Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Uhm hen, je verhaal klinkt mij wel bekend in de oren. Die medicatie heb ik trouwens ook ;). Volgens mij heeft jouw fysio gelijk en is er idd sprake van instabiliteit. Heel heftig allemaal!

Ik vind het wel raar dat er dan gesproken wordt van een moeizaam herstel. Want het lijkt me toch heel duidelijk dat er wel meer aan de hand is.

Jij kan dus ook niet zitten? Wat een rotbeperking is dat hè? Alles incl jijzelf ligt dan op z'n gat.

Het zitten gaat nu trouwens wel beter. Ik kan aan tafel eten bv. Dat kon ik jaren niet.

Ik hoop voor je dat er goed geluisterd en gekeken gaat worden.

(We zitten trouwens bijna even ver in onze revalidatie)
anoniem_106019 wijzigde dit bericht op 30-07-2013 16:25
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Jee, wat een "rug traject" heb jij al achter de rug! Frustrerend soms he? En steeds maar weer moed houden, steeds weer de hoop op beter. Wat is er met deze operatie gedaan?

Is de rug vast gezet?

Direct na mijn eerste controle bij de chirurg is er een nieuwe MRI gemaakt. Die was goed.Ook hij vond het herstel slecht. Gelukkig werd het wel serieus genomen. Toen eerst dus de zenuwblokkade.

Hij had het nog over littekenweefsel verwijderen. Daar sta ik zelf niet achter omdat ik meteen de eerste dag al terugval had.

Het lijkt mij dat je dan nog geen littekenweefsel hebt.

Dus ik moet even afwachten wat hij voor mij in petto heeft

Dat de rug instabiel is geloof ik wel, maar ik zou wel heel graag een diagnose willen. Waarop baseert de fysio dat?

Ik kan nog weinig, als ik een "goede" dag heb lukt mij een wandeling van 20 min. Op slechte dagen veel rugpijn en meteen beenpijn tot aan een slepende voet. Dan blijft het bij wandelingetjes van een paar keer 5 min.

Fysio komt nog steeds aan huis, omdat het op de fiets of lopend te ver is. Wel ben ik nu 2 x behandeld door een manueel therapeut, want de rug zat mij helemaal vast.

Merk wel dat ik snel geneigd ben om op de betere dagen te veel te willen, waardoor ik de volgende dag word teruggefloten, door niks meer te kunnen. Dit moet ik meer leren doseren!

Tsja, ik weet het...grenzen

Wel leuk dat we bijna even ver in de revalidatie zitten.

Nou ja leuk....je snapt me vast wel
En hoe zijn ze er achter gekomen dat jou onderrug zo kapot is? Door middel van een MRI?

Bij mij was die namelijk wel goed.

Maar ik wil wel heel graag weten waar die helse rugpijn vandaan komt...........
Wat je zelf al zegt, littekenweefsel lijkt me dan ook erg stug. Voelt je pijn hetzelfde als voor de operatie? Ik denk dat je fysio het basseert op je pijn en misschien omdat je een hernia operatie hebt gehad? Het komt namelijk vaak voor dat je daarna instabiliteit krijgt. Pijn die voornamelijk in de rug zit wijst ook vaak daarop.

Bij mij was de onderste wervel op een kleine splinter na verdwenen. Bij de laatste mri was deze ook weg en dus de complete tussenwervelschijf foetsie. Ze hebben er een cage met bot uit m'n heup tussen geplaatst. Dat het om instabiliteit ging was iig overduidelijk. Als het dat niet is, zou je eens kunnen vragen of ze 'bewegende' röntgenfoto's te maken. Dat wil het ook nogal eens aantonen.

Het is frustrerend hè? Als je je operatie hebt gehad en dan blijkt dat je pijn niet weg is of zelfs erger. Ik heb het laatste half jaar een flinke dip gehad door oa m'n pijn. Gelukkig gaat het nu beter, maar af en toe.....

Ik ben ah twijfelen of ik fysio oid ga doen. Omdat het resultaat niet zo is zoals het had moeten zijn volgens de neurochirurg en deze ook niet verder wil kijken weet ik niet of ik daar verstandig aan doe. Zoals meerdere hier ben ik daardoor al vaker in de problemen gekomen. Lopen, fietsen en misschien zwemmen is in mijn geval misschien een betere optie. Heb jij wel baat fysio gezien je pijn en beperkingen daardoor?
Ben je al bijna bij gelezen?

Jee, wat erg dat jouw operatie gewoon domweg verknoeid is!

En toegeven zullen ze het toch nooit!

En zelf moet je nu maar op zoek gaan, wat jou eventueel nog zou kunnen helpen? Triest.

Nu is het dus maar de vraag of je goed gaat herstellen.

Ik weet ook niet of ik baat heb bij fysio. De oefeningen waren eerst heel minimaal, alleen om litteken weefsel te voorkomen. Nu worden ze heel voorzichtig opgebouwd met lichte kracht oefeningen en hol/bol.

Met name de hol/bol heb ik het gevoel dat ik juist rugpijn krijg.

Ik heb sowieso veel meer rugpijn gekregen.

Had ik de eerste maanden van mijn hernia helemaal niet.

Zou dat die instabiliteit zijn?

En dank je voor de tip om bewegende rontgenfoto's te laten maken.

Nu hoop ik dat ik dat goed kan over brengen bij de chirurg.

En die dippen, herkenbaar hoor..pfff

Het is ook niet niks. Accepteren, loslaten,makkelijker gezegd dan gedaan. Lukt mij het ene moment ook beter dan het andere moment.

ik heb dagen dat ik aan één stuk door wel kan huilen, dan ben ik bang ben dat ik nooit weer herstel. Tot ik mij weer een trap onder mijn (ex) hernia kont geef. Ga ik er weer met volle positiviteit tegenaan. Je hebt ook geen keus.

En ik wil ook niet steeds tegen anderen klagen.

Ik had ook eerst nog in mijn hoofd in zo'n 6 week de draad weer op kunnen te pakken. Het is steeds verwachtingen bijstellen. En ook steeds meer loslaten. Steeds meer sociale dingen die je moet afzeggen, niet altijd gemakkelijk.

Daarom is het ook fijn om met "lotgenoten "er over te kunnen praten!
Hoi Evi,

Ik wil je heel veel succes toewensen. Heb nooit een hernia gehad, maar een aantal jaren geleden een bovenbeenamputatie gehad. Daarna uiteraard heel veel revalideren om het leven weer op te pakken en leren lopen met een kunstbeen.

Succes en veel doorzettingsvermogen gewenst!
Hahaha Hen, tegen de tijd dat ik ben bijgelezen kan ik vast al hordelopen

Hol-bol, dat klinkt als de 'stofzuigeroefening'. Klopt dat? Daar ben ik de mist mee in gegaan. Als je instabiliteit hebt maakt dat meer kapot dan je lief is. Bij instabiliteit heb je voornamelijk last van je rug. Althans ik wel. Er zijn meer onderzoeken hoor die aan kunnen tonen of het bv van een versleten tussenwervelschijf is. Dan hoef je geen instabiliteit te hebben, maar daar kan je veel pijn aan hebben.

Misschien is het beter om het dan bij rek en strek oefeningen te houden?

Ik ben ontzettend moe de afgelopen 2 dagen. Dat is te merken ook aan m'n been. Au! Dat speelt altijd extra op dan. Gisteravond vroeg m'n bed ingedoken maar dat mocht niet baten. Vanavond weer een poging.
Wel een tikje de balen van deze vermoeidheid. Had ik net een goede dagindeling voor elkaar... Kan nu amper m'n ene been voor het andere zetten. Dan merk ik dat meteen aan m'n hele lijf. Hopen dat dat morgen beter gaat, want het ging zo goed :(
Oehh...hordelopen, nooit mijn sterkste punt geweest, ik zou juichen als ik het nu zou kunnen doen :-)

Dus dat klopt wel dat hol bol juist slecht is voor instabiliteit!

Dus de fysio denkt dat ik instabiliteit heb en daartegenover laat ze mij hol/bol oefeningen doen???? Snap jij m nog...ik niet.

Ik merk ook dat ik strek oefeningen fijner vind.

Ik moet maandag weer naar de chirurg, zou toch wel heel graag een diagnose willen. En ja het is bij mij ook voornamelijk mijn rug dat ik mij niet op de been kan houden. Alhoewel, zo geweldig doet mijn been het ook nog niet

Ik heb ook al weer een paar hele slechte pijnlijke dagen.

Ik had vorige week weer wat moed, dacht een stijgende lijn te hebben.

Ik word volledig weer teruggeworpen naar mijn 5 min wandelingetjes. Ik denk dat dat het meeste nog frustreert!

Wat kun jij nu?

Ben jij lang achter elkaar op de been?

En hoelang duren de wandelingen van jou?

Balen he, dat je zo erg meteen terugvalt.

Pijn vreet al zo'n energie!
Ik ga voor je duimen dat je idd een diagnose of iig verder onderzoek krijgt! Zo frustrerend als je zoveel pijn hebt en je weet niet waardoor.

Bij mij zorgde juist die oefening steeds weer voor een terugval en dan ook meteen weer een flinke. Maar ook dat is weer bij iedereen anders.

Ik heb vooral pijn in m'n rug. Als ik moe ben of heb gezeten dan gaat m'n been gezellig mee doen. De pijn is na de operatie wel minder geworden. Hopen dat ik met de juiste hulp wat verder kom. Dan moet ik alleen niet teveel dagen als deze hebben....

Normaal kan ik 3 kwartier achter elkaar lopen. Daarna ben ik ah eind van m'n Latijn, maar als ik dan even gelegen heb voelt het wel een stuk beter. Zodra ik die wandelingen niet doe gaat het achteruit, zoals nu dus. Verder kan ik nog niet veel hoor! Sinds een week of 2 denk ik, kan ik wat zitten en mee rijden in de auto. Verder gaat stilstaan me beter af.

Het ergste vindt ik het niet kunnen zitten. Dat maakt dat je zoveel niet kan. Op alle gebieden. Daar kan ik wel van balen. Nu daar een stijgende lijn in zit ben ik wel erg blij!

Hebben ze behalve de mri, ook nog andere onderzoeken gedaan?
Hallo dames, lotgenoten!

Als oefeningen meer pijnklachten geven, dan meteen stoppen kan nooit goed zijn. Een versleten tussenwervel is op een scan makkelijk te zien, zelfs op een foto al waar te nemen. Had dit zelf met een hernia erbij..

Heb nu vakantie en merk dat het "niks"doen mij veel goed doet. Zitten geeft nog steeds klachten, moet dit zeker niet te lang achter elkaar doen. Lopen gaat goed, en ook slaap ik goed (is een zege).

Sporten gaat nog niet denderend en ben daar dus weer mee gestopt behalve af en toe baantjes zwemmen. (wat ik voor de operatie trouwen ook niet meer kon..).

Succes dames en veel sterkte met jullie herstel, heel frustrerend als het niet loopt zoals het moet.
Hoi Christina, is bij jou de hernia verwijderd of heb je je rug vast laten zetten?

Zwemmen is iets waar ik ook aan heb zitten denken. Kan dit echter geen kwaad?

Lekker slapen is idd een zege! Het rare is dat ik dat voor de operatie wel kon en nu niet meer zo goed. Ik hoop dat dat snel beter word!

Om me heen hoor je van veel mensen die een rugoperatie hebben ondergaan dat zitten nog klachten geeft. Niet gek ook, maar wel jammer :(.
Ik heb alleen een nieuwe mri gehad, maar volgens mij moet je daar ook veel op kunnen zien. Ik heb net oefeningen gedaan en idd hol/bol geeft pijn. Ga ik daar mee stoppen zoals Cristiana zegt.

Dank je, ik ben zo'n muts en ga dan gewoon door.

Drie kwartier wandelen red ik nog niet, ja, heb het vorige week gedaan, maar dan kom ik met slepend been en kapotte rug thuis.

Nu de balans proberen te vinden.

Zitten gaat ietsje beter. Meestal lukt het nu om mijn eten zittend te eten. Wel met kussentje in de rug.

In de auto lukt het mij om een kwartiertje mee te rijden, kussentje mee.

We worden net van die oudjes

Helaas wonen familie en vriendinnen allemaal op minimaal

drie kwartier rijden. Zit er voorlopig nog lang niet in.

Zelf rijden durf ik ook nog niet. Je moet ook weer terug.

Dat red ik echt nog niet, het bed staat hier zelfs nog in de kamer.

Als ik naar onze bank kijk, denk ik, help, hoe kan ik daar ooit weer lekker op zitten

Een goede slaper ben ik helaas ook niet, dat heb je juist zo nodig voor het herstel. Mentaal ben je dan ook veel sterker! En wat hoor/lees ik veel mensen die zit problemen hebben gehouden

Jij hebt na al die weken nog helemaal geen therapie?

Of mag dat nog steeds niet?
Nee helaas niet. Ik moest eerst 6 weken wachten. Maar ik kreeg na ong een week of 2 een hele zware terugval. Ik ben pas sinds kort weer in de benen.

Hier staat ook een bed in de woonkamer....gezellig...

Dat kussentje heb ik ook jaren gehad. Een lendenkussen, bedoel je die? Die heb ik niet meer nodig omdat ik nu echt recht kan zitten. Jee, je klachten lijken wel veel op die van mij van voor deze operatie en na m'n hernia operatie.

Als je een hernia operatie hebt gehad wil dat trouwens altijd zeggen dat je tussenwervel versleten is. De 1 heeft daar last van, de ander weer niet. Het is toch oneerlijk verdeeld...;)

Ik ben heel wat ziekenhuizen afgeweest, en daar kwam dus overal hetzelfde uit. Op 1 ziekenhuis na. Die zeiden dat het allemaal tussen m'n oren zat. Ai, dat was echt niet grappig. Gelukkig werd ik verder overal heel serieus genomen. Alleen omdat ze allemaal dachten dat ze nooit tussen m'n wervels konden komen om de boel te verhogen kwam het niet van een operatie. Wel veel van die heerlijke injecties in allerlei vormen gehad.

Ze vroegen trouwens overal of ik op de rand vh bed wilde gaan zitten en me dan iets omhoog wilde duwen met m'n vuisten/handen. Als ik dat deed had ik geen pijn meer. Dat was om mij aan te tonen dat m'n pijn door de versleten tussenwervel kwam. Voor de duidelijkheid; er is niet altijd een operatie nodig hoor om van die pijn af te komen. Bij mij was er instabiliteit en nog wat andere factoren waardoor ik geen keus meer had.

Je hebt kans dat als je met die oefening stopt, het weer langzaam vooruit gaat. Ik heb ook 'goede' periodes gehad. Dat kwam voornamelijk door te fietsen. M'n fiets moest dan wel perfect afgesteld zijn(ik kon niet rechtop zitten, dus juist voorover). Dan train je een bepaalde spiergroep die je anders niet kan trainen.

Gebruik jij trouwens spierverslappers?
Nou, dat geeft je ook een fijn gevoel wanneer je te horen krijgt dat het tussen de oren zit. Net of stel je je even aan he! Jij vind het zeker fijn om zo thuis te zitten Gelukkig toch nog een ziekenhuis die een operatie aandurfde! Nu het herstel nog...

Ik heb een gewoon kussentje in mijn rug om te zitten of in de auto, gewoon omdat mijn rug anders teveel pijn doet. Met een kussentje red ik het een beetje.

Wel gezellig he zo'n bed in huis :-)

Wij zijn mooi geswitcht! Mijn vriend brak in februari zijn heup.

Toen speelde bij mij de hernia al, 1 mei ben ik geopereerd, toen was het bed voor mij

Heb net 7 min gewandeld, dan is de koek op

Is ook wel eens beter geweest.

Ik heb wel diazapam gebruikt, ben ik uit eigen beweging weer mee gestopt, omdat ik bang was om verslaafd te raken. Was wel een lage dosis, 2,5 mg.

Toch wel verstandig om ze te gebruiken?

Ik vind sowieso de controle op de medicatie slecht hoor.

Ik kreeg steeds meer voorgeschreven, maar er is nooit eens goed gekeken of er ook weer iets af kon.

En nog steeds pijn......

Ik heb even getest wat jij zei, op de rand van het bed zitten en dan opdrukken. Idd geen pijn meer dan, maar ook logisch, dan is de druk van de wervels af. Doet op de rug liggen jou ook pijn? Heb ik wel, net of lig ik op "knikkers"
Fietsen kan ik trouwens ook maar heel kort, dan raakt mijn rug ook op. Wij zijn op zoek naar een oma fiets, juist om wat rechter op te zitten.

En ben jij uit jezelf naar verschillende ziekenhuizen gegaan?

Of steeds doorverwezen?
Bij mij hielp diazepam aangezien de spieren om m'n kapotte tussenwervel en op andere plakken zo geprikkeld werden dat ze zich continue aanspanden. Daar hoefde ik niks voor te doen. Het effect daarvan was dat de wervels nog harder op elkaar werden gedrukt waardoor de pijn in alle hevigheid toe nam.

Wat betreft je medicatie zou je altijd aan je huisarts of behandelend arts kunnen vragen of je naar de pijnpolie mag? Die kunnen vaak goed medicatie afstemmen en nog veel meer.

Ik kon ook maar een klein blokje om fietsen hoor! Dat moest ik niet te lang doen, maar het hielp wel.

Eigenlijk zeg je het zelf al, de druk is er dan vanaf. Oftewel er staat ergens goed druk op.

Op m'n rug liggen doet nu geen pijn meer, dat heb ik wel gehad. Sommige matrassen waren daar vaak de schuld van. Als die te zacht was kon ik wel door de grond zakken van de pijn.

Ik ben 3x(?)doorverwezen, en verder ben ik zelf naar een paar ziekenhuizen in België gegaan. Consult met de neurochirurg moest ik dan zelf betalen. Dan nam ik m'n mri en de hele bups mee...kosten? 20 euro! Niet te vergelijken met in Nederland dus.

Wat ik zelf een voordeel vind in België is dat ze veel rugoperaties doen. Daardoor dus veel ervaring en sneller zien wat er op doet. Als je je laat opereren vind ik het persoonlijk ook een pre dat het een chirurg is die dit vaak doet. Sommige mensen vinden dat ze te snel opereren, maar in mijn geval zijn ze daar dus heel behoudend in geweest.

Daarbij komt ook dat ze veel verdere kennis hebben en je ook goede adviezen kunnen geven. De wachttijd is vaak ook maar kort.

Ik ben ervan overtuigd dat ik nog veel vooruit zal gaan. Als ik zie wat het lopen me al heeft opgeleverd, dan is dat wel veel. Daardoor veel van m'n medicatie af, die torenhoog was. De operatie is echt wel de moeite geweest, maar ik ben er nog lang niet.
Oeff, mijn hele rug zit ook vast en is ook helemaal verkrampt.

Misschien toch verstandig wel weer diazapam te nemen?

Manueel therapeut probeert de rug nu wat losser te maken.

Ik hoor meer lovende woorden over Belgie, kortere wachtlijsten, sneller opereren. Net wat je zegt, soms heb je geen keus meer.

Niemand laat vrijwillig in zich snijden, maar een leven met pijn is toch ook niet te doen?

En hou die overtuiging vast dat je nog vooruitgaat!

Ik probeer dat ook steeds vast te houden hoor.

Ik zeg wel eens: als ze nu tegen mij zeiden, het komt goed, maar het is en lange weg, prima!!

Maar die onzekerheid soms he...

En die matrassen, ik slaap ook op het bedje in de kamer, ons eigen matras is veel te zacht. Eén poging gedaan, geen succes!

Oh, wat is dit gezellig voor onze relatie
Hahaha ja gezelligheid ten top! Deze dingen geven je relatie een echte boost ....Of heb ik het mis? ;)

Ik ga je geen diazepam aansmeren. Bij mij hielp het wel erg goed tegen de pijn. Daardoor kon ik meer bewegen en ook eens de deur uit. Dat is ook niet onbelangrijk! Want je sociale leven krijgt meestal ook geen boost van dit soort situaties.
Ja joh, dit is super om een relatie gezellig te houden

Vrouw met altijd pijn...enfin, we redden het nog met elkaar

Ik heb al weer een diazapam genomen. Ik had het vanuit het ziekenhuis ook voorgeschreven gekregen, maar ja, ik ik kan dan zo eigenwijs zijn om het te laten staan!

Was er net wel weer heeeel blij mee , ach soms heb je het even nodig, niks mis mee.

En mijn sociale leven hangt af van de bezoekjes die hier langs komen, via laptop of pfone.

Ik was net verhuisd, ik woon nu verder bij iedereen weg

Lang leve social media :-)
Hoeveel jaar is het geleden dat jij aan je hernia bent geopereerd?

En had jij tijdens die hernia al zo'n rugpijn of is dat na de operatie begonnen?
Hoi hen, was gisteren zoooo moe. En je raadt het, geen oog dicht gedaan. Ligt niet aan m'n rug hoor. Ik kan gewoon niet doorslapen. Wees blij dat je niet in de buurt bent, want ik zou er een moord voor doen

Ik heb heel lang met die hernia's doorgelopen. Volgens mij 2,5 jaar in totaal? Tussendoor waren ze even zo goed als weg. Verkeerde fysio en weer terug. M'n geheugen is echt aangetast maar volgens mij 4 jaar geleden uiteindelijk geopereerd. Ik zou het werkelijk waar op moeten zoeken erg hè?

Ik had wel uitstraling toen, maar vooral pijn in m'n rug. Achteraf gezien hadden ze het meteen vast moeten zetten. In België hadden ze dat ook geadviseerd, maar ik was nog zo'n leek toen.

Na de operatie is het dus van kwaad naar erger gegaan. Met ups and downs, dat wel. Maar altijd veel medicatie nodig. Beweging hielp me het best. Maar dan moest ik wel in staat zijn tot. Draaibewegingtjes, en tillen waren absolute no go's.

Toch diazepam genomen? Nu voelt het net of ik je daar toe aanzet. Dat moet je niet doen omdat het bij mij helpt/hielp hè?

Ik ben zo benieuwd hoe het straks verder gaat met je. Laat je ajb niet met een kluitje in het riet sturen. Dat is heel lastig soms, maar dit kan toch niet?

Kan je misschien uitleggen hoe je pijn voelt of waar je last van krijgt bij het lopen? Lopen is echt heel belangrijk. Misschien zou je dat als prioriteit moeten nemen nu en de fysio een tijdje laten doen?

(Ps moet er niet een nieuw topic geopend worden ivm het aantal posts?)
Nu moet ik zo gaan lopen, maar die warmte houdt me wel een btje tegen. Toch al niks voor mij zulke hitte. Je zweet je verloren als je drie kwartier flink doorstapt. Maar ja, gisteren en eergisteren ook al de lange wandeling verzuimd. Dus de paden op, de lanen in....

(Mag ik vragen hoe jong je bent?)
anoniem_106019 wijzigde dit bericht op 01-08-2013 09:42
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Goedemorgen! Dan mag ik jou een handje geven qua slecht slapen!

Ik weet er alles van, zelfs in die mate dat het mij twee keer een burn out heeft opgeleverd. Toch knap . Ik heb wel eens gezegd, ik gun het mijn ergste vijand niet! Begint ietsje beter te worden gelukkig, is een hernia toch ergens goed voor

Trouwens ik had een aantal weken geleden zelf een topic geopend.

Herstel na herniaoperatie gaat moeizaam. Optie?

Ik zal proberen in het kort uit te leggen mbt mijn pijn.

Met mijn hernia (rechts) had ik totaal geen rugpijn, heel veel beenpijn en ik stond al op de lijst voor een operatie.

Halverwege die periode kreeg ik opeens heftige rugpijn die naar, jawel, links trok. Straalde door mijn billen en heupen.

Ik was bang voor nog een hernia wat dus niet zo was.

Na de operatie hoopte ik dat die pijn links ook over zou zijn, dus niet. Het wordt steeds intenser. Ik heb het gevoel of ik op een knikker lig. En mijn rug kan mij bijna niet meer tillen. Blok beton in de rug, zo zwaar. De pijn was er eerst zo nu en dan, maar wordt nu zo goed als constant.

Diepe intense pijn. Die dus uitstraalt. Voorbeeld: Ik wou gister proberen te koken, halverwege moest mijn vriend het overnemen, simpelweg omdat ik mij niet meer op de been kan houden. Dan is mijn rug op. Pijn houd dan ook aan.Of ik probeer een was op te hangen, maar een paar keer door mijn knieeen levert mij al helse rugpijn op.

Is pas na een nachtrust over, maar zodra ik mij omdraai op één kant(net of worden de wervels getriggerd) begint het weer.

Ik merk dat wandelen mijn rug goed doet, was het niet zo dat mijn zenuw (van de hernia kant) te lang in de knel heeft gezeten. Met als gevolg nog steeds pijnlijke tenen/voet en na 20 min begint mijn voet te slepen. Dus zo heb je de vicieuze cirkel.

Ik ben ook erg benieuwd naar maandag. En of ik overtuigend op de chirurg kan overkomen. Ik heb zo vaak dat ik weer buiten sta en denk, ow, ik had het zus en zo moeten zeggen

Snap je mijn verhaal nog???

Hoe gaat het met jouw pijn vandaag, ondanks de moeheid?
Jee het verhaal is wat langer geworden dan de bedoeling was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven