkorte opleiding in mijn geval. Gelukkig heb ik mijn oppaskindjes .....
maandag 23 juni 2008 om 17:53
He verdorie zeg, wat zonde! En dan kun je inderdaad weinig beginnen.....wel heel erg jammer! Hoelang heb je hbo J gedaan? Geldt dat ook niet als equivalent van een mbo opleiding? Want ik weet wel dat SPH (kwam net na HBO J) na het derde jaar soms vergeleken wordt met een afgesloten Kinderopvang MBO studie.......
dinsdag 24 juni 2008 om 13:16
Ik ben dus in het derde jaar gestopt, niet volledig afgemaakt. Bij diverse mbo opleidingen word ik toch als 'beginner' aangenomen dwz. geen vriijstelling en niet verkort .
Nou ja, goed... Ik zit toch nog te twijfelen hoor of ik het misschien er maar gewoon op moet wagen. Toch een mbo opleiding doen en dan maar zien. De financién zijn dan alleen een probleem en het feit dat ik geen rijbewijs heb.
Ik heb morgen wel een afspraak bij Randstad. Eens kijken of daar nog mogelijkheden voor mij zijn.......
Nou ja, goed... Ik zit toch nog te twijfelen hoor of ik het misschien er maar gewoon op moet wagen. Toch een mbo opleiding doen en dan maar zien. De financién zijn dan alleen een probleem en het feit dat ik geen rijbewijs heb.
Ik heb morgen wel een afspraak bij Randstad. Eens kijken of daar nog mogelijkheden voor mij zijn.......
woensdag 25 juni 2008 om 21:10
O, zie nu pas dat mijn bericht van gister niet geplaatst is. Raar...
Ben niet echt veel wijzer geworden bij het uitzendbureau. Wel is me duidelijk geworden dat ik niet echt interessant ben mede doordat ik geen papiertje heb en geen rijbewijs en niet full time wil werken?!!!! Nou ja, er werken naar mijn mening toch heel veel mensen part time.....
Blijf voorlopig lekker beig met mijn gastkindjes.....
Ben niet echt veel wijzer geworden bij het uitzendbureau. Wel is me duidelijk geworden dat ik niet echt interessant ben mede doordat ik geen papiertje heb en geen rijbewijs en niet full time wil werken?!!!! Nou ja, er werken naar mijn mening toch heel veel mensen part time.....
Blijf voorlopig lekker beig met mijn gastkindjes.....