Geld & Recht alle pijlers

Garant staan

01-08-2013 13:27 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
*

* doreia, 47 seconden geleden

Hee, jullie feestje hoor, ik heb het idee dat ik tegen dovemansoren praat. Veel succes!

*

Dat dus. Have fun.

We zien het volgende topic over je verziekte relatie met belangstelling tegemoet.
Huts!
quote:doreia schreef op 01 augustus 2013 @ 14:16:

Hee, jullie feestje hoor, ik heb het idee dat ik tegen dovemansoren praat. Veel succes!

Ja, waarom mensen toch een topic aanmaken terwijl ze het toch altijd beter weten?

Overigens voor 20-jarigen tussen wal en schip bestaat er wel degelijk opvang. Maar ja, daar naar gaan informeren is veel moeilijker dan huurachterstand op laten lopen natuurlijk.

Wat is trouwens de opzegtermijn van betreffende woning/kamer? Meestal toch wel 2 maanden, dus we praten hier al over 4 maanden huur. Wanneer gaat ze opzeggen? Is ze vast nog aan het bedenken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:betoverend schreef op 01 augustus 2013 @ 14:16:

[...]

Dat is niet waar, want bij mijn vorige verhuurder moesten mijn ouder een garantiestelling tekenen (dat hebben ze niet gedaan) en verhuurder heeft er verder ook niet meer achteraan gegaan. Ik betaalde dus wel mijn huur toen altijd op tijd.Dat jij dat hebt gehad wil niet zeggen dat er voor ieder huurcontract een garantiestelling wordt geëist. Voor het gros juist niet.
Volgens mij zijn jullie ontzettende schatjes.

Naïeve schatjes die afsteven op een shitload aan problemen, maar toch schatjes.

Je vriendin boft met jullie.
Maar jullie vragen allerlei dingen die niet aan de orde zijn? En omdat ik daar geen gehoor aan geef praten jullie tegen dovemansoren? Ik vraag alleen in hoeverre en hoe snel ze geld kunnen halen bij ons!

Maar goed... Ik stap wel naar het juridisch loket, en voor verder advies zoek ik wel een ander forum. Wat zijn jullie kattig...
Ik vind jullie ook ontzettend lief en behulpzaam.

Dat siert jullie, zeker.

Pas op dat je er zelf niet door in de problemen komt.

Maar verder, niets dan lof!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:En zolang dat goed gaat is dat prima, alleen dreigt het nu dus fout te lopen en wil ik alleen weten hoeveel tijd we hebben. Dit is best recht te trekken. Maar ik wil niet binnen nu en een maand al in de problemen zitten, want zoals ik eerder zei, we zitten deze maanden zelf ook krap, dus kunnen haar nu niet helpen. Als zij betalingsregelingen treft voor de achterstallige huur, en wij vanaf volgende maand haar huur bv zouden betalen als ze nog steeds geen baan of uitkering heeft, zou er toch niks meer aan de hand moeten zijn?

Nog 1 keer dan: ZE HEEFT AL 2 MAANDEN HUURACHTERSTAND.

Ze zit al bij een deurwaarder en komende maand vandaag gaat de derde maand in.

Het vonnis tot uitzetting zal 26 september zijn, de kosten van het hele proces worden op haar en jullie verhaald en jullie gaan dus als mede verantwoordelijken mee in dit verhaal. Er wordt beslag gelegd op jullie inkomen als zij geen geld heeft. Veel succes!
Het is denk ik inderdaad het beste om met je vriendin naar het juridisch loket te gaan.

Dit soort financiële problemen kunnen razendsnel uit de hand lopen, en je kunt er niet vroeg genoeg deskundige hulp bijhalen.

Succes!

En nogmaals, ik vind jullie hartstikke lief!
Heeft je vriend al getekend voor het garant staan of alleen de intentie uitgesproken om het te willen?
quote:lovelycomplex schreef op 01 augustus 2013 @ 14:23:

Maar jullie vragen allerlei dingen die niet aan de orde zijn? En omdat ik daar geen gehoor aan geef praten jullie tegen dovemansoren? Ik vraag alleen in hoeverre en hoe snel ze geld kunnen halen bij ons!

Maar goed... Ik stap wel naar het juridisch loket, en voor verder advies zoek ik wel een ander forum. Wat zijn jullie kattig...

Ik zie ook wel jullie behulpzaamheid, en sommigen gaat dat gewoon beter af. En ik denk dat jullie daar bij horen.

Haar tijdelijk in huis nemen kan best een tijdje.

PS: vriendschappen kunnen ook onder druk komen te staan, doordat je vriendin straks moreel voelt jullie niet gelijkwaardig weer terug te kunnen geven. Probeer dan niet teleurgesteld in haar te zijn.
Lovelycomplex, ik vind je ook heel lief en zorgzaam naar je vriendin toe. Dat is ook het probleem niet.

Vele mensen die reageren, reageren vanuit eigen (omgevings)ervaring. En daarmee willen ze bereiken dat je de situatie goed overdenkt alvorens tot over je oren in de shit te komen.

Dat gunnen wij jou en je vriendin niet, want dat kost meestal de vriendschap en soms ook de relatie met de partner. En dat zou toch hartstikke zonde zijn?

Dus pak het contract erbij, ga naar het juridisch loket en laat je goed informeren.
Ohw boy......

Mag ik vragen hoe de financiën tussen jou TO en je vriend zijn geregeld? Want leuk dat je vriend een garantstelling heeft getekend, maar kan jij ook hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld?
Per wanneer is de huurachterstand? Het is vandaag 1 augustus. dus het kan maar zo zijn dat de achterstand ondertussen 3 maanden is. En wanneer heeft vriendin aan de bel getrokken? 2 maanden geleden?
En we schieten allemaal massaal in de stress voor jou en je vriend. Jullie zijn inderdaad te lief, maar lief zijn heeft ook zijn grenzen. BEzint eer ge begint. VErdiep je in financiën en lees contracten alovrens te tekenen. Weet hoe een handtekening werkt. Het leven is een lange leerweg.
Ik begrijp dat je vriendin een 0-uren contract heeft en nu niet wordt opgeroepen voor werk? Heeft ze dan geen recht op WW of bijstand? En ik neem aan dat ze elke dag alle uitzendburo's/terrassen/winkels afloopt voor werk?
@ TO: je moet oppassen, maar hulde voor het feit dat je die vriendin in huis wilt nemen bij problemen. Het is goed dat er zulke mensen bestaan.

Een hoop mensen hier die dat meisje dan maar gelijk verwijzen naar opvanginstanties zijn niet helemaal lekker.

Opvanginstanties zijn daar helemaal niet voor bedoeld.
quote:Alles goed en wel, maar ze is nu haar baan kwijt, maar nog niet ontslagen

Hoe moet ik dit trouwens lezen? Is ze op staande voet ontslagen? Heeft ze ontslag genomen? Want dan kan ze een WWB aanvragen, geen WW.

Is ze op non-actief gesteld? Dan zou de werkgever door moeten betalen.
quote:strike schreef op 01 augustus 2013 @ 15:23:

@ TO: je moet oppassen, maar hulde voor het feit dat je die vriendin in huis wilt nemen bij problemen. Het is goed dat er zulke mensen bestaan.

Een hoop mensen hier die dat meisje dan maar gelijk verwijzen naar opvanginstanties zijn niet helemaal lekker.

Opvanginstanties zijn daar helemaal niet voor bedoeld.Of steken hun hand niet in een wespennest. Huurachterstand, geen werk maar ook geen uitkering. Moeder die niet garant wil staan...
* lovelycomplex, 2 uur geleden

*

Wij zijn niet kattig, wij zijn realistisch. Dit gaat jou alles kosten wat je hebt. Je relatie en je vriendschap en misschien nog wel meer.

Jullie zitten zelf al krap? Jammerdebammer, daar geeft het incassobureau niets om. Jullie zullen moeten betalen. Voor haar. En daar begint de shit.

Een veel te hoge prijs om een keer lief te zijn als je het mij vraagt.

En op andere sites ga je exact, dezelfde antwoorden krijgen.

Niet kattig, maar gewoon wat jij niet wilt horen. Dat is iets heel anders.
Huts!
Dat werkt niet. De eerste persoon die echt echt dankbaar is (en zich niet alleen gedwongen voelt dankbaar te doen) als er daadwerkelijk hulp is geleverd qua geld en/of diensten moet ik nog tegenkomen.

Een luisterend oor (tot op zekere hoogte) is het enige wat loont. Meer is ongewenst.
Ik denk dat jullie niet echt nagedacht hebben over dat hele garant staan. Los van allerlei andere overwegingen, kun je dat alleen maar doen als je eigen financiële situatie zodanig is, dat je die garantie desnoods ook kunt inlossen zonder zelf in de financiële problemen te komen. Als je zelf iedere maand net genoeg hebt om rond te komen, heb je dus gewoon de financiële ruimte niet om daarnaast nog garant te staan voor iemand anders.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ze is dus niet haar baan kwijt, maar werkte met een 0 uren contract en wordt niet meer opgeroepen.

Hoe lang werkte ze al voor deze werkgever? Na 6 maanden heb je namelijk recht om een aantal uren te werken/betaald te krijgen, namelijk het gemiddelde van het aantal uren dat je de laatste 3 maanden gewerkt hebt.

Heeft ze dus een half jaar of langer gewerkt, dan krijgt ze nog wel salaris/heeft recht op uren/uitbetaling.
Zeg maar Spijker.
Het punt is dat je haar NIET helpt door haar rekeningen te betalen en haar in huis te nemen.

Als je haar in huis neemt, dan krijgt ze geen urgentie voor nieuwe woonruimte, want ze staat niet op straat. Ze heeft geen geld, dus een woning in de vrije sector kan ze ook niet krijgen. Met andere woorden, zij blijft - en waarschijnlijk voor lange tijd - afhankelijk van jullie.

Daarnaast kan ze geen bijstanduitkering krijgen, want ze deelt een huishouden met andere volwassenen met inkomen. Jammerdebammer en nog meer reden waarom jullie opvang waarschijnlijk een hele tijd zal gaan duren.

Mensen met inkomensproblemen kunnen vaak schulden blijven maken doordat anderen - jullie in dit geval - dat voor hen faciliteren. Ze is er financieel beter bij geholpen als ze eens flink onderuit gaat, zodat ze de noodzaak in zal gaan zien om beter met haar geld om te gaan.
Andere eventuele oplossingen:

- heeft ze geen recht op bijstand?

- het is bijna september; wil ze niet naar school (heeft ze een startkwalificatie?) waardoor ze stufi kan aanvragen en haar kansen op de arbeidsmarkt kan vergroten?

- kan ze niet ergens in de horeca (strandtent, festival) aan de slag?
Zeg maar Spijker.
Je vriend is gek dat hij een financiële garantstelling voor een vriendin van jou tekent.

Jij bent gek dat je je vriend dat laat tekenen.

Krab jezelf eens achter de oren en vraag je eens af hoeveel je vriendin voor je vriend betekent, als hij dit soort dingen voor haar tekeynt en het geen probleem vindt dat ze bij jullie intrekt. Ik heb echt zelden zoveel naïviteit gezien...

Oh en hou er rekening mee dat als ze bij jullie intrekt en zich inschrijft bij de gemeente alle schuldeisers bij jullie op de stoep staan. Zie dan maar eens te bewijzen dat het jouw spullen zijn en niet de hare.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven