Ja! Egeltje!

02-08-2013 00:42 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen we vorig jaar in dit huis kwamen wonen, (voor t eerst een tuin) heb ik de hele zomer vergeefs uitgekeken naar het egeltje wat hier volgens de vorige bewoners moest wonen. Net zat ik lekker op t tuinbankje, te luisteren naar allerhande kleine scharrelaars in de tuin en had ik t zelfs aan de telefoon met mijn lief nog even over egeltjes. Sta ik op om nog een drankje te pakken, gaat het licht bij de tuinpoort aan. En daar kwam doodgemoedereerd een egel aangewandeld, door t kattengat in de poortdeur. Echt zó leuk! :-D

Hij heeft een vrij systematisch rondje door de tuin gescharreld en gesmekt, en nu hoor ik m niet meer. Maar weg is-ie volgens mij nog niet, dan was t licht wel weer aangesprongen lijkt me.

Echt leuk
Wat leuk! Ik wil ook een egeltje in mn tuin :-)
Gezellig he.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Leuk he! Wij hebben er ook een. Eefje heet ze (we gokken dat het een vrouw is).
Ik heb ook een egeltje in mijn tuin. Hij laat zich soms zien.

Echt leuk.
Gezellig is absoluut het goede woord ja :-) Jij hebt er vast bosjes Fame.

Gister had ik ook al voor t eerst een kikker in de tuin (vorig jaar een vijvertje aangelegd) dus mijn ecosysteempje gaat goed, volgens mij
Leuk Elke :-) Deze deed mij mannelijk aan, maar daar valt natuurlijk niets zinnigs over te zeggen. Misschien doop ik m maar Egbert
Lief.
Ja, hier wonen er meerdere. Ik herken ze ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jaaaaaaa ik heb ook een egeltje. Schattig zijn ze he.
Heel wat anders als er een Moose in je tuin staat
Wij hebben er ook eentje. Helaas is de hond niet zo gediend van bezoek :( Hij jaagt alles wat beweegt de tuin uit. Vorige week stond hij te schelden bij dat arme egeltje, dagelijks jaagt hij duiven weg en gister was een kikker de pineut. Toch vermoed ik dat ons egeltje er nog zit, want de laatste dagen gaat hij tig keer per dag op een zekere plek in de tuin kijken, een paar meter verder dan waar het egeltje eerst zat, snuffelt dan een poosje en gaat weer. Misschien zijn ze vriendjes geworden?
Ahh zo lief. Heel even hadden wij er eentje in de tuin, maar helaas is hij niet terug gekomen. We hadden zelfs een egelhuis voor hem gemaakt zodat hij veilig kon overwinteren. Zoooo jammer.

We hebben wel een pad in de tuin en een vleermuis op zolder in de spouwmuur. ;)

Maar een egeltje zou ook leuk zijn.
Ja, wij hebben ook een (of twee?) egel(s) in de tuin. En een paar jaar geleden zelfs jonkies!

Kikkers hebben we ook, alleen geen vijver. Af en toe hupst er wel eens een door de openstaande schuifpui naar binnen.
Zooo leuk een egeltje, en kikkers ook!

Egbert

Ik geef ook de tortelduiven die in de tuin komen namen, Jut en Jul, weet alleen niet wie Jut is en wie Jul.

Vorig jaar zat er een kruisspin voor het keukenraam, die noemden we Zevenpootje omdat hij maar zeven pootjes had

Een houtduif heet bij ons Woody.
Wij hebben ooit een pad gehad die Peter heette.
Ik heb mijn egeltje denk ik vermoord, maar weet het niet zeker.

Mijn egel speelt al jaren in de tuin met een lege fles, met zijn neus rolt hij de fles door de hele tuin.

Een paar weken geleden vroeg mijn man of ik de tuin bezem had weggegooid? Dus ik kijken en ontkennen, zie ik in de vuilcontainer allemaal stekels liggen en een dood egeltje.

Scenario 1: iemand heeft een egel aangereden en in de container gestopt.

Scenario 2 : hij is in een vuilniszak gekropen toen de schoonmaakster bezig was en ik heb de vuilniszakken in de container gegooid met egel en al.

Hoe dan ook, ik vind het vreselijk zielig en mis het flessengeluid en het egeltje.
Ahh dat is echt heel sneu! Het lijkt me een fantastisch gezicht zeg, zo'n beestje met een fles aan de wandel! Hihi Kan me voorstellen dat je dat mist.

Het enige dat ik naast spinnen tegen gekomen ben is een muisje..
Mijn ouders hadden een keer parende egels in de tuin. Nou, dan stel je je mening over dat ze zo lief en schattig zijn wel bij hoor.

Qua geluid is Kim Holland er niks bij
Grief is just love with nowhere to go
Ik had er ook eentje, maar die heb ik al heel lang niet meer gezien. Vanavond maar weer een schaaltje kattenbrokjes buiten zetten ( mijn egel is dol op Royal Canin)
quote:Lady-Voldemort schreef op 02 augustus 2013 @ 09:57:

Wij hebben ooit een pad gehad die Peter heette.Wij een merel die we Willem noemden. Hij had een witte vlek op de vleugel dus heel herkenbaar. Die ging in de winter gewoon keihard zitten fluiten als zijn appel weer op was
Grief is just love with nowhere to go
Zoooooooooooooooooo schattig, egeltjes. Heb er 2 in of bij de tuin wonen, vind elke ochtend egelpoepjes en 's avonds hoor je ze inderdaad scharrelen. Ik zet af en toe kattenbrokjes geweekt in water (egels nooit melk geven!!) neer en ga dan rustig zitten wachten tot ze komen slobberen

Maar inderdaad, o o o als ze een potje gaan vrijen, die klereherrie dat ze dan maken

Vorig jaar liepen ze ineens met z'n drietjes, een klein babyegeltje er dus bij. Ik heb denk ik het record adem inhouden gebroken en kon alleen maar dweilend van aanbidding zitten kijken.

egeltjes
We hadden tot vorige maand al een paar jaar 2 eenden in de sloot achter het huis die we al jaren Pietje en Truus noemden. Ze konden blijkbaar geen kinders krijgen want heb ze nooit met kuikentjes gezien. Pietje is vorige maand vermoord door een k*tkat, die liep er moeizaam mee door de straat te sleuren. Een buurjongen heeft die eend gegrepen toen die kat 'm even los moest laten (k*tkat was net zo groot als eend) maar helaas was Pietje al door...

Truus zwemt sindsdien hevig kwakend in d'r uppie, arm ding
Leuk hé, egeltjes. Wij hebben er ook 1 (of 2) in de tuin. Vorige week zat ik rustig op de bank tv te kijken toen ons hor voor de tuindeur bewoog. (wij hebben zo'n stroken gordijn). En wat zag ik! Een zeer nieuwsgierige egel die gewoon naar binnen was komen lopen. Ik heb de egel met behulp van de mat weer voorzichtig naar buiten geholpen. Hij (of zij) komt zo af en toe nog even aanwaaien. Echt heel schattig!
Oh, wat zielig van de flessenegel! Ik denk toch eigenlijk niet dat t jouw schuld is, monalisa, een egel zou echt wel een tijdje kunnen overleven in een container en ook wel misbaar maken denk ik.

Ik denk dat deze egel ook al wel vaker langs geweest is (of hier gewoon woont) want poes bleef vrij kalmpjes op gepaste afstand, terwijl hij meestal indringers wel weg jaagt. Erg schrikkerig zijn ze sowieso niet volgens mij, ok kon best dicht bij m komen om even te kijken.

Jonge egeltjes in de tuin lijkt me helemaal leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven