Geld & Recht alle pijlers

geadopteerd

18-08-2013 11:43 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben geadopteerd en voel me hier niet meer thuis bij m’n adoptie ouders. Ik merk veel verschillen in hoe hun zijn en in hoe ik ben en dat word steeds erger maar als je er met hun over praat tja, dan valt er eigenlijk niet over te praten. Als ik zeg ik voel me hier niet thuis is hun reactie ‘dat hoeft toch helemaal niet’. Kort om ze begrijpen het gewoon niet. Ik heb dit gevoel al een paar jaar en sinds vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een woning na een jaar zoeken had ik er 1 gevonden, maar daar was een garant steller voor nodig. Toen ik dat met hun besproken had was hun reactie nee dat doen we niet en je zorgt eerst maar is dat je goed spaart (terwel ze helemaal niet weten hoe ik er financieel voor sta) Daarna heb ik het nog een keer gevraagd aan mij adoptie vader zijn reactie was we hebben je al veel gegeven we krijgen nu een schop na terwel ik hun nog nooit om 1 cent heb gevraagd . Hij heeft een eigen zaak en daar steekt die al zijn geld in prima maar als zijn zoon 1 x om garant stelling vraagt is het te veel voor hem. Daarbij zeiden ze ook van je gaat uit het huis door je vriendin soort van het is haar schuld, terwel ik het gewoon uit me eigen wil. Toen een paar dagen later wilde mijn vriendin praten met m’n adoptie ouders want het komt bij haar over als of ze een soort van afgestoten word door hun op een gegeven moment vroeg zij (mijn vriendin) aan mijn adoptie moeder van waarom is het allemaal zo mis gelopen en heb ik wat fout gedaan ? en ze gaven er geen gehoor aan mijn dus mijn vriendin vroeg weer waarom, waarop mijn adoptie vader zei. ZO HOEFT HET VAN MIJ NIET MEER. Ze verwachten veel van mij maar ik mag niks van hun verwachten.

Ze beloven van alles en het doet bij hun pijn om een cent uit te geven. En dan zeggen ze we willen alles voor je doe…

Wat moet ik hier mee..
quote:prinsesmaxima schreef op 18 augustus 2013 @ 13:49:

Ben jij zo'n ettertje dat uit Colombia is gehaald? Sorry, maar daar ken ik er van dichtbij meer van... Ouders doen alles en die kids... Als het je niet bevalt, van jouw inkomen heb je zo een retourtje Colombia. Wij zitten niet op jou te wachten.Bah wat een kutopmerking. En praat voor je zelf stom wicht.
Komt wel goed, schatje!
nee het is niet gek. maar iedereen snapt het niet zo.. ik doelde er op of het raar was dat je je ouders vraagt om garant te stellenquote:Naara schreef op 18 augustus 2013 @ 13:57:

[...]

Dat klinkt dan niet als een erg betrouwbare verhuurder. En jij vind het gek dat jouw ouders daarvoor niet garant willen staan? Seriously?
Alleen de 1e blz gelezen..

Volgens mij ben je lekker aan het puberen.. Afzetten tegen je ouders die natuurlijk alles fout doen! Heel grappig en herkenbaar.. (jaja, ik heb ooit gepuberd en ben geadopteerd).

Stel je net zo naar op!
puberen nee. die tijd heb ik gehad... het ging mij er om of het normaal was en wat jullie er van vonden. 23 en puberen?quote:marjolein852 schreef op 18 augustus 2013 @ 14:06:

Alleen de 1e blz gelezen..

Volgens mij ben je lekker aan het puberen.. Afzetten tegen je ouders die natuurlijk alles fout doen! Heel grappig en herkenbaar.. (jaja, ik heb ooit gepuberd en ben geadopteerd).

Stel je net zo naar op!
betaal jij hetquote:Trotter schreef op 18 augustus 2013 @ 13:51:

[...]

quote:prinsesmaxima schreef op 18 augustus 2013 @ 13:49:

Ben jij zo'n ettertje dat uit Colombia is gehaald? Sorry, maar daar ken ik er van dichtbij meer van... Ouders doen alles en die kids... Als het je niet bevalt, van jouw inkomen heb je zo een retourtje Colombia. Wij zitten niet op jou te wachten.Wat een ontzettend discriminerende en lage post. Ik heb je gestaft, want je gaat hier veel en veel te ver!
.
anoniem_17931 wijzigde dit bericht op 18-08-2013 14:37
Reden: persoonlijk
% gewijzigd
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 14:08:

puberen nee. die tijd heb ik gehad... het ging mij er om of het normaal was en wat jullie er van vonden. 23 en puberen?

[...]

Ja dat ben je aan het doen, je kan dan wel 23 zijn, maar je gedraagt je nog lang niet volwassen. Misschien kun je daar eens mee beginnen, zodat je ook de rest van je problemen op een volwassen manier kan oplossen/aanpakken.

Ik dacht echt dat je een jaar of 15, max 16 was gezien je berichtjes....
over zulke mensen lig ik niet wakker ze blijkbaar missen ze iets maar dat moeten ze zelf maar uit vindenquote:yoshe schreef op 18 augustus 2013 @ 14:13:

[...]

Wat een ontzettend discriminerende en lage post. Ik heb je gestaft, want je gaat hier veel en veel te ver!
@ swinta: dat kan ik me ook wel voorstellen, alleen dat hoort wel bij het puber- en kind gedrag, maar van een 23 jarige mag je toch echt wel wat anders verwachten.
het is simpel. ik heb hun op een normale manier gevraagd om garant te staan nou prima als hun nee zeggen maar als je dan overal leest. van ja mijne wel enzo... oke prima. maar als je tegen je ouders verteld op een normale manier.. van ik voel me niet thuis ik merk dat ik anders ben... en hun dan niet reageren erop vind jij dat dan gek? terecht bij hun voor een normaal rustig gesprek lukt niet heb het al vele malen geprobeerd ik heb m'n oom mee genomen broer van me pa... maar ook hij zegt je vader is zo en komt pas later tot het inzicht van heey... maar ook dat kan voor hem een keer te laat zijn... als jij een keer mee zou gaan... dan zal je het pas echt begrijpen..quote:Missprincesa schreef op 18 augustus 2013 @ 14:15:

[...]

Ja dat ben je aan het doen, je kan dan wel 23 zijn, maar je gedraagt je nog lang niet volwassen. Misschien kun je daar eens mee beginnen, zodat je ook de rest van je problemen op een volwassen manier kan oplossen/aanpakken.

Ik dacht echt dat je een jaar of 15, max 16 was gezien je berichtjes....
Waarom los je het probleem niet op, ipv erover te zeuren?

Waarom zoek je geen ander huis, waar geen garantstelling nodig is?

Waarom (als je ouders zo erg zijn) is je eerste prioriteit niet: het huis uit?

Waarom ga je niet op kamers?
simpel... ik ben dan hier niet meer welkom. en 2 90 % van mijn inkomen komt via hem.. hij is mijn grootste opdracht geverquote:lilalinda schreef op 18 augustus 2013 @ 14:22:

Waarom los je het probleem niet op, ipv erover te zeuren?

Waarom zoek je geen ander huis, waar geen garantstelling nodig is?

Waarom (als je ouders zo erg zijn) is je eerste prioriteit niet: het huis uit?

Waarom ga je niet op kamers?
Mijn vader wilde ook niet garant staan toen ik een huis wilde kopen.

Zou ik soms geadopteerd zijn?
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 14:24:

simpel... ik ben dan hier niet meer welkom. en 2 90 % van mijn inkomen komt via hem.. hij is mijn grootste opdracht gever

[...]

Hij?, je vader bedoel je?

Waarom zou je het huis niet uit mogen? Je bent volwassen.
jaa voor ons een vraag voor hem een weet .quote:lilalinda schreef op 18 augustus 2013 @ 14:28:

[...]

Hij?, je vader bedoel je?

Waarom zou je het huis niet uit mogen? Je bent volwassen.
Vraag het even, en kom het ons hier dan even vertellen.
To doe eens niet zo achterlijk.

Je vader geeft heus niet gezegd dat als jij op jezelf gaat wonen dat je dan thuis niet meer welkom bent.

Je zit de boel onwijs op te blazen.

Hou eens op met theatrale gedoe zeg
en 3 sinds ze weten van hij wil op zich zelf... betalen ze me rekeningen gewoon een maand te laat...of wachten ze tot dat ik het vraag ze werken het met alles tegen...quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 14:24:

simpel... ik ben dan hier niet meer welkom. en 2 90 % van mijn inkomen komt via hem.. hij is mijn grootste opdracht gever

[...]

nee hij heeft het echt gezegd wat denk je? dat ik dat dan hier anders zou gaan vertelle?quote:Liselore3punt0 schreef op 18 augustus 2013 @ 14:31:

To doe eens niet zo achterlijk.

Je vader geeft heus niet gezegd dat als jij op jezelf gaat wonen dat je dan thuis niet meer welkom bent.

Je zit de boel onwijs op te blazen.

Hou eens op met theatrale gedoe zeg
Waarom betaal jij je eigen rekeningen dan niet gewoon zelf?
X sur, je berichtjes zijn zo onduidelijk en krom geschreven, dat je hierdoor overkomt als een heel jong persoon. (hun zeggen = zij zeggen. Gebruik punten en hoofdletters, etc.)

Daarnaast hebben al veel forummers gezegd dat heel veel ouders niet garant staan voor hun kind. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar in mijn omgeving wordt dit bijna nooit gedaan. Alleen, jij neemt deze informatie niet aan, zodat je door blijft gaan met schrijven waarom je ouders niet garant voor je willen zijn.

Een ander punt is het praten met je ouders over je adoptie. Ik denk dat je ouders geen praters zijn. Of zij vinden het heel moeilijk om over het onderwerp adoptie te praten. Misschien dat zij bang zijn om je kwijt raken?
ik werk voor hem... dus hoe kan ik de uren die ik werk. aan mij zelf moet betalen?quote:Liselore3punt0 schreef op 18 augustus 2013 @ 14:33:

Waarom betaal jij je eigen rekeningen dan niet gewoon zelf?
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:52:

ik heb ook een uitkering dus

En jij werkt voor je vader, dus dan krijg je zwart uitbetaald? Omdat je geen belasting hoeft te betalen? (dit is een vraag!)

En als je uit huis gaat, kun je niet meer voor je vader werken?
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 11:43:

Beste allemaal,

... daar was een garant steller voor nodig. Toen ik dat met hun besproken had was hun reactie nee dat doen we niet en je zorgt eerst maar is dat je goed spaart (terwel ze helemaal niet weten hoe ik er financieel voor sta) ...

Ze zouden toch ook debiel zijn om zich garant te stellen voor iemand in wiens financieën ze geen inzicht hebben??

Overigens lijkt het erop dat je deze laatste pagina ook nog schreef dat 90% van je inkomsten via je pa binnenkomen. Tsja. dit klinkt meer alsog je nog lang niet uitgepuberd bent, dan dat dit iets met een adoptie te maken heeft. Klote voor je dat ze je vriendin niet zo zien zitten, maar verder kom je vooral straalverwend over, en met een soort naieve veronderstelling dat alle natuurlijke kindertjes wel een garantstelling van hun ouders krijgen. Maar dat is echt een misvatting van je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven