Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
He wat goed sneeuwwitje!!! 7 km morgen, succes alvast!! Als je de 7 kan zit je zo op de 10. Top!

Ja t is echt vervelend, vandaag geweest en mag voorlopig niet sporten, ik ga maar eens eetlijstjes posten. Wellicht vinden jullie ze wat mager, maar bedenk je dat ik echt amper beweeg op een dag...

Gisteren:

O 2 crackers kaas/gekookt ei, 1 cracker jam, geperst fruit

L roerbakgroenten

D aardappels bloemkool vlees

T paar blokjes kaas

Vandaag

O 2 crackers jam

T banaan

L 3 crackers kaas/komkommer/tomaat

D ?? Heb een etentje bij iemand thuis, vast incl een paar wijntjes
Sjips Runrunrun, dus nog steeds niet sporten. Dus je mag echt helemaal niets doen??

Ik zal ook weer eetlijstjes gaan posten, helpt me om op te blijven letten met eten. Vanochtend naar de sportschool geweest en heb me lekker in het zweet gewerkt. Heb ook even op de weegschaal gestaan. Vind wel dat mijn vetpercentage hoog is en niet zo snel naar beneden gaat. Mijn BMI en gewicht zijn gezond, maar vetpercentage nog lang niet...

O: yoghurt met muesli

T: appel

L: boterham en plakje krentenbrood

T: cracker met kaas

D: bloemkool, aardappelen stukje vis

Morgen ga ik weer hardlopen, heb er zin in.
Nee balen he? Bleh, vanavond bbq gehad en paar wijntjes op, en nu ik zo op de bank lig na te denken met die wijntjes op, baal ik er nog harder van. Moet zo min mogelijk lopen/zitten/staan/liggen. Maar he, er zijn ergere dingen in de wereld. We houden maar vol zullen we zeggen. Wel netjes gehouden bij de bbq. 1 broodje hamburger en 1 stokje sate. 1 stukje stokbrood. En wijn dus

Balen van je vetpercentage! Misschien wat meer krachttraining? Dan zet je vet om in spieren... En dan echt de krachttraining tussen de macho's in de sportschool je lijstje is wel echt keurig hoor! Super! Ben jij al weer aan t werk of start je volgende week? Ik heb nog heeeerlijk 3 weken!
Morgen neuroloog, dan mri en dan uitslag........ hoop zo dat er morgen een einde komt aan 3 jaar rugpijn, met in ieder geval eindelijk een diagnose en behandelplan. En als mijn rug weer beter is ga ik nog meer sporten, joehee!!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik ga voor je duimen felice!
Zo! Mijn ontbijtje zit er in! Lijstjr voor vandaag.

O 2 crackers kaas/komkommer, verse jus, thee

T banaan

L 3 crackers kaas + flinke bak komkommer/tomaat

T kiwi

D aardappels bloemkool vlees
Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw op t forum en hoop dat ik bij jullie aan mag sluiten in dit topic. Ik ben eigenlijk altijd bezig met mijn gewicht en lijnen, maar ik val maar niet af. Nu heb ik besloten dat het echt tijd is om er wat aan te doen, want heb de 80 gepasseerd. Ik ben 21 jaar oud en 1.76 lang. Mijn eerste doel is om weer in mijn favoriete jeans te passen en daarna wil ik de 70 aantikken.

Ik let op mijn eten en snoep zo min mogelijk. Ik fiets veel (zo'n 15 km per dag naar mijn werk op en neer) en ik wil 3 x in de week gaan hardlopen. Ben vandaag begonnen met Evy 5-10 km. Daarnaast doe ik ook nog af en toe tennissen. Nu meestal 1 keer per week, maar straks ook weer 1 keer per week tennisles. Straks ga ik wel minder fietsen, want dan moet ik weer naar school en dan gaan we met het openbaar vervoer.

Mijn lijst van gisteren is:

O: 2 bruin boterhammen met appel/kaneelstroop en een kop melk

T: 2 crackers met ham

L: 3 witte boterhammen, 1x kipfilet, 1x kaas, 1x smeerkaas en een kop optimel

T: Eierkoek

D: aardappelen, spinazie en 4 kippenpootjes (we aten restjes)

T: Cracker met kaas

Groetjes,

Dame91
@ Felice: spannende dag vandaag. Ik hoop op een goede uitslag en dat je weer mag gaan sporten!

@ Runrunrun: netjes hoor je eetlijstje. En die wijntjes, dat moet toch een keer kunnen. Je doet al zo goed je best met eten!! Misschien moet ik inderdaad wel meer echte krachttraining gaan doen, niet op de apparaten maar met gewichten enzo. Ik ga eens even kijken of me dat gaat lukken Ik moet volgende week vrijdag weer beginnen (even een opstartdag en alle collega's weer zien) en dan die maandag daarna weer beginnen. Jij dus nog een week extra, lekker hoor!

@ Dame91: welkom! Ik zal je deze week even in de tabel zetten. Wat leuk dat je Evy 5-10 loopt, dat doe ik nu ook. Heb je 0-5 ook al gelopen?

Ik heb net weer gelopen. Blijf het toch een beetje zwaar vinden na de vakantie, je conditie heeft toch weer een terugval (tip: sport gewoon door op vakantie, scheelt een heleboel ). Ik heb les 11 gelopen en heb 7 kilometer gelopen in ruim 45 minuten. Het was behoorlijk pittig en ik wilde wel 100x stoppen, maar ik weet hoe teleurgesteld ik achteraf ben als ik de les niet uitloop. Dus doorgezet en uitgelopen. De vorige keer was ik heel wisselend qua tempo, maar nu heb ik steeds rond de 6;30 minuut/kilometer gelopen. Daar ben ik ook blij mee. Zo maar eens onder de douche. Ben benieuwd hoe mijn spieren gaan protesteren in de loop van de dag
Welkom dame91!

Haha ja toch sneeuwwitje, vind ik ook hoor. Het eten gaat echt super goed. Vraag me af waar ik dat ineens weer vandaan heb haha

Goed hoor 7 km! En een constant tempo, super! Ik liep altijd net de nike running app, dan zag je een overzichtje van je route met hoe hard je waar hebt gelopen. Vond ik altijd wel handig, je zag alle psychisch zware momenten whaha. Stom is dat he? Dan kun je het lichamelijk goed aan, maar psychisch....

Ja heb gewoon 6 weken hoor, maar wij waren laat dit jaar
Ik loop met RunKeeper en zie per kilometer mijn tempo. Ik heb vaak tussen 3 en 5 kilometer een dipje. Het is echt zo apart, want je weet dat je het lichamelijk aankunt, maar je hoofd moet ook meedoen

Hierbij nog mijn eetlijstje voor vandaag:

O: cornflakes met banaan en melk

T: appel

L: boterham, sneetje krentenbrood en glas optimel

T: koekje

D: maaltijdsalade en bakje yoghurt

(T: misschien nog een stukje chocola, het is nog vakantie )
Zo, dat ging snel vandaag.... en heb de uitslag al binnen, forse slijtage in mijn onderrug (tussenwervel dus) en dat is wat het is. Ik ben eigenlijk nog veel te jong hiervoor maarja... Niet te verhelpen maar wel te verlichten dus de afspraak met de fysio is al gemaakt. Ben wel blij te weten wat ik nu heb, nu maar hopen dat ik van de pijn afkom. Ik reageer later wel meer, ga nu even een momentje voor mezelf nemen (zonder chocola!)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zo, ik lig in bed. Heb na het avondeten niets meer gehad, was zwaar maar wel een goed gevoel nu!

@ Felice: jeetje, dat is nogal wat. Hopelijk kun je met de fysio het bewegen oppakken en door oefeningen minder pijn krijgen....

Ga morgenochtend naar de sportschool en daarna op pad met mijn moeder!
@ Felice & Runrunrun. Wat balen zeg. Hopelijk gaat het gauw een stukje beter met jullie.

@ Sneeuwwitje; Ik blijf het knap van je vinden hoor. Ik kan namelijk echt niet hardlopen. Nouja, klein stukje dan wel.

Ben gisteren weer wezen sporten, en ja, dat voel ik wel na de zomerstop van 3 weken. Maar het voelt wel goed om weer lekker in beweging te zijn.

Iedereen veel succes, en tot vrijdag!

Hvm
Hallo allemaal, ik ben weer terug van een paar weken vakantie. Resultaat valt mee plus 0.7 kg. vandaag weer begonnen met gezondere regime en net lekker 6,5km hardgelopen.

@run en felice balen zeg van jullie blessures. Hopelijk gaat het snel beter.

@sneeuwwitje en hvm goed bezig ook weer met het sporten .

Ik hem voordat ik op vakantie ging hele koelkast en kasten geleegd, wil komende periode onbewerkter eten en minder suikers (op fruit na zo min mogelijk producten met enkelvoudige koolhydraten).

Mijn geplande eetlijstje

O: havermout, yoghurt, frambozen en kaneel

32min hardlopen

T: plak roggebrood, 1 tomaat

L: zalmsalade (gerookte zalm, als, kappertjes, komkommer, ui, pijmboompitten)

T: boterham kipfilet, aardbeien

D: risotto van quinoa (met champignons, basilicum en beetje kaas)

T: kwark met kaneel en 15gr noten.

fijne dag allen!
Hallo allemaal, ik ben weer terug van een paar weken vakantie. Resultaat valt mee plus 0.7 kg. vandaag weer begonnen met gezondere regime en net lekker 6,5km hardgelopen.

@run en felice balen zeg van jullie blessures. Hopelijk gaat het snel beter.

@sneeuwwitje en hvm goed bezig ook weer met het sporten .

Ik heb voordat ik op vakantie ging hele koelkast en kasten geleegd, wil komende periode onbewerkter eten en minder suikers (op fruit na zo min mogelijk producten met enkelvoudige koolhydraten).

Mijn geplande eetlijstje

O: havermout, yoghurt, frambozen en kaneel

32min hardlopen

T: plak roggebrood, 1 tomaat

L: zalmsalade (gerookte zalm, sla,, kappertjes, komkommer, ui, pijmboompitten)

T: boterham kipfilet, aardbeien

D: risotto van quinoa (met champignons, basilicum en beetje kaas)

T: kwark met kaneel en 15gr noten.

fijne dag allen!
Ohja, ik geloof dat Jolanda vroeg naar mensen die havermout aten. Ik dus. Moest er eerst aan wennen om 's ochtends iets warms te eten ipv magere yoghurt met muesli/cruesli. Maar nu ik er aan gewend ben, vind ik het best wel lekker. Ik heb minder snel weer trek, zoals eerst. Bovendien kun je het op verschillende manieren klaar maken. Met melk, met water, je kunt het een nacht laten weken. Met yoghurt. Noem maar op. Ik moet zeggen dat ik niet kon wennen aan havermout met melk, dus ik maak het met water in de magnetron. 35 gram met 220 gram water. 5 minuten op 50% . Of als ik niet zo'n trek heb; 27 gram met 170 gram water. 4 minuten op 50% in de magnetron. Beetje zoetstof er bij klaar. Eigenlijk vind ik het ook wel lekker als tussendoor. Vult veel langer dan een koekje, en is redelijk gezond en calorie-arm. Met melk moet je het wat langer in de magnetron zetten om er een soort van pap van te krijgen. Je kunt het ook in een pannetje klaarmaken natuurlijk, maar dat geeft weer extra afwas. En stiekem ben ik ook best wel lui....erg hè?

Ohja, 's middags neem ik vaak een bakje fruit met optimel fruityoghurt, Om toch genoeg zuivel en fruit binnen te krijgen.

Hvm
@ Daim-y: wat een goed resultaat zeg na de vakantie, en meteen weer in actie met hardlopen!!

@ HVM: bedankt voor je uitgebreide beschrijving van havermout, misschien ga ik het wel eens proberen maar 's ochtends iets warms eten lijkt mij niet echt fijn...

Ik voel mijn spieren wel na het hardlopen, maar het valt me mee. Vanochtend in de sportschool aan de slag geweest (was vroeg en er waren in het begin nog maar 2 mensen ). Vanmiddag met mijn moeder op stap geweest, wel iets meer gegeten dan normaal dus hopelijk zie ik het niet heel goed terug op de weegschaal.

Morgen ga ik weer hardlopen, heb dan een interval-training gepland staan. Het weekend kan ik niet sporten, want dan ga ik een weekendje weg.

Heb overigens gisteren gekeken naar een hardloopclub. In mijn wijk zit een vereniging en het ziet er allemaal goed/leuk uit. Denk dat ik na de vakantie (over 1,5 week) eens langs ga om te kijken. Waar ik alleen nog wel mee zit is dat de training om 19.30 begint en wat doe je dan met (warm)eten?
Het dames,

Ben ik ook weer!

Ons gezin is al vanaf zaterdag aan de buikgriep dus het is behoorlijk behelpen hier. Narigheid! Enig voordeel, de kilo's vliegen eraf, maar op deze manier is niet de bedoeling en ben zo slap als een vaatdoek.

Dame91 welkom!

Run en Felice: wat balen van jullie blessures hopelijk gaat het snel beter.

Kom later terug,

Duik mijn bed weer in! Hopen op een goede nacht waarin we alledrie door kunnen slapen!
Sneeuwwitje als ik om half 6 6 uur eet kan ik om half 8 wel rennen hoor!

He balen melody, beterschap!

Lijstje:

O 2 crackers jam

L carpacciosalade met stokbrood

D tomatensoep

Wat weinig! Zie ik nu
Hoi dames!

@ Sneeuwitje: Ik heb inderdaad de 0 -5 ook gedaan, maar das alweer denk 2 jaar terug, daarna gewoon heel de tijd 5 km gelopen een tijdje niet, en dan weer wel. Maar nu wil ik opbouwen naar de 10 km, maar soms red ik 3x per week niet.

Gisteren (vrij):

O: 2 Vitalu crackers met kipfilet

-- Les 1 Start to run 5 - 10 km

L: Tosti ham/kaas, kop melk

T: Banaan

D: Stuk quiche, met paprika, champignons, prei, ui, ham en kaas.

Vandaag (werk):

O: 2 bruine boterhammen met appel-kaneelstroop, kop melk

T: 2 Vitalu crackers met kipfilet

L: 3 witte boterhammen, 2x kaas 1x filet americain, kop optimel

T: Banaan

A: Gekookte aardappelen, worteltjes en een gorden blue (weet niet precies hoe je het schrijft)

T: 1 dropje

Vind het tot nu toe heel goed gaan! Morgen wegen, maar stiekem doe ik dat altijd tussendoor, wordt een beetje een obsessie met de weegschaal. Hebben meer mensen daar last van?
Oo dame, ik herken dat hoor

Ik ben eerder 17 kilo afgevallen, soms woog ik 2 keer op een dag. Noem me gek, het hielp me. Hield mn motivatie hoog en af me vertrouwen. Tegelijkertijd zegt die weegschaal niet zo gek veel. Gaat erom hoe je je voelt he... Maar resultaat willen we allemaal zien! Ik heb die tijd elke dag een foto van mezelf gemaakt in bikini, dat vond ik ook leuk om resultaat te zien je lijstjes zien er in ieder geval goed uit! Ennuuh om je te helpen; tis een cordon bleu :-)
@sneeuwwitje: ik eet dus ook regelmatig havermout als ontbijt. Omdat ik echt niet van warm of met melk houd maak ik ze als overnight oats (avond van te voren met paar eetlepels water in koelkast laten weken). En ik eet het dan altijd met yoghurt + toevoegingen (kan allerlei soorten fruit zijn, kaneel, noten, chiazaad, lijnzaad of bijv. cacao). Is dan eigenlijk zelfde idee als muesli. en je kan het echt met van alles combineren. Voordeel is wel echt dat het bij mij langer vult dan muesli.
Mijn intervaltraining zit er weer op. Blijf het toch erg zwaar vinden. Vandaag 3x versnelling van 30 sec en 2x van 1 minuut. Daarna hijg ik echt als een paard Maar goed, heb toch weer 6 km gelopen en die intervallen zijn wel goed voor je snelheid.

De komende dagen (helaas) niet trainen, vanwege het weekendje weg. Dinsdag kan ik weer lekker lopen!

@ Daim-y: het klinkt wel lekker zoals jij het schrijft, vooral omdat je kunt variëren met zoveel dingen. Volgende week me toch maar eens verdiepen in havermout. Lijkt me echt een groot voordeel dat het langer duurt voordat je weer trek krijgt.

@ Dame: ook hier een goede relatie met de weegschaal (tenminste, als hij een mooi getal aangeeft ). Ik sta er ook 2x per dag op, moet eigenlijk niet maar over een tijdje ga ik vast wel afbouwen.

@ Runrunrun: er zit dan inderdaad 2 uur tussen, maar als ik een normale warme maaltijd eet dan heb ik echt een steen in mijn maag met hardlopen Misschien dat ik dan een salade eet en na afloop nog brood of yoghurt. Wanneer moet je weer naar de fysio om te kijken of je weer wat actiever mag worden?

@ Melody: beterschap voor het hele gezin. Wel goed voor de kilo's, maar niet voor je gezondheid. Hopelijk knap je snel weer op.
Even kort en snel vanwege jouw vraag sneeuwwitje, moet over 10 min terug, maar heb deze week echt een hele slechte week. Dus ga vragen om extra pijnstilling etc. Ben daar altijd heeeel slecht in, dus ben benieuwd. Laat het zo weten als ik terug ben en dan reageer ik ook op de rest!
Hallo

Ook ik wil graag meedoen. Als dat kan tenminste. Ik ben 36. 1.72 m en helaas helaas weeg ik op dit moment 93 kg. Het is mijn eigen schuld. Heb het eraan gegeten ten tijde van een rotperiode met een scheiding als einde. Ik baal ervan en wil eraf. Op het moment ga ik twee keer in de week naar de sportschool. Er is al 10 kilo af. Maar...ben volgens mij de zwaarste hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven