Rolluiken 9 hoog

23-07-2013 13:24 15 berichten
Ik woon op de bovenste etage van een flat, plat dak boven me dus. Slaapkamer met grote ramen op het zuiden. Erg warm dus met dit weer. En aangezien ik vaak nachtdiensten heb en dan overdag moet slapen, lijken mij rolluiken ideaal.

Het is een koopflatje.

Kunnen rolluiken eigenlijk wel in een flat? Er is geen balkonzijde bij mijn slaapkamer en het is 9 hoog.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor dat kan wel! Maar het kost je wel extra aan montage kosten ivm hoogwerker denk ik.
Vraag offertes op bij bedrijven die die dingen plaatsen. In principe moet het kunnen, maar het is de vraag of ze middeken hebben om zo hoog te werken.
Ja hoor kan! In onze flat hebben mensen ze ook zo hoog.
Kijk ook even of het toegestaan is. Niet in alle appartementencomplexen wordt dit toegestaan.
Waarom geen verduisterende gordijnen? Goedkoper en werken hier prima. Ik werk onregelmatig.
Of de rolluiken aan de binnenkant bevestigen. Of kan dat niet?
Hallo?!
Als je overdag alle gordijnen en ramen dichthoudt en pas weer opendoet als de zon van de gevel af is en pas gaat doortochten als het buiten koeler is dan binnen, scheelt dat al niet iets?

Ik zie soms huizen waarvan mensen de ramen openzetten als het buiten 32 graden is. Tja, dat moet je dus niet doen.
Gewoon screens nemen

veel goedkoper
Wij hebben ook rolluiken, heel fijn om de slaapkamer donker te krijgen maar warm wordt het evengoed wel helaas.
Het kan wel, ze huren dan wel een hoogwerker en dat zal dus in de kosten verwerkt worden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Biebeliee schreef op 23 juli 2013 @ 14:22:

Wij hebben ook rolluiken, heel fijn om de slaapkamer donker te krijgen maar warm wordt het evengoed wel helaas.Als je ze de hele dag dicht houdt, scheelt het echt wel hoor!!
Ik heb screens aan de buitenkant van mijn flatwoning, werkt perfect. De vorige bewoner heeft ze laten installeren, dus het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar ik heb zomaar het vermoeden dat het een duur grapje kan worden.
quote:iamalady schreef op 23 juli 2013 @ 16:37:

[...]

Als je ze de hele dag dicht houdt, scheelt het echt wel hoor!!

Dat hebben we. En het zal heus schelen maar niet genoeg.

We wonen ook in een oud huis met niet al te beste isolatie. In de winter koud boven en in de zomer om te stikken zo heet.

Dus nee, niet zaligmakend.
Ik heb een offerte laten maken voor rolluiken bij een bedrijf dat ook screens verkocht, maar de screens kwamen gek genoeg duurder uit. Gewoon iemand langs laten komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven