Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Ik heb een sportbh gekocht en een loopbroek, plus een paar loopschoenen. Helaas vandaag les 25 niet uitgelopen. Ik kreeg na 25 minuten enorme kramp. Weet niet waar het vandaan komt, maar het kan zijn dat ik gisteren niet goed genoeg gegeten heb... Baal er wel stevig van, maar we gaan hem gewoon nog een keertje doen.
quote:mona87 schreef op 21 juli 2013 @ 11:30:

Gisteren les 6 gelopen.

Ik let de laatste 2 weken ook heel goed op m'n eten, voldoende water drinken en voldoende bewegen. Maar helaas nog niets afgevallen.. baal er wel van. Hopelijk komt het nog, want het zal toch wel moeten zou je denken.En je bent twee weken bezig?
quote:lilyofthevalley schreef op 21 juli 2013 @ 16:30:

[...]

En je bent twee weken bezig?

Nu ik het opnieuw lees, zie ik dat ik erg onduidelijk ben geweest.

Ik ben al langere tijd bezig met opletten wat ik eet en hierdoor ook afgevallen. Nu heb ik besloten om erbij te gaan hardlopen, omdat sporten natuurlijk erg gezond is en mij leek dit ook wel bevorderlijk voor het afvallen (je verbrandt immer meer kcal). Nu is het zo dat ik in de twee weken dat ik op m'n eten let én hardloop niets meer ben afgevallen. Terwijl ik had gedacht dat dit wel zou doorzetten. Zonder sporten viel ik immers af met wat ik at.. dus had gedacht dat dat nu ook wel zo zou zijn, maar dat valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik weet wel dat spieren zwaarder zijn dan vet, dus daar houd ik me dan maar aan vast.
Vanmorgen in plaats van gisteren les 8 van Evy gedaan.

Was lekker! Liep al om half 7 buiten met mijn honden.

Vandaag 8x 2 minuten met 1 minuut wandelen er tussen.

Kijk al uit naar woensdag

Ik heb nog geen echte loopbroek.

Ga vanavond even kijken bij de LIDL, daar hebben ze nu allerlei hardloopspul.

En ik had al een sportbh en heb geïnvesteerd in een paar goede loopschoenen van Asics.

Van een vriendin heb ik een aantal dry-fit loopshirts gekregen.
Never regret something that once made you smile.
Vanavond een mooie loopbroek gehaald. Een caprimodel en nog een loopshirt.
Vandaag les 7 gelopen en voor het eerst 4 minuten volgehouden, haha ben er best trots op stiekem :P. Ik doe trouwens Evy 2011. Weet iemand of er alleen verschil is in muziekjes of ook in de opbouw?
Even een tip: bij Aldi hebben ze vaak hardloopkleding in de aanbieding. Meestal voorjaar en najaar/ winter. Prima om mee te lopen als beginnend hardloper!
quote:mona87 schreef op 22 juli 2013 @ 21:53:

Vandaag les 7 gelopen en voor het eerst 4 minuten volgehouden, haha ben er best trots op stiekem :P. Ik doe trouwens Evy 2011. Weet iemand of er alleen verschil is in muziekjes of ook in de opbouw?

De opbouw is in ieder geval anders. Bij 2006 is les 7:

1 min hardlopen 1 min wandelen

2 min hardlopen 2 min wandelen

3 min hardlopen 3 min wandelen

3 min hardlopen 3 min wandelen

3 min hardlopen 2 min wandelen

Weet niet of de muziekjes anders zijn ;)
Ik neem aan dat de muziek anders is en de opbouw is sowieso anders. Bij 2011 loop je volgens mij de hele week hetzelfde schema, bij 2006 verandert je schema elke les. En de opbouw is heel anders. Ik ga straks lopen. Eerst even een ontbijtsmoothie, dan later op de ochtend les 25 nog een keer proberen.
Goeiemorgen!

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben ook weer begonnen met hardlopen, poging zoveel en dit keer wil ik het echt gaan volhouden. Ik vind het ook leuk en mijn motivatie is dat mijn zwangerschapskilo`s er af gaan en ik heb mij ingeschreven voor de 4EM ladiesrun met de Dam tot Damloop eind september!

Zaterdag les 6 gelopen van Renate en dat ging helemaal niet goed, heb hem dan ook niet uitgelopen. Ik was vanochtend vroeg wakker en om half 7 ben ik gaan lopen, weer les 6 en het ging goed!! Heb heerlijk gelopen, het einde was wel zwaar, maar de les uitgelopen! Carriebar, wij lopen dus gelijk op, leuk! Ga jij week 2 nog een keer lopen of ga je verder met les 7?

Dorisdoos, ik heb gisteren ook de hardloopbroek bij de Lidl gehaald! En Nikki thanx voor de Alditip!

Rozehanddoek ,succes met les 25, you can do it!

Vandaag nog meer hardlopers? Veel succes, het wordt weer warm vandaag!
Dank je Lexie, en het is gelukt! 15-15 met 2 minuten ertussen. Nog best zwaar, ondanks dat ik dit vorige week ook al had gelopen.

Ben deze keer weer eens een "oude" route gaan lopen, waar ik een paar weken geleden voor het laatst heb gelopen. Toen kreeg ik enorm last van kuitpijn, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het aan mijn nieuwe schoenen of overbelasting lag. Nu liep ik daar weer en kreeg ik weer precies op dezelfde weg last. Ik denk dus dat het komt omdat daar een heel stuk vals plat is. Ik ga daar dus maar niet meer lopen.

Hebben jullie ook last van dat het soms voelt alsof je benen niet sterk genoeg zijn? Met ademhalen gaat het goed, ben eigenlijk niet echt meer buiten adem, zoals ik in het begin wel was. Maar het voelt soms gewoon alsof het te zwaar is voor mijn benen: ze voelen heel snel erg moe aan. Heeft iemand dat gevoel soms ook?

Lexie, jammer dat les 6 eerst niet lukte. Verstandig om hem dan nog een keer te gaan lopen. Ook goed voor je zelfvertrouwen dat het je nu toch gelukt is!
Lexie, Leuk dat je de 4EM ladiesrun gaat doen.

Ik hou dat even in gedacht, ik heb gisteren pas les 8 van evy gedaan.

Morgen staat les 9 op de planning.

Ga ik gelijk de nieuwe hardloopboek aan doen ;)

Hopelijk is morgen droog maar wel koel.
Rozehanddoek, wow 2x15min, wat goed! En kan me voorstellen dat het zwaar is met deze warmte. Wat vervelend dat je weer last kreeg, maar goed dat je daar dus niet meer gaat lopen. Het gevoel van niet zulke sterke benen heb ik niet echt, maar ik ben soms nog wel buiten adem...

Ik baalde idd ook eerst dat les 6 niet lukte, maar ik mag van mijzelf pas door als ik een les goed heb uitgelopen. Ik heb ook erg zwakke knieën en de keren dat ik gestopt was met hardlopen was voornamelijk omdat ik overal last van had en erg blessure gevoelig ben, dus dat wil ik nu voorkomen door rustig aan te doen. Dus soms neem ik ook 2 rustdagen ipv 1.

Dorisdoos, waar bestaat les 9 uit? En leuk dat je de 4EM in gedachten houdt, gelukkig is het nog lang niet zo ver! Ik heb vandaag ook voor het eerst gelopen in mijn nieuwe hardloopbroek en ik vond hem erg fijn zitten en lopen! Succes morgen met les 9!
Bij les 9 ga ik voor het eerst 4 en 5 minuten hardlopen.

1 min hardlopen 1 min wandelen

2 min hardlopen 2 min wandelen

4 min hardlopen 3 min wandelen

4 min hardlopen 3 min wandelen

5 min hardlopen 1 min wandelen

Ben heel erg benieuwd.

Na de laatste minuut wandelen, wandel ik nog zo'n kwartiertje door met de honden.

Die lopen namelijk (los) met mij mee.

Het is een losloopgebied in een recreatiegebied.

Waar de meiden ook in het water kunnen.
Lexie, ik woon in Finland. En het is hier maar een graad of 22, dus dat excuus geldt niet voor mij

Dorisdoos, klinkt goed, zo'n recreatiegebied! En gezellig dat de honden meegaan! Ik mis de gezelschap wel tijdens het lopen, maar misschien kom ik nog eens een looppartner tegen :-)
Ik loop wel twee keer hetzelfde rondje, dus als ik langer moet lopen, moet ik toch gaan kijken naar een andere route.

Ja... honden mee is inderdaad gezellig. En ze zijn ook waaks, dus een lekker veilig gevoel
Vanavond les 8 lopen, ben benieuwd. Wilde eigenlijk gisteravond gaan, maar had dinsdag een feestje gehad, laat geworden en woensdag gewoon werken.. dus het is op tijd m'n bed geworden ;)

Honden die meelopen lijkt me ook erg gezellig! Het starten met hardlopen heeft me lang tegen gehouden omdat het me saai leek alleen en samen met iemand lopen leek me nogal frustrerend (aangezien iedereen het sneller en beter kan dan ik :P)

Wow Finland rozehanddoek, gaaf zeg! Woon je er al lang?
Vanochtend om 9 uur les 7 gelopen en het viel me best zwaar, want vond het al behoorlijk warm, had ik niet verwacht! Les wel uitgelopen!

Dorisdoos, hoe is les 9 gegaan? En wat heerlijk dat je in een recreatiegebied loopt! Ik loop in de stad, meestal op fietspaden en stoepen... En wat lekker dat je honden meelopen, gezellig!

Rozehanddoek, wow Finland! Lijkt me een erg mooi land, ben er nog nooit geweest. Denk dat je daar ook heel mooi kan lopen, tenzij je natuurlijk in een drukke stad woont.

Mona, succes vanavond met les 8! Mijn collega is vorig jaar ook begonnen met Evy en zij zei dat ze ineens heel snel afviel nadat ze klaar was met Evy en 2x per week 5km of meer liep.
Lexie81.. Ben wel gewoon met les 7 verder gegaan. Ging wel weer beter maar toch wel zwaar: 6x3 met anderhalve minuut ertussen. Vanavond les 8.. Grappig dat we gelijk op gaan:)
Iedereen zit dus rond les 7/8? Gaat goed hoor!

Ik mag straks weer lopen, twijfel of ik dan ga, of morgen. Voel me een beetje lui We gaan voor les 26, dat is 10-12-12 met steeds 1 minuut ertussen. Deze lessen zijn een herhaling van vorige week, maar ik blijf ze zwaar vinden, vooral in mijn benen. Hoop dat het met les 26 beter gaat.

Mona en Lexie, ik woon hier nu bijna 3 jaar. Woon in de buurt van Helsinki en zelfs daar kun je goed lopen. We hebben genoeg parken in de buurt om lekker te lopen en ik heb een enorm natuurgebied in de buurt, waar ik vrij gemakkelijk met de bus kan komen. Ik heb wel mazzel, wat dat betreft

Succes iedereen!!
Gisterochtend had ik een na mijn ronde een berichtje geplaatst, maar die is zo te zien verloren gegaan bij de update van het forum.

Ik zag een beetje tegen de 2x4 en de 1x5 minuten lopen op.

Maar... het is mij 100% meegevallen.

Heb het allemaal zonder problemen volbracht.

En mijn meiden ook ;)

Morgen les 10, dat is hetzelfde als les 7, dus dat zou appeltje eitje moeten zijn
Gebruiken jullie ook nog een app om je route, afstand en snelheid bij te houden? Ik gebruik Runtastic. Vind het leuk om te zien dat ik toch een redelijk gelijkmatige snelheid heb.

Van het weekend wil ik kijken voor een bluetooth hartslag band.

Kan je in die app ook je hartslag bekijken.
Zo ....trots op mezelf les 8 klaar. Voldaan nu op de bank..
Was 3x 3 minuten en 3 x 4 minuten. De laatste was het zwaarst pff
Super gedaan hoor Carriebar!

Je krijgt er toch wel een voldaan gevoel van als je het hebt gehaald

Kijk je al uit naar de volgende les?

Dat heb ik altijd wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven