Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Gefeliciteerd CF en hopelijk heb je snel puf voor je verhaal.

Madiwodo, zijn dat kosten voor NB die je hebt berekend?
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 augustus 2013 @ 12:34:

Maandag ben ik bevallen van een prachtige zoon. Zoon en ik maken het goed. Ben heel blij.

Over een poos zal ik meer tijd en puf hebben voor details
Waar zit de any-key?
Yeeah Mila;wat fijn..geniet ervan, meis!

Wat vindt paps ervan allemaal?

En Emma;alles ok? Wat wil je aanschaffen op de babydump? Let wel;t is nooit 100%zeker..haha

Gavia;dat gaat snel!!!! Hoe voel je je?

Liz;Wowww...dus je hebt nog even..alles set and done? Vaak duurt t dagje na "strippen"ben benieuwd vrijdag? Heb je goed extra hulp voor na de bevalling?

Veronique, zal reageren op je inbox berichtje;leuk!! En mbt de kosten, ik ben per iui min.¤260,- netto kwijt..per maand dus en ik zal heeeel eerlijk zijn..ik vind het een hoooop geld! Dit is incl.reiskosten, ovulatietesten, eigen bijdrage medicatie, excl eigen bijdrage ¤350,- ziektekosten zit je binnen 6 maanden aan iig..

Natuurlijk heb ik t er voor over maar dat neemt niet weg dat het echt gewoon een hoop geld is, in sommige ziekenhuizen is de iui ¤145,- dat is te doen..Eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe anderen dat doen, ik werk veel maar ik heb er nooit een reactie op gehad als ik dit hier aangeef..of is het not done ..

Ik kan zo dus niet goed sparen..En heb echt overal naar gekeken..

Liz..is het nog gelukt om het donorsperma toen fiscaal af te trekken..en betalen stelletjes dit ook? Iemand nog andere tips?

Straks heb ik een werkgever minder en dus ook minder geld..ik moet zeggen het is allemaal incl.behnadelingen, medicatie wel erg stressvol! Bah! Houston heeft mij gelukkig weer even met beide benen op degrond gezet hihi..want ik was op t randje volkomen hysterisch..voelde mij opeens maandagmiddag zo zwanger..maar ja die hormonen he En daarbij 37 jaar per iui zo'n 6% kans maar!!! Sorry voor de diptalk..ik zet m'n schouders er weer onder

Tammy had jij daar dan pas ook later last van..van de utrogestan?

In ieder geval schrik ik van NB en de denen..ligt aan wat jouw behandelcentrum vereist voor de iui (welke klasse en hoeveelheid).

Dat wisselt dus! NB vraagt een intakebijdrage..vind ik wel "n slaatje uit slaan"..vreemd..En hoe kom jij aan de bedragen madiwodo?

Ik snap hetniet helemaal

CF lees t nu: ; waauuwwww..wat gaaaaaf! Dacht t al! Fijn!!! Lekker genieten en neem alsjeblieft je rust..wij wachten wel hihi!
@ClaudeFiolle. Gefeliciteerd met je zoontje! Geniet maar lekker van je nieuwe liefde

@Veronique. Ja klopt. Dit zijn de kosten voor NB.
CF!!! Gefeliciteerd met je zoon! Lekker gaan genieten!!!
CF van harte gefeliciteerd!! Op FB heb je het nog niet aangekondigd he? Geniet en als je even tijd hebt kom je je verhaal maar vertellen.quote:Gavia schreef op 14 augustus 2013 @ 08:20:

wat fijn Mila! Hoeveel weken ben jij nu? En Emma? Ik ben nu bijna 11 weken.

Gavia, 11 weken alweer. Het gaat toch best snel he?

Ik ben vrijdag 16 weken. Vind het ook lekker snel gaan. Misschien gaat de tijd na de 20 weken minder snel. Wie weet.

Tessado, ik ga zaterdag gewoon even rondkijken en misschien wat kleine dingen kopen. Ik weet dat ze in september de mama mazzeldagen hebben, dus ik wacht wel even met het aanschaffen van de grotere dingen.

Wie zitten er nu op het bankje? Ik duim!!
CF, heel erg gefeliciteerd met de geboorte van je zoon ! Geniet van jullie eerste weken. Veel geluk,liefde en wijsheid voor jullie toekomst samen !!!!

Mila, fijn dat je een goede echo had !

Emma, zie je, daar wacht ik op ! Die mama mazzeldagen! Veel shop plezier dan !!!

Wat betreft de kosten voor De Denen, ik bestelde altijd 3 rietjes want dan had ik maar 1x transportkosten. Het ziekenhuis in Gent en het MCK hebben mij nooit verteld dat ik er veel meer moest bestellen. Ik regel dat altijd direct met ESB zelf. Ook bij het MCK. Drie is nog te overzien als je de eerste of tweede keer zwanger raakt. Voor mij is trouwens door mijn belastingmeneer uitgezocht of ik het kon declareren maar dat kon alleen als de man in de relatie onvruchtbaar is. Voor mij helaas dus geen optie om te declareren.
ClaudeFiolle: Van harte gefeliciteerd! Wat een blijdschap, een zoon <3

Volgens hoorde ik ook bij de voorlichtingsbijeenkomst van het MCK dat je 3 rietjes per keer kon bestellen. Per bestelling heb je wel transportkosten, dus in 1x 6 rietjes bestellen geeft voordeel op de transportkosten, maar wellicht heb je maar 2 of 3 x een rietje nodig en dan heb je dus 3 of 4 rietjes te veel betaald.
WTF?
Tessado, ja leuk he die Utrogestan?! Ik neem trouwens altijd een dubbele dosis, dat schrijven ze in het buitenland standaard voor. Geen 200mg per keer maar 400mg. Als je je laat meevoeren op de Utrowolk geloof je na drie dagen dat je zeker, zeker zwanger bent! Voordeel is dan wel dat je je heel rustig voelt en positief en lekker slaapt! Nadeel tjsa die grote teleurstelling aan het einde van de WW. Weet je de volgende keer ga je er gewoon voorzichtiger mee om! En ben je voorbereidt.

Het kan ook je ongi tegenhouden. Als ik stopte met de Utro werd ik drie a vier dagen later pas ongi. Denk je nog steeds dat je zwanger bent, maar dat ligt dus ook aan de mutsenbollen.

Goed van je dat je weer vooruitkijkt!!

Hoe staat het trouwens met een kleine bijeenkomst? Als die redelijk in de buurt is wil ik er wel bij zijn. Gezellig. Geen restaurants onderaan of bovenaan steile trappen!

Tessado, ik had jou een tijdje geleden gemaild maar kreeg mijn mail terug. Wil je mijn bericht uit het verleden replyen.
Abusu, zie je? Ik vond het al zo raar. Ik bestel nu met de IVF/ICSI bij het MCK gewoon maar 1 rietje aangezien je meerdere Ernies en Berts kunt krijgen en dus langer met 1 behandeling bezig bent.

Maandag ben ik bevallen van een prachtige zoon. Zoon en ik maken het goed. Ben heel blij.

Over een poos zal ik meer tijd en puf hebben voor details Ik zal wel weer de laatste van het forum zijn die weet wie je bent maar ontzettend gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!! Hoop dat alles goed gaat
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tessado: zie post Tammy
Waar zit de any-key?
[quote]tessado schreef op 14 augustus 2013 @ 13:00:

In ieder geval schrik ik van NB en de denen..ligt aan wat jouw behandelcentrum vereist voor de iui (welke klasse en hoeveelheid).

Dat wisselt dus! NB vraagt een intakebijdrage..vind ik wel "n slaatje uit slaan"..vreemd..En hoe kom jij aan de bedragen madiwodo?

Ik snap hetniet helemaal

Deze bedragen krijg je via de mail als je je aangemeld hebt.

Maar ik begrijp dat het niet normaal is om (zo veel) geld te vragen voor een intakegesprek?!

Helaas is een andere kliniek voor mij geen optie (ivm reistijd, benzinekosten en vrij vragen van werk).
O ja, dit zijn de bedragen (6x200 euro) als je kiest voor een Duitse donor. Zij regelen alles dan voor je.

Je kan ook kiezen voor de Denen, maar dan moet je het zelf regelen (en betalen) en dan doen zij alleen de IUI. Wat dat dan kost, dat weet ik (nog) niet.

Over een poos zal ik meer tijd en puf hebben voor details Ik ben er nog net iets later achter dan Nouschi, maar ook vanuit hier van harte gefeliciteerd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 14 augustus 2013 @ 16:05:

[...]

Ik ben er nog net iets later achter dan Nouschi, maar ook vanuit hier van harte gefeliciteerd.

En ik nog iets later, whahaha!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Veel geluk samen!

Van harte gefeliciteerd, wat vind ik dit leuk voor je!!!! Geniet van je kleine man!

En voor de briljant gekozen nicknaam

Van harte! Wat fijn!

Een tijdje geleden vroeg ik via via al eens naar de uitkomst van je bevalling. Maar ik bleek 3 maanden te vroeg

Ennu, wil je nog in de tabel?
CF, van harte gefeliciteerd met je zoon!!!

Een kloppend hartje is ook heeeeeel erg goed bericht! Gefeliciteerd!
CF, wat vreselijk leuk en fijn! Van harte gefeliciteerd!
Jaaah CF wat fijn, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Rust maar lekker uit voor zover dat allemaal lukt en geniet van je mannetje! We horen later natuurlijk graag meer van je... Hoop dat alles goed gaat!

Bedankt voor al jullie reacties, ben echt zó enorm blij, kon iedereen wel zoenen vandaag! (niet gedaan hoor, geen zorgen) Heb wel zo'n beetje iedereen op de hoogte gebracht veel leuke reacties!

Ik ben nu 8,4 weken. De vlk zette gisteren de transducer erop en zei al heel snel, ja ik zie een mooi duidelijk hartje! Ik snikken, toen is ze maar even gestopt om me te laten bijkomen, want het echobeeld bewoog mee natuurlijk. Daarna heeft ze echt alle tijd genomen, mooie plaatjes gemaakt en zelfs een filmpje voor me gemaakt met mijn telefoon (boodt ze zelf aan) echt heel lief! Er was gelukkig een vriendin mee, was heel fijn om dit te kunnen delen! Het is formaat kidneyboon maar wel met al duidelijk hersentjes-in-aanleg en een armpje gezien, zo gaaf! Met 12/13 weken krijg ik de termijnecho. Maar omdat dit nog 4 weken duurt boodt ze aan om tussendoor nog een extra echo te doen. Zeg ik geen nee tegen natuurlijk! Dus over 2weken mag ik alweer kijken.

Houston: tis wel echt 'mijn ding' hoor. Lover is superblij voor me maar zit er zelf natuurlijk niet echt op te wachten. Het zei zo.... Voor mij is dat kleintje in mijn buik nu echt het allerbelangrijkste voor me!
CF Gefeliciteerd! Doe rustig aan en hopelijk kan je lekker genieten van de kraamtijd.

Mila, ik word helemaal emo bij het lezen, wat geweldig gewoon, wat zal je opgelucht en stralend zijn. Ben je ook zo benieuwd hoe het in de toekomst zal gaan met je lover? Ik sta van de mijne te kijken, maar die is natuurlijk niet de donor, maar heeft wel altijd gezegd ik wil er niets mee te maken hebben en moet je hem nu zien...hopelijk blijft het zo als baby geboren is, leuk voor mama en leuk voor kind zo 1x in de week als hij langskomt. Alles wat hij doet zie ik als een cadeautje want hij is niets verplicht.

Emma heb je al een voorgevoel jongen/meisje?

Liz spannend nu zeg, kan je nog een beetje genieten van het zwanger zijn of ben je het zat? Je vroeg of ik alles al in huis had, het meeste wel volgens mij, box krijg ik van een vriendin en zet ik maar gelijk neer deze week en hoop dat over een week of 3 de babykamer klaar is qua grote spullen, maar ben afhankelijk van goeie vriend die nog even naar de Ikea rijdt en wat komt klussen hier. Heb nesteldrang en wil alles graag klaar hebben en dat met mn 26 wkn, nu komt het ook dat ik steeds meer klachten heb en voor ik straks echt als een zeekoe alleen maar op de bank hang wil ik het klaar hebben.

Heeft iedereen hier tot aan het zwangerschapsverlof gewoon full time zonder moeite doorgewerkt?

Ben me in de newbornfotografie aan het verdiepen, wat ziet dat er gaaf uit die foto's!

Alle wachtbankers ik duim voor jullie, zou mooi zijn als na iedere bevalling hier weer iemand zwanger is.
Jaaaaaaaaaa, gefeliciteerd CF!! Ik ben nu natuurlijk heel nieuwsgierig naar de naam.

Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je snel weer opgeknapt bent!
yeahhhhh CF gefeliciteerd met je zoon!!
CF gefeliciteerd met je zoon!!! Lekker genieten nu, en als je het eraan toe hebt horen we het verhaal van je! Nu eerst op kracht komen en genieten!!!!
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven