Gek van de pijn...

donderdag 11 juli 2013 om 03:30
Afgelopen maandag zij operatief mijn 2 onderste verstandskiezen verwijderd. Bij 1 had ze heel wat moeite vertelde ze na de ingreep toen ik weer wakker was.
Ze heeft daar zelfs de zenuw geraakt. Daardoor heb ik volgens een anders kaakchirurg die ik gisteren nog heb gezien meer pijn dan normaal. Aangezien de medicatie al omhoog is gegaan moet ik er verder maar doorheen.
Maar ik lig nu al wakker en daadwerkelijk niet goed te zijn van de pijn...
Ik hoop hier wat afleiding te vinden... En tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ze heeft daar zelfs de zenuw geraakt. Daardoor heb ik volgens een anders kaakchirurg die ik gisteren nog heb gezien meer pijn dan normaal. Aangezien de medicatie al omhoog is gegaan moet ik er verder maar doorheen.
Maar ik lig nu al wakker en daadwerkelijk niet goed te zijn van de pijn...
Ik hoop hier wat afleiding te vinden... En tips zijn natuurlijk altijd welkom.

vrijdag 12 juli 2013 om 21:38
Hey, ja. Ik heb vanmorgen direct gebeld dat ik enorm zat met dat gaasje. (Slikte het nu steeds bijna door, terwijl de rest van het gaasje nog vast zat) Ik kon vanmorgen nog me melden op de poli kaakchirurgie. Mijn eigen kaakchirurg had dienst gelukkig!
Ze heeft heel voorzichtig het gaasje weggehaald, en er direct een nieuwe met verdovende zalf geplaatst.
Ook gaf ze aan dat als ik aan die kant iets geks/meer pijn/uitval heb ik gewoon spoedeisende hulp moet bellen en vragen naar dienstdoende kaakchirurg. Zij zou zorgen dat het verhaal bekend was...
If not, dan mag ik dinsdag weer komen om dit gaasje te laten verwijderen.
Ik ben de dag verder redelijk goed doorgekomen. De eerste dag eigenlijk weer dat ik een beetje op de been ben geweest! (afgezien van ziekenhuis bezoekjes)
Nu nog 1.5 uur tot de volgende dosis medicijnen en ik heb er nog niet zo'n last van
Ik denk echt dat ik het ergste nu gelukkig achter de rug heb
alhoewel ik er nog steeds niet uitzie uiteraard Met mijn hamsterwangen en op de kaaklijn blauwe (geel/groen meer eigenlijk) plekken lijkt het erop of ik een potje gebokst heb...
Maar ook dat is maar tijdelijk
Nu lekker een film kijken!
Ze heeft heel voorzichtig het gaasje weggehaald, en er direct een nieuwe met verdovende zalf geplaatst.
Ook gaf ze aan dat als ik aan die kant iets geks/meer pijn/uitval heb ik gewoon spoedeisende hulp moet bellen en vragen naar dienstdoende kaakchirurg. Zij zou zorgen dat het verhaal bekend was...
If not, dan mag ik dinsdag weer komen om dit gaasje te laten verwijderen.
Ik ben de dag verder redelijk goed doorgekomen. De eerste dag eigenlijk weer dat ik een beetje op de been ben geweest! (afgezien van ziekenhuis bezoekjes)
Nu nog 1.5 uur tot de volgende dosis medicijnen en ik heb er nog niet zo'n last van

Ik denk echt dat ik het ergste nu gelukkig achter de rug heb

Maar ook dat is maar tijdelijk

Nu lekker een film kijken!

zondag 14 juli 2013 om 13:46
Pfff dacht dat het allemaal echt beter ging. Nu heb ik sinds gisteren einde van de dag hevige steken (soort zenuw pijn) in mijn oor... Niet vol te houden haast. Zelfs niet met de pijnstillers.
Net even contact gehad met de dienstdoende kaakchirurg. Moet nu aan de zetpillen paracetamol en morgen weer naar mijn eigen kaakchirurg...
Enige wat ik nu kan is janken van de pijn en iedereen om me heen afsnauwen... Ik kan niets hebben nu. Vannacht weer niet geslapen door die steken en trek het even niet zo goed.
Net even contact gehad met de dienstdoende kaakchirurg. Moet nu aan de zetpillen paracetamol en morgen weer naar mijn eigen kaakchirurg...
Enige wat ik nu kan is janken van de pijn en iedereen om me heen afsnauwen... Ik kan niets hebben nu. Vannacht weer niet geslapen door die steken en trek het even niet zo goed.

zondag 14 juli 2013 om 15:33

zondag 14 juli 2013 om 15:41
Vervelend zeg! Is het niet handig om als het over een uurtje nog zo is (nog een keer
) even te bellen met de dienstdoende kaakchirurg om te overleggen?
"Ook gaf ze aan dat als ik aan die kant iets geks/meer pijn/uitval heb ik gewoon spoedeisende hulp moet bellen en vragen naar dienstdoende kaakchirurg. Zij zou zorgen dat het verhaal bekend was..."

"Ook gaf ze aan dat als ik aan die kant iets geks/meer pijn/uitval heb ik gewoon spoedeisende hulp moet bellen en vragen naar dienstdoende kaakchirurg. Zij zou zorgen dat het verhaal bekend was..."

zondag 14 juli 2013 om 15:57
Lieve Polkadot,
Even een dikke knuf ik weet hoe ontzettend pijn dit doet. Ik heb ook een ontsteking gekregen nadat mijn verstandskies na veel gefrees en gesjor in het kaakbot er uit werd gehaald. Bijna 2 weken pijn gehad en ook bij mij hielp de pijnstilling van Brufen met Paracetamol niets. Ik had nog Aleeve liggen en die heb ik ingenomen in combinatie met de Paracetamol (dus gestopt met Brufen) en dat hielp.
Hebben ze jou een spoelmiddel meegegeven zodat je de rommel eruit kunt spoelen? Zo niet overleg even of je bij de apotheek waterstofperioxide mag halen en leg uit dat het voor mondspoeling is dan weten zij welke concentratie ze mee kunnen geven. Elke dag spoelen en op een gaasje bijten dat doordrenkt is hiermee. Dan krijgt de ontsteking verder geen kans. Ook met een spuitje met een tuitje (kromme) die je kunt krijgen bij de apotheek kun je voorzichtig de wond uitspuiten. Vraag wel na bij de kaakchirurg of dat al mag omdat je als je te snel gaat spoelen je het genezingsproces kunt vertragen.
Heel veel sterkte en het wordt beter echt!
Even een dikke knuf ik weet hoe ontzettend pijn dit doet. Ik heb ook een ontsteking gekregen nadat mijn verstandskies na veel gefrees en gesjor in het kaakbot er uit werd gehaald. Bijna 2 weken pijn gehad en ook bij mij hielp de pijnstilling van Brufen met Paracetamol niets. Ik had nog Aleeve liggen en die heb ik ingenomen in combinatie met de Paracetamol (dus gestopt met Brufen) en dat hielp.
Hebben ze jou een spoelmiddel meegegeven zodat je de rommel eruit kunt spoelen? Zo niet overleg even of je bij de apotheek waterstofperioxide mag halen en leg uit dat het voor mondspoeling is dan weten zij welke concentratie ze mee kunnen geven. Elke dag spoelen en op een gaasje bijten dat doordrenkt is hiermee. Dan krijgt de ontsteking verder geen kans. Ook met een spuitje met een tuitje (kromme) die je kunt krijgen bij de apotheek kun je voorzichtig de wond uitspuiten. Vraag wel na bij de kaakchirurg of dat al mag omdat je als je te snel gaat spoelen je het genezingsproces kunt vertragen.
Heel veel sterkte en het wordt beter echt!
zondag 14 juli 2013 om 16:04
Heb je topic gelezen , sterkte vrouw hopelijk is het snel voorbij
allisan nooit van gehoord bij mijn man hebben ze dat ook gedaan , en gewoon onder plaatselijke verdoving
ik heb bij de laatste een abces gekregen in mijn mond ook heel pijnlijk *drie maanden mond niet open kunnen doen, fysio voor gehad*
allisan nooit van gehoord bij mijn man hebben ze dat ook gedaan , en gewoon onder plaatselijke verdoving
ik heb bij de laatste een abces gekregen in mijn mond ook heel pijnlijk *drie maanden mond niet open kunnen doen, fysio voor gehad*

zondag 14 juli 2013 om 16:05
Troep uit de wond is een ontwikkeling waarmee je echt goed kan bellen. Misschien is er iets anders te doen, nu de troep eruit komt.
Voor vijven bellen, scheelt misschien in openingstijden.
Logisch dat je het nu niet ziet zitten, je was er bijna vanaf en krijgt nu opeens wéér pijn. Dat is meer dan Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Bellen hoor!
Voor vijven bellen, scheelt misschien in openingstijden.
Logisch dat je het nu niet ziet zitten, je was er bijna vanaf en krijgt nu opeens wéér pijn. Dat is meer dan Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Bellen hoor!
zondag 14 juli 2013 om 16:13
quote:ikbenevelyn schreef op 14 juli 2013 @ 16:05:
Maryssa perioaid toch?
Ja, Perioaid dat zou ook kunnen, maar mij is toen waterstofperioxide aangeraden
http://www.apotheek.nl/Me ... A.aspx?mId=10704&rId=1461
Maryssa perioaid toch?
Ja, Perioaid dat zou ook kunnen, maar mij is toen waterstofperioxide aangeraden
http://www.apotheek.nl/Me ... A.aspx?mId=10704&rId=1461

zondag 14 juli 2013 om 16:27
zondag 14 juli 2013 om 16:38
Dat je nu niets positiefs ziet is begrijpelijk.
Maar zoals Maryssa al zegt; het wordt echt beter.
Zou een flink koude lap op de wang verlichting geven?
Hopelijk kun je een beetje afleiding vinden.
Sterkte ermee.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zondag 14 juli 2013 om 16:42
Dat is ook een goede tip; koelen verdoofd inderdaad ook de pijn. Kijk even in de vriezer of er nog een zak erwtjes in ligt of zo. Handdoek er omheen en voorzichtig tegen je wang aanhouden. Ow en zoek afleiding hè, is moeilijk dat weet ik omdat die pijn overal doorheen komt. Maar ga iets doen wat je leuk vindt.
zondag 14 juli 2013 om 16:43
quote:Polkadot28 schreef op 14 juli 2013 @ 16:27:
Net gebeld en direct teruggebeld door arts. Troep eruit is goed, druk op de zenuw zal verminderen dan.
Net weer gespoeld en de eerste hechting is los gekomen...
Nu maar hopen dat dit de goede kant opgaat. Morgenochtend meteen bellen voor een afspraak met mijn eigen kaakchirurg.Ik vind paracetamol nogal miniem en niet de beste keuze voor de pijn die je hebt. Tramadol werkte bij jou niet maar heb je wel eens naproxen geslikt? Niet iedereen is hetzelfde en niet iedere pijn. Kans is groot dat je met naproxen een beter resultaat hebt. Vraag het gewoon even.
Net gebeld en direct teruggebeld door arts. Troep eruit is goed, druk op de zenuw zal verminderen dan.
Net weer gespoeld en de eerste hechting is los gekomen...
Nu maar hopen dat dit de goede kant opgaat. Morgenochtend meteen bellen voor een afspraak met mijn eigen kaakchirurg.Ik vind paracetamol nogal miniem en niet de beste keuze voor de pijn die je hebt. Tramadol werkte bij jou niet maar heb je wel eens naproxen geslikt? Niet iedereen is hetzelfde en niet iedere pijn. Kans is groot dat je met naproxen een beter resultaat hebt. Vraag het gewoon even.