Geld & Recht alle pijlers

Garant staan

01-08-2013 13:27 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:blue_yoshi schreef op 01 augustus 2013 @ 19:36:

Oh en hou er rekening mee dat als ze bij jullie intrekt en zich inschrijft bij de gemeente alle schuldeisers bij jullie op de stoep staan. Zie dan maar eens te bewijzen dat het jouw spullen zijn en niet de hare.

Ja, want als iemand aangeeft schulden te hebben dan blijkt dat over het algemeen maar 1/3 van de werkelijke schulden te zijn.

Heeft ze wel haar andere vaste lasten (ziektekosten, verzekeringen, g/w/l, gemeentebelastingen) betaald?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik zou haar zich niet laten inschrijven bij jullie. en ja, die huur wordt vast en zeker bij jullie gehaald ivm garantstelling.

ik kan je alleen maar succes wensen met deze situatie. hopelijk pakt jullie hulp voor jullie zelf niet verkeerd uit. wel lief dat jullie er voor haar willen zijn.
Juist Fame!

TO, de meeste weldenkende mensen zullen altijd het betalen van hun huur/hypotheek boven het betalen van andere lasten stellen. Dus op het moment dat er huur- of hypotheekschulden zijn, kun je er amen op zeggen dat er nog veel meer andere schulden zijn. De kans dat die huurschuld slechts het topje van de ijsberg is, is zeer reëel.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Paarlen voor de zwijnen Blue Yoshi, want de beslissing is al genomen en TO is naar een ander forum want ze krijgt hier niet de gewenste antwoorden.

Nu ik teruglees dat zij en haar vriendin uit woongroepen komen vraag ik me ook af met wat voor mensen we hier te maken hebben. En ja, ik besef dat ik nu een vooroordeel heb.
Huts!
@BVD

Idd een vooroordeel. Verandert dat als ik vertel dat ik ook ooit zo woonde?
NummerZoveel, jazeker wel. Daarom zette ik er ook bij dat ik weet dat het een vooroordeel is.

En daarom de vraag wat voor mensen dat dan kunnen zijn.

Het zou niet het eerste vooroordeel zijn waar ik een andere kijk op kan krijgen, daar ben ik heel eerlijk in.
Huts!
Volgens mij bedoelt ze met een woongroep binnen een instelling.
* verwijderd wegens privacy *
Een garantstelling kun je niet intrekken.

Een garantstelling duurt zolang het afgesproken is met borgsteller en verhuurder.De duur van de borgstelling staat dan in het borgstellercontract bv 12 maanden of soms tot een bepaald bedrag bv 3 maand huur.

Dus op een gegeven moment loopt het contract af bv doordat ze uit de kamer wordt gegooid en het huurcontract dus ontbonden is.De kosten die voortvloeien huurachterstand,kosten deurwaarder,kosten huis uitzetting ed worden bij jouw vriend verhaald als niets contractueel is vastgelegd over de duur/bedrag.

En Sabian was ook de beste vriendin van...........

En met wie woont Sabian nou samen.........
TO en vriend zijn beide ziekelijk, wonen zo klein dat er geen eettafel inpast en hebben het financieel al heel zwaar. Dit gaat zo verschrikkelijk mis.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 01 augustus 2013 @ 20:57:

Nu ik teruglees dat zij en haar vriendin uit woongroepen komen vraag ik me ook af met wat voor mensen we hier te maken hebben. En ja, ik besef dat ik nu een vooroordeel heb.

sorry, dat is meer dan een vooroordeel, dat is ronduit beledigend vind ik als je zoiets schrijft.

to leest hier gewoon mee he.
BvD schrijft toch ook haar 2e zin erachteraan Aliva?

Het zijn namelijk nooit de mensen met 2 fulltime banen die dit overkomt, dat de garantstelling hén nekt. En ja, ik werk met mensen wiens hele familie soms generaties lang in de financiele shit zit. Waarom? Omdat ze elkaar maar in huis nemen, niet nadenken over hun eigen financiele situatie op dat moment totdat daar weer ruzie van komt. Mensen schieten elkaar geld voor, lenen elkaars auto tot er een boete volgt en die niet betaald kan worden enzovoort. Het bindt mensen, samen tegen de rest van de wereld en het is de schuld van Rutte.

Jup er zijn uitzonderingen, maar inmiddels heb ik ouders en ene dochter in mijn portefeuille en komt andere dochter er zo ook bij. En die heeft 2 kinderen van 15 en 17 die ook al een schuld hebben bij een telefoonmaatschappij....
Aliva, ik schrijf er toch bij dat ik dat besef? En ik maak er toch een vraagstelling van, of niet? Kijk even naar je eigen te snelle oordeel, dank u.

Zoveel, bedankt voor je uitleg. Ik ga me hier wat meer in verdiepen.

Doreia, hebben wij niet een codewoord?
Huts!
Sweetlife!
quote:lovelycomplex schreef op 01 augustus 2013 @ 14:23: Wat zijn jullie kattig...

Het komt misschien kattig op je over, maar ik lees met name betrokken forummers die echt wel zien dat jij en je vriend oprecht proberen om jouw beste vriendin bij te staan en helpen, maar die ook zien aankomen dat het weleens heel erg mis zou kunnen gaan en jullie zelf in de problemen komen.

Die forummers proberen jou uit alle macht te wijzen op de risico's (gezien je er zelf maar weinig van weet en de indruk wekt dat het wel los zal lopen). Ik denk dat iedereen hier het goed met jou voorheeft en je daarom wil waarschuwen het niet te licht op te nemen. Want bij wie kunnen jullie aankloppen als het financieel misloopt? En je ziet hoe makkelijk het mis kàn lopen....en hoe groot de gevolgen zijn.

Je vriendin helpen is heel lief en siert jullie, maar het mag niet zo zijn dat jullie in haar problemen worden meegezogen en straks zelf hulp nodig hebben. Dat is wat iedereen jou wil zeggen lovelycomplex.

Pas op je zaken!
* doreia, 18 minuten geleden

Sweetlife!

*

Yesss! I knew it! Hoi maatje!!
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 01 augustus 2013 @ 22:32:

Aliva, ik schrijf er toch bij dat ik dat besef? En ik maak er toch een vraagstelling van, of niet?

zoals het er nu staat komt het erg denigrerend over vind ik.

je kan het toch wat neutraler formuleren?

minder op de persoon gericht?

ipv "wat voor soort mensen zijn dit" kan je ook vragen "onder welke omstandigheden komen mensen daar terecht?".

ik vind dat al heel anders klinken.

maar bon, off-topic.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 01 augustus 2013 @ 22:58:

* doreia, 18 minuten geleden

Sweetlife!

*

Yesss! I knew it! Hoi maatje!! Ik kan niet gemist worden toch? Ben onmisbaar
quote:BellatrixVanDetta schreef op 01 augustus 2013 @ 22:32:

Zoveel, bedankt voor je uitleg. Ik ga me hier wat meer in verdiepen.

Dat siert je!
Vriendschappen altijd gescheiden van geldzaken, zo heeft de ervaring mij geleerd. Geen geld lenen, geen garanties doen, geen afspraken met geld. Krijg je alleen gedoe mee en vriendschappen gaan eraan kapot. Is tenminste wel hoe ik het ervaar. Geld is een dooddoener.
Ten eerste wat dacht je vriend dat garant staan betekende? Ten tweede vind ik het vaag dat jouw vriend garant staat voor een vriendin van jou. Of jullie hebben dat samen besloten, maar zo schrijf je het niet, of kent hij haar beter dan jij denkt dat hij haar kent.
Wat bleek, de garantstelling is nooit bij de huisbaas aangekomen.. Ondanks dat het aangetekend verstuurd is. Met dus ontzettend veel mazzel komen wij dus niet in de problemen.

Voor mensen die zich afvragen waarom ik in woongroepen woonde. Mijn ouders hebben mij 8jaar lang mishandeld en ik ben door jeugdzorg weggehaald daardoor. Ik ben dus geen probleempuber geweest ofzo....

Owja, ik heb een huis met 3 slaapkamers, dus niet te klein.

Ik heb verder alles weggehaald omdat ik verder niks aan het topic meer heb. Wat ik in mijn prive leven doe is nog altijd mijn zaak. Niet dat jullie je meningen niet mogen geven, maar als ik advies wilde over hoe ik met vrienden om moet gaan had ik dit wel in relaties neergezet, en niet in geld en recht. Voor de mensen die wel normaal reageerde en adviseerde, dank je wel.

Van mij part mag dit topic verwijderd worden.
Wat een achterlijk verhaal en wat een achterlijke reactie van je.
quote:lovelycomplex schreef op 02 augustus 2013 @ 15:11:

Wat bleek, de garantstelling is nooit bij de huisbaas aangekomen.. Ondanks dat het aangetekend verstuurd is. Met dus ontzettend veel mazzel komen wij dus niet in de problemen.Hoe heeft je vriendin dan toch dat huis kunnen huren, als er een garantstelling nodig was?
Als jij geen commentaar wil over jouw privé leven moet je je rotzooi niet online gooien. En al helemaal niet als het gaat om ontzettend domme beslissingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven