latex van de Action, isdawa?

17-07-2013 12:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met latex en verfspullen van de Action? Overweeg om het daar te gaan kopen, maar als het echt bagger is dan fiets ik toch liever een half uurtje langer naar de Praxis..
Ik heb het gebruikt voor mijn binnenkozijnen benedenverdieping.

Wel door een prof laten aanbrengen. Boven heb ik histor lak gebruikt. Ik zie een heel duidelijk verschil. De Histor verf dekt mooier. Het ziet er gewoon beter uit.
Ik lees mee.
Goedkoop is duurkoop bij verf. Monodek latex van een goed merk hoef je echt maar één keer op te brengen en uiteindelijk scheelt dat geld en tijd.

Bij lak is dat ook zo.

Mijn buren hadden dezelfde schilder als ik voor de buitenkozijnen en hebben goedkope verf gebruikt. Na twee jaar is het verschil goed te zien.
Ik heb zo'n spuitbus zwarte verf bij de Action vandaan gebruikt: het plastic bakje waarin ik een klein laagje heb gespoten loste op waar ik bij stond... Ik ga voortaan naar de verfwinkel voor verf :-)
Goedkoop is misschien duurkoop, maar duurkoop is ook niet altijd eh..

De verf die hier in huis het lelijkst is gebleken, dacht ik eerst dat het huismerk vd Praxis was, maar bleek juist de dure Histor te zijn. Was best teleurgesteld, want die was echt fors duurder.
Ik zou daar niet op bezuinigen, en gewoon 'dure' latex kopen. Je wil in 1 keer opbrengen klaar zijn.
Het is stukken beter dan huismerk Gamma of Praxis latex, maar haalt het niet bij Histor. Als je er gewoon de tijd voor neemt en je er op in stelt dat het minimaal twee lagen moet hebben, voldoet het prima, mits je niet over een knalrode muur heen hoeft te verven. Ik heb het hier voor de plafonds gebruikt, en heeft prima gedekt (1 laag gebruikt, maar was precies dezelfde ral kleur).

Bakken, kwasten en rollers haal ik altijd bij de Action, qua rollers wel de duurste nemen, die pluizen minder. Afplaktape is ruk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd alle rollers en zo na gebruik gewoon weg mik (alleen tijdens verhuizing echt afgewassen en opnieuw gebruikt) dus of je er jaren wat aan hebt, geen idee.
Ik heb de latex gebruikt toen ik mijn oude appartement met een laag wit op de muren moest afleveren. Ik had net zo goed waterverf kunnen gebruiken, werkte voor geen meter!

De verfspuiten zelf (kwasten,rollers etc) vind ik minstens net zo goed als bij de gamma etc. Dus die koop ik daar wel altijd
Ik zweer bij de latex van de Action. Wij hadden zo'n dure bus latex van Histor voor 70 euro, en gingen halverwege verder met de latex van de Action. Je zag helemaal geen verschil.

Ik vind het heerlijk spul!
Ik vind het superk*tverf. Wij hebben het in het studentenhuis gebruikt om de grijsgeworden muur weer wit te maken. We hadden 2 lagen nodig terwijl de onderlaag gewoon een ietwat smerige kleur wit was.

Misschien is dit wat voor je. Hoef je ook niet op de fiets:

http://www.bol.com/nl/s/a ... ex.html?_requestid=190420

Tijdje geleden waren er grotere kortingen. Misschien hebben ze die nog wel bij de praxis en karwei zelf. Ik heb dit gebruikt voor mijn nieuwe huis. Heerlijk spul.
Dank voor de reacties. Ze zijn erg verdeeld... Ik twijfel te erg om de verf daar te halen nu
Zo, Bol.com verkoopt ook al verf? Grappig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven