Gezondheid alle pijlers

wie heeft een gouden tip?

16-08-2013 05:16 32 berichten
Ik slaap heel slecht. Het begon 13 jaar geleden, toen ik zwanger was. En laatste weken id t erger geworden. Om twee uur word ik wakker. N ik heb geluk als ik nog even kan slapen. Ik heb melatonine en kruidenthee geprobeerd. Zelfs de slaappillen van de huisartswerken niet. Wie heeft nog meer tips? Misschien zelfs DE goudentip.
Alle reacties Link kopieren
O wat goed Mefs, super dat je zo goed en lang hebt kunnen slapen!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Geweldig! Ben blij voor je. Kan je de hele dag van nagenieten he?! En ik ga het ook onthouden en misschien eens toepassen indien nodig. Fijn weekend.
Ik heb vandaag gefietst en heel even geskated (nieuw skates, moest ik eraan wennen). Morgen zwemmen.
Zou het helpen als je je slaapkamer eens anders inricht/op een andere kamer zou slapen?

Of slaap je ook slecht bij anderen of in hotels?

Ik kan me namelijk voorstellen dat het psychisch kan worden: elke keer als je in bed ligt en je hersens registreren dat je daar weer ligt, dat je lijf in de 'niet-slaap-stand' schiet.

Ik heb een tijd hardgelopen, dat werkte heel goed om te slapen. Nu loop ik niet meer, wegens zwangerschap, maar ik mis het wel. Ik was dan lichamelijk ook moe, ipv alleen geestelijk. Na zwemmen slaap ik ook altijd erg goed. Sporten hou je het beste vol als je het ook nog leuk vindt, dus: wat vind je leuk om te doen?

In elk geval succes!
Ik ben ook een slechte slaper, vreselijk frustrerend..helemaal als iedereen om je heen wel lekker ligt te pitten.

Misschien voor de hand liggend maar: stoppen / minderen met koffie (en zwarte thee). Bij mij helpt dat wel. Heeeeel af en toe neem ik er 's ochtends een, maar 's middags moet ik geen koffie meer drinken want 9vd10 keer val ik dan moeilijk in slaap. Heb wel eens gehoord van n psychiater dat sommige mensen heel snel cafeine afbreken maar dat t bij sommigen na 12(!!)u pas uit t lichaam is.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Ik drink geen koffie of thee. Hooguit oplosbare koffie (cafeine vrij).
En hoe was het vannacht?

Wat betreft sporten, niets is zo makkelijk voor je uit te schuiven als iets wat je altijd kunt doen. Beter leg je gewoon iets vast, een cursusuur van iets wat je leuk vindt, of een rondje hardlopen met iemand anders. Dat motiveert tien keer meer dan in je uppie iets doen.

En ik slaap ook veel beter als ik heb gesport! Ik heb er vaak totaal geen zin in maar dat is vooraf. Achteraf is het echt heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven