Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een weekend niet hier te hebben meegelezen/geschreven ben ik er weer!

Wat een lekker weertje zeg, alleen erg ziek geweest van een pizza dus dat was minder. Nu weer een weekje werken en meelezen/schrijven/reageren hier.
Oeps, was vergeten weer uit te loggen. Ik was het dus!
Thanks Lulu, ik ben vandaag de hele dag aan het werk dus wist niet of ik tijd had om Goldstrike in de tabel te zetten. Forum nu weer mobiel.

@goldstrike, beugel heb ik ook gehad en het is in het begin best pijnlijk ja. Gewoon zachte dingen of vloeibare dingen eten in het begin! Dan komt het wel goed. En het eindresultaat os prachtig:)

@wijnkonijn, fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad! En fijn dat jullie samen zo'n 'kindervoorpret' hebben:)

Mijn vriend roept altijd tegen mensen met kinderen dat hij er niet aan moet denken nog, vrijheid kwijt, niet meer uitslapen, geschreeuw etc. Ik vind het ook niet leuk dat hij dat zegt, want ik denk er totaal anders over. Maar ja niks aan te doen.. Heb wel een paar mooie foto's waarbij ik de kindjes op schoot heb. En het stond me goed volgens de ouders;-) dat is dan wel weer leuk om te horen..
Oh ik zie nu een topic over ongewild kinderloos door uitstel... We moeten met z'n allen beginnen dames!!;-)
Bedankt voor de tabel. Ik heb nog a.c. tot januari februai en op = op.

Vanaf dat moment mag het van mij ook gebeuren. Maar ik moet ook in gedachten houden dat het veel langer kan gebeuren.

Een vriendin van mij dacht, oooh ik stop nu met de pil want dat duurt bij anderen ook wel een tijdje voordat ze zwanger zijn. Zij was binnen no time zwanger.
@Sealight, tja.. daar ben ik soms dus wel bang voor, dat ik straks te laat ben.. Maar ja, voor we samenwonen is het voor mij toch echt geen optie..

Trouwens: Is ook uitgezocht waarom het niet lukte met het krijgen van kids bij je vriend en zijn ex? Kan dat voor jullie nog consequenties hebben?

@goldstrike; ik kreeg ook vrij laat (op mijn 18e) een beugel; in het begin van wel even pijnlijk, maar het is te doen ;)

@hier: Heerlijk weekend gehad en gister met vriend een prachtige kanotocht gemaakt.
Ik moest ook weer een boel lezen. Het weekend hier was wat wisselend. Vriend was een beetje depri omdat hij weer eens helemaal niks heeft gehoord over die baan, omdat hij zijn tentamen niet had gehaald en omdat het trainen na de operatie nog niet zo goed gaat als hij wil. Dus we hebben lekker rustig aan gedaan. We zijn beide ook niet zo van het warme weer, dus echt actief waren we sowieso niet. Schoonzusje vertelde dat een vriendin van haar zwanger is. Op dat moment natuurlijk gewoon leuk gereageert, maar later hebben mijn vriend en ik er over tegen elkaar zitten mopperen. Ik vind dat je niet moet oordelen en het komt vast wel goed met dat kind, maar die vriendin is niet iemand die heel erg verantwoordelijk is. Ook schoonzusje en haar vriend zijn in onze ogen financieel dom bezig momenteel, maar het is hun leven dus we bemoeien ons er niet mee. Het is alleen zo vreselijk irritant om zo verantwoordelijk te zijn en een weekje in Nederland op vakantie te gaan, zodat we kunnen sparen en nog te wachten met kinderen terwijl allerlij mensen om je heen daar lak aan lijken te hebben en gewoon maar wat doen.

Vriend zat gisteren wel heel vertederd te kijken naar een foto van mij en mijn nichtje. Ik heb er steeds meer zin in dat ze een paar daagjes bij ons komt logeren. Ik heb laatst al een pak stoekkrijt gekocht. Ik hou me verder in, want anders ligt het huis straks nog vol speelgoed zonder dat we een kind hebben. Vriend heeft me er ook nog eens extra verteld dat als het condoom toch stuk gaat het wel goed komt en hij er toch wel altijd voor me is.
Dams wat hebben jullie veel geschreven! Ik vond het dit weekend te warm om thuis te zijn, heb lekker een dagje Amsterdam gedaan en musical gezien en gister bij schoonouders in de tuin gezet. Een stuk beter als ons kleine balkonnetje met dit weer.

@Goldstrike: Beugel heb ik ook gehad en kan op het begin even pijnlijk zijn ja, en iedere keer als ze hem weer wat strakker zetten ook. Maar lang leve de smoothies.

@Sealight: Waarom zegt je vriend zoiets? En weet je wel zeker dat hij echt wel kinderen wil?

@Noodles: Fijn dat Mihoen zindelijk is! Hier een neefje van 2,5 dat er heilig van overtuigd is dat zijn potje een politiepet is en het dan ook nergens anders voor wil gebruiken.

@Chantilly: Hoe gaat het nu met je en met je schoonzusje?

@Orzoo: Is het nog gelukt om verder te werken aan je scriptie met dit mooie weer?
@ Dwergje: Wat grappig van je neefje. Ik weet niet of mijn nichtje van 2,5 nu al helemaal zindelijk is. Ik zie wel hoe veel luiers ik er naast het potje bij geleverd krijg. Toen we laatst een dagje weg waren ging ze wel mee naar de wc toen ik ook moest plassen, maar toen ik haar broek en luier uit had en ze op de wc zat hoefde ze toch niet. Heel handig van mijn broer om haar een tuinbroek aan te trekken trouwens . Gelukkig kreeg ik het allemaal wel weer aan zonder haar jas en regenjas uit te hoeven trekken, maar het is toch wel een gefrunnik.

@ Sealight: Kan het niet zijn dat je vriend bang is om veel vragen te krijgen als hij toegeeft wel kinderen te willen? Dat hij daarom zo hard roept dat hij het niet wil. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik expres dingen eet op het werk die je niet mag als je zwanger bent, omdat ik gewoon geen zin heb in vragen. Nu weet onze vriendenkring inmiddels wel dat we een kinderwens hebben en voor familie zal het ook geen verassing zijn.
@weekend: volgens mij heeft iedereen zich prima vermaakt met dit weer!

@goldstrike: lijkt me spannend, zo'n beugel! Heb er zelf nooit één gehad, dus geen ervaring.

@hier: zit weer heerlijk buiten in de tuin. Maar begin me wel aardig te vervelen (en dat al op dag 4...) en ik 'moet' nog 4 weken... Gelukkig wel nog een weekje zomerkamp in het vooruitzicht.

Verder wilde ik na onze vakantie wat af gaan vallen. Gisteren begonnen met minder suikers en koolhydraten eten, maar het valt me wel zwaar. En sporten met dit weer wordt 'm ook niet echt *zucht*
Jammer Tara dat je vriend nog niks gehoord heeft over de baan:s wel leuk dat jullie binnenkort je nichtje te logeren krijgen! Kunnen jullie mooi alvast oefenen:)

@vriend, ja ik snap niks van hem. Hij zei laatst dat hij volgend jaar wel wil beginnen en nu roept hij zo hard dat hij blij is dat hij geen kinderen heeft, dat het lijkt alsof hij er de komende tien jaar nog niet aan moet denken..

Maar misschien ook een soort van laten zien dat we er nog niet mee bezig zijn. Ik had het fijner gevonden als hij zegt dat hij wel kinderen wil maar er nu nog niet aan toe is.

Hij zegt dat hij wel echt kinderen wil.. Ooit. En ik weet trouwens niet waardoor het kwam dat het in het verleden niet lukte. Even vragen of hij er wat over wil zeggen.
@J22, oh lekker vakantie? dit is ook niet echt ideaal weer nee. Succes met afvallen! Ik ben ook bezig! Al hielp de BBq van gisteren niet echt mee;-)
@sealight: Ik snap dat je niks van je vriend snapt. Lijkt mij wel belangrijk om erover te blijven praten. Wat wil hij nou echt en waarom zegt hij zulke dingen tegen zijn vrienden. Dat hij al eens eerder geprobeerd heeft kinderen te krijgen(nouja zijn ex dan) had ik geloof ik wel eerder willen weten, als ik jou was. Net zoals ik zou willen weten waarom het niet lukte.

@tara: ik hoop dat je vriend snel iets hoort. Ik kan me ook erg storen aan mensen die hun zaakjes niet voor elkaar hebben en dan wel zwanger worden (en ik maar wachten)

@weekend: Vrijdag zijn we heel goed uit eten geweest bij de japanner, een 8 gangen menu, heerlijk was het!

Zaterdag hadden we 2 feestjes, waavran het 2e een beetje saai was, maar goed je kan niet alles hebben. Gister zijn we wezen klimmen, het was heerlijk weer. Maar het klimmen ging nogal prut en nu heb ik spierpijn.
@sealight: ik zit in het onderwijs, dus heb 7 weken vakantie. Maar dit is de eerste zomervakantie dat ik ook echt niks om handen heb (voorheen: afronden studie, verbouwing), dus het is wel even wennen. De eerste 3 weken zijn we op vakantie geweest en nu begint dus de verveling een beetje toe te slaan. Nu speelt het warme weer ook wel mee hoor, dan kun je gewoon weinig doen. En lezen en hangen hebben we op vakantie ook wel gedaan, daar was ik wel klaar mee.

En mannen.. *zucht* dan zeggen ze dat vrouwen wispelturig kunnen zijn
@J22 Oh lekker zo lang vakantie!:) maar wel fijn als je ook wat te doen hebt inderdaad!

@Hop, klinkt als een heel leuk weekend!:) en ja ga hem nog vragen waarom het niet is gelukt. Hij wil trouwens wel kinderen, want hij heeft een half jaartje geleden een tatoeage laten zetten en het ontwerp is zo dat de namen van zijn kinderen erbij kunnen.
Sealight, wat vervelend dat je vriend zo tegenstrijdig is in zijn antwoorden, richting vriendengroep en jou.

Tara, nog steeds niks gehoord? Wat irritant, dat lange wachten!

J22, oh mijn schoonzusje en moeder hebben ook 7 weken vakantie. Nou ja, deze week hebben ze pas echt rust, de weken hiervoor was het opruimen, schoonmaken etc.

@ Dwergje, tja.. het is allemaal heel dubbel. Het nieuws heeft me best geraakt en ik schrik eigenlijk van mezelf hoe snel ik er over heen stap als ik aan het werk ben. Kennelijk heeft mijn moeder dan toch wel gelijk als ze zegt dat, zolang dit soort gebeurtenissen zich niet direct in jouw eigen huis afspelen, het niet zo'n impact heeft. Dat klopt denk ik wel, tenminste, voor mij in deze situatie.

Vanavond avondwake, pas om 20.00. Erg laat, de mis voor de avondwake kon niet verzet worden.. Ik heb zo'n hekel aan avondwakes, vind de hele sfeer, de woorden tijdens die wake, maar niets..

Morgenochtend half 11 begrafenis en daarna lopend naar de begraafplaats.

Het is ook echt groot nieuws hier in de omgeving. Iedereen kende deze man zo'n beetje van de regionale omroep etc.

Zusje heeft het er heel moeilijk mee, vooral omdat het nu is doorgedrongen dat ons als gezin het ook kan overkomen. Ik was altijd bang dat mijn vader tijdens zijn vele vliegreizen een keer zou verongelukken. Door deze situatie is keihard duidelik geworden dat het ook op een doordeweekse maandagavond kan gebeuren, wanneer je met je hele gezin lekker buiten aan het borrelen bent..

Enige positieve aan dit verhaal is dat we nu vaker met elkaar praten over doodgaan, wat wel en wat niet tijdens een mogelijke uitvaart. We hebben allemaal nu iets opgeschreven ( wilde mijn moeder graag hebben) en ik moet zeggen dat het praten over deze situatie het voor mij iets makkelijker maakt.
@Chantilly: Heftige dagen dus. Ga je er alsjeblieft niet schuldig over voelen dat je er zo makkelijk over heen stapt, je moeder heeft wat dat betreft wel gelijk en het is ergens ook wel fijn dat je er niet 24/7 mee bezig bent.

Jullie komen echt over als een warme hechte familie! Koester dat en probeer niet bezig te zijn met de vraag wanneer dat afgelopen zou zijn, dat is zonde van je tijd. Geniet juist van de situatie zolang je die mogelijkheid hebt.

Heel veel sterkte vanavond en morgen!
@Chantilly, heel veel sterkte!!
@chantilly, veel sterkte !

@j22; Toch lijkt het me lekker, zo'n lange vakantie! Mijn vakantiedagen heb ik laten 'verlopen' toen mijn vorige contract afliep, omdat ik het voor mn gevoel niet kon maken om veel vakantie op te nemen als het proefschrift niet af was en dan toch om verlenging vragen.. Ik neem half augustus nog wel een weekje vrij om een reis te begeleiden..

Overigens net even met vriend heerlijk aan een grote rivier gezeten, met een flesje wijn.. Voelde ook bijna als vakantie!
@chantilly: hoe was het vanavond? Sterkte morgen! En fijn dat je met je familie zo goed kunt praten!

@uk: eigenlijk mag ik ook niet klagen. Moet gewoon nog even een bezigheid vinden. De hitte helpt nou ook niet bepaald, dus vanaf woensdag gaat het vast beter!

@hier: vriend vroeg me vandaag ineens of bepaalde kennissen kinderen zouden willen (hij vroeg mij hoe ik dat inschatte). Ineens out of the blue begon hij over kinderen... Ik snap er niks meer van.

Vanavond met z'n tweetjes nog lekker een stuk gefietst. Was niet meer zo heel warm en er stond een lekker briesje. Ook wel fijn om nog wel even iets te doen vandaag.
@chantilly, sterkte morgen meid hoop dat het een mooi afscheid wordt.

@j22 mannen zijn raar

Zo die van mij ook. Ik zit hier al maandenlang het onderwerp kinderen min of meer te verzwijgen omdat ik denk dat hij er niet mee bezig is en wil zijn (veel aan zn hoofd enzo) begint hij er opeens zelf over. Een heel gesprek van ruim een uur. Over wanneer zwanger worden, hoe en wat, vegetarisch opvoeden of niet, liever een jongetje of een meisje...nja dat dus.

Blijkbaar is hij er veel serieuzer over dan ik dacht en is het plan nog steeds om direct na het behalen van mijn master te beginnen

Hij heeft dan wel weer heel mannelijk een stappenplan. Eerst de komende paar weken overleven en dan lekker op vakantie. Na de vakantie tot aan het voorjaar vooral bezig zijn met sparen, huis verder opknappen en gezonder gaan leven (want zn zwemmers moeten in topvorm zijn en dat gaat niet met roken, biertjes en af en toe een jointje) en dan zijn we er daarna klaar voor

Nja, rare mannen dus. Hij denkt ook dat hoogzwangere vrouwen niet kunnen koken (want dan stoot je de pannen van het fornuis af met je buik) en dat ik op het einde niet meer mag traplopen. Ja schat.
Ik moet trouwens ook weer stoppen met roken. Toch weer steeds meer gaan doen.

Ben wel blij dat vriend en ik hebben afgesproken dat we gestopt moeten zijn voordat we beginnen met zwanger worden. Zie het vaak zat gebeuren dat er dan gewoon (iig door de man) doorgerookt wordt.

Ik heb trouwens een mountainbike gekocht op MP. Leuk ding, alleen pijn aan mn billen (van het zadel) de dag na het fietsen!!! Vandaag dus maar een fietsbroekje gekocht met zo'n kussentje erin. Ik wil eigenlijk van de week een keer naar mijn moeder fietsen (15km enkele reis) maar dan mag het wel ietsje koeler zijn...
hey dames wat is er veel geschreven!

Hier een berichtje vanaf ons vakantieadres.

Chantilly veel serkte vandaag!

Orzoo, ik moet ook weer stoppen (onlangs weer begonnen, stom stom stom)
Meiden mag ik ook in de tabel? ik vind het af en toe wel lastig om alles bij te houden maar ik doe mijn best. Ik 24, vriend 33, ik hoop op starten najaar 2014/begin 2014

@sealight

Heeft je vriend al wat vertelt over waarom het niet lukte met zijn ex? Ik snap heel goed dat zo'n reactie hard aankomt vooral als je zelf zo graag wilt. Maar ik ben het ook wel met tara eens: misschien is hij gewoon nog een beetje bang om zijn kinderwens uit te spreken. Bij mannen gaat het echt stapje voor stapje. Probeer er samen over te praten en geef bij hem aan dat dit soort opmerkingen bij jou best hard aankomen.

@noodles

Wow! 25 kilo! Ben je alles ook weer kwijtgeraakt of nog niet helemaal? Daar kijk ik bel een beetje tegenop, dat je met zoveel zwangerschapskilo's blijft zetten terwijl ik net zo m'n best heb gedaan om de normale kilo's kwijt te raken.

@goldstrike

Een beugel, zo dat is alweer lang terug! Het kan idd de eerste dagen wat pijnlijk zijn, maar het valt best mee.

@tara

He bah het zit ook niet mee :( heeft hij inmiddels als wat gehoord over die baan?

@j22

Zo 7 weken vakantie, ik hik al een beetje tegen 2,5 aan haha!!

@chantilly

Heel veel sterkte vandaag en gelukkig kent deze ellende ook een positieve kant voor jou en je familie. Mooi dat jullie zo naar elkaar toe zijn gegroeid.

@hier

Nog 2 daagjes werken woehoe! Verder zijn de rammels weer flink aanwezig na zo'n weekend met alle kindjes. Hopelijk biedt de vakantie wat afleiding.
Oops, halverwege mijn bericht snapte mijn telefoon er niets meer van

Nu opnieuw met de iPad.

@River: ja hoor, ging er allemaal weer af. 9 maanden na de bevalling zat ik weer op mijn oude gewicht.

Gelukkig geen striae o.i.d.

@goldstrike: een beugel, lijkt me niet bepaald fijn, maar wel zeker de moeite waard. Vriendinnen die vroeger een beugel hadden hebben zulke mooie tanden (jaloers!)

Ik probeer met man en macht helemaal niet te zeuren bij vriend om een tweede tijdens onze vakantie..

Maar het zit zo in mijn hoofd! Alweer onze derde zomer met Mihoen en nog lang geen zicht op een broertje of zusje..

Gisteravond kon ik er gewoon niet van slapen.

Maar ik heb niet gezeurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven