Katten naar buiten?

03-08-2013 20:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel zo. Ik heb 2 katers van 3 jaar oud. Een is een zo goed als witte langharige kruising (half ragdoll en daar lijkt hij ook op) en ander is een enorme volbloed Maine Coon met stamboom. Beiden zijn gecastreerd en gechipt.

We wonen aan het water met alleen aan de voorkant verkeer (rustige straat). Aan de achterkant is een groot recreatiegebied. Geen probleem dus zou je zeggen. Maar beide zijn nogal opvallende en imposante katten. De witte maak ik me niet zo'n zorgen over want die is schuw genoeg maar de Maine Coon gaat ben ik bang op iedereen af en overal naar binnen. Hij is echt enorm (8kg maar heel heel slank en dus enorm lang) maar gaat bij elke vreemde direct op schoot. Ik ben dus bang dat hij meegenomen wordt. Wat denken jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
En je vindt het niet erg dat ze in de tuinen van de buren poepen, piesen en graven?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat te denken om je katten gewoon binnen te houden of in een buitenren,jouw beesten jouw overlast en jouw verantwoording.
Als je je er niet prettig bij voelt, zou ik zeggen laat ze binnen. Zelf heb ik een Noorse boskat gehad die wel gewoon buiten kwam. Hij leefde er helemaal van op en ik was niet bang dat ie meegenomen zou worden.

Is anders een grote ren maken in de achtertuin geen optie?
Ik zou het wel aandurven, maar kan me ook niet voorstellen dat iemand een kat zou meenemen. Voor katten is het echt zoveel fijner als ze lekker buiten kunnen spelen.
quote:betjebig schreef op 03 augustus 2013 @ 20:28:

Ik zou het wel aandurven, maar kan me ook niet voorstellen dat iemand een kat zou meenemen. Voor katten is het echt zoveel fijner als ze lekker buiten kunnen spelen.Maar dan wel fijn in je eigen tuin.
wij hebben vier katten die niet buiten komen.

Twee zwerfkatten die we sowieso niet buiten willen hebben want die komen nooit meer terug.

Bij ons lijken ze het ook niet te missen. Er wil nog wel eens een pootje op het dakterras gezet worden en dan schrikken ze zelf zo dat ze weer naar binnen rennen.

Wat wij willen doen bij een nieuw huis is van een stuk tuin een kattenren maken, Zodat ze via een raam of deurtje daar naar toe kunnen

Als ze de behoefte niet hebben zou ik het niet doen. Zeker niet met van die dure beesten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:ronniemitchel schreef op 03 augustus 2013 @ 20:29:

[...]

Maar dan wel fijn in je eigen tuin.Jij bent van de antikattenbrigade? Och, mijn katten spelen vooral in eigen tuin, maar ik sluit niet uit dat er wel eens eentje poept in de tuin van een ander. Net zoals ik hier ook wel eens vreemde katten in mijn tuin heb. Als je je daar druk om moet maken...
Ze willen heel graag. Ik had hiervoor een Maine Coon dame die vaak naar buiten ging en dan voor 10 minuten. Ze vond het heerlijk. Vroeg erom en liep dan een rondje, at wat gras en kwam zich dan weer melden dat ze naar binnen wilde. Ze was ook schuw buiten en sloop door het gras. Je zag haar bijna niet. Heeft ook niemand ooit last van gehad.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Heb je pas sinds kort dan? En weet je of ze voor die tijd naar buiten konden gaan?
Blijkbaar vindt jij dat niet erg betjebig, grijpen in een kattendrol of de pis van een kat in je tuin ruiken. Heel veel mensen zijn daar niet van gediend.

Buiten dat:dergelijke katten zijn waarschijnlijk wel gewild, gechipt of niet.
Nee ik heb ze al vanaf nest. De eerste zomer vond ik ze nog te jong en teveel kitten, vorige zomer waren we amper thuis en waren we met andere dingen bezig en nu deze zomer valt me op dat vooral de Maine Coon allerlei capriolen uithaalt om naar buiten te sneaken.
Waarom raster je niet (een deel van) je tuin af zodat je katten veilig buiten kunnen?
Ik zou het niet doen. Raskatten worden wel degelijk gestolen en in het buitenland doorverkocht, alhoewel jij, wonende in een rustige buurt daar misschien weinig kans op hebt. Maar iemand in de buurt zou ook je kat kunnen kapen als het een vriendelijk sociaal beestje is die overal naar binnen loopt.

Katten die niet gewend zijn om naar buiten te kunnen kan je prima binnen houden. Of ik zou idd een ren voor ze maken o.i.d.
Een ren is geen optie en ook afrasteren van de tuin niet. We hebben wel een inpandige patio waar ze altijd in mogen als het niet regent maar vooral de Maine Coon vindt daar niks aan.
quote:himalaya schreef op 03 augustus 2013 @ 20:42:

Waarom raster je niet (een deel van) je tuin af zodat je katten veilig buiten kunnen?

Dit dus, als je wel bang bent dat ze worden meegenomen.

Edit: geen optie dus..

Die van mij lopen overdag wel buiten, maar zijn oud en gaan nauwelijks achter het huis weg, toch vinden ze het erg fijn naar buiten te kunnen.

Lekker rommelen in de tuin, achter vliegen aan, heerlijk luieren in de schaduw van de planten en in het voorjaar juist languit in de zon op de tuintafel etc.
ik zou ook best wel bang zijn dat mensen ze zouden meenemen omdat het merkkatten zijn.

mijn huis-tuin-en-keuken katten vallen niet zo op
Bij ons is ooit mn Gijsje dus mn kat (russisch blauw) gestolen uit de voortuin. Verschrikkelijk.

Ik kan me er nog steeds zooooo kwaad om maken.

Vanaf dat moment was het klaar. Mijn katten blijven dus omheind buiten.

Dan maar een Alcatraz in de tuin, maar ik heb wel altijd mijn katten bij me zonder die nare angst van auto's, kattenhaters en ander ongemak.
Patio kun je toch opleuken met planten? Liefst waar vlinders op af komen.

Mijn 5 katten zijn dolblij met hun ,qua parkeerplek grootte ,tuintje.
en een een tuigje met een langer touw
Waar een wil is, is een weg TO. Het lijkt me vreemd dat een kat bepaald waar hij heen wil ('hij blieft de patio niet') en niet jij.
Mijn kat is echt een buiten kat en werd helemaal gek binnen. Probeerde er altijd tussenuit te piepen dus ik heb het met angst en beven uiteindelijk toegelaten. Mijn katje is nu een veel rustiger en gelukkiger kat.
http://www.dogwatch.nl/elektrische-halsband.html
Enkel buiten als je ze op je eigen terrein kan houden, zodat anderen er geen last van hebben.
Ras katten zijn geld waard dus zat perverselingen die ze meenemen. Daarnaast kun je ze sowieso beter afrasteren, kunnen ze toch lekker de tuin in en heeft de buurt er geen last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven