Gezondheid alle pijlers

Mirena

17-07-2013 09:18 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor ik naar de dokter ging voor een recept voor de mirena heb ik het hele forum hier afgezocht naar ervaringen enzovoort over de mirena. Erg goed forum met fijne reacties. Daarom hoop ik dat ik snel reacties krijg op mijn vraag.

Ik ben afgelopen maandag naar de dokter geweest. Recept voor de mirena gekregen. Nu het volgende, ik moet een maand wachten, want ik werd ongesteld op 11 juli. Dus het liefst wanneer je ongesteld bent. Nou ben ik het meestal 3 a 4 dagen, dus moest ik een maand wachten en heb ik een afspraak op 14 augustus.

Nu heb ik 3 dagen daarna een hardloop wedstrijd, dus liever natuurlijk eerder.

Nu ben ik net opeens weer ongesteld geworden, ( heb best regelmatig altijd). Dus ik weet ook niet hoeveel dagen dit weer duurt. Heb de huisarts gebeld of ik hem vandaag kan laten plaatsen ( want heb de mirena al opgehaald), maar vandaag zei ze dat ze geen tijd had omdat ze vol zaten. Morgen kan eventueel wel. Zal ik morgen doen ( en niet weten of ik dan NOG ongesteld ben), of toch een maand wachten? Het liefst wil ik zo snel mogelijk omdat ik ook in oktober een tijdje op vakantie ga en hem er dan wel in wil hebben.

Hoop dat ik snel reacties krijg over jullie mening. En dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Groet,

Anoniempje
Gewoon proberen morgen. Waarom niet?
Volgens mij is het niet héél belangrijk dat je ongesteld bent als het wordt geplaatst. Het schijnt wat makkelijker te zijn omdat de baarmoedermond dan wijder is, en daarnaast weten ze dan zeker dat je niet zwanger bent. Ik denk dat het dus ook wel zou moeten kunnen als je niet ongesteld bent. Maar als je het zeker wilt weten moet je het aan de huisarts vragen.
Zo, dat is een fijne snelle reactie. Omdat je baarmoeder mond open staat als je ongesteld bent. Stel dat ik morgen niet meer ongesteld ben, ben ik bang dat het heeeel zeer doet?!

(heb nog geen kind gehad)
Dat ding is heus niet meteen weer hermetisch gesloten. En met dat heel zeer zal het ook wel een beetje meevallen.
Bedankt voor de snelle reacties!! Ik zit nog te twijfelen..
Volgens mijn gyn kon het nog makkelijk binnen een week na de ongesteldheid. Pijn doet het toch wel, maar als het in een keer lukt duurt dat maar een paar seconden. Ik raad je aan om vooraf wel 2 ibuprofens of paracetamol te slikken.
Het doet sowieso zeer, van te voren een paracetamol nemen en vooral gewoon niet te druk maken, zeer doet het toch wel.

Wel voor een goed doel.
Ik zou overleggen met je huisarts of je niet naar de gynaecoloog moet. Die van mij doet het niet bij vrouwen die geen kind gebaard hebben en die gaf ook aan dat dat een normale gang van zaken is.

Misschien dat meer ervaringsdeskundigen daar wat over kunnen zeggen. Ik zou het liever niet bij de huisarts doen als ik jou was.

Succes trouwens.
Ik heb het gevraagd maandag, na alle reacties hier of het niet beter was bij de gyn. maar mijn huisarts zei dat ze het vaker had gedaan en ook bij vrouwen zonder dat ze zwanger waren geweest en dat dat geen probleem was.

Heb de afspraak staan, morgen 15.30. Zit hem nu al heeeeel erg te zenuwen haha.. ben echt heel erg daar in. Ben heel erg benieuwd en ben blij dat ik niet een maand hoef te wachten, dan is het maar achter de rug.

1 ibruprofen een uur van te voren.

Iemand nog tips? behalve ontspannen?
Idd, van te voren 2 paracetamollen nemen en proberen te ontspannen. Jammer dat je nog niet bevallen bent, anders had je vast allerlei oefeningen gekend om van onderen te kunnen ontspannen, hielp mij in elk geval heel goed.

En wat ik fijn vond was een jurkje aantrekken, ik moest de hele behandelruimte doorlopen van het kleedhokje naar de tafel en had het niet zo leuk gevonden om dat half in mijn blootje te doen.

En plan maar niet teveel voor 's avonds. Ik heb 2 dagen behoorlijk buikpijn gehad naderhand, net als een flinke ongesteldheid.
Heb hem bij de gynaecoloog laten plaatsen. Misschien kun je je huisarts vragen of ze er veel ervaring mee heeft. Zo ja, dan lijkt het me geen probleem. Ik zou het persoonlijk liever bij de gyn. laten doen, maar da's persoonlijk (o.a. omdat zij bijvoorbeeld ook de mogelijkheid hebben een echo te maken om te kijken of ie goed zit).

Ongesteld hoef je niet perse te zijn bij plaatsing hoor. Bij de plaatsing van mirena nr 2 was ik dat ook niet, simpelweg omdat ik niet meer ongesteld werd.

Pijnlijk is het inderdaad waarschijnlijk toch wel, zeker als je nog geen kind hebt gebaard. Maar heb ook wel van mensen gehoord dat het erg meeviel (bij mij niet echt, maar het is echt wel te doen hoor). Wel een tip: ik was de eerste keer vrolijk alleen naar het ziekenhuis gegaan en werd na het plaatsen van de mirena helemaal niet goed (misselijk, duizelig, pijn) en toen moest ik nog alleen naar huis fietsen (schijnt overigens een vrij normaal verschijnsel te zijn, staat ook in de bijsluiter). Misschien is het handig om iemand mee te nemen of om iemand 'standby' te hebben voor als je je daarna niet goed voelt. Bij de tweede keer had ik overigens helemaal nergens last van (plaatsing was nog steeds niet fijn maar daarna wandelde ik zo naar buiten). Oh ja en neem maandverband mee, je kunt daarna bloeden (druppels, geen liters). En de tip van pijstillers van tevoren is een goede, had ik de eerste keer ook niet gedaan.
Doe een maandverbandje in je slip want je kan wat bloed verliezen. Hou het doel in gedachten. Toen ik 'm 4 jaar geleden liet plaatsen heeft het een paar maanden geduurd maar toen werd ik niet meer ongesteld. En mijn stemmingswisselingen en iedere maand bekkenpijn waren ook weg. Nou als je daarvoor een beetje pijn moet hebben dan moet dat maar. Je zult het wel overleven
quote:gwen1980 schreef op 17 juli 2013 @ 09:58:

En plan maar niet teveel voor 's avonds. Ik heb 2 dagen behoorlijk buikpijn gehad naderhand, net als een flinke ongesteldheid.Klopt, dat had ik de eerste keer ook. Was ook goed misselijk de eerste dag. Tweede keer helemaal nergens last van.
Dankjewel allemaal.

Ik neem zoiezo maandverband mee, standaard in mijn tas omdat ik nu ongesteld ben. Heb altijd voor de zekerheid mee voor zoals vandaag nu ik het weer ben.

Ik heb gehoord van mijn dokter dat ik 4 dagen geen tampon en geen seks mag hebben. Voor de rest zei ze een pijnstiller van te voren. Ik vroeg nog of ik me moest laten ophalen door iemand, maar ze zei dat het opzich niet nodig was. Ik woon vlakbij de dokter ( 5 minuten met de fiets) dus gaat het echt niet dan loop ik naar huis of ik kan altijd een van mijn ouders bellen. Ik denk dat ik wel alleen naar huis kan ( wilde savonds wat gaan drinken, ik ga even aankijken hoe ik mij morgen avond voel) zal van de zenuwen die oplopen wel erge hoofdpijn zoiezo hebben erna ( heb ik altijd na de zenuwen).

Ik heb ook gevraagd of zij hem vaker had gezet, dat had zij gedaan dus ik vertrouw op haar woord dat ze het inderdaad vaak heeft gedaan. Ik was nooit echt bij de dokter geweest maar na maandag het gesprek vetrouw ik het wel. Voelt opzich wel goed.

Nog meer tips, altijd welkom!!
Ik zou trouwens savonds gaan winkelen, maar ik denk dat ik even ga waarschuwen, dat als het niet gaat dat het maar verzet moet worden.
Heb je al kinderen gehad? Dan gaat t iets makkelijker met inbrengen. Ik zou t gewoon doen. Ik heb er ook 1! Ti's ff doorbijten😉
Ik laat bij het inbrengen van de Mirena altijd eerst mijn baarmoedermond verdoven. De eerste keer was zonder verdoving, en dat vond ik echt geen pretje.
Eerlijk; ik ben er heel blij mee, maar het plaatsen was echt ontzettend naar en ik heb een paar dagen echt afschuwelijke pijn gehad.
Ik ga het gewoon zonder verdoving doen. Neem 2 ibruprofen van te voren. Blijf tot 2 uur werken zodat ik ook geen zenuwen heb en aan werk moet denken.

Weet je, doet het pijn dan zal het pijn doen. Daarna hoop ik er 5 jaar geen problemen mee te hebben.

Ik heb eigenlijk altijd aan de pil gezeten, tot ik onregelmatig werd tot helemaal niet. Op een gegeven moment was ik het een half jaar niet, ik ben gaan afvallen ( ik was 30 kilo te zwaar). Nu, ben ik 40 kilo afgevallen en gestopt met de pil en is het weer goed, sinds een half jaar. Ik wil daarom ook niet aan de pil, ben net stabiel met een heel gezond gewicht en dat hou ik graag zo.

Doordat ik te zwaar was, werd ik gewoon niet ongesteld.. zo raar.

Maja dat even in het kort waarom ik de mirena wil. Heb nu ook door het afvallen een hele gevoelige maag, waardoor ik bang ben dat als ik een keer problemen heb met mijn ontlasting ik niet gelijk weer bang moet zijn voor die pil. Dus ik ben heel erg benieuwd morgen. Zal als ik thuis ben morgen ook gelijk posten hoe het was.

Echt fijn jullie reacties!!! Top
Ik vond de pijn reuze meevallen!
Haha patriciavb, fijn om dat te horen!!! Ik hoop dat ik ook een hoge pijngrens heb en geen gekantelde baarmoeder etc en dat ik zo weer op de stoep sta!! Ik ga er gewoon positief heen.

Vind zooo fijn, zat er al tegen aan te hikken, dat ik nog een maand moest wachten. Dus ik zit hier met een glimlach dat ik morgen mag. Lekker van deze zenuwen af zijn.

Of het pijn doet of niet: hij moet gezet worden dus.. hopen op het beste!
De pijn valt heel erg mee. Die van mij is geplaatst bij de gynaecoloog en ik laat m De volgende keer weer door de gynaecoloog plaatsen. Dan wordt er namelijk meteen een echo gemaakt om te kijken of hij goed geplaatst is.
Komt wel goed, schatje!
Daarom vrouwke! Zet em op en succes!
Ik heb inmiddels mijn derde mirena , het verwijderen en dan plaatsen vind ik op zich wel even pijnlijk en daarna heb ik nog een paar uur buikkrampen, maar met een ibuprofen en een warme kruik op mijn buik op de bank is het gauw weer over.

Ik vind 5 jaar lang niet ongesteld worden en geen pms hebben, ruimschoots voldoende compensatie :-)

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven