Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Hoi allemaal! Ben ik weer eens even.

Kan nog steeds niet sporten, lopen gaat wat beter, maar sjeee wat duurt dit lang.... Baal echt. Heb ook niet meer gewogen. Weet dat ik zonder sporten aan kom, wat ik ook doe. Probeer heel gezond te leven. Zodra ik weer mag sporten ga ik dat weer lekker doen! Hoe is t bij jullie??
Ha allemaal!

Balen runrunrun, dat je nogsteeds niet mag en kan sporten ;(....

Felice, af en toe zondigen (met vakantiegevoel) mag he! Hoe gaat het deze week?

Bij mij gaat het nog niet super, maar al veel beter dan vorige twee weken!

Voel me ook al weer iets beter in mijn vel zitten, gelukkig!

Nog even goed aanpoten de komende weken!

Morgen lekker een dagje vrij van mjn werk, lekker zwemmen!

Geniet van het weer allemaal, nu kan het tenminste!
Zo was ik ook weer. De weegschaal gaf vanmorgen 66,8 aan. Niet gek met deze hitte en het feit dat ik vlak voor mijn ongesteldheid zit. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk te drinken. Maar ik heb het er nog wel moeilijk mee, nu ik niet meer opschrijf wat ik eet. De neiging om te veel te eten is echt groot. Het gaat gelukkig goed, maar het kost me veel wilskracht. Als ik het opschreef, nouja, dan moest je ergens verantwoording afleggen (ook al was het maar een schrift) en de neiging om iets te nemen was dan een stuk minder. Gelukkig heb ik de weegdag op vrijdag nog. In het weekend laat ik de teugels een beetje vieren, en doordeweeks doe ik dan heel netjes om op vrijdag weer op gewicht te zijn. Maar geen idee of dit de beste methode is. Ben in ieder geval blij met deze stok achter de deur.

Gewicht; 66,8

Hvm
Hvm, dan ben je toch netjes gelijk gebleven deze week?

Maar snap wat je schrijft... Ik denk er ook over na om weer een tijdje op te gaat schrijven wat ik eet..

Ik heb afgelopen maand de pil doorgeslikt (doe ik normaal nooit, maar nu ivm vakantie), en ik heb toch zware borsten... Zal dat daaraan liggen, meer hormonen dan normaal? Hoop dat dat nadat ik ongesteld ben geweest, volgende week, weer minder is. Hierdoor voel ik me zoveel zwaarder/dikker...

Fijn weekend allemaal!!
Goedemorgen allemaal!

Ik ben weer terug van vakantie. We hebben het heerlijk gehad, lekker rustig aan gedaan maar toch ook veel van de omgeving gezien en actief geweest. Ik heb 3 keer hardgelopen en dat was echt heerlijk, lekker door het bos en een prachtig uitzicht!

Nu weer terug naar de werkelijkheid Ze hadden namelijk ook heel veel lekkers Vanochtend op de weegschaal gestaan en er is 2,5 kilo bij. Heb ook de pil doorgeslikt in de vakantie, dus hoop dat het ook vocht is. Maar ik moet ook weer gaan sporten, want ik merk gewoon dat alles weer slapper wordt. Dit weekend nog even rustig aan doen en alles uitpakken/wassen. Vanaf maandag weer hard er tegenaan!

@ Felice: nog gefeliciteerd met je dochter!

@ Runrunrun: super balen dat je nog niet mag sporten en dat je nog zo'n moeite hebt met lopen. Heb je al enig idee wanneer je weer wat actiever mag worden?

@ HVM: lijkt me lastig inderdaad als je zo lang hebt opgeschreven wat je eet om dat nu niet te doen. Maar je blijft netjes gelijk, dus dat is prima!

@ Jolanda: hoe is het met geen chocolade eten, lukt dat een beetje?

Ik hoop dat we, ondanks het heerlijke zomerweer, toch allemaal vol kunnen houden en actief blijven. Ik ga in ieder geval weer hard mijn best doen
Welkom thuis sneeuwwitje! Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad en wat goed hè, drie keer hard gelopen!! Chapeau!

Hopelijk komen die 2,5 kilo door wat slechter/zouter eten en zijn die er zo weer af als je weer een paar dagen goed oplet!

Chocolade... Ik heb in mijn week vakantie wel wat gezondigd, maar ben nu weer goed bezig!

Succes met weer in het goede ritme komen sneeuwwitje!
Alle vakantiespullen zijn bijna opgeruimd. Dit weekend heerlijk buiten gezeten en ik probeer nu weer een beetje in het ritme te komen. Kom net terug uit de sportschool. Was echt lekker en ik voel mijn spieren weer aanspannen.

Vanmiddag lekker rustig aan doen met dit mooie weer en dan wil ik morgen hardlopen.

Hoe gaat het met de rest??
Hoi allemaal!

Welkom thuis en terug sneeuwwitje! Je hebt de spirit zo te horen alweer goed te pakken!

Hier gaat het een beetje op en af, vind het erg zwaar om met dit warme weer te hardlopen. Eten gaat opzich wel redelijk, maar blijf steeds wel ongeveer hetzelfde.

Wij gaan over vier weken op vakantie, dus wil er de komende weken echt weer voor gaan om in de vakantie wat speling te hebben!
Heb net weer gelopen, kon wel merken dat ik even lui ben geweest Daarnaast was het warmer dan ik had verwacht, dus ik heb een mega tomatenhoofd

Ik moet eerst weer een beetje opbouwen voordat ik mijn schema van Evy kan oppakken. Vandaag 30 minuten gelopen en dat was best pittig. Wil de komende tijd met 5 minuten uitbouwen, zodat ik weer bij het schema kan aansluiten (had de laatste keer 45 minuten gelopen).

@ Melody: het is ook bijna niet te doen met dat hete weer (zoals gisteren was het niet verantwoord om te lopen). Goed dat je door blijft zetten, de vakantie is een mooi vooruitzicht!
Hallo dames. Wat is het rustig hier, jullie geven de moed toch niet op??

Ik kom net terug van de sportschool, op de terugweg moest ik heel hard fietsen want het begon te regenen. Gelukkig nog aardig droog over gekomen.

De afgelopen dagen heb ik nog wel wat gesnoept, want er was nog wat over van de vakantie Maar ik heb veel fruit gekocht, dus vanaf nu een appel in plaats van een koekje!
Oef, drie dagen sporten na een vakantie merk je wel Heb behoorlijk spierpijn in mijn benen!
Ha allemaal, lekker Sneeuwwitje, spierpijn, da's goed Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad! En die paar kilo's zijn er hier zo weer vanaf joh!

Die pil hè, ik overweeg eraan te gaan beginnen, heb m liggen en zou vandaag kunnen starten. Maar.... zijn jullie er dikker van geworden? Dat houdt me eigenlijk tegen.

Overigens ging ik vanmorgen tegen mijn zin op de weegschaal, heb de touwtjes de laatste 3 weken aardig laten vieren (en dus ook niet gewogen) en ben dus ongesteld geworden, maar... ik woog precies hetzelfde als 3 weken geleden. Dus dat is fijn!

Het regent hier en kind is ziek, het wordt een lange middag.

Succes allen!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik heb mijn rondje er al weer op zitten (5 kilometer). Straks een afspraak, dus ik dacht ik ga eens proberen om op tijd te lopen. Merkte wel dat ik licht ontbeten had (cracker) en de zon scheen al behoorlijk fel dus het zweet loopt me over de rug

Wilde halverwege opgeven, maar toch doorgezet. Het is soms meer een psychologisch iets dan lichamelijk, want lichamelijk kan ik het best aan. Spierpijn zal wel erger worden maar daar moet ik nu even doorheen! Morgen naar de sportschool en dan een rustdag. Zondag wil ik 6 kilometer lopen.

@ Felice: netjes dat je gelijk bent gebleven de laatste periode! Wat betreft de pil, ik vind het lastig om te zeggen. Ik ben namelijk al meer dan 9 jaar aan de pil en ben wel dikker geworden. Maar ja, dat komt ook door een heleboel andere factoren. Destijds fietste ik elke dag naar school (totaal 24 kilometer) én sportte ik elke dag. In diezelfde periode ging ik studeren en werd ik veel minder actief, ja dan kom je aan. Volgens mij roept elke vrouw wel dat ze is aangekomen door de pil, maar wetenschappelijk is het niet bewezen.
Ha dames!

Wat fijn dat het topic weer wat levendiger is! Dan ga ik vanzelf ook weer wat activer meeschrijven en dat is nodig... hihi die stok achter de deur helpt toch wel!

Ik ga vanavond iig weer sporten, fitnessen. Zo, tegen jullie gezegd, dus ik moet ;)!

Vanaf volgende week gaat het normale rooster bij de sportschool weer in (nu vakantierooster), dus dan wil ik weer 3x per week gaan sporten. Dinsdag spinnen, donderdag fitnessen en zaterdag spinnen/ zondag hardlopen (nu staat het zwart op wit).

Mijn valkuil, na een slechte dag wil ik weer heel goed beginnen en eet ik 2 dagen te weinig waardoor ik op dag 3 of 4 weer veel te veel eet (en dan vaak slechte dingen...).

Willen jullie eens een gemiddeld eetlijstje posten?

Durf nu niet eens te wegen, moet dit weekend ongesteld worden, dus daarna ga ik mezelf er toch weer eens aan wagen...

Sneeuwwitje, goed bezig met sporten :)!

Felice, wat netjes, gelijk gebleven!

Melody, goed vooruitzich, die vakantie! Waar ga je naar toe (of wil je dat niet zeggen, ook goed hoor)? Ik snap dat je dan nog net iets kwijt wilt, succes!

Ik ga er weer voor, jullie ook?!
Jep, net wezen sporten en me aan mijn lijstje gehouden!!

Havermout en/of overnight eats, eet iemand hier dat ooit?

Wil het eens gaan proberen...
Ja goed zo Jolanda!

Havermout en overnight oats heb ik nog nooit gehad. Geen idee of het lekker is en wanneer je dat eet.
Weegdag!

Gewicht: 72,3

Bij: 1,5

Totaal af: 12;1

Na de vakantie is er weer iets af, maar wel minder dan ik gehoopt had. Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet super streng ben geweest. Wel veel gesport... Moet dit weekend ongesteld worden, hoop dat dat nog een beetje helpt.

Ga straks naar de sportschool, even de spieren trainen!
Sneeuwwitje, fijn dat er weer iets af toch! En al veel gesport, je bent op de goede weg! Volgende week een mooie min!

Ik ben vandaag ook weer goed begonnen! Naar mijn werk gefiets, 20 minuten en gezond eten bij voor overdag!

Vanavond een poetsavondje ingelast...

Fijne dag!
Net terug van de sportschool, was weer lekker. Mijn spieren beginnen weer een beetje zichtbaar te worden na de vakantie

Ik zal ook weer eens een eetlijstje plaatsen:

O: cornflakes met aardbeien en melk, glas water

T: appel

D: twee minibolletjes met kaas, cracker en misschien nog een beschuit, beker optimel

T: liga

D: aardappelen, prei en een stukje vlees

Ik heb me na de vakantie voorgenomen om 's avonds wat gevarieerder te gaan eten en minder vlees te eten (beter voor mij en het milieu), dus wil proberen om 1x per week vegetarisch en 1x per week vis te eten (laatste wordt een hele opgave want ik vind vis niet super lekker, vriend overigens wel).

En ik wil eens kijken naar de tussendoortjes, want fruit of liga wordt ook een beetje saai.
Hoi ik heb me ook weer gewogen.

66,4

Dat is mooi. Ik mag van mezelf alleen eten bestellen/ of bbq eten als ik op vrijdag tussen de 66 en 67 weeg. Anders is het gewoon eten koken. Ja, ik ben hier degene die altijd voor het eten zorgt. Partner is er gewoon niet goed in, vindt het ook niet leuk. Vind ik niet erg hoor, maar af en toe geen eten koken is ook leuk. Ik heb zelf een hekel aan strijken, en dat doet hij dan weer. Dus het is wel in evenwicht hier, hahaha. Vanavond dus bbq. Maar dat is voor mij dus geen bulk vlees, maar gewoon groente op de bbq.

Hvm
Haai dames,

Voor de tabel:

Gewicht nu: 81.5

Af deze week 0,4 kg

Totaal afgevallen: 6,3 Kg

Ik heb vandaag het boek " het geheim van slanke mensen gekocht" heel logisch, simpel, maar toch ook wel weer verhelderend om te lezen! Ben benieuwd!

Wij blijven dit jaar in Nederland. We gaan een weekje naar centerparcs . Ideaal met een dreumes van 14 maanden!
Hallo iedereen,

Het is een tijdje rustig geweest hier zeg! Maar het is natuurlijk ook vakantietijd nu ;)

Mijn gewicht vanochtend:

Gewicht: 72,5

Af: 1,2

Totaal af: 8,5

Fijn en gezond weekend allemaal!
Aaaaargh ik kom jullie weer even vermoeien.

Heb nog steeds pijn. Ging een paar dagb beter maar heb het idee weer terug bij af te zijn. Morgen weer fysio, hoopte dat hij zou zeggen dat ik weer mocht gaan sporten, maar geloof er niets van, boehoe.

Eten gaat wel goed, eet netjes gezond en niet teveel. Maar he dat sporten is zo balen, heb zooooo'n zin om te sporten. Maarja, wacht maar tot ik weer mag
@ HVM: haha, goede regel met het eten bestellen Heb je lekker gegeten met de BBQ? Je blijft netjes stabiel, echt goed!

@ Melody: heb wel eens van dat boek gehoord. Staan er ook recepten in? Lekker vooruitzicht dat jullie een weekje weg gaan!

@ Mariss: jij gaat ook goed zeg, weer meer dan een kilo er af!

Ik zal zo de tabel ook even aanpassen.

Ik had gisteren een rustdag. Vandaag weer gelopen, wilde 40 minuten lopen dus heb een les van Evy erbij gepakt. Het ging heerlijk, veel beter dan de laatste twee keer. Houding was meer ontspannen en het ging allemaal wat soepeler. Heb 6 kilometer gelopen in iets meer dan 40 minuten. Had dus een voldaan gevoel toen ik thuis kwam. Morgen naar de sportschool en dan wil ik dinsdag 7 kilometer lopen, heb er nu al weer zin in

Qua eten let ik goed op, maar probeer ik iets minder streng voor mezelf te zijn. Ik sport veel en als ik mezelf alles ontzeg dan ben ik bang dat ik een terugval krijg. Zoals het nu gaat ben ik tevreden, maar dan moet de weegschaal wel meewerken
Ooo, Runrunrun. We postten tegelijk, dus lees net je berichtje. Wat super balen dat je nog pijn hebt, ondanks dat je nu rust neemt. Fijn dat het qua eten goed gaat, maar kan me voorstellen dat je graag aan de slag wilt en in beweging wilt komen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven