Centraal bug topic

05-06-2013 17:00 842 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 09 juli 2013 @ 15:57:

Is er al nieuws over de stack overflow meldingen? Ik word er gek van. Of had ik dat al gezegd?

Laatste wat ik erover gehoord heb is dat het niet lukt de exacte oorzaak te achterhalen en dus ook niet om het weg te krijgen.

Gek blijft vooral ook dat je de meldingen niet uitgezet krijgt. Ik heb het ook in IE8 geprobeerd, maar ik zie die meldingen daar niet voorbij komen.

Daarom blijf ik ook even met je meedenken:

http://answers.microsoft. ... -8d66-6090bef07aa7?auth=1

Het probleem wat daar beschreven staat (in dit geval voor de FB website), is dat wat je zelf ook ervaart?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mijn inbox doet t ook! Of deed het al, maar weet nu hoe het moet. :-)
quote:ModeratorViva schreef op 10 juli 2013 @ 13:52:

[...]

Laatste wat ik erover gehoord heb is dat het niet lukt de exacte oorzaak te achterhalen en dus ook niet om het weg te krijgen.

Gek blijft vooral ook dat je de meldingen niet uitgezet krijgt. Ik heb het ook in IE8 geprobeerd, maar ik zie die meldingen daar niet voorbij komen.

Daarom blijf ik ook even met je meedenken:

http://answers.microsoft. ... -8d66-6090bef07aa7?auth=1

Het probleem wat daar beschreven staat (in dit geval voor de FB website), is dat wat je zelf ook ervaart?

Bedankt. Geprobeerd maar helpt niet.

Nog een tip die misschien kan leiden tot een oplossing. Bij het Viva forum is het altijd stack overflow at line 1313. Is het misschien wel op te zoeken waar of wat die line 1313 is?
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Mariska76 schreef op 05 juli 2013 @ 13:45:

Sinds vandaag worden mijn voorkeuren niet onthouden als ik uitlog. Nu kan ik ervoor kiezen om ingelogd te blijven, maar dat wil ik liever niet Zelfde probleem hier. En zelfs bij ingelogd blijven zijn mijn voorkeuren bij een volgende sessie weer verdwenen.
quote:anky schreef op 12 juli 2013 @ 08:25:

[...]

Zelfde probleem hier. En zelfs bij ingelogd blijven zijn mijn voorkeuren bij een volgende sessie weer verdwenen.Hier ook het probleem en ik heb wel aangeklikt dat ik ingelogd wil blijven. Alleen als de laptop helemaal is afgesloten en bij opnieuw opstarten heb ik het dus. Niet als ik even Viva afsluit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Inderdaad lijken de ingestelde voorkeuren soms gereset te worden. De reden hiervoor is nog onduidelijk, maar wordt wel onderzocht nu.

@louise1: ik kan me herinneren dat we aan de hand van het line nummer dit eerder hebben laten onderzoeken, maar het toen niets opleverde. Er was in de code in ieder geval niets zichtbaar op dat line nummer.

Via de Microsoft help-pagina's zie ik wel dat in het in met name IE7 en IE8 vaker gebeurt. Het kan zijn dat bijvoorbeeld komt door Adobe Flash Player (waarmee geloof ik de advertenties hier op de site werken), maar het kan ook andere oorzaken hebben zoals bijvoorbeeld een conflict met de virusscanner, daar blijven ze een beetje vaag over. Het schijnt ook nog per besturingssysteem te verschillen. Gebruik je windows 7, windows xp of een ander besturingssysteem?

Edit: ik vond ook nog dit soortgelijk probleem http://answers.microsoft. ... 2c-402e-b395-70a215d3c1ee

bij wie het runnen van IE zonder add-ons ook niet hielp. Het team van Microsoft verwijst daar naar een fix die mogelijk uitkomst biedt. Helpt jou dat?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Hoi, bedankt voor het opvolgen. Aangezien het mijn werk pc is enik zelf geen updates etc kan uitvoeren vrees ik dat de gegeven tips in link voor mij niet zullen werken. Zal het maandag proberen
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb berichten! Sommigen iets minder nozel dan anderen alleen... ik kan ze niet verwijderen?

Zoembeest?
Ik wil even kwijt dat UPC verbannen moet worden van internet. Ik heb eindelijk een addblocker aangezet omdat de banner/reclameblok van UPC werkelijk zum kotzen vervelend is.

Dit valt waarschijnlijk niet onder buggs, maar ik vind dat grote bedrijven als sanoma wel eens eisen mogen gaan stellen aan hun adverteerders. Bespottelijk dat dat soort kloteadvertenties nog kunnen bestaan.
Ik denk dat Sanoma er dik voor betaald krijgt, dus dan zal het ze aan hun reet roesten wat wij ervan vinden.
Als ik op de gewone website een categorie aanklik op het forum, krijg ik een hele andere site te zien. Tommy Hilfiger, iets over studieboeken enz. Ik heb het op de iPad, maar een virus lijkt me sterk want dat is er bijna niet voor de iPad. Ik had het vorige week ook, maar toen was het daarna weer over. Nu heb ik het al de hele ochtend.
Ook hier het probleem van niet onthouden voorkeuren. Iedere keer opnieuw moet ik instellen dat ik laatste berichten bovenaan wil, heel irritant. Wat is de update hiervan?
quote:Lebowski schreef op 21 juli 2013 @ 11:00:

Ook hier het probleem van niet onthouden voorkeuren. Iedere keer opnieuw moet ik instellen dat ik laatste berichten bovenaan wil, heel irritant. Wat is de update hiervan?

Dit is inderdaad een tijdje terug gemeld en ligt nog bij de TD. Lijkt erop dat die instellingen regelmatig gereset worden, alleen totaal geen idee waarom. Er is ook niets ingrijpend veranderd de afgelopen tijd, dus raar dat dit vroeger nooit speelde en nu wel.

Als het is opgelost laten we het weten.

Ik snap echt helemaal niets van die inbox.

Op mijn pagina staat dat ik 1 bericht heb.

Ik open deze vanuit die pagina.

Ik reply op het bericht.

Ik check mijn berichten.

Dan krijg ik te zien: 'Je hebt deze gebruiker nog geen berichten gestuurd.'

Waarom komt dit bericht wel op de algemene pagina maar niet in mijn inbox, en waarom geeft de site aan dat ik geen berichten heb verzonden terwijl ik 2 minuten geleden dat wel heb gedaan?

Ik vind het qua design er niet echt makkelijker op geworden.
Heel leuk he, dat onderhoud aan het forum enzo. Maar het forum is meer dan 24 uur offline geweest. Hadden jullie dat niet even van tevoren kunnen melden? Ik vind het best slecht eigenlijk dat zoiets onaangekondigd gebeurd.
Ik dacht dat ik hier de reden kon vonden waarom er onderhoud gepleegd moest worden, maar helaas. Waarom (overdag) eigenlijk?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik had gehoopt dat de zoekfunctie het nu weer zou doen.

Dus niet, jammer.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Lieve medeforummers ik heb het uit frustratie viva gemaild en kreeg het volgende antwoord.

er is nu nog een probleem met het forum waardoor deze niet werkt. Er wordt nu gewerkt aan het terugplaatsen van de backup, zodat het forum in ieder geval zo snel mogelijk weer in de lucht is. Door de storing is er data beschadigd, waardoor we helaas de forumreacties na dinsdagnacht 01:00 uur kwijt zijn.

Er wordt op dit moment heel hard gewerkt aan een oplossing."
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Het heeft even geduurd, maar het Viva forum is weer online!

De aanleiding was een grote storing in het netwerkcentrum, waardoor alle websites van Sanoma gistermiddag op zwart gingen.

De storing zelf is vanochtend verholpen, echter zijn er forumdata aangetast, waarop we terug moesten vallen op een backup van afgelopen nacht. Vanwege de grootte van het forum duurde het een aantal uren voordat deze backup weer terugstond. Dit betekent helaas ook dat alle postings sinds 25 juli 01:00 uur verloren zijn gegaan.

Onze excuses voor alle ongemakken.

Met vriendelijke groet,

Viva Moderator Team

quote:ModeratorViva schreef op 25 juli 2013 @ 15:50:

Het heeft even geduurd, maar het Viva forum is weer online!

De aanleiding was een grote storing in het netwerkcentrum, waardoor alle websites van Sanoma gistermiddag op zwart gingen.

De storing zelf is vanochtend verholpen, echter zijn er forumdata aangetast, waarop we terug moesten vallen op een backup van afgelopen nacht. Vanwege de grootte van het forum duurde het een aantal uren voordat deze backup weer terugstond. Dit betekent helaas ook dat alle postings sinds 25 juli 01:00 uur verloren zijn gegaan.

Onze excuses voor alle ongemakken.

Met vriendelijke groet,

Viva Moderator Team

Wat is dit nu weer voor een gejokkebrok?

Echt, hier krijg je me pislink mee.

Doen alsof het probleem kleiner is dan het was.

ALLE POSTINGS VAN 24 JULI NA 1.00 UUR ZIJN WEG.

Dat is 24 uur langer dan jullie zeggen.

Het forum is niet een halve maar anderhalve dag offine geweest.

En pas na één dag zijn jullie erover gaan communiceren.

En dan hier ook nog zand in de ogen strooien?

You take us for fools?
quote:Éowyn_68 schreef op 25 juli 2013 @ 15:57:

[...]

Wat is dit nu weer voor een gejokkebrok?

Echt, hier krijg je me pislink mee.

Doen alsof het probleem kleiner is dan het was.

ALLE POSTINGS VAN 24 JULI NA 1.00 UUR ZIJN WEG.

Dat is 24 uur langer dan jullie zeggen.

Het forum is niet een halve maar anderhalve dag offine geweest.

En pas na één dag zijn jullie erover gaan communiceren.

En dan hier ook nog zand in de ogen strooien?

You take us for fools?

Beste Eowyn,

Dit is een tikfoutje in de datum, het moet inderdaad 24 juli zijn.

Ook voor ons is deze storing erg vervelend. Uiteraard is er alles aan gedaan om het forum zsm weer online te krijgen.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Niks tikfoutje. Er staat ook backup van 'afgelopen nacht'.

Jullie proberen willens wetens de storing te 'down sizen'.

Als jullie fatsoenlijk hadden gecommuniceerd was ik minder boos geweest. Maar én niet communiceren gedurende een etmaal en daarna ook nog de verkeerde informatie geven. Nee.
Beetje onproffesioneel is het wel, maar dat mensen helemaal van de leg zijn vind ik aardig bizar. Er is toch leven buiten het VF?!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 25 juli 2013 @ 16:19:

Beetje onproffesioneel is het wel, maar dat mensen helemaal van de leg zijn vind ik aardig bizar. Er is toch leven buiten het VF?!Nou ja, blijkbaar niet
Stressed is just desserts spelled backwards
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven