Geld & Recht alle pijlers

geadopteerd

18-08-2013 11:43 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben geadopteerd en voel me hier niet meer thuis bij m’n adoptie ouders. Ik merk veel verschillen in hoe hun zijn en in hoe ik ben en dat word steeds erger maar als je er met hun over praat tja, dan valt er eigenlijk niet over te praten. Als ik zeg ik voel me hier niet thuis is hun reactie ‘dat hoeft toch helemaal niet’. Kort om ze begrijpen het gewoon niet. Ik heb dit gevoel al een paar jaar en sinds vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een woning na een jaar zoeken had ik er 1 gevonden, maar daar was een garant steller voor nodig. Toen ik dat met hun besproken had was hun reactie nee dat doen we niet en je zorgt eerst maar is dat je goed spaart (terwel ze helemaal niet weten hoe ik er financieel voor sta) Daarna heb ik het nog een keer gevraagd aan mij adoptie vader zijn reactie was we hebben je al veel gegeven we krijgen nu een schop na terwel ik hun nog nooit om 1 cent heb gevraagd . Hij heeft een eigen zaak en daar steekt die al zijn geld in prima maar als zijn zoon 1 x om garant stelling vraagt is het te veel voor hem. Daarbij zeiden ze ook van je gaat uit het huis door je vriendin soort van het is haar schuld, terwel ik het gewoon uit me eigen wil. Toen een paar dagen later wilde mijn vriendin praten met m’n adoptie ouders want het komt bij haar over als of ze een soort van afgestoten word door hun op een gegeven moment vroeg zij (mijn vriendin) aan mijn adoptie moeder van waarom is het allemaal zo mis gelopen en heb ik wat fout gedaan ? en ze gaven er geen gehoor aan mijn dus mijn vriendin vroeg weer waarom, waarop mijn adoptie vader zei. ZO HOEFT HET VAN MIJ NIET MEER. Ze verwachten veel van mij maar ik mag niks van hun verwachten.

Ze beloven van alles en het doet bij hun pijn om een cent uit te geven. En dan zeggen ze we willen alles voor je doe…

Wat moet ik hier mee..
het ging mij er meer om of dit een rare situatie was want ik hoorde vaak en las vaak dat ouders dat deden. garant staanquote:nessemeisje schreef op 18 augustus 2013 @ 12:59:

[...]

Die verhuurder zit in de shit en nou wil jij je ouders risico's laten lopen voor een garantstelling? Ben je wel helemaal lekker? Natuurlijk doen je ouders dat niet, denk even na man.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 12:59:

niet als je weet dat mijn jongere broertje wel alles kreeg qua geld

[...]

en dit zegt alles......

23

[...]

Wanneer je 23 bent hoeven je ouders toch niet meer garant te staan? Tot je 21e zijn ze financieel verantwoordelijk voor je.

Ik zou je vriendin buiten beschouwing laten, of haar ouders dan garant laten staan.

Hoe dan ook je praat niet liefdevol over je ouders, ik denk dat dit niks te maken heeft met je adoptie. Misschien ben je laat aan het puberen, of lijk je juist erg op ze waardoor het af en toe botst.

Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om kinderloos te blijven en jij had in je geboorteland kunnen blijven.

Maar het feit dat jij na 23 jaar nog steeds onder hun dak woont en je ouders bezorgd over je xijn zegt wel genoeg toch?

Vragen ze je om bij te dragen in het huishouden? En dan bedoel ik niet je kamer netjes houden en je vuile was in de wasmand doen. Vragen ze je om kostgeld te betalen?

Ik denk dat je 't onder hun dak zo slecht nog niet hebt als je denkt. Maar zo lang je onder hun dak leeft gelden hun regels..

niet als je weet dat mijn jongere broertje wel alles kreeg qua geld

[...]

En waarom is dat?

Was hij wel open? Nam hij wel zelf verantwoording voor zijn doen en laten? Ging hij wel huren bij een betrouwbare huurbaas?

Ik snap wel dat jouw ouders niet een garantie willen afgeven aan een huurbaas met problemen.
je gaat op een leeftijd toch zien van huh nee hun zijn heel anders. in hun doen en laten en als je het dan ter sprake brengt reageren ze niet op mijn vraag omdat ze het niet snappen. bv ma ik voel me anders ik voel me niet echt thuis meer hier... krijg je als antwoord dat hoeft toch helemaal niet... dat is geen antwoord op mijn vraag.. of wel?quote:yellowlove2punt0 schreef op 18 augustus 2013 @ 13:04:

Ik ken wel iemand die geadopteerd is (met hele lieve ouders overigens) en ook die had in de puberteit zo'n periode dat hij zich afvroeg of als dingen niet mochten of hij ze niet kreeg dat kwam doordat hij geadopteerd was. Volgens mij hoort dat er een beetje bij. Ik kan me daar niet in verplaatsen want ik ben niet geadopteerd, maar nu ik erover nadenk ken ik een paar mensen die geadopteerd zijn die toch ergens dan twijfels hadden (gewoonweg omdat zij logischerwijze niet weten hoe het is om niet geadopteerd te zijn) is dit het soms? (overigens ken ik weer niemand die dat nu nog daadwerkelijk denkt, maar dat is dan zo'n onzekere fase)
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:04:

het ging mij er meer om of dit een rare situatie was want ik hoorde vaak en las vaak dat ouders dat deden. garant staan

[...]

Nou ik ken ze niet hoor die ouders.

Kun je niet gewoon op een normale manier een huis/appartement huren?

Via een woningstichting of een makelaar die gewoon een borg vraagt die redelijk is.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:04:

het ging mij er meer om of dit een rare situatie was want ik hoorde vaak en las vaak dat ouders dat deden. garant staan

[...]

En dat is dus onzin. Mijn ouders hebben dat nooit gedaan. En als jouw verhuurder in de shit zit, zoek je wat anders in plaats van je ouders financieel voor het blok te zetten en je brutale domme vriendin op ze af te sturen. Ben jij echt 23? Het is een rare situatie dat jij met een onbetrouwbare verhuurder in zee wil gaan en je ouders garant wil laten staan en nog raarder dat je het ze verwijt dat ze weinig trek hebben in die shit. Met als klap op de vuurpijl dat je je adoptie-kaart trekt. Ga nadenken.
het gaat mij niet om van geef me geld... dat helemaal niet en dat wil ik ook niet... het ging mij erom of ze het wouden doen qua geld of iets zal ik ze nooit vragen dat regel ik allemaal zelf wel.. altijd gedaan. en dat weten ze dat ik altijd alles zelf gedaan heb.quote:thula schreef op 18 augustus 2013 @ 13:05:

[...]

en dit zegt alles......
even voor de duidelijkheid mijn vriendin en mijn ma dat lag niet zo lekker... dus zij wou praten over de situatie tussen hun en niet de situatie over garant staanquote:nessemeisje schreef op 18 augustus 2013 @ 13:12:

[...]

En dat is dus onzin. Mijn ouders hebben dat nooit gedaan. En als jouw verhuurder in de shit zit, zoek je wat anders in plaats van je ouders financieel voor het blok te zetten en je brutale domme vriendin op ze af te sturen. Ben jij echt 23? Het is een rare situatie dat jij met een onbetrouwbare verhuurder in zee wil gaan en je ouders garant wil laten staan en nog raarder dat je het ze verwijt dat ze weinig trek hebben in die shit. Met als klap op de vuurpijl dat je je adoptie-kaart trekt. Ga nadenken.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:07:

je gaat op een leeftijd toch zien van huh nee hun zijn heel anders. in hun doen en laten en als je het dan ter sprake brengt reageren ze niet op mijn vraag omdat ze het niet snappen. bv ma ik voel me anders ik voel me niet echt thuis meer hier... krijg je als antwoord dat hoeft toch helemaal niet... dat is geen antwoord op mijn vraag.. of wel?

[...]

Jij stelt geen vraag, je zegt iets. En je moeder reageert met " Je hoeft dat gevoel toch niet te hebben dat je je hier niet thuis voelt?" waarmee ze bedoelt dat je wel thuis en welkom bent. Als je een echt gesprek aan wil gaan zul je met iets beters moeten komen dan met een mededeling "ik voel me niet thuis'. Maar dat staat los van de hele garantcrisis die er verder is volgens mij
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:13:

het gaat mij niet om van geef me geld... dat helemaal niet en dat wil ik ook niet... het ging mij erom of ze het wouden doen qua geld of iets zal ik ze nooit vragen dat regel ik allemaal zelf wel.. altijd gedaan. en dat weten ze dat ik altijd alles zelf gedaan heb.

[...]

Maar wat denk je wat een garantstelling dan is?

Je ouders moeten wel dokken hoor als je in de problemen komt.
dat klopt. en zoals jij het zegt zo heb ik het ook gebracht.quote:yellowlove2punt0 schreef op 18 augustus 2013 @ 13:15:

[...]

Jij stelt geen vraag, je zegt iets. En je moeder reageert met " Je hoeft dat gevoel toch niet te hebben dat je je hier niet thuis voelt?" waarmee ze bedoelt dat je wel thuis en welkom bent. Als je een echt gesprek aan wil gaan zul je met iets beters moeten komen dan met een mededeling "ik voel me niet thuis'. Maar dat staat los van de hele garantcrisis die er verder is volgens mij
TO, jouw issues hebben niks te maken met het feit dat je geadopteerd bent. Daarnaast snap ik echt niet waarom jij je ouders "adoptieouders" noemt, zijn dit voor jou niet gewoon je 'ouders'?? Praat jij in het dagelijks leven ook over je ouders als 'adoptieouders'??
Komt wel goed, schatje!
Nou dan ga je wel een gesprek aan dus? Je moeder reageert toch lief dat je je nieit zo hoeft te voelen want je bent wel welkom en thuis wat haar betreft. Jij wil echter nog praten over dat je je anders voelt dan de rest. Prima,maar dan moet je dat zeggen.
ze praat er om heen... er welkom? nee. de reactie van me pa was daarna dan ben je hier niet meer welkom als je het huis uit gaat.quote:yellowlove2punt0 schreef op 18 augustus 2013 @ 13:19:

Nou dan ga je wel een gesprek aan dus? Je moeder reageert toch lief dat je je nieit zo hoeft te voelen want je bent wel welkom en thuis wat haar betreft. Jij wil echter nog praten over dat je je anders voelt dan de rest. Prima,maar dan moet je dat zeggen.
Als je daar net zo communiceert als hier zou ik maar eens bij mezelf te rade gaan.
zijn jou ouders je gedrag zo onderhoud niet gewoon eens zat. Ligt alles aan hun? wat is je eigen aandeel in dit alles?
wat ook speelt. is ik werk veel voor hun.. en dan heb ik een keer een dag vrij.. bellen ze van JA JE MOET NU NAAR HUIS KOMEN WANT DIT EN DAT terwel ze wisten hij is vrij vandaag. het is een soort van onder dwang werken.. en elke keer komen... en ik ja ben niet iemand die zegt van NEE .. k heb altijd voor ze klaar gestaan. me vakantie laten schieten al een paar jaar omdat hij anders het werk kwijt zou raken...quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:21:

ze praat er om heen... er welkom? nee. de reactie van me pa was daarna dan ben je hier niet meer welkom als je het huis uit gaat.

[...]

[...]

Ga opzoek naar iets waar je kunt wonen zonder garantstelling, wordt volwassen en je schamen om je huidige gedrag om vervolgens je excuus te maken bij je ouders.

Eind goed al goed
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2013 18:41
Reden: schelden
% gewijzigd
wat bedoel je?quote:nessemeisje schreef op 18 augustus 2013 @ 13:24:

Als je daar net zo communiceert als hier zou ik maar eens bij mezelf te rade gaan.
En terwel moet zijn terwijl.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:25:

wat bedoel je?

[...]

nou, je schreeuwt behoorlijk.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:25:

wat bedoel je?

[...]

Je schrijft als een 14-jarige, je redeneert als een puber, je legt alle schuld bij je ouders, gebruikt je adoptie als excuus voor je gedrag en wentelt je in de slachtofferrol om te krijgen wat je wilt.
*
quote:nessemeisje schreef op 18 augustus 2013 @ 13:28:

[...]

Je schrijft als een 14-jarige, je redeneert als een puber, je legt alle schuld bij je ouders, gebruikt je adoptie als excuus voor je gedrag en wentelt je in de slachtofferrol om te krijgen wat je wilt.

Dit dus. Goed omschreven.

x_sur: tijd om volwassen te worden en zelf je verantwoordelijkheden te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven